ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-08 23:55:52 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

 
WYDZIAŁ OCHRONY ŚRODOWISKA, ROLNICTWA I LEŚNICTWA
ul. Piłsudskiego 18, I piętro
 
Naczelnik Wydziału - Leszek Cenin
ul. Piłsudskiego 18, piętro I - pokój nr 8, tel. 4755340
e-mail:
 
  • Powiatowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
  • postępowania w sprawach ocen oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć.
 
ul. Piłsudskiego 18, piętro I - pokój nr 11, tel. 47 55 339
Inspektor - Grażyna Makowska-Aduło
e-mail:
 
  • wyłączanie gruntów rolnych z produkcji rolniczej,
  • wydawanie decyzji w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów,
  • uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy w zakresie ochrony gruntów rolnych,
  • rejestr i sprawozdawczość z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych,
  • okresowe badania jakości gleby,
  • nadzór nad wykonywaniem zadań powierzonych przez Starostę Nadleśnictwom w drodze porozumień,
  • zatwierdzanie uproszczonych planów urządzenia,
  • decyzje na pozyskiwanie drewna niezgodnie z planem urządzania lasu,
  • przyznawanie dotacji z budżetu Państwa na całkowite lub częściowe pokrycie kosztów zalesienia gruntów.
  • kontrola wykonania zalesienia gruntów rolnych,
  • prowadzenie spraw związanych z przyznawanie ekwiwalentów należnym właścicielom zalesionego gruntu,
  • prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informację o środowisku jego ochronie,
  • rolnictwo.
 
Stanowisko ds. ochrony powietrza, gospodarki odpadami, ochrony przyrody, rybactwa śródlądowego, łowiectwa.
 
  • pozwolenia na wytwarzanie odpadów dla wytwórców prowadzących instalację,
  • zatwierdzanie programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi dla wytwórców prowadzących i nie prowadzących instalacji,
  • zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku, unieszkodliwiania, zbierania lub transportu odpadów,
  • decyzje na zamknięcie składowiska odpadów lub jego wydzielonej części,
  • przyjmowanie informacji o wytwarzanych odpadach oraz sposobie gospodarowania wytworzonymi odpadami dla wytwórców prowadzących i nie prowadzących instalacji,
  • zatwierdzanie instrukcji eksploatacji składowiska odpadów,
  • pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, emitowanie hałasu do środowiska,
  • ocena stanu akustycznego środowiska,
  • przyjmowanie zgłoszeń instalacji mogących negatywnie oddziaływać na środowisko, z których emisja nie wymaga pozwolenia,
  • wydzierżawianie obwodów łowieckich polnych,
  • udzielanie zgody na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców,
  • wydawanie zgody na chwytanie i przetrzymywanie zwierzyny w szczególnych przypadkach,
  • decyzje na usunięcie drzew i krzewów z terenów nieruchomości będących własnością gminy,
  • wydawanie kart wędkarskich oraz rejestrowanie sprzętu pływającego służącego do połowu ryb,
  • wyrażanie zgody na ustawienie rybackich narzędzi połowowych na wodach otwartych,
  • prowadzenie spraw związanych ze Społeczną Strażą Rybacką.
 
Stanowisko ds. gospodarki wodno - ściekowej, geologii.
ul. Piłsudskiego 18, piętro I - pokój nr 10, tel. 4755339
Inspektor - Radosław Noworyta
e-mail:
 
  • pozwolenia wodnoprawne,
  • spółki wodne oraz nadzór i kontrola nad ich działalnością,
  • melioracje wodne.
  • ustanawianie stref ochronnych ujęć wody, urządzeń pomiarowych służb państwowych oraz linii brzegu dla cieków naturalnych, jezior oraz innych naturalnych zbiorników wodnych,
  • koncesje na działalność gospodarczą w zakresie poszukiwania, rozpoznawania i wydobywania kopalin pospolitych,
  • zatwierdzanie projektów prac geologicznych,
  • przyjmowanie dokumentacji geologicznych,
  • nadzór i kontrola w zakresie wykonywania przez przedsiębiorcę uprawnień z tytułu koncesji,
  • nadzór nad projektowaniem i wykonywaniem prac geologicznych oraz prawidłowością sporządzania dokumentacji geologicznych,
  • gromadzenie, archiwizowanie, udostępnianie i przetwarzanie danych geologicznych,
  • ustalenie opłat eksploatacyjnych za wydobywanie kopalin.
  • zadania z zakresu geologii (pkt 5-11) wykonywane są w ramach umowy zlecenia.
 
Działania wspólne wynikające z prawa ochrony środowiska
 
  • nakładanie w drodze decyzji na prowadzącego instalację lub użytkownika urządzenia obowiązku prowadzenia w określonym czasie pomiarów wielkości emisji,
  • nakładanie wymogów w zakresie ochrony środowiska dotyczących eksploatacji instalacji, z których emisja nie wymaga pozwolenia,
  • nakładanie na podmioty korzystające ze środowiska obowiązku sporządzania i przedkładania przeglądu ekologicznego,
  • wydawanie decyzji ograniczających oddziaływanie na środowisko lub przywrócenie środowiska do stanu właściwego podmiotom negatywnie oddziaływującym na środowisko,
  • współdziałanie z Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Środowiska w zakresie przestrzegania przepisów ochrony środowiska,
  • sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością organu.
 
Stanowiska ds. administracji budowlanej
ul. Piłsudksiego 18, pięro I - pokój 9, tel. 684755332
Inspektor - Teresa Borkowska
e-mail:
Podinspektor - Agata Makowska
e-mail:
 
  • wydawanie pozwoleń na budowę
  • wydawanie pozwoleń na rozbiórkę obiektu budowlanego
  • przyjmowanie zgłoszeń robót budowlanych
  • rejestracja dzienników budowy
  • wydawanie zaświadczeń o oddaniu obiektu budowlanego do użytkowania
  • wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokali
 
« powrót do poprzedniej strony