Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Samodzielne Stanowisko ds.Zarządzania Kryzysowego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-08 23:55:52 przez Zasilenie Danymi
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
Samodzielne Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego
ul. Piłsudskiego 18, I piętro
ul. Piłsudskiego 18, I piętro
ul. Piłsudskiego 18, piętro I - pokój nr 12, tel. 4755328
Główny Specjalista - Piotr Krzywy
e-mail:
Główny Specjalista - Piotr Krzywy
e-mail:
- Nadzór nad wykonywaniem zadań Wydziału,
- Współpraca z organizacjami porządkowymi w dziedzinie ochrony ludności oraz współdziałanie w akcjach ratunkowych z jednostkami straży pożarnej, policji, zapewnienie współdziałania jednostek organizacyjnych, administracji rządowej w zakresie zapobiegania zagrożeniom,
- Współdziałanie z inspekcjami strażami i inspekcjami w zakresie spraw związanych z bezpieczeństwem publicznym,
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym,
- Prowadzenie i organizacja działań ratowniczych w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej na terenie powiatu,
- Realizacja zadań wynikających z przepisów szczegółowych z zakresu obrony cywilnej,
- Koordynacja zadań z zakresu obrony cywilnej, realizowanych przez administrację zespoloną i inne podmioty,
- Przygotowanie i zapewnienie działania systemu ostrzegania i alarmowania powiatu,
- Przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania zakażeń,
- Organizowanie szkoleń w zakresie obrony cywilnej i obronności oraz sprawowania nadzoru nad szkoleniami,
- Opracowywanie dokumentacji oraz organizacyjne przygotowanie ćwiczeń zgrywających ratowników obrony cywilnej, służb, inspekcji i straży,
- Aktualizacja Bazy OC ARCUS stanowiącej zestawienie sprzętu oraz zabezpieczenia logistycznego przydatnego do prowadzenia akcji ratunkowych na terenie powiatu,
- Planowanie i przeprowadzenie kontroli realizacji zadań obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w jednostek organizacyjnych nadzorowanych i podporządkowanych Staroście oraz w gminach na terenie powiatu,
- Prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- Opracowanie i aktualizacja dokumentacji związanej z zadaniami powiatu w zakresie spraw obronnych,
- Współdziałanie z kierownikami jednostek organizacyjnych, inspekcji, służb i straży na obszarze powiatu oraz gminami w zakresie planowania i organizowania przedsięwzięć obronnych,