ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

KOM.VI.2 Zatwierdzanie projektów organizacji ruchu

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Komunikacja - Zarządzanie ruchem

Ogłoszono dnia: 2020-04-09 09:39:22

Termin załatwienia

Do 30 dni.

Osoba kontaktowa

Artur Starzewski

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji i Transportu
66-200 Świebodzin; ulica Żaków 3
 
Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 16.45, wtorek - czwartek 8.00 - 15.15, piątek 8.00 – 13.45
 
W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.
 
Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane
       
Na wizytę można się również zapisać klikając TUTAJ  

Telefon kontaktowy

68 416 11 11

Adres e-mail

m.kardzis[at]powiat.swiebodzin.pl

Miejsce odbioru

66-200 Świebodzin; ulica Żaków 3

Wymagane Dokumenty

  • wniosek
  • Projekt organizacji ruchu (min. 2 egz.), który powinien zawierać:
    • plan orientacyjny w skali od 1:10.000 do 1:25.000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy,
    • plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1.000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2.000 lub szkic bez skali) zawierający:
      • lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,
      • parametry geometrii drogi;
    • program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną
    • zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy
    • opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
    • przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu - w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze;
    • nazwisko i podpis projektanta,
  • Do przedstawionego do zatwierdzenia projektu organizacji ruchu powinny być dołączone opinie:
    • Komendanta Powiatowego Policji (dot. dróg powiatowych),
    • Zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt.
    • Opinia Policji nie jest wymagana w przypadku projektu organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne oraz w przypadku projektu uproszczonego w przypadku robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności.
  • pełnomocnictwo  - w przypadku działania przez przedstawiciela,

Czas realizacji

Do 30 dni.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

Uwagi

  • Jednostka wprowadzająca organizację ruchu ma obowiązek zawiadomić Starostę Świebodzińskiego, Komendanta Powiatowego Policji w Świebodzinie oraz właściwego zarządcę drogi o terminie jej wprowadzenia co najmniej na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu,
  • Jeżeli w wyznaczonym przez Starostę Świebodzińskiego terminie, w którym powinna zostać wprowadzona zatwierdzona organizacja ruchu brak jest zawiadomienia o którym mowa § 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem zatwierdzona zmiana organizacji ruchu traci ważności,
  • Zgodnie z art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym Starosta Świebodziński jest organem zarządzającym ruchem na drogach publicznych powiatowych i gminnych, w związku z czym wyłącznie dla dróg publicznych powiatowych i gminnych zatwierdza projekty stałej organizacji ruchu.

Podstawa prawna

  • art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym  (Dz. U. z 2020 r. poz. 110),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2017 r. poz. 784). 

Załączniki