ˆ

Wydział Geodezji i Katastru

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Geodezja i kataster

WYDZIAŁ GEODEZJI I KATASTRU

SIEDZIBA:
Starostwo Powiatowe w Żarach Al. Jana Pawła 5, 68-200 Żary (parter – wejście do Urzędu Gminy w Żarach);  Delegatura Starostwa Powiatowego w Lubsku ul. Pokoju 1C, 68-300 Lubsko
e-mail:
e-mail:
 
ZAKRES SPRAW I ZADAŃ DO REALIZACJI:
  1. Wydział Geodezji i Katastru zajmuje się realizacją zadań wynikających z zakresu prawa geodezyjnego i kartograficznego.
  2. Geodeta Powiatowy realizuje zadania Starosty, jako organu administracji geodezyjnej i kartograficznej, w sprawach określonych w ustawie - Prawo geodezyjne i kartograficzne.
  3. Prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego z zakresu prawa geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
  1. aktualizację i prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
  2. ewidencję gruntów i budynków (kataster nieruchomości),
  3. gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
  4. geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
  5. planowanie środków Powiatowego Funduszu Gospodarki zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym.
       4. Koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.
       5. Tworzenie, prowadzenie i udostępnianie w systemie teleinformatycznym bazy danych, obejmujące zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej, dotyczące:
  1. ewidencję gruntów i budynków (kataster nieruchomości),
  2. geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
  3. rejestru cen nieruchomości,
  4. szczegółowych osnów geodezyjnych
 6. Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych obiektów  topograficznych dla terenów miast oraz zwartych zabudowanych i przeznaczonych pod zabudowę obszarów wiejskich o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000, zharmonizowanych z prowadzonymi bazami danych,
7. Ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
8. Prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie.
9.  Prowadzenie powiatowego systemu informacji o terenie.
10. Zapewnienie nieodpłatnie gminom i marszałkom województw oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa bezpośredniego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów i budynków.
11. Prowadzeniem powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, kontroli opracowań przyjmowanych do zasobu oraz udostępnianie tego zasobu zainteresowanym jednostkom oraz osobom fizycznym i prawnym.
12. Prowadzeniem spraw związanych z kontrolą działalności geodezyjnej i kartograficznej w zakresie przepisów obowiązujących przy wykonywaniu prac w tym zakresie oraz właściwego obiegu wykorzystania i reprodukowania udostępnionych materiałów.
13. Prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu scalania i wymiany gruntów.
14. Wykonywanie innych zadań określonych przepisami prawa.
 
 
GODZINY URZĘDOWANIA:
 
Wydział Geodezji i Katastru przyjmuje interesantów: od poniedziałku do piątku od godz. 7.00 do godz. 13.00
( do 31.12.2022 r.)
 

WZORY WNIOSKÓW

Udostępnienie danych z rejestru cen nieruchomości

1. Nazwa procedury:
Udostępnienie danych z rejestru cen nieruchomości.
2. Nazwa wydziału:
Wydział Geodezji i Katastru (parter – wejście do Urzędu Gminy w Żarach)  Al. Jana Pawła 5, 68-200 Żary tel. 68 479 06 21 
Delegatura Wydziału Geodezji i Katastru w Lubsku   ul. Pokoju 1C, 68-300 Lubsko  tel. 68 372 51 30, 68 372 51 35  
e-mail:  
3. Podstawa prawna:
 1) Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne,
 2) Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu
     wydawania licencji.
 4. Wymagane dokumenty: 
wniosek o udostępnienie rejestru cen nieruchomości.
 5.Opłaty:
 6.Opłata za dokonane uzgodnienie:
   1) według załącznika do Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne,
   2) wysokość należnej opłaty oraz sposób jej wyliczenia utrwala się w Dokumencie Obliczenia Opłaty,
   3) opłatę należy uiścić kartą płatniczą w Wydziale Geodezji i Katastru lub przelewem na konto: PKO B.P. o/Żary 39 1020 5460 0000 5402 0006 1598
    UWAGA - wydanie wnioskowanych danych następuje po uiszczeniu opłaty (lub zaksięgowaniu na koncie Starostwa w przypadku przelewu).
 7. Termin załatwienia sprawy: do 30 dni, w sprawach skomplikowanych do 60 dni
 8. Tryb odwoławczy:
   1) w przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty Starosta wydaje decyzję administracyjną;
   2) wniesienie odwołania od decyzji w sprawie ustalenia wysokości opłaty za udostępnienie danych z rejestru cen nieruchomości nie wstrzymuje udostępniania tych materiałów, pod warunkiem uiszczenia opłaty w wysokości ustalonej
       w  zaskarżonej decyzji;
 9. Dodatkowe informacje:
    Zamówione dokumenty może odebrać jedynie osoba, która podpisała wniosek lub osoba do tej czynności upoważniona za okazaniem pisemnego upoważnienia.
 10.Formularze do pobrania:
 
Wniosek o udostępnienie rejestru cen i wartości nieruchomości - druk do pobrania poniżej. 

Udostępnienie zbiorów danych bazy EGiB

1.Nazwa procedury:
Udostępnienie zbiorów danych bazy EGiB
2. Nazwa wydziału:
  Wydział Geodezji i Katastru (parter – wejście do Urzędu Gminy w Żarach) Al. Jana Pawła 5, 68-200 Żary tel. 68 479 06 21, 68 479 06 78,         
  Delegatura Wydziału Geodezji i Katastru w Lubsku  ul. Pokoju 1C, 68-300 Lubsko  tel. 68 372 51 30, 68 372 51 35, 68 372 51 32.           
  e-mail: ewidencja.gruntó    e-mail:  
3. Podstawa prawna:
 1)Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne,
 2)Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu
   wydawania licencji,
 3)Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
   oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
 4. Wymagane dokumenty:
  1) wniosek o udostępnienie zbiorów danych bazy EGiB,
  2) w przypadku gdy wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości lub podmiotem władającym gruntami objętymi wnioskiem, należy wykazać interes prawny oraz wskazać przepis prawa, z którego wywodzi swój interes prawny w dostępie do danych identyfikujących właściciela lub władającego nieruchomością.
 5. Opłaty:
  1) według załącznika do Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne,
  2) wysokość należnej opłaty oraz sposób jej wyliczenia utrwala się w Dokumencie Obliczenia Opłaty.
  3) opłatę należy uiścić kartą płatniczą w Wydziale Geodezji i Katastru lub przelewem na konto: PKO B.P. o/Żary 39 1020 5460 0000 5402 0006 1598         
   UWAGA - wydanie wnioskowanych materiałów następuje po uiszczeniu opłaty.
 6.Termin załatwienia sprawy: do 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
 7.Tryb odwoławczy:
  1) W przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty Starosta wydaje decyzję administracyjną.
  2) Wniesienie odwołania od decyzji w sprawie ustalenia wysokości opłat za udostępnianie zbioru bazy danych EGiB nie wstrzymuje udostępniania tych materiałów, pod warunkiem uiszczenia opłaty w wysokości ustalonej
      w zaskarżonej decyzji.
 8. Dodatkowe informacje:
    Zamówione dokumenty może odebrać jedynie osoba, która podpisała wniosek lub osoba do tej czynności upoważniona za okazaniem pisemnego upoważnienia.
 9.Formularze do pobrania:           

Udostępnienie mapy ewidencji gruntów i budynków lub mapy zasadniczej

1.Nazwa procedury:
Udostępnienie mapy ewidencji gruntów i budynków lub mapy zasadniczej
2.Nazwa wydziału:
Wydział Geodezji i Katastru (parter – wejście do Urzędu Gminy w Żarach) Al. Jana Pawła 5, 68-200 Żary  tel. 68 479 06 21, 68 479 06 78,           
Delegatura Wydziału Geodezji i Katastru w Lubsku ul. Pokoju 1C, 68-300 Lubsko  tel. 68 372 51 30, 68 372 51 35, 68 372 51 32.           
e-mail: ewidencja.gruntó   e-mail:  
3.Podstawa prawna:
1) Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne,
2) Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu
   wydawania licencji.
4. Wymagane dokumenty:           
wniosek o udostępnienie mapy ewidencji gruntów i budynków lub mapy zasadniczej.
5.Opłaty:
1) według załącznika do Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne,
2) wysokość należnej opłaty oraz sposób jej wyliczenia utrwala się w Dokumencie Obliczenia Opłaty,opłatę należy uiścić kartą płatniczą w Wydziale Geodezji i Katastru
lub przelewem na konto: PKO B.P. o/Żary 39 1020 5460 0000 5402 0006 1598.            
UWAGA: wydanie materiałów następuje po uiszczeniu opłaty.
6.Termin załatwienia sprawy:           
do 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
7.Tryb odwoławczy:
1) W przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty Starosta wydaje decyzję administracyjną.
2) Wniesienie odwołania od decyzji w sprawie ustalenia wysokości opłat za udostępnianie mapy ewidencji gruntów i budynków lub mapy zasadniczej nie wstrzymuje udostępniania tych materiałów, pod warunkiem uiszczenia opłaty w wysokości ustalonej w zaskarżonej decyzji.
8.Dodatkowe informacje:
Zamówione dokumenty może odebrać jedynie osoba, która podpisała wniosek lub osoba do tej czynności upoważniona za okazaniem pisemnego upoważnienia.
9.Formularze do pobrania: 

Udostępnienie rejestrów, kartotek, skorowidzów, wykazów, zestawień tworzonych na podstawie bazy danych EGiB

1.Nazwa procedury:
Udostępnienie rejestrów, kartotek, skorowidzów, wykazów, zestawień tworzonych na podstawie bazy danych EGiB.
2.Nazwa wydziału:
Wydział Geodezji i Katastru (parter – wejście do Urzędu Gminy w Żarach)Al. Jana Pawła 5, 68-200 Żarytel. 68 479 06 21
Delegatura Wydziału Geodezji i Katastru w Lubskuul. Pokoju 1C, 68-300 Lubskotel. 68 372 51 30, 68 372 51 35
e-mail: ewidencja.gruntó
3.Podstawa prawna:
1) Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne,
2) Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji,
3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
4.Wymagane dokumenty:
1) wniosek o udostępnienie rejestrów, kartotek, skorowidzów, wykazów, zestawień tworzonych na podstawie bazy danych EGiB,
2) w przypadku gdy wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości lub podmiotem władającym gruntami objętymi wnioskiem, należy wykazać interes prawny oraz wskazać przepis prawa, z którego wywodzi swój interes prawny w dostępie do danych identyfikujących właściciela lub władającego nieruchomością.
5.Opłaty:
1) według załącznika do Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne,
2) wysokość należnej opłaty oraz sposób jej wyliczenia utrwala się w Dokumencie Obliczenia Opłaty.
3) opłatę należy uiścić kartą płatniczą w Wydziale Geodezji i Katastru lub przelewem na konto: PKO B.P. o/Żary 39 1020 5460 0000 5402 0006 1598.
UWAGA - wydanie wnioskowanych materiałów następuje po uiszczeniu opłaty.
6.Termin załatwienia sprawy:
do 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
7.Tryb odwoławczy:
1) W przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty Starosta wydaje decyzję administracyjną.
2) Wniesienie odwołania od decyzji w sprawie ustalenia wysokości opłat za udostępnianie rejestrów, kartotek, skorowidzów, wykazów, zestawień tworzonych na podstawie bazy danych EGiB nie wstrzymuje udostępniania tych materiałów, pod warunkiem uiszczenia opłaty w wysokości ustalonej w zaskarżonej decyzji.
8.Dodatkowe informacje:
Zamówione dokumenty może odebrać jedynie osoba, która podpisała wniosek lub osoba do tej czynności upoważniona za okazaniem pisemnego upoważnienia.
9.Formularze do pobrania:

Uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu

1.Nazwa procedury:
Uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.
2.Nazwa wydziału:
Wydział Geodezji i Katastru  Al. Jana Pawła 5, 68-200 Żary  tel. 68 479 06 24, 68 479 06 49,           
e-mail:  
3.Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne
4.Wymagane dokumenty
wniosek o dokonanie uzgodnienia usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.
Do wniosku należy dołączyć:
1) projekt zagospodarowania sporządzony na aktualnych mapach w formie analogowej (3 egzemplarze),
2) projekt zagospodarowania w pliku „pdf”,
3) kopię warunków technicznych podłączenia obiektu do istniejących sieci uzbrojenia terenu, uzyskaną od jednostek zarządzających tymi sieciami,
4) informację o rodzajach projektowanych sieci /przyłączy.
5.Terminy narad koordynacyjnych starosta wyznacza na dzień przypadający nie później niż po upływie 14 dni od dnia otrzymania od inwestora lub projektanta propozycji usytuowania  projektowanej sieci uzbrojenia terenu przedstawionej na planie sytuacyjnym sporządzonym na kopii aktualnej mapie zasadniczej lub kopii aktualnej mapy do celów projektowych poświadczonej za zgodność z oryginałem przez projektanta. 
6.Opłata za dokonane uzgodnienie:
1) według załącznika do Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne,
2) wysokość należnej opłaty oraz sposób jej wyliczenia utrwala się w Dokumencie Obliczenia Opłaty,
3) opłatę należy uiścić kartą płatniczą w Wydziale Geodezji i Katastru lub przelewem na konto: PKO B.P. o/Żary 39 1020 5460 0000 5402 0006 1598.
UWAGA – rozpatrywanie wniosków następuje po uiszczeniu opłaty.
7.Termin załatwienia sprawy:
regulują przepisy KPA.
8.Tryb odwoławczy:
nie przysługuje
9.Dodatkowe informacje:
1) Narady koordynacyjne przeprowadzane są za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
2) Treść uzgodnienia wydawana jest w formie odpisu protokołu z narady koordynacyjnej.
10.Formularze do pobrania: 

Wydawanie wypisu (wypisu i wyrysu), wyrysu z ewidencji gruntów i budynków

1.Nazwa procedury:
Wydawanie wypisu (wypisu i wyrysu), wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
2.Nazwa wydziału:
Wydział Geodezji i Katastru (parter – wejście do Urzędu Gminy w Żarach)  Al. Jana Pawła 5, 68-200 Żary tel. 68 479 06 21
Delegatura Wydziału Geodezji i Katastru w Lubskuul. Pokoju 1C, 68-300 Lubsko tel. 68 372 51 30, 68 372 51 35
3.Podstawa prawna:
1)Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne,
2)Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji,
3)Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
4.Wymagane dokumenty:
1) wniosek o wydanie wypisu/ wypisu i wyrysu/ wyrysu z ewidencji gruntów i budynków.
2) w przypadku gdy wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości lub podmiotem władającym gruntami objętymi wnioskiem, należy wykazać interes prawny oraz wskazać przepis prawa, z którego wywodzi swój interes prawny w dostępie do danych identyfikujących właściciela lub władającego nieruchomością.
5.Opłaty:
1) według załącznika do Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne
2) wysokość należnej opłaty oraz sposób jej wyliczenia utrwala się w Dokumencie Obliczenia Opłaty.
3) opłatę należy uiścić kartą płatniczą w Wydziale Geodezji i Katastru lub przelewem na konto:
UWAGA - wydanie wnioskowanych materiałów następuje po uiszczeniu opłaty.
6.Termin załatwienia sprawy:
do 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
7.Tryb odwoławczy:
1) W przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty Starosta wydaje decyzję administracyjną.
2) Wniesienie odwołania od decyzji w sprawie ustalenia wysokości opłat za wydanie wypisu, wypisu i wyrysu, wyrysu z ewidencji gruntów i budynków nie wstrzymuje udostępniania tych materiałów, pod warunkiem uiszczenia opłaty w wysokości ustalonej w zaskarżonej decyzji.
8.Dodatkowe informacje:
Zamówione dokumenty może odebrać jedynie osoba, która podpisała wniosek lub osoba do tej czynności upoważniona za okazaniem pisemnego upoważnienia.
9.Formularze do pobrania:

Gleboznawcza klasyfikacja gruntów

1.Nazwa procedury:
Gleboznawcza klasyfikacja gruntów.
Klasyfikację przeprowadza starosta z urzędu albo na wniosek właściciela gruntów podlegających klasyfikacji albo innego władającego takimi gruntami wykazanego w ewidencji gruntów i budynków, zwanych dalej „właścicielem”.
  Z urzędu klasyfikację przeprowadza się:        
1) na gruntach, które nie zostały dotychczas sklasyfikowane;        
2) na gruntach zmeliorowanych – po upływie 3 lat od wykonania urządzeń melioracji  wodnych;        
3) na gruntach objętych postępowaniem scaleniowym;
4) na gruntach, na których starosta zarządził przeprowadzenie modernizacji ewidencji    gruntów i budynków albo okresowej weryfikacji danych ewidencyjnych – w przypadku zmiany użytków gruntowych na gruntach podlegających klasyfikacji;
5) po wystąpieniu klęski żywiołowej powodującej zmiany środowiska glebowego;
6) po zalesieniu gruntów na podstawie przepisów o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich ze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej lub na podstawie przepisów o wspieraniu obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.
W innych uzasadnionych przypadkach wnioski właścicieli gruntów o zmianę użytków gruntowych i klas bonitacyjnych załatwiane są na koszt wnioskodawcy. 
2.Nazwa wydziału:
Wydział Geodezji i Katastru (parter – wejście do Urzędu Gminy w Żarach)   Al. Jana Pawła 5, 68-200 Żary tel. 68 479 06 77 
e-mail:  
3. Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne,
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2012 r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
4.Wymagane dokumenty:
wniosek zainteresowanego o przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów ze wskazaniem uprawnionego klasyfikatora na wykonanie czynności klasyfikacyjnych.
5.Opłata skarbowa:
za wydanie decyzji wprowadzającej zmiany gleboznawczej klasyfikacji gruntów - 10 zł.
Wnoszona jest w postaci opłaty skarbowej z chwilą złożenia wniosku.
6.Osoba ubiegająca się o uzyskanie upoważnienia Starosty Żarskiego musi złoży Wniosek  o weryfikację uprawnień w celu możliwości uzyskania upoważnienia Starosty Żarskiego do wykonania prac klasyfikatora gruntów”, do którego załącza:
a) Karta informacyjna klasyfikatora gruntów,
b) Poświadczony przez właściwych geodetów powiatowych wykaz prac (obiektów), w których wnioskodawca uczestniczył podczas wykonywania klasyfikacji gruntów. Osoby, które wykonały co najmniej 10 prac na terenie powiatu żarskiego są zwolnione z obowiązku składania wykazu, 
c) Świadectwo ukończenia kursu (studiów podyplomowych) z zakresu klasyfikacji  gruntów oraz inne dokumenty, które według uznania osoby zainteresowanej mają  wpływ na ocenę jej dorobku zawodowego,
7.Termin załatwienia sprawy:
a) W przypadku klasyfikacji przeprowadzanej z urzędu starosta zawiadamia właścicieli o miejscu i terminie wyłożenia na okres 14 dni do publicznego wglądu projektu ustalenia klasyfikacji, na co najmniej 14 dni przed tym terminem. 
b) W  przypadku klasyfikacji przeprowadzanej na wniosek właściciela starosta zawiadamia właściciela o możliwości zgłaszania zastrzeżeń do projektu ustalenia klasyfikacji.
Po upływie powyższego terminu zostaje wydana decyzja kończąca postępowanie.
8.Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Lubuskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego za pośrednictwem Starosty Żarskiego.
9.Dodatkowe informacje:
Odbiór decyzji może nastąpić osobiście przez wnioskodawcę lub za pośrednictwem poczty.
10.Formularze do pobrania:
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Żarski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Zasilenie Danymi
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-04-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Zasilenie Danymi
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-04-20 09:56:23
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Adrianna Kaczmarek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-04-20 09:57:01
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paula Przybyłek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-02-09 12:08:47
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
19379 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »