ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tryb działania

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-07 22:53:45 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

  1. Zarząd powiatu jest organem wykonawczym powiatu.
  2. W skład zarządu powiatu wchodzą starosta jako jego przewodniczący, wicestarosta i członkowie w liczbie 3 osób.
  3. Członkowie zarządu powiatu mogą być wybrani również spoza składu rady.
  4. Zarząd wykonuje uchwały rady powiatu i realizuje zadania powiatu określone w ustawach, porozumieniach zawartych z organami administracji rządowej, porozumieniach komunalnych i umowach zawartych z innymi podmiotami, a ponadto:
    1. opracowuje i przedstawia radzie sprawy, o których stanowi rada powiatu, oraz przygotowuje projekty uchwał, informuje mieszkańców o założeniach projektu budżetu
    2. przedkłada przewodniczącemu rady wnioski o zwołanie sesji rady,
  5. Do zadań zarządu powiatu należy w szczególności:
    1. przygotowywanie projektów uchwał rady,
    2. wykonywanie uchwał rady,
    3. gospodarowanie mieniem powiatu,
    4. wykonywanie budżetu powiatu,
    5. zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych powiatu
    6. uchwalanie regulaminów organizacyjnych powiatowych jednostek organizacyjnych.
  6. W realizacji zadań zarząd powiatu podlega wyłącznie radzie powiatu.
  7. Zarząd wykonuje zadania powiatu przy pomocy starostwa powiatowego, kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych powiatu, które wspólnie tworzą powiatową administrację zespoloną.
  8. Organizację wewnętrzną oraz tryb pracy zarządu określa statut powiatu.
« powrót do poprzedniej strony