Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Krośnie Odrzańskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: GŁÓWNY KSIĘGOWY

Miejsce pracy: ZGKiM w Krosnie Odrzańskim

Wymiar etatu: pełny etat

Ilość etatów: 1

Wydział: Główny Księgowy

Data udostępnienia: 2015-10-14

Ogłoszono dnia: 2015-10-14 przez ZGKiM w Krośnie Odrzańskim

Termin składania dokumentów: 2015-10-30 15:00:00

Nr ogłoszenia: 2/2015

Zlecający: Dyrektor ZGKiM w Krośnie Odrzańskim

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
  • obywatelstwo polskie,
  • pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
  • brak skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorzadu terytorialnego, przeciwko wiarygodności domumentów lub za przestępstwo skarbowe,
  • wykształcenie: zgodne z art. 54 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013 r., poz. 885 z późn.zm.),
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 5 lat doświadczenia zawodowego w księgowości oraz min. 2 - letnie doświadczenie na stanowisku głównego księgowego lub samodzielnego księgowego z doświadczeniem min. 5 – letnim w jednostkach budżetowych,
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • bardzo dobra znajomość zagadnień finansowych i ekonomicznych związanych z funkcjonowaniem zakładów budżetowych,
    • znajomość i umiejętność zastosowania w praktyce przepisów z zakresu rachunkowości finansów publicznych, podatków i ubezpieczeń społecznych oraz zamówień publicznych,
    • spełniający wymogi wynikające z art. 54 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych,
    • znajomość przepisów o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
    • umiejętność obsługi komputera (MS Office) i praktyczna znajomość obsługi programów finansowo – księgowych i płacowych oraz programu Płatnik,
    • rzetelność i terminowość,
    • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
    • zdolności analityczne,
    • znajomość obowiązujących przepisów w zakresie ustawy o podatku VAT oraz rachunkowości,
    • doświadczenie w zarządzaniu zespołem,
    • zaangażowanie i duża motywacja do pracy i dalszego rozwoju,
    • dyspozycyjność, kreatywność i decyzyjność,
    • umiejętność myślenia strategicznego.
b. Wymagania dodatkowe:
  • samodzielność i wysoka kultura osobista,
  • systematyczność i terminowość.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  • prowadzenie pełnej księgowości syntetycznej i analitycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami o finansach publicznych, rachunkowości i gospodarce finansowej,
  • sporządzanie, przyjmowanie, wprowadzenie do obiegu, archiwizowanie i kontrolowanie dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych oraz ochronę mienia będącego w posiadaniu Zakładu,
  • bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości w sposób umożliwiający:
    1. terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych,
    2. przestrzeganie dyscypliny budżetowej i finansowej przy realizacji budżetu Zakładu,
    3. przestrzeganie zasad rozliczeń i zapewnienie ochrony środków pieniężnych,
    4. terminowe regulowanie zobowiązań, ściąganie należności, dochodzenie roszczeń spornych,
    5. zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości zawieranych umów,
    6. okresową inwentaryzację majątku Zakładu,
    7. wykonywanie w ramach kontroli wewnętrznej wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych stanowiących przedmiot księgowań,
    8. wstępną kontrolę legalności dokumentów finansowych,
    9. opracowanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu oraz ich analiza, przedkładanie wniosków dotyczących budżetu przełożonym,
  • opracowywanie i aktualizowanie dokumentów wewnętrznych regulujących obszar rachunkowości i gospodarki finansowej Zakładu, w szczególności zasad (polityki) rachunkowości, Zakładowego Planu Kont, instrukcji obiegu i kontroli dokumentów księgowych, bezpieczeństwa informatycznego, ochrony danych osobowych oraz innych niezbędnych dokumentów wewnętrznych regulujących funkcjonowanie administracyjno - finansowe Zakładu – zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • opracowywanie planu finansowego i dysponowanie środkami budżetowymi zgodnie z obowiązującymi przepisami i planem finansowym Zakładu,
  • sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych, deklaracji podatkowych oraz innych niezbędnych informacji,
  • analiza danych finansowych, projektowanie i przygotowywanie raportów na potrzeby Zakładu,
  • prawidłowe i terminowe rozliczanie należności i zobowiązań finansowych oraz rozliczeń publiczno - prawnych (US, ZUS i inne)
  • sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową i realizacja systemu kontroli zarządczej z obszaru rachunkowości i gospodarki finansowej jednostki,
  • gospodarka środkami trwałymi i obrotowymi,
  • bieżący nadzór i koordynowanie pracy w zakresie kadrowo – płacowym,
  • prowadzenie kontroli wewnętrznej w zakresie rozliczeń i gospodarki finansowej Zakładu oraz w zarządzanych wspólnotach mieszkaniowych,
  • współpraca z instytucjami zewnętrznymi,
  • nadzorowanie i koordynowanie zespołu finansowo – kadrowo - administracyjnego,
  • obsługa programów: bankowość elektroniczna, programów finansowo – księgowych i płacowych, obsługa "Płatnika".

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

  • praca w wymiarze pełnego etatu,
  • zatrudnienie w ramach umowy o pracę,
  • praca na I piętrze, oświetlenie sztuczne i naturalne,
  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę,
występują bariery architektoniczne:
brak podjazdów do budynku, brak windy, brak dostosowania toalet do potrzeb osób niepełnosprawnych, stanowisko pracy nie jest dostosowane do potrzeb osób niedowidzących, niewidomych oraz niesłyszących i głuchoniemych.

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

powyżej 6%

V. Wymagane dokumenty:

- CV i list motywacyjny,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych i pełnej zdolności do czynności prawnych,
- oświadczenie, że osoba ubiegająca się o stanowisko nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, 
  przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko
  wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kopie świadectw pracy i innych dokumentów dotyczących kwalifikacji, uprawnień i umiejętności kandydata.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2015-10-30 15:00:00
b. Sposób:
Osobiście lub drogą pocztową w zamkniętej kopercie z opisem: „Nabór na stanowisko głównego księgowego”.
 
c. Miejsce:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
ul. Wiejska 23
66-600 Krosno Odrzańskie
W pokoju nr 3, w godzinach od 7.00 do 15.00.

VII. Informacje dodatkowe:

- aplikacje, które wpłyną do ZGKiM po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane,
- kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną poinformowani o terminie postępowania sprawdzającego,
- dodatkowe informacje pod nr tel.: 68 383 5412 w. 41.