ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: KOM.III.22 Wydanie zgody na nadanie numeru nadwozia/podwozia lub ramyDrukuj informacjęSprawa: KOM.III.22 Wydanie zgody na nadanie numeru nadwozia/podwozia lub ramy

Szczegóły informacji

KOM.III.22 Wydanie zgody na nadanie numeru nadwozia/podwozia lub ramy

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Komunikacja - Rejestracja pojazdów

Ogłoszono dnia: 2020-04-07 14:02:00

Termin załatwienia

Wydanie zgody następuje po przedłożeniu wymaganych dokumentów

Osoba kontaktowa

Urszula Kozak, Ewelina Lityńska, Juliusz Daszkiewicz

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji i Transportu
66-200 Świebodzin; ulica Żaków 3)
 
Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17.00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00
 
            W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.
 
Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane
Na wizytę można się również umówić klikając TUTAJ

Telefon kontaktowy

68 416 11 11

Adres e-mail

starostwo@powiat.swiebodzin.pl

Miejsce odbioru

66-200 Świebodzin; ulica Żaków 3

Wymagane Dokumenty

  • Wypełniony wniosek,
  • zaświadczenie z badania technicznego lub opinia stacji kontroli pojazdów o możliwości nadania numeru (czyli cechy identyfikacyjnej pojazdu) oraz dowód własności na określony zespół (w sytuacjach, kiedy cecha identyfikacyjna ma być umieszczona na zespole, który podlegał wymianie w pojeździe lub cały pojazd został dopiero nabyty przez wnioskodawcę i nie jest na niego zarejestrowany),
  • pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego (w przypadkach określonych poniżej),
  • dowód tożsamości,
  • pełnomocnictwo  - w przypadku działania przez przedstawiciela,
  • dowód rejestracyjny,
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
  • Decyzja o nadaniu cech identyfikacyjnych może być wydana w przypadku pojazdu:
  • w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego,
  • odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
  • nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
  • w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu,
  • w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy, jeżeli zostanie to potwierdzone pisemną opinią rzeczoznawcy samochodowego, która powinna wskazywać pierwotne cechy identyfikacyjne lub jednoznacznie wykluczać ingerencje w pole numerowe w celu umyślnego ich zniszczenia lub zafałszowania,
  • zabytkowego, w którym cecha identyfikacyjna nie została umieszczona, jeżeli zostanie to potwierdzone pisemną opinią rzeczoznawcy samochodowego.

Czas realizacji

Wydanie zgody następuje po przedłożeniu wymaganych dokumentów, w drodze decyzji administracyjnej, z którą właściciel udaje się na uprawnioną stację kontroli pojazdów, w celu umieszczenia przez uprawnionego diagnostę cech identyfikacyjnych na podwoziu/nadwoziu lub ramie. Diagnosta wystawia zaświadczenie o umieszczonych przez siebie cechach identyfikacyjnych, z którym właściciel udaje się ponownie do Wydziału Komunikacji, celem dokonania odpowiednich zmian w dowodzie rejestracyjnym i aktach pojazdu (lub w zależności od przypadku w celu rejestracji pojazdu).

Opłaty

Przy składaniu wniosku pobierana jest opłata skarbowa za wydanie decyzji o nabiciu numeru w wysokości 10,00 zł i decyzji o wykonaniu tabliczki znamionowej w wysokości 10,00 zł płatna na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.
 
 
Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać  na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.
Dowód uiszczenia opłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Świebodzińskiego.
Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2020r., poz. 110),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2017r., poz. 2355 ze zmianami),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2019r., poz. 2130 ze zmianami),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 21 października 2011r. w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych (Dz.U. z 2011r., Nr 236 poz. 1401),
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz.U. z 2015r., poz. 776 ze zmianami).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony