ˆ

Zwrot kosztów kształcenia młodocianych pracowników

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Zwrot kosztów kształcenia młodocianych pracowników

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

Ogólny opis
  1. Pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego, przysługuje dofinansowanie kosztów kształcenia, jeżeli:
    1. pracodawca lub osoba prowadząca zakład w imieniu pracodawcy albo osoba zatrudniona u pracodawcy posiada kwalifikacje wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych określone w przepisach w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania;
    2. młodociany pracownik ukończył naukę zawodu i zdał:
      - w przypadku młodocianego zatrudnionego w celu przygotowania zawodowego u pracodawcy będącego rzemieślnikiem - egzamin czeladniczy zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 3 ust. 4 ustawy o rzemiośle,
      - w przypadku młodocianego zatrudnionego w celu przygotowania zawodowego u pracodawcy niebędącego rzemieślnikiem - egzamin zawodowy;
    3. młodociany pracownik ukończył przyuczenie do wykonywania określonej pracy i zdał egzamin, zgodnie z przepisami, o których mowa w pkt a.
  2. Wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia jednego młodocianego pracownika wynosi:
    1. w przypadku nauki zawodu - do 9.716,14 zł przy okresie kształcenia wynoszącym 36 miesięcy; jeżeli okres kształcenia jest krótszy niż 36 miesięcy, kwotę dofinansowania wypłaca się w wysokości proporcjonalnej do okresu kształcenia;
    2. w przypadku przyuczenia do wykonywania określonej pracy - do 305,39 zł za każdy pełny miesiąc kształcenia;
    3. w przypadku nauki zawodu prowadzonej w zawodach wskazanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania w prognozie, o której mowa w art. 46b ust. 1 ustawy - Prawo oświatowe, wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia jednego młodocianego pracownika - do 12.023,44  zł.
  3. Dofinansowanie kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników finansowane jest ze środków Funduszu Pracy przyznanych gminie zgodnie z umową zawartą z Wojewodą.
  4. Jeżeli umowa o pracę w celu przygotowania zawodowego została rozwiązana z przyczyn niezależnych od pracodawcy, a młodociany pracownik podjął naukę zawodu na podstawie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego u innego pracodawcy - przysługującą kwotę dofinansowania dzieli się między wszystkich pracodawców, proporcjonalnie do liczby miesięcy prowadzonej przez nich nauki zawodu.
  5. Dofinansowanie nie przysługuje temu pracodawcy, z którym umowa o pracę w celu przygotowania zawodowego została rozwiązana z winy pracodawcy.
  6. Dofinansowanie przyznaje wójt (burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce zamieszkania młodocianego pracownika, w drodze decyzji, po stwierdzeniu spełnienia warunków określonych w pkt.1.
  7. Dofinansowanie jest przyznawane na wniosek pracodawcy złożony w terminie 3 miesięcy od dnia zdania przez młodocianego pracownika egzaminu.
  8. Pracodawca, który zawarł umowę z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego jest obowiązany zawiadomić o tym fakcie wójta, burmistrza, prezydenta.
Wymagane dokumenty
  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje do prowadzenia kształcenia zawodowego młodocianych pracowników przez pracodawcę lub osobę prowadzącą zakład w imieniu pracodawcy albo osobę zatrudnioną u pracodawcy,
  3. Kopię umowy o pracę z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego,
  4. Kopię dyplomu, certyfikatu lub świadectwa, albo zaświadczenie (oryginał) potwierdzające, że młodociany ukończył naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy i zdał egzamin.
  5. Wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
  6. Wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie pracodawca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie
  7. Oświadczenie o poniesionych kosztach,
  8. Inne dokumenty/informacje na prośbę organu. W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do treści przedłożonych dokumentów/informacji, organ ma prawo prosić wnioskodawcę dokumenty/informacje niezbędnych do ich wyjaśnienia.
  9. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis).
Sposób dostarczania dokumentów
 
  1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
  • przesłać pocztą tradycyjną - (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  • złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy. 
     2. Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
 
        3. Dokumenty do wglądu należy przedstawić:
  • W sytuacji bezpośredniego kontaktu z urzędem - przy składaniu wniosku.
  • W sytuacji drogi pocztowej- dostarczyć bezpośrednio do urzędu, jako uzupełnienie wcześniej przesłanego wniosku lub przesłać pocztą, a urząd po dokonaniu odpowiednich czynności dokumenty te odeśle na wskazany adres.
        4. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.
 
Miejsce złożenia dokumentów w urzędzie
 
Sekretariat Urzędu Gminy Zabór, I piętro, pokój 11, tel. 68 321 83 00
Obsługa interesantów odbywa się w:­ 
  • poniedziałek w godz. od 7:30 do 16:00­ 
  • od wtorku do czwartku w godz. od 7:30 do 15:30­ 
  • piątek w godz. od 7:30 do 15:00
Opłaty
 
Postępowanie nie podlega opłatom.
 
Terminy i sposób załatwienia sprawy
  1. W terminie do 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku wydawana jest decyzja o przyznaniu lub odmowie przyznania dofinansowania. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
  2. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
    1. Poprzez pocztę tradycyjną.
    2. Osobiście w siedzibie urzędu.
  3. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
  4. Dofinansowanie przesyłane jest na konto wskazane we wniosku.
  5. Termin wypłaty dofinansowania jest uzależniony od terminy przekazania środków finansowych przez wojewodę.
Tryb odwoławczy
  1. Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Organu, który wydał decyzję w ciągu 14 dni od daty doręczenia decyzji. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
    1. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
    2. Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
  2. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
  3. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Skargi i wnioski
  1. Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
    1. Pisemnie pocztą tradycyjną.
    2. Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
  2. Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Informacje dodatkowe
  •   Nieprzekraczalny termin składania wniosków:
­    Trzy miesiące od ukończenia przez młodocianego pracownika nauki zawodu lub przyuczenia do wykonywania określonej pracy
  •   Miejsce składania wniosków :
­    Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych wraz z kompletem dokumentów składa się do Wójta Gminy Zabór na adres: Urząd Gminy Zabór, ul. Lipowa 15, 66-003 Zabór bądź bezpośrednio w Urzędzie Gminy Zabór.
 
Podstawa prawna:
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Zabór
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Głuszak
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-04-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Głuszak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-04-12 21:59:25
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Iwona Adamiak
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-04-12 21:59:29
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Iwona Adamiak
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-03-30 13:00:02
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1507 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »