.Urząd Gminy w Pszczewie
ul. Rynek 13
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Karty Usług:
REJESTRACJA ZGONU

REJESTRACJA ZGONU


MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Rynek 13, Pszczew
Złożenie dokumentów:
Osobiście
Odbiór dokumentów:
Osobiście
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem Tel. (+48) 95 74-92-320 lub e-mail:
usc@pszczew.pl

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Niezwłocznie

OPŁATY
Zwolniono z opłat

TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji, odmawiającej dokonania czynności, wydanej przez Kierownika USC w Pszczewie przysługuje odwołanie do Wojewody Lubuskiego, za pośrednictwem kierownika USC,  w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

DODATKOWE INFORMACJE
Brak

WYMAGANE DOKUMENTY:
1.Karta zgonu stwierdzająca zgon i jego przyczynę, wydana przez lekarza.
2.Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku zgonu cudzoziemca).
3.Do wglądu: dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.

UWAGI:
1.Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu.
2.Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.
3.Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
a.małżonek lub dzieci zmarłego,
b.najbliżsi krewni lub powinowaci,
c.osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
d.osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
e.administrator domu, w którym nastąpił zgon.
4.Jeżeli zgon nastąpił w szpitalu lub innym zakładzie, do zgłoszenia zgonu jest obowiązany szpital lub zakład.

PODSTAWA PRAWNA
1.Ustawa z dnia 29 września 1986 r. - prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688).
2.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635.).

 
informacje wprowadził:Maria Wojtucka
informacje wytworzył:Kierownik USC Marek Minge
data ostatniej modyfikacji: 4 Października 2011 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 144290