ˆ

Ekran listy informacji

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Oświadczenia majątkowe - informacje ogólne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Podstawa prawna
Osoby składające oświadczenia o stanie majątkowym
 
Do złożenia oświadczenia majątkowego zobowiązani są:
  1. radny – przewodniczącemu rady powiatu;
  2. starosta, przewodniczący rady powiatu – wojewodzie;
  3. wicestarosta, członek zarządu powiatu, sekretarz powiatu, skarbnik powiatu, kierownik jednostki organizacyjnej powiatu, osoba zarządzająca  i członek organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu starosty – staroście.
Terminy składania oświadczeń o stanie majątkowym
 
Pierwsze oświadczenie w terminie 30 dni od dnia:
  • złożenia ślubowania (radny),
  • wyboru/powołania na stanowisko/zatrudnienia (starosta, wicestarosta, członek zarządu powiatu, sekretarz powiatu, skarbnik powiatu, kierownik jednostki organizacyjnej powiatu, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu starosty).
Kolejne oświadczenia:
  • co roku do dnia 30 kwietnia, wg stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego.
Ostatnie oświadczenie:
  • na dwa miesiące przed upływem kadencji (radny),
  • w dniu odwołania ze stanowiska/w dniu rozwiązania umowy o pracę (starosta, wicestarosta, członek zarządu powiatu, sekretarz powiatu, skarbnik powiatu, kierownik jednostki organizacyjnej powiatu, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu starosty).
Do pierwszego oświadczenia majątkowego radny jest obowiązany dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia powiatu, w którym uzyskał mandat, jeżeli taką działalność prowadził przed dniem wyboru.
 
Do pierwszego oświadczenia majątkowego członek zarządu powiatu, sekretarz powiatu, skarbnik powiatu, kierownik jednostki organizacyjnej powiatu, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu starosty są obowiązani dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej, jeżeli prowadzili ją przed dniem wyboru, powołania lub zatrudnienia.
 
Oświadczenie majątkowe według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego należy złożyć w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach wraz z kopią zeznania (PIT) o wysokości osiągniętego dochodu w danym roku podatkowym.
 
Gdzie należy złożyć oświadczenia o stanie majątkowym
 
Wypełnione oświadczenia majątkowe należy przesłać pocztą w zaklejonej kopercie na adres:
  • Starostwo Powiatowe
    ul. Kolejowa 2
    66-200 Świebodzin
    /z dopiskiem „Oświadczenie majątkowe”/,
  • lub złożyć osobiście w zaklejonej kopercie /z dopiskiem „Oświadczenie majątkowe”/ w Biurze Rady i Zarządu Powiatu (radni, członkowie zarządu) lub w Sekretariacie Starostwa Powiatowego (pozostali) –  Budynek A.
     
Niezłożenie oświadczeń o stanie majątkowym w terminie
 
Jeżeli określone w ustawie o samorządzie powiatowym terminy na złożenie oświadczenia majątkowego (w zależności od pełnionej funkcji - 30 dni od dnia ślubowania, powołania, zatrudnienia) nie zostaną dotrzymane, odpowiednio, przewodniczący rady powiatu, wojewoda lub starosta w terminie 14 dni od dnia stwierdzenia niedotrzymania terminu wzywa osobę, która nie złożyła oświadczenia do jego niezwłocznego złożenia wyznaczając dodatkowy czternastodniowy termin, który liczy się od dnia skutecznego dostarczenia wezwania.
 
Niezłożenie oświadczenia majątkowego mimo upływu dodatkowego terminu przez:
1) radnego – powoduje wygaśnięcie mandatu;
2) członka zarządu powiatu, sekretarza powiatu, skarbnika powiatu, kierownika jednostki organizacyjnej powiatu, osobę zarządzającą, i członka organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osobę wydającą decyzje administracyjne w imieniu starosty – powoduje utratę ich wynagrodzenia za okres od dnia, w którym powinno być złożone oświadczenie do dnia złożenia oświadczenia.
 
Jeżeli członek zarządu powiatu lub skarbnik powiatu nie złożą w terminie oświadczenia majątkowego, rada powiatu odwołuje ich, w drodze uchwały, najpóźniej po upływie 30 dni od dnia, w którym upłynął termin do złożenia oświadczenia.  
Jeżeli sekretarz powiatu, kierownik jednostki organizacyjnej powiatu, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu starosty nie złożą w terminie oświadczenia majątkowego, właściwy organ odwołuje ich albo rozwiązuje z nimi umowę o pracę najpóźniej po upływie 30 dni od dnia, w którym upłynął termin do złożenia oświadczenia.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Świebodziński
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-03-31
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Bernarda Czajkowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-03-31 20:30:53
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Bernarda Czajkowska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-03-31 20:32:19
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Bernarda Czajkowska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-03-31 22:38:42
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
290 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »