ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wyniki

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Ogłoszenie o zamówieniu na usługi społeczne prowadzone w trybie określonym w art.138o ustawy Prawo zamówień publicznych. Drukuj informację Zamówienie publiczne: Ogłoszenie o zamówieniu na usługi społeczne prowadzone w trybie określonym w art.138o ustawy Prawo zamówień publicznych.

Szczegóły informacji

Ogłoszenie o zamówieniu na usługi społeczne prowadzone w trybie określonym w art.138o ustawy Prawo zamówień publicznych.

Status: ogłoszony

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługi

Zamawiający: Województwo Lubuskie, Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze, Al. Niepodległości nr 36, 65-042 Zielona Góra

Finansowanie: Projekt „Efekt Synergii - koordynacja lubuskiej ekonomii społecznej”

Nr UZP: nie dotyczy

Termin składania ofert / wniosków: 2020-09-10 11:30:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2020-09-10 12:00:00

Ogłoszono dnia: 2020-09-01 przez Renata Mach

Treść:

Ogłoszenie o zamówieniu na usługi społeczne
prowadzone w trybie określonym w art.138o ustawy Prawo zamówień publicznych.
Nazwa przedmiotu zamówienia:
kompleksowa usługa edukacyjna w zakresie organizacji i przeprowadzenia dwudniowej, 
krajowej wizyty studyjnej do podmiotów ekonomii społecznej w tym gospodarstw opiekuńczych w woj. kujawsko–pomorskim dla 20 uczestników projektu „EFEKT SYNERGII – koordynacja lubuskiej ekonomii społecznej”.
  1. Informacja o Zamawiającym.
 
NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
 
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze
ul. Aleja  Niepodległości nr 36, 65-042 Zielona Góra
NIP:  973-05-90-332
REGON:  081048430
adres strony internetowej Zamawiającego: www.rops.lubuskie.pl
adres Biuletynu Informacji Publicznej: www.bip.rops.lubuskie.pl
 
tel.: + 48 68 32 31 880
fax.: + 48 68 35 23 954
adres poczty elektronicznej: sekretariat@rops.lubuskie.pl
 
GODZINY URZĘDOWANIA
800  - 1600  /poniedziałek/
730  - 1530 /od wtorku do piątku/
 
  1. Tryb udzielenia zamówienia publicznego
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest na podstawie przepisów określonych w Dziale III Rozdziale 6 „Zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi” art.138o ustawy Prawo
zamówień publicznych, o wartości zamówienia nieprzekraczającej kwoty określonej w przepisach
wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(tj. Dz. U. z 2019.1843 z późn. zm. )zwanej dalej ustawą.
 
 
  1. Opis przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa edukacyjna w zakresie organizacji i przeprowadzenia dwudniowej, krajowej wizyty studyjnej do podmiotów ekonomii społecznej, w tym gospodarstw
opiekuńczych w woj. kujawsko-pomorskim dla 20 uczestników projektu „EFEKT SYNERGII – koordynacja lubuskiej ekonomii społecznej” i obejmuje organizację edukacyjnych wizyt tematycznych w podmiotach ekonomii społecznej (PES) wraz z obsługą moderatora, świadczenie usług transportowych, hotelarskich, restauracyjnych, ubezpieczeniowych.
 
Kod i nazwa przedmiotu zamówienia wg CPV:
80000000-4 usługi edukacyjne i szkoleniowe;
55300000-3 usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków;
55110000-4 hotelarskie usługi noclegowe;
60100000-9 usługi w zakresie transportu drogowego.
 
Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020 z zakresu Osi Priorytetowej 7 Równowaga społeczna, Działania 7.6 Wsparcie dla OWES i ROPS we wzmacnianiu sektora ekonomii społecznej, Poddziałania: 7.6.2 Koordynacja ekonomii społecznej, w ramach projektu pt. „Efekt Synergii – koordynacja lubuskiej ekonomii społecznej”.
 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto: w załączniku nr 1.
 
  1. Termin realizacji usługi: wrzesień – październik 2020 r.  dwa dni robocze między poniedziałkiem,
    a piątkiem.
 
  1. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
5.1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
5.1.1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
5.1.2. posiadania wiedzy i doświadczenia;
5.1.3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia;
5.1.4. sytuacji ekonomicznej i finansowej;
5.2. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia, w stosunku do zamówienia określonego w pkt. 3.,
warunki udziału w postępowaniu wskazane w pkt. 5.1., jeżeli:
5.2.1. w odniesieniu do warunku wskazanego w pkt. 5.1.1., Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu tych warunków (Załącznik nr 3);
5.2.2. w odniesieniu do warunku wskazanego w pkt. 5.1.2., Wykonawca wykaże, iż posiada
doświadczenie zdobyte w okresie ostatnich dwóch lat, w zakresie realizacji min. dwóch usług o wartości nie niższej niż 16 000,00 zł brutto każda i o podobnym charakterze tj. realizacji wizyty studyjnej o charakterze edukacyjnym do podmiotów ekonomii społecznej i/ lub gospodarstw opiekuńczych, zrealizowanej
w okresie ostatnich dwóch lat, liczonych na dzień złożenia oferty.
Zamawiający dokona oceny spełnienia ww. warunku udziału w postępowaniu na zasadzie „spełnia – nie spełnia”, na podstawie dołączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy, sporządzonego według wzoru, stanowiącego załącznik nr 2 do ogłoszenia.
Zamawiający zastrzega, że od Wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza,
zażąda przedłożenia dokumentu (protokół, referencje itp.), potwierdzającego wartość zrealizowanej usługi, termin realizacji oraz, że usługa została wykonana w sposób należy od Wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza.
Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyli się od podpisania umowy, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zawarcia umowy z Wykonawcą, którego oferta będzie kolejną najkorzystniejszą ofertą, spośród pozostałych złożonych ofert.
5.2.3. w odniesieniu do warunku wskazanego w pkt. 5.1.3, Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu tych warunków (Załącznik nr 3);
5.2.4. w odniesieniu do warunków wskazanych w pkt. 5.1.4., Wykonawca, złoży oświadczenie
o spełnianiu tych warunków (Załącznik nr 3);
5.3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu,  potencjale technicznym, osobach
zdolnych do wykonania niniejszego zamówienia lub zdolnościach finansowych innych
podmiotów
, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
W sytuacji, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić,
iż będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu, pisemne zobowiązanie tych podmiotów
do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu  trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy ubiegającemu
się o zamówienia odpowiedniego zasobu oraz wskazywać:
1) jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
2) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
3) jakiego  charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem,
4) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia,
5) w przypadku udostępnienia  wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa
w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo) (Załącznik nr 7).
5.4 Zamawiający wymaga od Wykonawcy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę do realizacji przedmiotu zamówienia:
 - co najmniej jednej osoby niepełnosprawnej w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 426 z późn. zm.),na czas realizacji przedmiotu umowy (osoba ta będzie odpowiedzialna za prace związane
z organizacją wizyty studyjnej krajowej, wizyty studyjnej do podmiotów ekonomii społecznej, w tym gospodarstw opiekuńczych w woj. kujawsko-pomorskim dla 20 uczestników projektu „EFEKT SYNERGII – koordynacja lubuskiej ekonomii społecznej).
Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku udziału, Wykonawca na etapie składania ofert złoży stosowne oświadczenie (Załącznik nr 8), natomiast na etapie realizacji przedmiotu umowy złoży zanonimizowaną umowę.
W ramach czynności kontrolnych, prowadzonych w trakcie realizacji zamówienia, zamawiający jest uprawniony w szczególności do:
  1. żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów
    i dokonywania ich oceny;
  2. żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania
    ww. wymogów;
  3. przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
    1. W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży zamawiającemu następujące dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia osoby niepełnosprawnej na umowę o pracę:
  • umowę zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
    (
    Dz.U. z 2019 poz. 1781).
    1.  Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę wymogu zatrudnienia do realizacji zamówienia osoby wskazanych w punkcie 5.4 Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty
      przez Wykonawcę kary umownej w wysokości 1500 zł (słownie: tysiąc pięćset złotych) . Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia zgodnie z punktem 5.4, traktowane będzie na równi z niespełnieniem przez Wykonawcę ww. wymogu.
    2. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana w oparciu
      o oświadczenie Wykonawcy, o którym mowa w pkt. 6.1.1. oraz dokumenty, o których mowa
      w pkt. 6.1.2., wg formuły „spełnia – nie spełnia”. Niespełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy.
  1. Wraz z ofertą, Wykonawca złoży wykaz oświadczeń lub dokumentów, w celu wykazania
    spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz w celu wykazania braku podstaw
    do wykluczenia.
Dokumenty, o których mowa powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert.
6.1. W celu wykazania spełniania warunków określonych w ogłoszeniu, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć następujące dokumenty:
6.1.1. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3;
6.1.2. wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług w okresie ostatnich 2 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu,
dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane. W przypadku  świadczeń ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym  charakterze Wykonawca nie jest
w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku  świadczeń ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zastrzega,
że od Wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza, zażąda przedłożenia ww. dokumentów (protokół, referencje itp.), potwierdzającego wartość zrealizowanej usługi, termin realizacji oraz, że usługa została wykonana w sposób należy od Wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza.
6.1.3. o ile dotyczy, informację w związku z poleganiem na zasobach innych podmiotów oraz zobowiązanie do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (Załącznik nr 7).
6.2. W celu wykazania braku podstaw  do  wykluczenia  Wykonawcy z postępowania o udzielenie
zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, Wykonawca zobowiązany
jest złożyć następujące dokumenty lub oświadczenia:
6.2.1. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4;
6.2.2. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw
do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
6.3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 6.2.2. - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego
likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
6.3.1. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę
lub miejsce  zamieszkania,  nie  wydaje  się  dokumentów, o których mowa w pkt. 6.2., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub  gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
6.3.2. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
6.4.   Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
6.4.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni łącznie spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt. 5.,
6.4.2. w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, dokumenty o których mowa w pkt. 6.2.1.-6.2.2., składa odrębnie każdy z Wykonawców.
6.4.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie  zamówienia  publicznego. W takim przypadku  Wykonawcy  wspólnie 
ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego są zobowiązani do złożenia w ofercie pełnomocnictwa ustanawiającego pełnomocnika, o którym mowa powyżej. Pełnomocnictwo zawierać powinno
umocowanie do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego
zamówienia w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
6.4.4. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.
6.5. Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który w sposób
zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków
dowodowych.
6.6. Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który, z przyczyn
leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego, zawartą z Zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia
odszkodowania.
6.7. Ponadto do oferty należy załączyć następujące dokumenty:
6.7.1. wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy (formularz ofertowy – Załącznik
nr 2.),
6.7.2. pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku podpisania oferty przez
przedstawiciela Wykonawcy (w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii).
6.8. Dokumenty muszą być składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność
z oryginałem przez Wykonawcę.
Kopie dokumentu zawierającą klauzulę „za zgodność z oryginałem” umieszcza się na każdej stronie dokumentu wraz z datą i czytelnymi podpisami osób uprawnionych do potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem.
6.9. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot,
na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia publicznego albo Podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego
z nich dotyczą.
6.10. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej.
6.11. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa ww. rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
 
7. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.
7.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie (Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej
Górze Aleja Niepodległości nr 36, 65-042 Zielona Góra, pok.10), drogą elektroniczną
(sekretariat@rops.lubuskie.pl) lub faksem (68 35 23 954).
7.2. Forma pisemna wymagana jest dla niżej wymienionych czynności, dla których Zamawiający
nie zezwala na komunikowanie się faksem lub drogą elektroniczną:
7.2.1. złożenie Oferty,
7.2.2. uzupełnienie zgodnie z  art. 26 ust. 3 ustawy :
7.2.2.1. oświadczeń (oryginał dokumentu podpisany przez Wykonawcę lub uprawnioną/e osobę/y),
7.2.2.2. dokumentów (oryginał dokumentu podpisany przez Wykonawcę lub uprawnioną/e osobę/y
lub kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę/y uprawnioną/e)
;
7.2.2.3. pełnomocnictw (w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii).
Do zachowania pisemnej formy czynności prawnej wystarcza złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli.
7.3. Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z Wykonawcami jest:
7.3.1. w zakresie  przedmiotu zamówienia:
Katarzyna Jedynak – Regionalny  Ośrodek  Polityki  Społecznej  w  Zielonej Górze Aleja Niepodległości nr 36, pokój nr 8, telefon 68 323 1927 od godz. 8.00 do godz. 15.00, e-mail k.jedynak@rops.lubuskie.pl
7.3.2 w zakresie procedury przedmiotu zamówienia:
Arkadiusz Matysiak – Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze Aleja Niepodległości
nr 36, pokój nr 7, telefon 68 323 1883 od godz. 8.00 do godz. 15.00, e-mail a.matysiak@rops.lubuskie.pl
7.3.3. Informacje udzielane będą w dni robocze.
8. Termin związania ofertą
8.1. Termin związania ofertą ustala się na 30 dni.
8.2. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
9. Opis sposobu przygotowania oferty
9.1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
9.2. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej.
9.3. Ofertę należy sporządzić w języku polskim, w sposób czytelny i trwały. Wszelkie załączone
do oferty dokumenty sporządzone w języku obcym, muszą być złożone  wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do reprezentowania
Wykonawcy.
9.4. Oferta musi zawierać:
9.4.1. „Formularz oferty”, którego wzór stanowi Załącznik nr 2,
9.4.2. oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. 5 i 6 informacji, Wykonawca winien wypełnić
i zamieścić w ofercie stosownie wypełniając wzory stanowiące załączniki do niniejszej informacji.
9.4.3. stosowne pełnomocnictwa - w przypadkach wskazanych w ogłoszeniu.
9.5. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu/-ów
określającego/-ych status prawny Wykonawcy/-ów lub pełnomocnictwa (pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy/-ów upoważnionych jest łącznie kilka osób, dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby.
9.6. Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać
z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost
z dokumentu stwierdzającego status prawny  Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru), to do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo wystawione przez osoby do tego upoważnione. Pełnomocnictwo winno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
9.7. Zamawiający zaleca wykorzystanie formularzy stanowiących załączniki do ogłoszenia. Dopuszcza się złożenie w ofercie załączników opracowanych przez Wykonawcę, pod warunkiem jednak, że ich treść będzie odpowiadać treści ogłoszenia  Zamawiającego. Oferta Wykonawcy, który złoży w swojej ofercie załączniki o treści nieodpowiadającej treści załączników do ogłoszenia, zostanie odrzucona.
9.8. Zamawiający zaleca, aby całość oferty była trwale spięta w sposób uniemożliwiający jej zdekompletowanie oraz aby wszystkie zapisane strony oferty były kolejno ponumerowane.
9.9. We  wszystkich przypadkach, gdzie jest mowa o pieczęciach, Zamawiający dopuszcza złożenie czytelnego zapisu o treści pieczęci, zawierającego co najmniej firmę (nazwę) Wykonawcy i jego siedzibę.
9.10. Wszelkie dokonane korekty, skreślenia i poprawki muszą być parafowane (w miejscu naniesienia tych poprawek) przez osobę/-y podpisującą/-e ofertę lub osobę/-y upoważnioną/-e do jej podpisania.
9.11. Ofertę należy złożyć w nieprzezroczystej,  zabezpieczonej przed otwarciem kopercie lub innym opakowaniu spełniającym powyższe cechy.
9.12. Koperta powinna być zaadresowana na adres:
Regionalny Ośrodek Polityki  Społecznej w Zielonej Górze Aleja Niepodległości nr 36, 65-042
Zielona Góra (pok. 10 sekretariat).
 
 
Oferta w postępowaniu :
„kompleksowa usługa edukacyjna w zakresie organizacji i przeprowadzenia dwudniowej, krajowej wizyty studyjnej do podmiotów ekonomii społecznej w tym gospodarstw opiekuńczych w woj. kujawsko – pomorskim dla 20 uczestników projektu „EFEKT SYNERGII – koordynacja lubuskiej ekonomii społecznej”
 
Nie otwierać przed dniem:  10 września 2020 r., godzina 1200
 
10. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert:
10.1. Miejsce i termin składania ofert
Oferty  należy  składać do dnia 10 września 2020 r godz. 1130  w sekretariacie Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Zielonej Górze – pok. nr 10 lub przesłać do ww. terminu na adres Zamawiającego, tak by znalazły się w ww. terminie w miejscu określonym przez Zamawiającego tj.: sekretariacie.
Oferty składane w siedzibie Zamawiającego  przyjmowane będą w dni robocze tj. w poniedziałek
w godz. 800  – 1600
   natomiast w wtorek, środę, czwartek, piątek w godz. 730  – 1530.. Oferty złożone
po terminie zostaną niezwłocznie zwrócone składającym je Wykonawcom.
10.2.  Termin i miejsce otwarcia ofert:
10.2.1. Otwarcie ofert nastąpi 10 września 2020 r godz. 12:00  w siedzibie Zamawiającego w pok.
nr. 10.
10.2.2. Otwarcie ofert jest jawne.
10.2.3. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć
na sfinansowanie zamówienia.
10.2.4. Podczas otwarcia ofert podaje się nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny oraz pozostałe informacje przewidziane ustawą Prawo zamówień publicznych.
  1. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 24aa ustawy, dokona najpierw oceny ofert,
    a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, zgodnie z kryterium oceny ofert określonym w ogłoszeniu, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
  2. Jeżeli Wykonawca uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający zbada, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu Wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert.
  3. Zamawiający po ocenie ofert dokonuje weryfikacji oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganiu wykluczeniu, a także pozostałych dokumentów podmiotowych wyłącznie w odniesieniu do Wykonawcy, którego oferta jest najkorzystniejsza.
  4. Jeżeli cena oferty wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie
    z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny, w szczególności w zakresie: oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonywania zamówienia dostępnych dla Wykonawcy, oryginalności projektu Wykonawcy, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz. U. 2018 r., poz. 2177 ), pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów.
  5.   Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy.
  6. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę
w stosunku do przedmiotu zamówienia.
11.Opis sposobu obliczenia ceny
11.1. Wykonawca w   formularzu ofertowym  zobowiązany jest podać ceny jednostkowe i  cenę  łączną zgodnie z przepisami ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług 
(t.j. Dz.U.2019 poz.178 ze zm.), dotyczących obowiązku uwidaczniania cen i cen jednostkowych towarów i usług.
11.2. Oferta musi zawierać wyrażoną liczbowo i słownie w złotych (PLN) cenę brutto określoną za cały przedmiot zamówienia (cena łączna).
11.3. Cenę łączną  należy podać w PLN z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. W przypadku, gdy  trzecią  liczbę po przecinku stanowi cyfra 5 lub cyfra o większej wartości, należy dokonać zaokrąglenia w górę, np. w przypadku wyniku 1,355 wpisać wartość 1,36.
11.4. Cena łączna określona w formularzu ofertowym służy do porównania, oceny złożonych ofert
w zakresie kryterium cena.
11.5. W cenie oferty należy przedstawić całkowity koszt usługi
12. Kryteria oceny oferty
Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie kryterium:
  1. cena - 50%  przy czym 1% = 1pkt.
  2. dodatkowo zrealizowane usługi do gospodarstw opiekuńczych – 30%, przy czym 1% = 1 pkt.
  3. zatrudnienie większej liczby osób niepełnosprawnych do realizacji przedmiotu umowy
    (tj. powyżej 1 osoby) w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r, o rehabilitacji zawodowej
    i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych  ponad wymagane minimum – max. 20%;
 
Ad. 1)  ilość punktów będzie obliczona wg wzoru:
 
                 Najniższa cena oferty spośród ofert niepodlegających odrzuceniu
C = …………………………………………………………….……………………… × 100  ×  50%
                              Cena oferty badanej niepodlegającej odrzuceniu
 
Ad. 2) Ilość zrealizowanych w ostatnich 2 latach dodatkowych usług o podobnym charakterze tj. usługi edukacyjne do gospodarstw opiekuńczych i /lub podmiotów ekonomii społecznej. Wykonawca otrzyma za każdą wymienioną usługę po 5 pkt. Zamawiający oceni max 6 usług. Wykonawca otrzyma max 30 pkt.
Zamawiający nie przewiduje przyznawania punktów za usługi wskazane w Załączniku nr 2.
W celu oceny ilości zrealizowanych usług Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia załącznika nr 6.
 
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą końcową ocenę, na którą składa się suma punktów uzyskanych z poszczególnych kryteriów oceny.
 
13. Informacje o  formalnościach,   jakie   powinny    zostać  dopełnione po wyborze oferty w celu   
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
13.1.  W terminie wyznaczonym przez Zamawiającego należy zgłosić się w celu podpisania umowy.
13.2. Przed zawarciem umowy Zamawiający żąda przedłożenia umowy regulującej współpracę
Wykonawców występujących wspólnie.
13.3. Przed zawarciem umowy Zamawiający żąda przedłożenia umowy o podwykonawstwo Wykonawcy z podwykonawcą.
14. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy
w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy.
Wzór umowy stanowi - Załącznik nr 5
15.Przez umowę o podwykonawstwo należy rozumieć umowę w formie pisemnej o charakterze
odpłatnym, której przedmiotem są usługi, dostawy stanowiące część zamówienia publicznego,  zawartą   między  wybranym przez Zamawiającego Wykonawcą a innym podmiotem (Podwykonawcą).
16. Integralną częścią informacji są następujące załączniki.
16.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – Załącznik nr 1;
16.2. Formularz ofertowy wraz  z minimalnymi warunkami udziału w postępowaniu – Załącznik nr 2;
16.3. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 3;
16.4. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – Załącznik nr 4;
16.5. Projekt umowy – Załącznik nr 5;
16.6. Kryterium dodatkowe - zrealizowane usługi – Załącznik nr 6;
16.7. Informacja w związku z poleganiem na zasobach innych podmiotów oraz zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów – Załącznik nr 7;
16.8. Oświadczenie potwierdzające wskaźnik zatrudnienia – Załącznik nr 8.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki
    Społecznej, z siedzibą w Zielonej Górze, przy Al. Niepodległości 36, 65-042 Zielona Góra, tel. 68 3231880, e-mail: sekretariat@rops.lubuskie.pl.;
  • W razie pytań związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych można skontaktować się: telefonicznie pod numerem 68 3231880, pocztą elektroniczną pod adresem e-mail: sekretariat@rops.lubuskie.pl, pisząc list lub osobiście w Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej
    w Zielonej Górze, przy Al. Niepodległości 36, 65-042 Zielona Góra.;
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Kompleksowa usługa edukacyjna w zakresie organizacji i przeprowadzenia dwudniowej, krajowej wizyty studyjnej do podmiotów ekonomii społecznej w tym gospodarstw opiekuńczych w woj. kujawsko – pomorskim dla 20 uczestników projektu „EFEKT SYNERGII – koordynacja lubuskiej ekonomii społecznej” współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020 z zakresu Osi Priorytetowej 7 Równowaga społeczna, Działania 7.6 Wsparcie dla OWES i ROPS we wzmacnianiu sektora ekonomii społecznej, Poddziałania: 7.6.2 Koordynacja ekonomii społecznej /znak sprawy: ROPS.V.511.5.2019, prowadzonym w trybie określonym w art.138o ustawy Prawo zamówień publicznych.;
  • odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019.1843 z późn. zm. ), dalej „ustawa Pzp”; 
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
  • obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem
     w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 
  • w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
  • posiada Pani/Pan:
  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; 
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
  • nie przysługuje Pani/Panu:
  • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
  • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
 
______________________
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-09-01
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Renata Mach
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-09-01 13:24:17
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Krzysztof Łoziński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-09-01 13:36:06
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Aleksandra Ciszewska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-09-28 13:34:11
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
517 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony