.Urząd Gminy w Pszczewie
ul. Rynek 13
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Protokoły z sesji kadencja 2010-2014:
Protokół z przebiegu IX sesji Rady Gminy Pszczew w dniu 19 maja 2011r.

 

Protokół Nr 0002.IX.2011

z przebiegu sesji Rady Gminy Pszczew w dniu 19.05.2011r.

Sesja odbyła się w Gminnym Ośrodku Kultury w Pszczewie o godz. 14.00
Odegrano hymn.

Radni obecni według listy obecności,stanowiącej załącznik nr 1 do protokołu.

Na ogólna liczbę 15 radnych obecnych było 12 radnych.

Nieobecni:

Radna Beata Jura, zgłosiła spóźnienie

Radny Władysław Dzidziński

Radny Romuald Tankielun- nieobecny usprawiedliwiony

Ponadto w sesji udział wzięli:

- Wójt Gminy - Pan Waldemar Górczyński,

- Sekretarz Gminy-Pani Anna Szyngiel,

- Skarbnik Gminy - Pani Halina Jokiel,

- Radca Prawny- Pan Michał Siemiatowski,

- Z-ca Dyrektora PUP Międzyrzecz – Pani Krystyna Januszewska

- Kierownik Posterunku Policji w Pszczewie- Pan Krzysztof Jerzynek


Dyrektorzy i Kierownicy jednostek organizacyjnych oraz sołtysi i osoby zaproszone według list obecności stanowiących załączniki nr 2 i 3 do niniejszego protokołu.

Ad.1 Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad.

Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Gminy,Pan Konrad Kiona stwierdzając, że na 15 radnych w sesji uczestniczyło 12 radnych.

Ad. 2 Ustalenie porządku obrad

Przewodniczący rady gminy, pan Konrad Kiona odczytał porządek obrad, który przedstawiał się następująco;

  1. 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

  2. 2. Ustalenie porządku obrad.

  3. 3. Przyjęcie protokołu z VIII sesji.

  4. 4. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

  5. 5. Informacja o bieżącej sytuacji na rynku pracy dot. Gminy Pszczew.

  6. 6. Informacja o stanie bezpieczeństwa w Gminie Pszczew.

  7. 7. Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej.

  8. 8. Podjęcie uchwały w sprawie pozbawienia statusu pomnika przyrody - druk Nr 42.

  9. 9. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów

  10. dziecięcych - druk Nr 43.

  11. 10. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2011 rok - druk Nr 44.

  12. 11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na pokrycie udziału własnego na realizacje
    w latach 2012-2014 zadania „ Budowa gminnej infrastruktury teleinformatycznej dla osób zagrożonych wykluczeniem cyfrowym” - druk Nr 45.

  13. 12. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości- druk Nr 46.

  14. 13.Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy

  15. nieruchomości gruntowych na okres 3 lat - druk Nr 47.

  16. 14. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.

  17. 15. Komunikaty.

  18. 16. Zakończenie.

Przewodniczący obrad, Pan Konrad Kiona pytał o uwagi do porządku obrad.

Na obrady przybył radny Władysław Dzidziński i rada obradowała w 13 osobowym składzie.

Porządek obrad rada zaopiniowała pozytywnie ( za13).

Ad 3. Przyjęcie protokołu z VIII sesji.

Przewodniczący rady gminy, Pan Konrad Kiona poddał pod głosowanie wniosek kto jest za odczytywaniem protokołu z VIII sesji .

Wynik głosowania:

za – 1; przeciw-11; wstrzymujące-1

W wyniku głosowania rada przyjęła protokół z VIII sesji bez odczytywania.

Ad 4. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

Radny Józef Piotrowski odczytał pisemne interpelacje radnego Romualda Tankieluna w sprawie:

- podjęcia działań zmierzających do wykonania nowej nawierzchni chodnika przy ul. Poznańskiej, począwszy od posesji Nr 33.

- podjęcia działań celem usunięcia drzew zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego przy drogach powiatowych na terenie Gminy Pszczew.

Radny Józef Piotrowski interpelował o rozkład jazdy na przystankach autobusowych w Pszczewie.

Radny Leonard Kaczmarek zgłosił wniosek o rozważenie możliwości ustawienia lustra na ul. Poznańskiej. Radny wspomniał także o postawienie znaku zakazu parkowania przy posesji
p. Maszewskiego na ul. Jadwigi.

Ad 5. Informacja o bieżącej sytuacji na rynku pracy dot. Gminy Pszczew

Zastępca Dyrektora PUP w Międzyrzeczu p. Krystyna Januszewska – z uwagi na to, iż radni otrzymali informacje wraz z materiałami na sesję, zaproszony gość prosiła o pytania do informacji.

Generalnie jak poinformowała ww. budżet PUP został okrojony drastycznie.

Radny Leonard Kaczmarek przyznał, że sprawozdanie jest dramatyczne, a tegoroczna sytuacja jest jeszcze gorsza.

Wiceprzewodniczący, Radny Czesław Brzeziński pytał o staże absolwenckie?

Pani Krystyna Januszewska poinformowała, że w roku ubiegłym były wystarczające środki na staż.

W bieżącym roku środki są bardzo ograniczone i za zgodą Powiatowej Rady Powiatu wprowadzono restrykcje dla pracodawców ubiegających się o staż.

Wójt Gminy, Pan Waldemar Górczyński pytał gościa o inne formy realizowane przez PUP?

Gość- środki na roboty publiczne również ograniczono. Z tych środków mogą korzystać osoby niepełnosprawne i stale bezrobotne do 25 roku i po 50 roku.

Przewodniczący rady gminy podziękował gościowi za przybycie i przedstawienie informacji.

Z kolei, Zastępca PUP, Pani Krystyna Januszewska podziękowała za zaproszenie i opuściła obrady sesji.

6. Informacja o stanie bezpieczeństwa w Gminie Pszczew.

Starszy Aspirant – Komendant Posterunku w Pszczewie Pan Krzysztof Jerzynek w zastępstwie Komendanta Powiatowego Policji będzie starał się udzielić wszelkiej informacji.

Radni otrzymali analizę stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie działania KPP Międzyrzecz w 2010 roku wraz z materiałami na sesję. Zaproszony gość stwierdził, że statystyki Gminy Pszczew są dobre.

Radny Andrzej piątek pytał czy coś wiadomo Policji o kradzieżach na cmentarzu.

Komendant Pan Krzysztof Jerzynek stwierdził, że nie było takich zgłoszeń.

Ww. zapraszał mieszkańców o zgłaszanie wszelkich kradzieży.

Wójt Gminy, Pan Waldemar Górczyński prosił o uaktywnienie pieszych patrolem z psem w pobliżu Plebanii w Pszczewie.

Na zakończenie gość stwierdził, że wyniki pracy posterunku są dobre i zwierzchnicy z tego powodu zabierają policjantów do innych miejscowości.

Komendant Posterunku Policji Pan Krzysztof Jerzynek podziękował za zaproszenie i w imieniu KPP prosił radę o spotkanie w miesiącu czerwcu br.

Analizę rada przyjęła do akceptującej wiadomości.

Ad 7. Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej.

Radni bez uwag przyjęli informację Wójta do akceptującej wiadomości.

Na obrady przybyła radna Beata Jura- rada obradowała w 14 osobowym składzie.

  1. Ad 8. Podjęcie uchwały w sprawie pozbawienia statusu pomnika przyrody - druk Nr 42.

  2. Projekt uchwały przedstawił wiceprzewodniczący, Pan Czesław Brzeziński.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały. Podczas sesji nie zgłoszono uwag.

Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr 0007.IX.44.2011 w sprawie pozbawienia statusu pomnika przyrody. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

Ad.9 Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych - druk Nr 43.

Projekt uchwały przedstawiła wiceprzewodnicząca Pani Jadwiga Gajewska.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały. Podczas sesji nie zgłoszono uwag.

Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania za- 12; przeciw-1; wstrzymujące-1 Rada Gminy większością głosów podjęła Uchwałę Nr 0007.IX.45.2011 w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych . Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

Ad 10.Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2011 rok - druk Nr 44.

Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy, Pani Halina Jokiel.

Komisje pozytywnie opiniowały zmiany w budżecie. Podczas sesji nie zgłoszono uwag.

Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wynik głosowania: za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0.

W wyniku głosowania, rada gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr 0007.IX.46.2011
w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2011 rok. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad 11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na pokrycie udziału własnego na realizacje w latach 2012-2014 zadania „ Budowa gminnej infrastruktury teleinformatycznej dla osób zagrożonych wykluczeniem cyfrowym” - druk Nr 45.

Projekt uchwały Nr 45 przedstawił wiceprzewodniczący Pan Czesław Brzeziński.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały.

Uwag do projektu nie zgłoszono.
Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr 0007.IX.47.2011 w sprawie wyrażenia zgody na pokrycie udziału własnego na realizacje w latach 2012-2014 zadania „ Budowa gminnej infrastruktury teleinformatycznej dla osób zagrożonych wykluczeniem cyfrowym”. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

Ad 12.Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości- druk Nr 46.

Projekt uchwały Nr 46 przedstawił wiceprzewodniczący Pan Czesław Brzeziński.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały.

Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, rada gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr 0007.IX.48.2011 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.13. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowych na okres 3 lat - druk Nr 47.

Projekt uchwały przedstawiła Wiceprzewodnicząca, Pani Jadwiga Gajewska.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały. Podczas sesji uwag do projektu nie zgłoszono.

Przewodniczący rady poddał pod glosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, rada gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr 0007.IX.49.2011 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowych na okres 3 lat . Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad 14. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.

Na zgłoszone interpelacje podczas dzisiejszej sesji, Wójt udzieli pisemnych odpowiedzi.

Według Wójta kwestia zakazu parkowania na ul. Jadwigi winna być zgłoszona na Policję.

Radny Leonard Kaczmarek pytał o przyczynę złej jakości wody.

Wójt odpowiedział, że przyczyną złej jakości wody jest obecnie trwający remont (wyłączono 3 odżelaziacze) stacji uzdatniania wody.

Przewodniczący rady gminy odczytał odpowiedzi na interpelacje radnych.

Ad 16. Zakończenie obrad.

Wobec wyczerpania tematów dzisiejszej sesji Przewodniczący rady gminy podziękował wszystkim za udział i zamknął obrady IX sesji.



Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:

M.Wojtucka

 
informacje udostępnił:Maria Wojtucka
data udostępnienia: 2011-06-17 12:52:07
ostatnia modyfikacja: Maria Wojtucka 2011-06-17 12:52:07 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 144290