Rejestr zmian
Szczegóły informacji
Kompetencje
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-08 21:48:05 przez Zasilenie Danymi
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
Starosta Świebodziński
Kierownik Starostwa pełniący równocześnie funkcje Przewodniczącego Zarządu Powiatu.
Kieruje pracą Starostwa bezpośrednio oraz za pośrednictwem Wicestarosty, Sekretarza i Skarbnika oraz pracowników Starostwa zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych i samodzielnych.
Pełni funkcje przewodniczącego Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego.
Do zadań Starosty należy między innymi:
- Kierowanie bieżącymi sprawami powiatu i reprezentowanie Powiatu i Starostwa na zewnątrz.
- Przyjmowanie mieszkańców Powiatu w sprawach skarg i wniosków.
- Organizowanie pracy Zarządu.
- Udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
- Wykonywanie funkcji pracodawcy w Starostwie.
- Nadzór nad przestrzeganiem prawa przez wszystkie Wydziały Starostwa oraz jego pracowników.
- Upoważnianie Wicestarosty lub innych pracowników Starostwa do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
- Rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między Wydziałami Starostwa.
-
Staroście bezpośrednio podlegają:
- Wydział Zarządzania Projektami Europejskimi i Zamówień Publicznych,
- Wydział Komunikacji i Transportu,
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów,
- Audytor Wewnętrzny,
- Samodzielne Stanowisko ds. Sekretariatu,
- Zespół Radców Prawnych,
- Wydział Zarządzania Kryzysowego,
- Samodzielne Stanowisko ds. Promocji Powiatu,
- Wydział Dróg,
- Samodzielne Stanowisko ds. Społecznych i Organizacji Pozarządowych
- Wykonywanie zwierzchnictwa w stosunku do powiatowych służb, inspekcji i straży.
- Wykonywanie zwierzchnictwa służbowego w stosunku do kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych.