ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: KOM.III.20 Wtórnik tablic (y) rejestracyjnych (z zachowaniem tego samego numeru rejestracyjnego) w przypadku ich utraty lub zniszczenia Drukuj informacjęSprawa: KOM.III.20 Wtórnik tablic (y) rejestracyjnych (z zachowaniem tego samego numeru rejestracyjnego) w przypadku ich utraty lub zniszczenia

Szczegóły informacji

KOM.III.20 Wtórnik tablic (y) rejestracyjnych (z zachowaniem tego samego numeru rejestracyjnego) w przypadku ich utraty lub zniszczenia

Wydział: Komunikacja - Rejestracja pojazdów

Ogłoszono dnia: 2020-04-07 12:44:28

Termin załatwienia

Niezwłocznie po przedstawieniu wymaganych dokumentów.

Osoba kontaktowa

Urszula Kozak, Ewelina Lityńska, Juliusz Daszkiewicz

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji i Transportu
66-200 Świebodzin; ulica Żaków 3
 
Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17.00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00
 
            W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.
 
Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane
Na wizytę można się również umówić klikając TUTAJ

Telefon kontaktowy

68 416 11 11

Adres e-mail

starostwo@powiat.swiebodzin.pl

Miejsce odbioru

66-200 Świebodzin; ulica Żaków 3

Wymagane Dokumenty

     Wypełniony wniosek  oraz:
  • dowód rejestracyjny,
  • karta pojazdu, jeżeli była wydana,
  • tablica (e) rejestracyjna - w przypadku zniszczenia,
  • oświadczenie właściciela o zagubieniu/kradzieży tablic (y),
  • dowód tożsamości,
  • pełnomocnictwo  - w przypadku działania przez przedstawiciela,
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
  • dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.

Czas realizacji

Rozpatrzenie wniosku o wydanie wtórnika tablic następuje niezwłocznie po przedstawieniu wymaganych dokumentów.
Wtórnik tablic należy odebrać w terminie określonym przez osobę obsługującą.
 
Na okres konieczny do wykonania nowych tablic na wniosek właściciela wydaje się tablice tymczasowe i pozwolenie czasowe.
 
Sprawdź status swojego zamówienia na dowód rejestracyjny klikając  TUTAJ
 

Opłaty

Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto.
 
Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin,
nr konta 84 9660 0007 0012 1196 2000 0030 
 
Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać  na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.
Dowód uiszczenia opłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.

 
Opłaty wynoszą:
93,00 zł (w tym opłata komunikacyjna  92,50 zł oraz opłata ewidencyjna
               0,50 zł) - w przypadku zamówienia 2 tablic samochodowych,
53,00 zł (w tym opłata komunikacyjna  52,50 zł oraz opłata ewidencyjna
               0,50 zł) - w przypadku zamówienia 1 tablicy samochodowej (pojazd posiada nowe tablice
               zmniejszone), motocykli, przyczep i naczep oraz ciągników rolniczych,
43,00 zł (w tym opłata komunikacyjna  42,50 zł oraz opłata ewidencyjna
               0,50 zł) - w przypadku motorowerów.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje. 

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020r., poz. 110),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2017r., poz. 2355 ze zmianami),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2019r., poz. 2130 ze zmianami),
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz.U. z 2012r., poz. 481)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Świebodziński
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-04-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Małgorzata Kardzis
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-04-07 12:43:05
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Beata Hordziejczuk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-04-07 12:44:28
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Piotr Nawojczyk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-09-06 14:50:40
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
449 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony