Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Świadczenia pieniężne: zasiłek stały, zasiłek celowy, zasiłek celowy specjalny, zasiłek okresowy, dożywianie dzieci, sprawienie pogrzebu, kierowanie do domu pomocy społecznej, organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, praca socjalna oraz podejmowanie zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj., Dz U z 2009r. Nr175, poz.1362 ze zm.)Drukuj informacjęSprawa: Świadczenia pieniężne: zasiłek stały, zasiłek celowy, zasiłek celowy specjalny, zasiłek okresowy, dożywianie dzieci, sprawienie pogrzebu, kierowanie do domu pomocy społecznej, organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, praca socjalna oraz podejmowanie zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj., Dz U z 2009r. Nr175, poz.1362 ze zm.)Szczegóły informacji
Świadczenia pieniężne: zasiłek stały, zasiłek celowy, zasiłek celowy specjalny, zasiłek okresowy, dożywianie dzieci, sprawienie pogrzebu, kierowanie do domu pomocy społecznej, organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, praca socjalna oraz podejmowanie zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj., Dz U z 2009r. Nr175, poz.1362 ze zm.)
Wydział: Pracownik Socjalny
Ogłoszono dnia: 2012-10-30 08:44:47
Termin załatwienia
30 dni od dnia złożenia wniosku, podania. W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego wydłuża się termin jej załatwienia
Osoba kontaktowa
Jadwiga Kuna, Marta Piechowiak
Miejsce załatwienia
Budynek Urzędu Gminy Bobrowice
pokój nr 6 (parter)
Telefon kontaktowy
683913225
Adres e-mail
ops@bobrowice.pl
Sposób załatwienia
Sprawę załatwia się na podstawie decyzji administracyjnej
Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego
Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego
Miejsce odbioru
Budynek Urzędu Gminy Bobrowice
pokój nr 6 (parter)
pokój nr 6 (parter)
Wymagane Dokumenty
Sytuację osobistą, rodzinną, dochodową i majątkową osoby lyb rodziny ustala się na podstawie
1) dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość;
2) skróconego odpisu aktu urodzenia dziecka lub książeczki zdrowia dziecka (do wglądu);
3) dokumentów określających status cudzoziemca w Rzeczypospolitej Polskiej;
4) decyzji właściwego organu w sprawie renty, emerytury, świadczenia przedemerytalnego lub zasiłku przedemerytalnego;
5) orzeczenia komisji do spraw inwalidztwa i zatrudnienia wydanego przed dniem 1 września 1997 r., orzeczenia lekarza orzecznika o niezdolności do pracy, niezdolności do samodzielnej egzystencji, orzeczenia komisji lekarskiej;
6) orzeczenia o niepełnosprawności albo orzeczenia o stopniu niepełnosprawności;
7) zaświadczenia pracodawcy o wysokości wynagrodzenia z tytułu zatrudnienia, zawierającego informacje o wysokości potrąconej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie zdrowotne, składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w części finansowanej przez ubezpieczonego oraz składki na ubezpieczenie chorobowe;
8) zaświadczenia o wysokości wynagrodzenia uzyskiwanego na podstawie umowy agencyjnej, umowy-zlecenia, umowy o dzieło albo w okresie członkostwa w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub spółdzielni kółek rolniczych (usług rolniczych), zawierającego informacje o potrąconej zaliczce na podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie zdrowotne, składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w części finansowanej przez ubezpieczonego oraz składki na ubezpieczenie chorobowe;
9) zaświadczenia pracodawcy o okresie zatrudnienia, w tym o okresach, za które były opłacane składki na ubezpieczenia społeczne, oraz o okresach nie-składkowych;
10) dowodu otrzymania renty, emerytury, zasiłku przedemerytalnego lub świadczenia przedemerytalnegoj;
11) zaświadczenia urzędu gminy o powierzchni gospodarstwa rolnego w hektarach przeliczeniowych;
12) zaświadczenia lub oświadczenia o kontynuowaniu nauki w gimnazjum, szkole ponadgimnazjalnej, szkole ponadpodstawowej lub szkole wyższej;
13) decyzji starosty o uznaniu lub odmowie uznania za osobę bezrobotną, utracie statusu osoby bezrobotnej, o przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu, wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku dla bezrobotnych, świadczenia szkoleniowego, stypendium, dodatku aktywizującego albo oświadczenia o pozostawaniu w ewidencji bezrobotnych lub poszukujących pracy;
14) decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o ustaleniu kapitału początkowego;
15) zaświadczenia albo oświadczenia o zobowiązaniu do opłacania składei na ubezpieczenie rolników;
16) zaświadczenia albo oświadczenia o zadeklarowanej podstawie wymiaru składek na ubezpieczenie społęczne osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą;
17) zaświadczenia albo oświadczenia, o którym mowa w art. 8 ust. 7 i 8;
18) zaświadczenia albo oświadczenia o uzyskaniu dochodu, o którym mowa w art. 8 ust. 11 i 12
19) decyzji organów przyznających świadczenia pieniężne;
20) oświadczenia o stanie majątkowym.
W przypadku, gdy okoliczności sprawy mające wpływ na prawo do świadczeń wymagają potwierdzenia innym dokumentem niż wymienione w ust. 1, można domagać się takiego dokumentu.
W aktach sprawy zamiast oryginałów można pozostawić kopie dokumentów, o których mowa można pozostawić kopie dokumentów, o których mowa w ust. 1 i 2, poświadczonych za zgodność z oryginałem przez pracownika socjalnego przeprowadzającego wywiad.
