REJESTRACJA ZGONU
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY Urząd Stanu Cywilnego, ul. Rynek 13, Pszczew Złożenie dokumentów: Osobiście Odbiór dokumentów: Osobiście Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem Tel. (+48) 95 74-92-320 lub e-mail: usc@pszczew.pl
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY Niezwłocznie
OPŁATY Zwolniono z opłat
TRYB ODWOŁAWCZY Od decyzji, odmawiającej dokonania czynności, wydanej przez Kierownika USC w Pszczewie przysługuje odwołanie do Wojewody Lubuskiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
DODATKOWE INFORMACJE Brak
WYMAGANE DOKUMENTY: 1.Karta zgonu stwierdzająca zgon i jego przyczynę, wydana przez lekarza. 2.Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku zgonu cudzoziemca). 3.Do wglądu: dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.
UWAGI: 1.Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu. 2.Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu. 3.Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności: a.małżonek lub dzieci zmarłego, b.najbliżsi krewni lub powinowaci, c.osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon, d.osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały, e.administrator domu, w którym nastąpił zgon. 4.Jeżeli zgon nastąpił w szpitalu lub innym zakładzie, do zgłoszenia zgonu jest obowiązany szpital lub zakład.
PODSTAWA PRAWNA 1.Ustawa z dnia 29 września 1986 r. - prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688). 2.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635.). |