ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

KOM.VI.1 Wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny

Wydział: Komunikacja - Zarządzanie ruchem

Ogłoszono dnia: 2020-04-09 09:22:26

Termin załatwienia

Do 30 dni

Osoba kontaktowa

Artur Starzewski

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji i Transportu
66-200 Świebodzin; ulica Żaków 3
 
Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 16.45, wtorek - czwartek 8.00 - 15.15, piątek 8.00 – 13.45
 
W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.
 
Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane
       
Na wizytę można się również zapisać klikając TUTAJ
 

Telefon kontaktowy

68 416 11 11

Adres e-mail

starostwo@powiat.swiebodzin.pl

Miejsce odbioru

Wymagane Dokumenty

  • Wniosek o wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w  sposób szczególny,
  • Szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • Wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia,
  • Program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw,
  • Plan zabezpieczenia trasy lub miejsca, określony w art. 65a ust. 3 pkt 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym,
  • Zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw,
  • Pisemną zgodę właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych,
  • Uzgodnienie przebiegu trasy lub miejsca imprezy z Komendantem Powiatowym Policji.
  • W przypadku całkowitego zajęcia jezdni lub wprowadzenia zmian w oznakowaniu konieczne jest przedstawienie do zatwierdzenia organowi zarządzającemu ruchem na drogach projektu tymczasowej organizacji ruchu wraz z wymaganymi opiniami, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2017 r. poz. 784).

Czas realizacji

Do 30 dni

Opłaty

Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia - 48,00 zł.
 
Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto. Dowód uiszczenia przelewu należy dołączyć do wniosku.
 
Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin,
nr konta 84 9660 0007 0012 1196 2000 0030 

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Świebodzińskiego.
Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

Uwagi

  • Zgodnie z art. 65b ust. 2 pkt 1 ustawy organizator imprezy przesyła w terminie określonym w ust. 1 kopię wniosku wraz z wymaganymi dokumentami do właściwego ze względu na miejsce rozpoczęcia imprezy komendanta wojewódzkiego policji,
  • Wniosek należy złożyć co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia,
  • Z opłaty skarbowej za wydanie zezwolenia zwolnione są:
-    pod warunkiem wzajemności, państwa obce, ich przedstawicielstwa dyplomatyczne, urzędy konsularne i siły zbrojne, międzynarodowe organizacje i instytucje oraz ich oddziały i przedstawicielstwa, korzystające na podstawie ustaw, umów lub powszechnie uznanych zwyczajów międzynarodowych z przywilejów i immunitetów, a także członkowie ich personelu i inne osoby zrównane z nimi, jeżeli nie są one obywatelami polskimi i nie mają miejsca stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
-    jednostki budżetowe,
-    jednostki samorządu terytorialnego,
  • Opisana powyżej procedura oraz wymogi nie dotyczą procesji, pielgrzymek i konduktów pogrzebowych.
 

Podstawa prawna

  • art. 65 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym  (Dz. U. z 2020 r. poz. 110 ze zmianami),

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Świebodziński
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-04-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Małgorzata Kardzis
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-04-09 09:20:08
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Beata Hordziejczuk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-04-09 09:22:26
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Piotr Nawojczyk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-09-07 10:27:53
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
203 raz(y)