Dokumenty mogą być składane również w wersji elektronicznej.
Wzór oświadczenia o stanie majątkowym określa załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 8 czerwca 2012r. (Dz U z 2012r. Poz.712) w sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego
1) dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość;
2) skróconego odpisu aktu urodzenia dziecka lub książeczki zdrowia dziecka (do wglądu);
3) dokumentów określających status cudzoziemca w Rzeczypospolitej Polskiej;
4) decyzji właściwego organu w sprawie renty, emerytury, świadczenia przedemerytalnego lub zasiłku przedemerytalnego;
5) orzeczenia komisji do spraw inwalidztwa i zatrudnienia wydanego przed dniem 1 września 1997 r., orzeczenia lekarza orzecznika o niezdolności do pracy, niezdolności do samodzielnej egzystencji, orzeczenia komisji lekarskiej;
6) orzeczenia o niepełnosprawności albo orzeczenia o stopniu niepełnosprawności;
7) zaświadczenia pracodawcy o wysokości wynagrodzenia z tytułu zatrudnienia, zawierającego informacje o wysokości potrąconej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie zdrowotne, składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w części finansowanej przez ubezpieczonego oraz składki na ubezpieczenie chorobowe;
8) zaświadczenia o wysokości wynagrodzenia uzyskiwanego na podstawie umowy agencyjnej, umowy-zlecenia, umowy o dzieło albo w okresie członkostwa w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub spółdzielni kółek rolniczych (usług rolniczych), zawierającego informacje o potrąconej zaliczce na podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie zdrowotne, składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w części finansowanej przez ubezpieczonego oraz składki na ubezpieczenie chorobowe;
9) zaświadczenia pracodawcy o okresie zatrudnienia, w tym o okresach, za które były opłacane składki na ubezpieczenia społeczne, oraz o okresach nie-składkowych;
10) dowodu otrzymania renty, emerytury, zasiłku przedemerytalnego lub świadczenia przedemerytalnegoj;
11) zaświadczenia urzędu gminy o powierzchni gospodarstwa rolnego w hektarach przeliczeniowych;
12) zaświadczenia lub oświadczenia o kontynuowaniu nauki w gimnazjum, szkole ponadgimnazjalnej, szkole ponadpodstawowej lub szkole wyższej;
13) decyzji starosty o uznaniu lub odmowie uznania za osobę bezrobotną, utracie statusu osoby bezrobotnej, o przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu, wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku dla bezrobotnych, świadczenia szkoleniowego, stypendium, dodatku aktywizującego albo oświadczenia o pozostawaniu w ewidencji bezrobotnych lub poszukujących pracy;
14) decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o ustaleniu kapitału początkowego;
15) zaświadczenia albo oświadczenia o zobowiązaniu do opłacania składei na ubezpieczenie rolników;
16) zaświadczenia albo oświadczenia o zadeklarowanej podstawie wymiaru składek na ubezpieczenie społęczne osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą;
17) zaświadczenia albo oświadczenia, o którym mowa w art. 8 ust. 7 i 8;
18) zaświadczenia albo oświadczenia o uzyskaniu dochodu, o którym mowa w art. 8 ust. 11 i 12
19) decyzji organów przyznających świadczenia pieniężne;
20) oświadczenia o stanie majątkowym.
W przypadku, gdy okoliczności sprawy mające wpływ na prawo do świadczeń wymagają potwierdzenia innym dokumentem niż wymienione w ust. 1, można domagać się takiego dokumentu.
W aktach sprawy zamiast oryginałów można pozostawić kopie dokumentów, o których mowa można pozostawić kopie dokumentów, o których mowa w ust. 1 i 2, poświadczonych za zgodność z oryginałem przez pracownika socjalnego przeprowadzającego wywiad.
Dokumenty mogą być składane również w wersji elektronicznej.
Wzór oświadczenia o stanie majątkowym określa załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 8 czerwca 2012r. (Dz U z 2012r. Poz.712) w sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego
Tryb odwoławczy
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji za pośrednictwem Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Bobrowicach
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj., Dz U z 2009r. Nr 175, poz. 1362 ze zm.), rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 8 czerwca 2012r. W sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego (Dz U z 2012r. Poz.712), rozporządzenie z dnia 17 lipca 2012r. w sprawie zweryfikowanych kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej (Dz.U z 2012r. poz.823), ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000r. Nr 98,poz.1071 ze zm.)
Pobierz dane XMLSprawa: Świadczenia pieniężne: zasiłek stały, zasiłek celowy, zasiłek celowy specjalny, zasiłek okresowy, dożywianie dzieci, sprawienie pogrzebu, kierowanie do domu pomocy społecznej, organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, praca socjalna oraz podejmowanie zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj., Dz U z 2009r. Nr175, poz.1362 ze zm.)Drukuj informacjęSprawa: Świadczenia pieniężne: zasiłek stały, zasiłek celowy, zasiłek celowy specjalny, zasiłek okresowy, dożywianie dzieci, sprawienie pogrzebu, kierowanie do domu pomocy społecznej, organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, praca socjalna oraz podejmowanie zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj., Dz U z 2009r. Nr175, poz.1362 ze zm.)
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bobrowicach |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Marta Piechowiak |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2012-10-30 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Marta Piechowiak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2012-10-30 08:44:38 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Marta Piechowiak |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2012-10-30 08:44:47 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Marta Piechowiak |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2012-10-30 08:46:43 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2210 raz(y) |