Pszczew: Odbiór i zagospodarowanie
odpadów komunalnych z wszystkich nieruchomości zamieszkałych w Gminie Pszczew w
okresie od 01.07.2015r. do 30.06.2017r.
Numer ogłoszenia: 113744 - 2015; data zamieszczenia: 14.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pszczew , Rynek 13, 66-330
Pszczew, woj. lubuskie, tel. 095 7492310, faks 095 7492312.
·
Adres strony internetowej zamawiającego: www.pszczew.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu
przez zamawiającego: Odbiór i
zagospodarowanie odpadów komunalnych z wszystkich nieruchomości zamieszkałych w
Gminie Pszczew w okresie od 01.07.2015r. do 30.06.2017r..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz
wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia. 1. Przedmiotem zamówienia jest
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z wszystkich nieruchomości
zamieszkałych w Gminie Pszczew w okresie od 01.07.2015r. do 30.06.2017r. oraz
wyposażanie nieruchomości zamieszkałych objętych zbiórką selektywną w worki do
selektywnej zbiórki odpadów. 2. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest
odebrać następujące rodzaje odpadów komunalnych: 1) Zmieszane odpady komunalne
zebrane w pojemnikach zapewnianych przez właścicieli nieruchomości o objętości
pojemników: 60 l, 120 l, 240 l, 1100 l, 2) Odpady zebrane selektywnie w workach
(dostarczonych przez wykonawcę) z podziałem na cztery frakcje: a) papier,
tektura (worki koloru niebieskiego) b) tworzywa sztuczne (worki koloru
żółtego), c) szkło białe i kolorowe (worki koloru zielonego), d) ulegające
biodegradacji (worki koloru brązowego), Obowiązkiem wykonawcy będzie także
odbiór odpadów segregowanych deponowanych w pojemnikach o pojemności 30, 60, 90
i 120 l należących do właściciela/mieszkańca 3) Odpady zebrane selektywnie na
nieruchomości, takie jak: a) sprzęt elektryczny i elektroniczny, b) zużyte
baterie, c) odpady wielkogabarytowe. 3. Wielkość zamówienia: Szacunkowa ilość
odpadów komunalnych w okresie realizacji zamówienia wynosi ok. 1809,2 Mg, w
tym: a) papier, tektura - w ilości szacunkowej 39,40 Mg, (ilość 15 01 01 w 2014
roku - 19,70 Mg) b) tworzywa sztuczne - w ilości szacunkowej 56,80 Mg, (ilość
15 01 02 w 2014 roku - 28,40 Mg ) c) szkło bezbarwne i kolorowe - w ilości
szacunkowej 69,40 Mg, (ilość 15 01 07 w 2014 roku - 34,70) d) odpady ulegające
biodegradacji - ok. 2 Mg e) sprzęt elektryczny i elektroniczny - w ilości
szacunkowej 10,8 Mg (ilość w 2014 roku - 5,40), f) zużyte baterie - w ilości
szacunkowej - ok. 0,8 Mg, g) odpady wielkogabarytowe - w ilości szacunkowej
30,00 Mg, (ilość 20 03 07 w 2014 roku - 9,6 Mg zebrane podczas zorganizowanej
zbiórki) Pozostała część stanowią odpady zmieszane ( ilość 20 03 01 w 2014 roku
- 806,20 Mg). Ilości odpadów segregowanych ppkt a-c oraz stanowią ilości
zebrane na terenie gminy w 2014 roku x 2. Znaczna ilość odpadów
biodegradowalnych, deponowanych jest razem ze zmieszanymi odpadami komunalnymi
oraz na przydomowych kompostownikach. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru
odpadów także wówczas, gdy całkowita ilość odpadów wzrośnie o nie więcej niż
5%. W związku z faktem, że poszczególne frakcje odpadów są podane w ilościach
szacunkowych wykonawca powinien w cenie oferty przewidzieć zmianę ilości
pomiędzy poszczególnymi frakcjami odpadów. Odbioru odpadów wymienionych w pkt.
2 należy przeprowadzać pojazdami przystosowanymi do odbioru poszczególnych
frakcji odpadów w sposób zapobiegający ich zmieszaniu. 4. W ramach zamówienia
Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne z następującymi
częstotliwościami: 1) odpady komunalne segregowane: a) papier i tektura, b)
tworzywa sztuczne, c) szkło białe i kolorowe - raz w miesiącu, 2) odpady
komunalne niesegregowane (zmieszane): a) raz na dwa tygodnie (co 14 dni), 3)
odpady ulegające biodegradacji: a) w okresie letnim (od maja do września) - raz
na 2 tygodnie (co 14 dni), b) w okresie od października do kwietnia - raz na
miesiąc. 5. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych
nieruchomości w ustalonych w harmonogramie usuwania odpadów komunalnych
terminach z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów może odbywać się od
poniedziałku do soboty w godzinach 6.00 - 20.00. 6. Ponadto Wykonawca
zobowiązany jest do porządkowania terenu w miejscu gromadzenia i załadunku
odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia podczas załadunku odpadów i
transportu oraz utrzymanie w należytym stanie technicznym, sanitarnym i
porządkowym samochodów, narzędzi i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby
realizacji umowy. 7. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich odpadów
komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach
i workach zgodnie z obowiązującym regulaminem utrzymania czystości i porządku
na terenie gminy Pszczew. 8. Wykaz nieruchomości na podstawie złożonych
deklaracji (dane na dzień 30.04.2015r.) w poszczególnych miejscowościach gminy
Pszczew stanowi załącznik nr 10 do SIWZ. 9. Liczba zdeklarowanych gospodarstw
domowych (dane na dzień 30.04.2015) na terenie Gminy Pszczew - 1138 (obejmująca
3517 mieszkańców), w tym liczba gospodarstw domowych zbierających odpady w
sposób selektywny - 674 (przy 2073 mieszkańcach), liczba gospodarstw domowych
zbierających odpady w sposób nieselektywny 464 (przy 1 444 mieszkańcach)
Wykonawca wykona zamówienie także wówczas, gdy łączna liczba budynków
zamieszkałych, z których Wykonawca odbierać będzie odpady komunalne wzrośnie o
nie więcej niż: - 5% liczby budynków 10. Wykonawca zobowiązany jest do
wyposażania wszystkich nieruchomości objętych zbiórką selektywną w worki
służące do zbierania odpadów segregowanych, przy zachowaniu podziału na
selektywną zbiórkę poszczególnych frakcji odpadów, o których mowa w punkcie 2,
ppkt. 2: 1) w terminie gwarantującym mieszkańcom ciągłość wyposażenia
nieruchomości w worki do selektywnego zbierania odpadów, jednak nie później niż
do 01.07.2015 r. - nieruchomości wymienionych w przekazanym wykazie, 2) w
terminie 3 dni od daty otrzymania od Zamawiającego informacji o lokalizacji
nowej nieruchomości zamieszkałej, Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia i
wyposażenia nieruchomości zamieszkałych, z których odbierane będą odpady
komunalne gromadzone w sposób selektywny w kolorowe worki o pojemności 30, 60
lub 120 litrów z folii LDPE o grubości co najmniej 0,05 mm. Wykonawca winien uzgodnić
z właścicielem nieruchomości ilość i wielkość worków do gromadzenia
poszczególnych frakcji odpadów. Po każdorazowym odbiorze tych odpadów należy
pozostawić worki w ilości odpowiadającej workom odebranym. Worki powinny być
oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych odpadów, nazwą, adresem oraz
numerem telefonu Wykonawcy. Wymagane kolory worków jak w pkt 3.1.2.2 a-d.
Zamawiający przekaże wykonawcy wykaz nieruchomości wraz z liczbą mieszkańców i
informacją o segregowaniu odpadów bądź nie segregowaniu w dniu zawarcia umowy.
Szacunkowa ilość gospodarstw domowych, które zadeklarowały segregowanie odpadów
- 59% (stan na 31.03.2015) 11. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów
od mieszkańców, przy czym obowiązkiem mieszkańców jest umożliwienie dostępu do
odbieranych odpadów z terenu posesji bądź z przed posesji. Za szkody w majątku
Zamawiającego lub mieszkańców spowodowane działaniami Wykonawcy w trakcie
odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca (w tym za uszkodzenia
pojemników). 12. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować zbiórkę na odpady
wielkogabarytowe i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny co najmniej 1x w
roku (3 razy w ciągu trwania umowy) w danym sołectwie (12 sołectw Gminy
Pszczew) w terminie wcześniej ustalonym i podanym do publicznej wiadomości.
Zbiórka może być zorganizowana w formie wystawek przed posesjami lub poprzez
dostarczenie kontenera na teren każdego sołectwa i wywóz jego po zapełnieniu
przez mieszkańców, którzy dostarczą daną frakcje odpadów we wskazane miejsce z terenu
swojej posesji. Każda zbiórka musi być odpowiednio wcześniej ustalona z
Zamawiającym ( z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem). 13. Wykonawca
zobowiązany jest wyposażyć do dnia 1 lipca 2013 roku wskazane poniżej punkty w
specjalne pojemniki (dopuszcza się kartony z przystosowanymi workami
wymiennymi) na zużyte baterie oraz opróżniać je po zgłoszeniu ich wypełniania
(nie rzadziej niż 1x na 6m-cy): Pszczew - Urząd Gminy w Pszczewie, ul. Rynek
13, - Zespół Szkół w Pszczewie, ul. Sikorskiego 23, - Ośrodek Pomocy
Społecznej, ul. Zamkowa 20, Gminny Ośrodek Kultury, ul. Poznańska 27, Zakład
Usług Komunalnych, ul. Kasztanowa 14; Szarcz - świetlica; Stołuń - świetlica;
Zielomyśl - świetlica; Świechocin - świetlica; Policko - świetlica; Silna -
sklep; Stoki - sklep; Nowe Gorzycko - świetlica; 14. Wykonawca zobowiązany jest
do transportu odebranych odpadów komunalnych, w tym również selektywnie
zebranych, zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Wielkopolskiego
na lata 2012-2017 przyjęty uchwałą Nr XXV/440/12 Sejmiku Województwa
Wielkopolskiego oraz uchwałą Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 27
sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa
Wielkopolskiego na lata 2012-2017. Realizując zagospodarowanie odebranych z
nieruchomości zamieszkałych odpadów komunalnych, podmiot odbierający odpady
zobowiązany jest do: a) przekazania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów
zielonych do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych
określonych dla regionu III w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa
Wielkopolskiego na lata 2012-2017 lub w przypadku awarii bądź braku mocy
przerobowych regionalnej instalacji do instalacji zastępczych wskazanych w
Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2012-2017 po
uzyskaniu i przekazaniu Zamawiającemu pisemnej informacji, iż nie jest możliwe
przyjęcie odpadów przez regionalną instalację. b) wskazania regionalnych
instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, do których przekaże odebrane
odpady. c) przekazania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji
odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z
odpadami, określoną w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w myśl
art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz U. z 2013 r.
poz.21 ze zm.). 15. Wykonawca zobowiązany jest przygotować i przedłożyć
Zamawiającemu w terminie nie później niż na jeden dzień roboczy przed zawarciem
umowy, harmonogram odbioru odpadów komunalnych, zgodny z częstotliwością ich
odbioru wymienioną w punkcie 4 oraz uzgodnić go z Zamawiającym, przy czym
Wykonawca w harmonogramie musi przewidzieć występowanie świąt i dni wolnych od
pracy. 16. Wykonawca zobowiązany jest poinformować pisemnie każdego właściciela
nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy o harmonogramie odbioru odpadów
komunalnych nie później niż w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy oraz nie
później niż na 3 dni przed terminem pierwszego dnia wykonania zbiórki odpadów.
17. Zmiany harmonogramu w trakcie realizacji umowy wymagać będą zgody
Zamawiającego. O zaakceptowanych zmianach wykonawca zobowiązany będzie
poinformować pisemnie użytkowników systemu nie później niż na 7 dni przed
przystąpieniem do najbliższego odbioru odpadów według zmienionego harmonogramu.
18. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia mieszkańcom gminy Pszczew: 1)
uzyskania informacji na temat świadczonych usług w zakresie odbierania i
zagospodarowania odpadów komunalnych, terminu odbioru odpadów oraz innych
informacji związanych z realizacja zamówienia, 2) zgłaszania skargi i uwag
dotyczących zakresu wykonywanych usług przez udostępnienie adresu e-mail oraz
numeru telefonu w formie i zakresie uzgodnionym z Zamawiającym. 19. Wykonawca
przejmuje całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi
odpadami, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in.
ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno- prawnych
związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy
prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów
komunalnych. 20. Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (np.
nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie
worków na odpady segregowane) w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia
e-mailem bądź telefonicznie od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy
niezwłocznie potwierdzić e-mailem na adres Zamawiającego. 21. Obowiązki
Wykonawcy w zakresie sprawozdawczości i przekazywania informacji: 1)
Niezwłoczne przekazywanie Zamawiającemu informacji w zakresie nieprzestrzegania
przez właścicieli nieruchomości postanowień Regulaminu utrzymania czystości i
porządku na terenie gminy Pszczew, w zakresie gromadzenia odpadów w
odpowiednich pojemnikach. W przypadku wykrycia nieprawidłowości, Wykonawca
zobowiązany jest: a) niezwłocznie sporządzić protokół podpisany przez
właściciela nieruchomości lub osobę upoważnioną wraz z datą i godziną z
zaistniałego zdarzenia oraz adresem punktu odbioru odpadów i opisem
nieprawidłowości w tym szacunkowy zakres naruszenia lub sporządzić notatkę wraz
z datą i godziną z zaistniałego zdarzenia oraz adresem punktu odbioru odpadów i
opisem nieprawidłowości w tym szacunkowy zakres naruszenia wraz z załączeniem
materiału zdjęciowego. b) niezwłocznie przekazać Zamawiającemu drogą
elektroniczną w/w dokumentacji najpóźniej w ciągu 48 godzin po udokumentowaniu
zaistniałej sytuacji, w formie uzgodnionej z Zamawiającym. Wykonawca
zobowiązany jest przechowywać tę dokumentację przez cały okres świadczenia
usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych oraz 3
miesiące po jej zakończeniu. 2) Przekazywanie Zamawiającemu informacji na temat
kontroli wypełniania obowiązku selektywnej zbiórki przez właścicieli nieruchomości
polegającej na okresowych kontrolach pojemników i kontenerów w których
gromadzone są zmieszane odpady komunalne. W przypadku stwierdzenia naruszenia
Wykonawca zobowiązany jest: a) niezwłocznie sporządzić notatkę służbową wraz z
datą i godziną z zaistniałego zdarzenia oraz adresem punktu odbioru odpadów i
opisem nieprawidłowości w tym szacunkowy zakres naruszenia. Wykonawcę może
posiłkować się również materiałem zdjęciowym. b) zestawienia danych z kontroli
przeprowadzonych w danym miesiącu i przekazania tego zestawienia w ramach
przedkładanych Zamawiającemu raportów miesięcznych, do raportów dołącza się
dokumentację dot. kontroli w wersji elektronicznej, w formie uzgodnionej z
Zamawiającym. Wykonawca zobowiązany jest przechowywać tę dokumentację przez cały
okres świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów
komunalnych oraz 3 miesiące po jej zakończeniu. 3) Obowiązkiem Wykonawcy jest
przedkładanie Zamawiającemu miesięcznych raportów z wykonywanych usług odbioru
i zagospodarowania odpadów komunalnych, nie później niż do 10 dnia miesiąca
następującego po miesiącu objętym raportem. Raporty Wykonawca przekazuje
Zamawiającemu na piśmie oraz drogą elektroniczną (w formie ustalonej z
Zamawiającym). 4) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu w
formie pisemnej oraz elektronicznej (w formie uzgodnionej z Zamawiającym)
kwartalnych sprawozdań, spełniających wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska
z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych,
odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu
gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 630), w których
Wykonawca zawrze informacje na temat osiągniętych w danym kwartale poziomów
recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku obliczane. Poziomy te
obliczone muszą być na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra
Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania
do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów
komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo
uzgodnić z Zamawiającym wartości współczynników wykorzystywanych do obliczania
poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku. Uzgodnienie następuje
drogą elektroniczną. 22. Przyjmując realizację niniejszego zamówienia Wykonawca
odpowiada przed Zamawiającym za osiąganie (za czas realizacji zamówienia)
poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku i innymi
metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji
przekazywanych do składowania zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o
utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012r., poz. 391 z późn.
zm.), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie
poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi
metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012r., poz. 645),
oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów
ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych
do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów
(Dz. U z 2012 r. poz. 676); 23. Inne wymagania Zamawiającego w zakresie
realizacji przedmiotu zamówienia 1) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia,
aby wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji przedmiotu przez cały okres
realizacji zamówienia były wyposażone w urządzenia monitorujące umożliwiające
automatyczne zapisywanie w nieulotnej pamięci czasu pracy, aktualnej
lokalizacji i przebytej drogi pojazdów z rzeczywistym, jednoznacznie wykazanym
wykonywaniem czynności (załadowanie odpadów, wyładowanie odpadów), co 30 sekund
lub częściej; pamięć danych powinna być przechowywana i odczytywalna minimum
przez okres 30 dni liczonych od dnia zapisu, przy czym odczytanie danych nie
może powodować kasowania zawartości pamięci urządzenia monitorującego. 2)
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia przez cały okres realizacji
zamówienia w zakresie odbierania odpadów komunalnych - w uzgodnieniu z
Zamawiającym - systemu monitorowania pracy sprzętu obejmującego: a) bieżące
śledzenie pozycji pojazdów w oparciu o wykorzystanie systemu GPS i
komunikowanie się z nimi w dowolnym momencie w celu odczytu ww. danych, pamięć
danych powinna być przechowywana i odczytywalna minimum przez okres 30 dni,
przy czym odczytanie danych nie może powodować kasowania zawartości pamięci
urządzenia monitorującego, b) odwzorowanie aktualnej pozycji i przebytej trasy
pojazdu na cyfrowej mapie gminy Pszczew, z dokładnością umożliwiającą
jednoznaczne określenie miejsca (adresu) wykonywania prac, c) odtwarzanie i
analizę historii pracy sprzętu z okresu realizacji umowy oraz prowadzenie jej
rozliczenia na podstawie danych odczytanych z urządzeń monitorujących pracę
sprzętu. 3) Wykonawca przez cały okres realizacji zamówienia w zakresie
odbierania odpadów komunalnych zobowiązany jest do utrzymywania i wyposażenia
stanowiska dyspozytorskiego: a) w odpowiedni sprzęt komputerowy i telekomunikacyjny
umożliwiający wykonywanie funkcji opisanych w powyższych podpunktach, a także
zapewnienie nieprzerwanego dostępu Zamawiającemu w dowolnym czasie do danych
opisanych w powyższych podpunktach poprzez sieć internetową (aktualizacja
danych: w trakcie prowadzenia odbierania i zagospodarowania odpadów nie
rzadziej, niż co minutę, w pozostałym okresie nie rzadziej niż raz na dobę), b)
w niezbędne dla funkcjonowania systemu elementy zapewniające ciągłą i
niezawodną pracę, w szczególności w zasilanie awaryjne typu UPS umożliwiające
pracę systemu przez min. 15 min. po zaniku napięcia w sieci energetycznej. 4)
Wykonawca zapewni upoważnionemu pracownikowi Zamawiającego, możliwość przejazdu
wraz z pracownikiem firmy wywozowej trasą odbioru odpadów celem sprawdzenia
prawidłowości świadczenia usługi. 5) Obowiązkiem Wykonawcy jest zabezpieczenie
ochrony danych osobowych właścicieli nieruchomości, poprzez posiadanie polityki
bezpieczeństwa i instrukcji zabezpieczenia informatycznego oraz umożliwienie
Zamawiającemu sprawowania kontroli nad przekazanym zbiorem danych osobowych..
II.1.5) przewiduje się udzielenie
zamówień uzupełniających:
·
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
·
Zamawiający
przewiduje udzielanie zamówień uzupełniającym do 20% wartości zamówienia
podstawowego
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień
(CPV):
90.50.00.00-2, 90.51.00.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.30.00-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie
oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie
oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB
TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.06.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany wraz ze
złożeniem oferty do wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 złotych (słownie:
pięć tysięcy złotych 00/100), zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy pzp w jednej lub
kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub
poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że
poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o
których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42,
poz. 275 - tekst jednolity z późn. zm.); 2. wadium zgodnie z art. 45. ust. 3
ustawy pzp musi być wniesione najpóźniej przed upływem terminu składania ofert,
tj. do dnia 25 maja 2015 r., do godz. 12:00 (decyduje data wpływu do
Zamawiającego)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Zamawiający
dokona oceny za zasadzie spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego przez
wykonawcę zezwolenia na transport odpadów, o którym mowa w art. 28 ustawy z
dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z późn.
zm.) w związku z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z
2013 r., poz. 21)
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Zamawiający
dokona oceny za zasadzie spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego wykazu
usług wykonanych (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również
wykonywanych) należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, minimum: a) jednej usługi lub usług odbioru i zagospodarowania odpadów
komunalnych, z których każda była lub jest wykonywana na rzecz właścicieli
nieruchomości lub gmin, w przypadku gdy gmina przejęła obowiązki właściciela
nieruchomości, w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 miesięcy, która to
usługa lub usługi obejmowały odbiór i zagospodarowanie odpadów w okresie 12
miesięcy o łącznej masie minimum 500 Mg (dopuszcza się podanie ilości w m3 przy
zastosowaniu wskaźnika 0,133 Mg/m3) potwierdzone dowodami, że zostały wykonane
lub są wykonywane należycie,
·
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Zamawiający
dokona oceny za zasadzie spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego wykazu,
że dysponuje lub będzie dysponował wyposażeniem umożliwiającym odbieranie
odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w ilości co najmniej: a) co
najmniej jeden pojazd przystosowany do odbierania zmieszanych odpadów
komunalnych oraz co najmniej jeden pojazd przystosowany do odbierania
selektywnie zebranych odpadów komunalnych
·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania
tego warunku
o
Zamawiający
odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełniania warunku w postępowaniu
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Zamawiający
dokona oceny za zasadzie spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego
dokumentu potwierdzającego, że wykonawca: a) jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 250 000 PLN.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH
LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA
SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA
PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania
spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy,
oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy
przedłożyć:
- potwierdzenie
posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności
koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz
wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również
wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat
przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały
wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane
należycie;
- wykaz
narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy
usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją
o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że
wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia
niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy
przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie
zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów
zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- nie
zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i
zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące
przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt
III.4) albo w pkt III.5)
Inne dokumenty niewymienione w pkt
III.4) albo w pkt III.5) 1)wypełniony formularz oferty wg załącznika nr 1 do
SIWZ 2)oświadczenie, że Wykonawca wykona zamówienie własnymi siłami lub określi
część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom wg załącznika nr 2 do
SIWZ 3)pisemne zobowiązanie, o którym mowa w pkt 5.2. SIWZ, o ile Wykonawca
polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b
ustawy pzp 4)pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do
reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z
przedmiotem zamówienia:
·
1 - Cena -
98
·
2 - Termin
płatności - 2
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień
umowy oraz określenie warunków zmian
1. Na podstawie i w granicach art.
144 ust.1 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy o
zamówienie w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru
Wykonawcy. Zmiana postanowień niniejszej umowy, może nastąpić w przypadku
wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z
uwzględnieniem wskazanych warunków ich wprowadzenia: a) zmiany powszechnie
obowiązujących przepisów prawa oraz prawa lokalnego w zakresie mającym wpływ na
realizację przedmiotu Umowy, b) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu
wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub
Wykonawcę, jeśli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, c) zmian stawek i
cen na instalacji
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.pszczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew pokój nr 12.
IV.4.4) Termin składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.05.2015 godzina 12:00, miejsce:
Urząd Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew pokój nr 9 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym
dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się
unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy Pszczew
/-/
Waldemar Górczyński
1/ Tablica UG Pszczew
2/ Strona www.bip.pszczew.pl
3/ a/a.
|