Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
KOM.III.20 Wtórnik tablic (y) rejestracyjnych (z zachowaniem tego samego numeru rejestracyjnego) w przypadku ich utraty lub zniszczenia
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Komunikacja - Rejestracja pojazdów
Ogłoszono dnia: 2020-04-07 12:44:28
Termin załatwienia
Niezwłocznie po przedstawieniu wymaganych dokumentów.
Osoba kontaktowa
Urszula Kozak, Ewelina Lityńska, Karolina Cygańska, Juliusz Daszkiewicz
Miejsce załatwienia
Wydział Komunikacji i Transportu
Budynek A, Starostwa Powiatowego w Świebodzinie, ul. Kolejowa 2, parter (pok. 1)
Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 16.45, wtorek - czwartek 8.00 - 15.15, piątek 8.00 – 13.45
W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.
Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane
Na wizytę można się również umówić klikając TUTAJ
Telefon kontaktowy
68 47 55 300, 68 47 55 301
Miejsce odbioru
66-200 Świebodzin; ulica Żaków 3
Wymagane Dokumenty
Wypełniony wniosek oraz:
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- tablica (e) rejestracyjna - w przypadku zniszczenia,
- oświadczenie właściciela o zagubieniu/kradzieży tablic (y),
- dowód tożsamości,
- pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
- dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.
Czas realizacji
Rozpatrzenie wniosku o wydanie wtórnika tablic następuje niezwłocznie po przedstawieniu wymaganych dokumentów.
Wtórnik tablic należy odebrać w terminie określonym przez osobę obsługującą.
Na okres konieczny do wykonania nowych tablic na wniosek właściciela wydaje się tablice tymczasowe i pozwolenie czasowe.
Sprawdź status swojego zamówienia na dowód rejestracyjny klikając TUTAJ
Opłaty
Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto.
Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin,
nr konta 84 9660 0007 0012 1196 2000 0030
Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.
Dowód uiszczenia opłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.
Opłaty wynoszą:
- 93,00 zł (w tym opłata komunikacyjna 92,50 zł oraz opłata ewidencyjna
0,50 zł) - w przypadku zamówienia 2 tablic samochodowych,
- 53,00 zł (w tym opłata komunikacyjna 52,50 zł oraz opłata ewidencyjna
0,50 zł) - w przypadku zamówienia 1 tablicy samochodowej (pojazd posiada nowe tablice
zmniejszone), motocykli, przyczep i naczep oraz ciągników rolniczych,
- 43,00 zł (w tym opłata komunikacyjna 42,50 zł oraz opłata ewidencyjna
0,50 zł) - w przypadku motorowerów.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020r., poz. 110),
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2017r., poz. 2355 ze zmianami),
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2019r., poz. 2130 ze zmianami),
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz.U. z 2012r., poz. 481)