ˆ

Nieodpłatna pomoc prawna

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA, NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE oraz NIEODPŁATNA MEDIACJA

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2018-01-04 12:24:19 przez Joanna Rybczyńska

Akapit nr - brak tytułu

Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
  • poinformowanie o obowiązującym stanie prawnym oraz o przysługujących prawach i obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym,
  • wskazanie sposobu rozwiązania problemu prawnego,
  • przygotowanie projektu pisma w tych sprawach, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym,
  • sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w różnych rodzajach postępowań,
  • nieodpłatną mediację
Nieodpłatna pomoc prawna nie obejmuje spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowania do rozpoczęcia tej działalności.
 
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje rozpoznanie problemu i udzielenie porady dostosowanej do indywidualnej sytuacji osoby korzystającej z porady. Osoba korzystająca jest informowana o przysługujących jej prawach oraz spoczywających na niej obowiązkach. W razie potrzeby, podczas porady może być sporządzony wspólnie z osobą zainteresowaną plan wyjścia z trudnej sytuacji oraz udzielona pomoc w jego realizacji.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje różnorodne dziedziny, w tym między innymi kwestie zadłużeń, sprawy mieszkaniowe oraz problemy z zakresu ubezpieczeń społecznych. W ramach poradnictwa obywatelskiego może być również świadczona nieodpłatna mediacja.
 
Mediacja jest metodą rozwiązywania konfliktów, w której uczestnicy poszukują najlepszych dla siebie rozwiązań. Osoba prowadząca mediację wspiera strony w znalezieniu przez nie satysfakcjonującego porozumienia. Mediacja jest dobrowolna i poufna.
Mediacje prowadzi mediator, czyli osoba profesjonalnie przygotowana do rozwiązywania sporów, która jest niezależna, bezstronna wobec uczestników i neutralna wobec przedmiotu sporu.
Nieodpłatna mediacja może być prowadzona w sprawach małżeńskich, rodzinnych, sąsiedzkich, konsumenckich i w innych kwestiach spornych, w tym również w sprawach toczących się już na drodze sądowej.
 
Usługa może obejmować również:
  • rozmowę informacyjną o możliwościach wykorzystania polubownych metod rozwiązywania sporów
  • przygotowanie projektu umowy o mediacje lub wniosku o mediacje, który osoba inicjująca mediację wystosuje do drugiej strony sporu.
Nieodpłatna mediacja nie może być prowadzona w sprawach formalnie skierowanych do mediacji (przez sąd albo inny organ), a także w sprawach, gdzie zachodzi podejrzenie przemocy w relacji stron.
 
Kto może skorzystać
  • z porad prawnych i obywatelskich może skorzystać każda osoba, której nie stać na odpłatne porady i która złoży stosowne oświadczenia
  • do zainicjowania darmowej mediacji uprawniona jest każda osoba, której nie stać na odpłatną pomoc prawną i która złoży stosowne oświadczenie w tej sprawie. Druga strona sporu, zapraszana do mediacji przez osobę uprawnioną, nie musi spełniać tych warunków.
Może to być także osoba prawna np. firma, instytucja, spółdzielnia, wspólnota mieszkaniowa
Forma zapisu
 
Termin wizyty ustalany jest:
  1. telefonicznie pod nr telefonu 68 475 53 29 (od poniedziałku do piątku w godz. 10.00 – 13.00)
  2. osobiście w Punkcie Informacyjnym dla Osób Niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Świebodzinie przy ul. Piłsudskiego 18 – budynek B (parter) – w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godz. 10.00 – 13.00
  3. za pośrednictwem poczty elektronicznej – pisząc na adres:
Inne informacje
 
Porady prawne i obywatelskie co do zasady udzielane są podczas osobistej wizyty w punkcie.
Osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu lub osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą otrzymać poradę przez telefon lub przez internet, poprzez zorganizowanie wizyty w miejscu zamieszkania albo w innym miejscu wyposażonym w sprzęt ułatwiający komunikację lub z dostępem do tłumacza języka migowego. Bliższe informacje pod numerem podanym do zapisów.
Mediacja jest świadczona podczas osobistej wizyty w punkcie
 
 
 
Jednostka prowadząca
Adres
Dni i godziny dyżurów
Stowarzyszenie Wspierania Aktywności Obywatelskiej CIVIS SUM
Starostwo Powiatowe
w Świebodzinie
budynek B
ul. Piłsudskiego 18
pok. nr 6
 
poniedziałek
12.00 – 16.002
wtorek
12.00 – 16.001
środa
12.00 – 16.002,3
czwartek
12.00 – 16.001
piątek
 
12.00 – 16.001
 
1 nieodpłatna pomoc prawna
2 nieodpłatne poradnictwo obywatelskie
3 nieodpłatna mediacja
adwokaci i radcowie prawni wyznaczeni przez Okręgową Radę Adwokacką i Okręgową Izbę Radców Prawnych w Zielonej Górze
Starostwo Powiatowe
w Świebodzinie
budynek B
ul. Piłsudskiego 18
pok. nr 6
 
 
 
 
Zbąszynek, siedziba Ośrodka Pomocy Społecznej,
ul. Długa 1
pok. nr 14
 
poniedziałek
8.00 – 12.00
wtorek
8.00 – 12.00
środa
8.00 – 12.00
czwartek
8.00 – 12.00
 
nieodpłatna pomoc prawna
nieodpłatna mediacja
 
 
piątek
12.30 – 16.30
 
nieodpłatna pomoc prawna
Pomoc prawna i poradnictwo obywatelskie organizowane przez Stowarzyszenie CIVIS SUM jest świadczone przez prawników (adwokatów, radców prawnych, doradców obywatelskich)
Dodatkowe porady telefoniczne i korespondencyjne realizowane
przez Stowarzyszenie CIVIS SUM:
Dyżur telefoniczny prawnika
pod nr tel.: 698 776 664
W drugi i czwarty poniedziałek miesiąca
w godz. 16.00 – 17.00
 
daty dyżurów:
13 i 27 stycznia; 10 i 24 lutego; 9 i 23 marca; 20 kwietnia; 11 i 25 maja; 8,22 i 29 czerwca; 13 i 27 lipca; 10 i 24 sierpnia; 14 i 28 września; 12 i 26 października; 9 i 23 listopada; 14 i 28 grudnia 2020r.
Porady korespondencyjne
Opis sprawy wraz z pytaniami należy wysłać
  • mailem na
  • pocztą na adres:
Stowarzyszenie CIVIS SUM
al. Niepodległości 7a/2
65-048  Zielona Góra
 
 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony