.Urząd Gminy w Pszczewie
ul. Rynek 13
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Protokoły z sesji kadencja 2014-2018:
Protokół Nr III z dnia 30 grudnia 2014 r.

BR.0002. 3.2014

 

Protokół nr III.2014

obrad III sesji Rady Gminy Pszczew

w Sali Obrad GOK w Pszczewie ul. Poznańska 27.

odbytej w dniu 30 grudnia 2014 r.

Odegrano hymn.

Ad. 1.

Obrady III sesji Rady Gminy Pszczew VII kadencji (2014-2018) otworzył o godz. 16.00 Zbigniew Gajewski Przewodniczący Rady Gminy Pszczew. Powitał radnych i zaproszonych gości. Szczególnie serdecznie powitał Pana Jarosława Szałatę, przewodniczącego Rady Powiatu Międzyrzecz. Następnie stwierdził, że zgodnie z listą obecności, na sali znajduje się 14 radnych, co stanowi kworum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał. Nieobecny usprawiedliwiony radny Leonard Kaczmarek.

Przewodniczący przedstawił porządek obrad, kierując zapytanie o propozycje zmiany porządku obrad.

 

W sprawie porządku obrad głos zabrał Zastępca Wójta, Pan Krystian Grabowski. Zastępca Wójta wniósł o wprowadzenie do porządku obrad następujących  projektów uchwał:

- po punkcie 9 porządku obrad jako punkt 10 wprowadzić zapis ‘”Podjęcie uchwały
w sprawie ustalenia wykazu wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2014 oraz planu finansowego tych wydatków”- druk Nr 13,

- w punkcie 11 podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej do 1m2 powierzchni użytkowej lokalu socjalnego na rzecz samorządowego zakładu budżetowego- druk Nr 14,

- w punkcie 12 podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej dla samorządowego zakładu budżetowego- druk Nr 15,

- dotychczasowy punkt 11 przyjmuje numer 14,

- dotychczasowy punkt 12 przyjmuje numer 15.

Rada zdecydowała wprowadzić do porządku ww. projekty uchwał.

Wynik głosowania. 14 -"za",0-"przeciw",0-"wstrzm. się"; Rada Gminy przyjęła wniosek
o zmianę porządku obrad.

W związku z powyższym po otwarciu sesji i przedstawieniu porządku obrad oraz jego zmian, co stanowiło pkt 2 porządku obrad, ustalono porządek obrad sesji, który po zmianach będzie obejmował:

1.      Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

2.      Ustalenie porządku obrad.

3.      Przyjęcie protokołu  II sesji Rady Gminy Pszczew.

4.      Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

5.      Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej.

6.      Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Rady Gminy na 2015 rok- druk Nr 9.

7.      Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Gminy Pszczew na 2015 rok- druk Nr 10.

8.      Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmian wieloletniej prognozy finansowej Gminy Pszczew na lata 2014-2023- druk Nr 11.

9.      Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Pszczew na 2014 rok- druk Nr 12.

10.  Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2014 oraz planu finansowego tych wydatków- druk Nr 13.

11.  Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej do 1m2 powierzchni użytkowej lokalu socjalnego na rzecz samorządowego zakładu budżetowego- druk Nr 14.

12.               Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej dla samorządowego zakładu budżetowego- druk Nr 15.

13.  Odpowiedzi na wnioski i zapytania.

14.  Sprawy organizacyjne.

15.  Zakończenie obrad.

Ad.3

Przewodniczący rady, Zbigniew Gajewski wnioskował do rady o przyjęcie protokołu z  II  Sesji bez odczytywania.

Rada jednogłośnie 14- „za”; 0-„przeciw;0 wstrzymujące przyjęła bez odczytywania protokół z obrad II sesji Rady Gminy Pszczew.

 

Ad. 4. Interpelacje zgłosili:

Pan Radny Romuald Tankielun złożył pisemny wniosek dotyczący inwestycji „ umocnienie linii brzegowej jez. Kohle .

 

Przewodniczący rady udzielił głosu Panu Jarosławowi Szałacie. Zaproszony gość pogratulował przewodniczącemu rady za godziny odbywania posiedzeń sesji, które pozwolą uczestniczyć mieszkańcom gminy w obradach. Następnie gość podziękował wszystkim za udział w wyborach do samorządu powiatowego.

Ww. obiecał, że godnie będzie reprezentował Gminę Pszczew na forum powiatu. Ponadto poinformował, że starostą ponownie został Pan Grzegorz Gabryelski. Zaproszony gość
w skrócie przedstawił strukturę organizacyjną rady powiatu. W tej kadencji, jak poinformował Pan Jarosław Szałata powiat ustrzegł się przed klubami radnych, co według gościa  nie było komfortowe.

Zaproszony Gość zadeklarował daleko idącą pomoc dodając, że celem powiatu jest scementowanie gmin, żeby poczuły się mieszkańcami Powiatu Międzyrzecz.  

Na zakończenie Pan Jarosław Szałata życzył radnym mądrych, rozważnych decyzji i zachęcał do kontaktu ze swoją osobą.

 

Przewodniczący rady podziękował przedmówcy za życzenia i zgodził się, że współpraca jest jak najbardziej potrzebna.

 

Ad.5

 

Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta  za okres od 01.12.2014r.. do 31.12. 2014 r. – (w imieniu Wójta złożył Zastępca -,Pan Krystian Grabowski) stanowi  załącznik  do protokołu.

Uwag i pytań do informacji nie zgłoszono.

 

 

Ad.6.Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Rady Gminy na 2015 rok- druk Nr 9.

Projekt uchwały wraz z propozycją planu pracy rady przedstawił przewodniczący rady gminy, Pan Zbigniew Gajewski.

Nie zgłoszono uwag do projektu.

Rada, w głosowaniu 14-"za", 0-"przeciw",0"wstrzm. się" podjęła Uchwałę Nr III.9.2014
z załącznikiem  w sprawie
zatwierdzenia planu pracy  Rady Gminy Pszczew na 2015 rok. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Ad. 7. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Rady Gminy na 2015 rok- druk Nr 10.

Projekt uchwały przedstawił Przewodniczący Zbigniew Gajewski wnosząc autopoprawkę
w nazwie Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego.

 

Projekt planu pracy Komisji Rewizyjnej – zał. Nr 1  w imieniu przewodniczącego Komisji przedstawił  radny Józef Piotrowski.

Zgłoszono do projektu planu pracy następujące poprawki:

Radny Ryszard Wołyński - poprawka do planu pracy w  zakresie przesunięcia zagadnienia związanego z przygotowaniem do zimowego utrzymania dróg  na miesiąc listopad/grudzień,
a w miesiącu proponowanym w projekcie można dokonać oceny  stanu zimowego utrzymania dróg.

 

Rada w głosowaniu    14-"za", 0-"przeciw",0"wstrzm. się" – przyjęła poprawkę zgłoszoną przez  Radnego Ryszarda Wołyńskiego.

 

Radny Seweryn Kowalski, zgłosił poprawkę do planu Komisji Rewizyjnej polegającą na przesunięciu punktu dotyczącego wykorzystania funduszy na OSP na okres styczeń, luty, marzec.  Radny motywował, przesunięcie tym, że w miesiącu lutym odbywają się sprawozdawcze zebrania OSP co ułatwi Komisji sprawdzenie wykorzystania funduszy.

 

Rada w głosowaniu    14-"za", 0-"przeciw",0"wstrzm. się" – przyjęła poprawkę zgłoszoną przez  Radnego Seweryna Kowalskiego.

 

Radny Józef Piotrowski odczytał plan pracy Komisji Rewizyjnej po  wcześniej przyjętych zmianach.

Rada w głosowaniu    13-"za", 0-"przeciw",1"wstrzm. się" – przyjęła plan pracy Komisji Rewizyjnej na 2015 rok .

 

Projekt planu pracy Komisji ds. Finansów i Rozwoju Gospodarczego j – zał. Nr 2  w imieniu Komisji przedstawił  jej przewodniczący, radny Pan Marek Badach.

Uwago do projektu planu pracy nie wniesiono.

Rada w głosowaniu    14-"za", 0-"przeciw",0"wstrzm. się" – przyjęła plan pracy Komisji ds. Finansów i Rozwoju Gospodarczego na 2015 rok .

 

Projekt planu pracy Komisji ds. Promocji, Kultury, Oświaty i Spraw Socjalnych w imieniu Komisji przedstawił  jej przewodniczący, Pan Józef  Piotrowski.

Radny Konrad Kiona, członek komisji stwierdził, że jest w posiadaniu innego projektu planu pracy Komisji.

Wobec powyższego Pan Józef  Piotrowski odczytał pierwotny plan pracy, po czym przedstawił zmiany, które rada w głosowaniu  14-"za", 0-"przeciw",0"wstrzm. się" zatwierdziła poprawki do planu pracy komisji.

Rada, w głosowaniu 14-"za", 0-"przeciw",0"wstrzm. się" zatwierdziła plan pracy komisji po zmianach.

 

Projekt planu pracy Komisji ds. Środowiska i Rolnictwa w imieniu Komisji przedstawił  jej przewodniczący, Pan Krzysztof Kaczmarek.

 

W powyższej sprawie w dyskusji na planem pracy komisji głos zabrał radny Konrad Kiona.

Radny pytał co Komisja zaplanowała w punkcie „ Przegląd zadań zrealizowanych w ramach funduszu sołeckiego w 2014 roku i planu wydatków na 2015.”

 

Członek Komisji, Pan Zbigniew Gajewski odpowiedział, że komisja sprawdzi na co poszczególne sołectwa wydatkowały środki z funduszu.

 

Wyjaśnienie przedmówcy nie satysfakcjonowały radnego Konrad Kionę, wręcz radny był zadania, że komisja nie jest kompetentna ww. sprawie.

Wobec powyższego rady Konrad Kiona wnioskował o wykreślenie punktu „ Przegląd zadań zrealizowanych w ramach funduszu sołeckiego w 2014 roku i planu wydatków na 2015.”

Rada, w głosowaniu 4-"za", 8-"przeciw", 2"wstrzm. się" – wniosek odrzuciła.

 

Prowadzący obrady, Pan Zbigniew Gajewski pytał o inne uwagi do projektu planu pracy.

Wobec braku uwag projekt planu pracy poddano pod głosowanie.

Rada, w głosowaniu 8-"za", 1-"przeciw",5"wstrzm. się" – zatwierdziła plan pracy.

 

Przewodniczący rady gminy poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętymi wcześniej załącznikami.

Rada, w głosowaniu 13-"za", 0-"przeciw",1"wstrzm. się" podjęła Uchwałę Nr III.10.2014
z załącznikami  w sprawie
zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Gminy Pszczew na 2015 rok. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

ad.8 Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmian wieloletniej prognozy finansowej Gminy Pszczew na lata 2014-2023- druk Nr 11.

Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy- Halina Jokiel informując, że omawiany projekt w sprawie uchwalenia zmian wieloletniej prognozy finansowej Gminy Pszczew na lata 2014-2023 jak i kolejny projekt w sprawie  zmian w uchwale budżetowej Gminy Pszczew na 2014 rok wiążą się ze sobą. Skarbnik kontynuowała, że powodem zmian jest porządkowanie planu przed zamknięciem roku budżetowego.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Przewodniczący rady, Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W wyniku głosowania, Rada Gminy jednogłośnie za-14; przeciw-0; wstrzymujące-0 podjęła
uchwałę Nr III.11.2014 w sprawie uchwalenia zmian wieloletniej prognozy finansowej Gminy Pszczew na lata 2014-2023.
Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Ad. 9 Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Pszczew na 2014 rok- druk Nr 12.

Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy- Halina Jokiel omawiając zmiany zarówno po stronie dochodów jak i wydatków.

Wobec braku pytań do projektu ,Przewodniczący rady, Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały. W wyniku głosowania, Rada Gminy jednogłośnie za-14; przeciw-0; wstrzymujące-0 podjęła uchwałę Nr III.12.2014 w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Pszczew na 2014 rok. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu

 

Ad.10 Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2014 oraz planu finansowego tych wydatków- druk Nr 13.

Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy- Halina Jokiel.

Wobec braku pytań do projektu ,Przewodniczący rady, Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały. W wyniku głosowania, Rada Gminy jednogłośnie za-14; przeciw-0; wstrzymujące-0 podjęła uchwałę Nr III.13.2014r. w sprawie ustalenia wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2014 oraz planu finansowego tych wydatków. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Ad.11 Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej do 1m2 powierzchni użytkowej lokalu socjalnego na rzecz samorządowego zakładu budżetowego- druk Nr 14.

Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy- Halina Jokiel.

Wobec braku pytań do projektu ,Przewodniczący rady, Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały. W wyniku głosowania, Rada Gminy jednogłośnie za-14; przeciw-0; wstrzymujące-0 podjęła uchwałę Nr III.14.2014r. w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej do 1m2 powierzchni użytkowej lokalu socjalnego na rzecz samorządowego zakładu budżetowego . Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Ad.12 Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej dla samorządowego zakładu budżetowego- druk Nr 15.

Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy- Halina Jokiel.

Wobec braku pytań do projektu ,Przewodniczący rady, Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały. W wyniku głosowania, Rada Gminy jednogłośnie za-14; przeciw-0; wstrzymujące-0 podjęła uchwałę Nr III.15.2014r. w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej dla samorządowego zakładu budżetowego. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Ad.13 Odpowiedzi na wnioski i zapytania.

 

Na pisemny wniosek radnego Romualda Tankieluna  zostanie udzielona pisemna odpowiedź.,

 

Ad. 14. Sprawy organizacyjne.

 

W punkcie "Sprawy organizacyjne” ” głos zabrał Przewodniczący Rady Gminy, Pan Zbigniew Gajewski poinformował o korespondencji, która wpłynęła do rady gminy.

- pismo radnego Włodzimierza Mroza w sprawie umożliwienia radnemu pracy w Komisji ds. Środowiska i Rolnictwa.

W tej kwestii przewodniczący rady gminy, Pan Zbigniew Gajewski przeprowadził rozmowę
z radnym. Ww. obiecał, że do tematu powrócimy w później.

Następnie Pan Gajewski odczytał skargę   Fundacji Rozwoju Turystyki Aktywnej- Skoki 12, 66-300 Międzyrzecz dotyczącej Umowy ZP.272.9.2013 z dnia 6 września 2013r. zawartej z Gminą Pszczew.

Radca Prawny, pan Michał Siemiatowski dodał, że jest to skarga w przedmiocie przewlekłości postępowania z sugestią, że narażona została gmina na straty.

Rada jednogłośnie  za-14; przeciw-0; wstrzymujące-0 zdecydowała o przekazaniu skargi do Komisji Rewizyjnej celem jej rozpatrzenia.

Przewodniczący rady gminy poinformował o terminie wspólnego posiedzenia Komisji w dniu 12.01.2015r. o godz. 17.00 oraz o terminie kolejnej sesji, która odbędzie się 29.01.2015r.

 

Ad. 15  Prowadzący obrady Pan Zbigniew Gajewski - wobec wyczerpania porządku obrad - zamknął obrady III zwyczajnej sesji Rady Gminy Pszczew.

 

Dokładny zapis przebiegu obrad znajduje się w stenogramie sesji.

 

Protokołowała:

M. Wojtucka                               Obradom przewodniczył

                                                     (-) Zbigniew Gajewski

 

 

 

 

 

 
informacje udostępnił:Maria Wojtucka
data udostępnienia: 2015-07-21 10:54:54
ostatnia modyfikacja: Maria Wojtucka 2015-07-21 11:00:25 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 144290