.Urząd Gminy w Pszczewie
ul. Rynek 13
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Protokoły z sesji kadencja 2010-2014:
Protokół z przebiegu VII sesji Rady Gminy Pszczew w dniu 03.03.2011.

 

Protokół Nr 0002.VII.2011

z przebiegu sesji Rady Gminy Pszczew w dniu 03.03.2011r.

Sesja odbyła się w Gminnym Ośrodku Kultury w Pszczewie o godz. 14.00
Odegrano hymn.

Radni obecni według listy obecności,stanowiącej załącznik nr 1 do protokołu.

Na ogólna liczbę 15 radnych obecnych było 10 radnych.

Nieobecni:

Radny Mirosław Leśny- nieobecny usprawiedliwiony

Radny Romuald Tankielun- nieobecny nieusprawiedliwiony

Radny Leonard Kaczmarek- nieobecny usprawiedliwiony

Ponadto w sesji udział wzięli:

- Wójt Gminy - Pan Waldemar Górczyński,

- Sekretarz Gminy-Pani Anna Szyngiel

- Skarbnik Gminy - Pani Halina Jokiel,

- Radca Prawny- Pan Michał Siemiatowski.


Dyrektorzy i Kierownicy jednostek organizacyjnych oraz sołtysi i osoby zaproszone według list obecności stanowiących załączniki nr 2 i 3 do niniejszego protokołu.

Ad.1 Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad.

Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Gminy,Pan Konrad Kiona stwierdzając, że na 15 radnych w sesji uczestniczyło 12 radnych.

Ad. 2 Ustalenie porządku obrad

Przewodniczący rady gminy, pan Konrad Kiona odczytał porządek obrad, który przedstawiał się następująco;

  1. 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

  2. 2. Ustalenie porządku obrad.

  1. 3. Przyjęcie protokołu z VI sesji.

  2. 4. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

  3. 5. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej druk
    Nr 26.

  4. 6. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż wolnego lokalu mieszkalnego wraz z udziałem w gruncie- druk Nr 27.

  5. 7. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków na terenie Gminy Pszczew oraz ustalenia dopłat do taryfowych grup odbiorców usług- druk Nr 28.

  6. 8. Podjęcie uchwały w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Pszczew- druk Nr 29.

  7. 9. Podjęcie uchwały w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania- druk Nr 30.

  8. 10.Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania- druk Nr 31.

  9. 11. Podjęcie uchwały w sprawie Statutu Zakładu Usług Komunalnych w Pszczewie- druk Nr 32.

  10. 12.Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.

  11. 13. Komunikaty.

  12. 14. Zakończenie

Przewodniczący obrad, Pan Konrad Kiona pytał o uwagi do porządku obrad.

Radny Andrzej Piątek wnioskował o wprowadzenie do porządku po punkcie 11 informacji Wójta o stanie realizacji rozpoczętych inwestycji na terenie gminy.

Wniosek radnego rada zaaprobowała jednogłośnie za-12.

Porządek po zmianach został przyjęty za jednogłośną (za-11) akceptacją rady.

Ad 3. Przyjęcie protokołu z VI sesji.

Przewodniczący rady gminy, Pan Konrad Kiona poddał pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu z VI sesji bez odczytywania.

Wynik głosowania:

za – 12; przeciw-0; wstrzymujące-0

W wyniku głosowania rada przyjęła protokół z VI sesji bez odczytywania.

Ad 4. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

Radny Józef Piotrowski odczytał pisemną interpelację radnego Romualda Tankieluna w sprawie adaptacji pomieszczeń po ośrodku zdrowia oraz budynku byłego GS-u na mieszkania komunalne.

Radny Władysław Dzidziński zgłosił interpelacje:

- w sprawie niedrożności rowów melioracyjnych na terenie Gminy Pszczew

- w sprawie szkód i zniszczeń w sektorze państwowym i prywatnym spowodowanych przez bobry.

Ad 5 Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej druk Nr 26.

Projekt uchwały przedstawił wiceprzewodniczący, Pan Czesław Brzeziński.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały. Podczas sesji nie zgłoszono uwag.

Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania za- 12; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr 0007.VII.29.2011 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

Ad.6 Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż wolnego lokalu mieszkalnego wraz z udziałem w gruncie- druk Nr 27.

Projekt uchwały przedstawił wiceprzewodniczący, Pan Czesław Brzeziński.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały. Podczas sesji nie zgłoszono uwag.

Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania za- 11; przeciw-0; wstrzymujące-1, Rada Gminy większością głosów podjęła Uchwałę Nr 0007.VII.30.2011 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego wraz z udziałem w gruncie. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

Ad 7.Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków na terenie Gminy Pszczew oraz ustalenia dopłat do taryfowych grup odbiorców usług- druk Nr 28.

Projekt uchwały przedstawiła Wiceprzewodnicząca Pani Jadwiga Gajewska.

Wójt Gminy, Waldemar Górczyński stwierdził, że przedstawiony projekt uchwały spotkał się z długimi i burzliwymi dyskusjami na posiedzeniach komisji. Wspólnie z Komisją ds. Finansów
i Rozwoju Gospodarczego wypracowano wspólne stanowisko.

W § 2 uchwały

1/ dopłata w wysokości 5,46 zł,-/m 3

2/ dopłata w wysokości 0,95 zł,-/m3

3/dopłata w wysokości 1,16 zł,-/m3

4/wykreślić dopłatę do wody w wysokości 0,30 zł,-/m3

Konsekwencją zmiany dopłat są zmiany w uzasadnieniu.

Wójt poinformował o ograniczonych możliwościach zwiększenia dopłat powodujących zwiększenie deficytu. Obcy operatorzy spowodowali utylizowanie ścieków spoza gminy. Według Wójta zaproponowana stawka ograniczy tzw. obce ścieki. Komisja Finansów za zasadne uznała zlikwidowanie dotacji wody celem zwiększenia dopłat do taryfowych grup odbiorców usług.

Wójt stwierdził, że nie ma możliwości wygenerowania większych dotacji bez wycięcia zadań z budżetu. Wójt podziękował za uwagę i prosił radę o podjęcie uchwały.

Radny Józef Piotrowski pytał Wójta czy prawidłowa jest kwota amortyzacji.

Ponadto radny proponował głosowanie imienne nad tą uchwałą.

Wypracowane zmiany projektu uchwały Wójt zgłosił w formie autopoprawki do projektu.

Przewodniczący rady poddał pod głosowanie zgłoszone przez Wójta autopoprawki.

Autopoprawki zostały przyjęte przez radę większością głosów za-10; przeciw-0; wstrzymujące-2.

Komisja Finansów i Rozwoju Gospodarczego pozytywnie opiniowała projekt po zgłoszonej autopoprawce.

Komisja Środowiska i Rolnictwa nie wypracowała stanowiska.

Przewodnicząca Komisji ds. Promocji, Kultury, Oświaty i Spraw Socjalnych przedstawiła propozycje komisji:

-utrzymać dopłatę do wody w wysokości 0,30 zł,-

- ostateczna cena za usługę płacona przez mieszkańców winna wynosić:

Gr. I- 0,49 zł,-

Gr. II - 6,49 zł,-

Gr. III- 6,10 zł,-

Wójt Gminy poinformował, że przy zgłaszaniu takich poprawek należy wskazać źródło finansowania, czyli zadanie, które będzie wykreślone z budżetu.

Przewodniczący rady ogłosił 10 minutową przerwę w obradach.

Po przerwie obrady wznowił przewodniczący rady Konrad Kiona.

Pytał o inne propozycje co do projektu Nr 28.

Przewodniczący rady proponował dopłatę do wody w wysokości 0,20 zł,-

Następnie przystąpił do głosowania propozycji Komisji Promocji, Kultury , Oświaty i Spraw Socjalnych dodał, że przy cenie w I Grupie 0,49 będziemy głosować nad dopłatą w wysokości :

7, 34 zł,- za- 1; przeciw- 6; wstrzymujące-5 – rada większością głosów odrzuciła propozycję dopłat w I Grupie.

W II Grupie dopłata w wysokości- 1,36 zł,- za-1; przeciw- 6; wstrzymujące-5 -rada większością głosów odrzuciła propozycję dopłat w II Grupie.

W III Grupie dopłata w wysokości 1,75 zł,- za- 1; przeciw- 7; wstrzymujące-4-rada większością głosów odrzuciła propozycję dopłat w III Grupie.

Dopłata do wody w wysokości 0, 30 zł,- za-1; przeciw-7; wstrzymujące-4- rada większością głosów odrzuciła propozycję dopłaty do wody w proponowanej wysokości.

Następnie przewodniczący rady poddał pod głosowanie swój wniosek w sprawie dopłaty do wody w wysokości 0, 20 zł,- za-11; przeciw- 0; wstrzymujące- 1 rada większością głosów zatwierdziła propozycję dopłaty do wody w proponowanej wysokości.


Radca Prawny, Pan Michał Siemiatowski stwierdził, że nie ma możliwości imiennego głosowania nad uchwałą.

Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wcześniej przegłosowanymi zmianami.



Wynik głosowania: za- 9; przeciw-1; wstrzymujące-2.

W wyniku głosowania, rada gminy większością głosów podjęła Uchwałę Nr 0007.VII.31.2011 w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków na terenie Gminy Pszczew oraz ustalenia dopłat do taryfowych grup odbiorców usług-Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.8 Podjęcie uchwały w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Pszczew- druk Nr 29.

Projekt uchwały Nr 29 przedstawiła wiceprzewodnicząca Jadwiga Gajewska.

Wójt wniósł autopoprawkę w uzasadnienie do uchwały polegającą na dopisaniu częstotliwości wywozu nieczystości stałych.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały.

Radny Józef Piotrowski pytał czy Zakład Usług Komunalnych będzie mógł stosować stawkę maksymalną?

Wójt odpowiedział, że nie ma takiej możliwości, stawka może wzrosnąć najwyżej o inflację.

Radny Piotrowski szukał potwierdzenia czy dobrze zrozumiał, że wzrost stawki może nastąpić tylko o stopień inflacji.

Uwag do projektu nie zgłoszono.
Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania za- 12; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr 0007.VII.32.2011 w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Pszczew. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

Ad.9 Podjęcie uchwały w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania- druk Nr 30.

Projekt uchwały Nr 30 przedstawił wiceprzewodniczący Pan Czesław Brzeziński.

Radny Władysław Dzidziński pytał o finansowanie komisji.

Wójt odpowiedział, że zazwyczaj ten kto powołuje, ten finansuje.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały.

Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania za- 12; przeciw-0; wstrzymujące-0, rada gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr 0007.VII.33.2011 w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania . Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.10. Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania- druk Nr 31.

Projekt uchwały przedstawiła wiceprzewodnicząca Jadwiga Gajewska.

Obrady opuścił radny Władysław Dzidziński, rada obradowała w 11- osobowy składzie.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały. Podczas sesji uwag do projektu nie zgłoszono.

Przewodniczący rady poddał pod glosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania za- 11; przeciw-0; wstrzymujące-0, rada gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr 0007.VII.34.2011 w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.11. Podjęcie uchwały w sprawie Statutu Zakładu Usług Komunalnych w Pszczewie- druk Nr 32.

Projekt przedstawił wiceprzewodniczący Czesław Brzeziński.

Na obrady powrócił radny Władysław Dzidziński, rada obradowała w 12 osobowym składzie.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały.

Podczas sesji uwag do projektu nie zgłoszono.

Przewodniczący obrad, poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania za- 12; przeciw-0; wstrzymujące-0, rada gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr 0007.VII.35.2011 w sprawie Statutu Zakładu Usług Komunalnych w Pszczewie . Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.12 Stan zaawansowania rozpoczętych inwestycji na terenie gminy.

Wójt Gminy przedstawił informację o stanie zaawansowania rozpoczętych inwestycji na terenie gminy. Informacja stanowi załącznik do protokołu.

Ad 13. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.

Na zgłoszone interpelacje podczas dzisiejszej sesji, Wójt udzieli pisemnych odpowiedzi.

14. Komunikaty.

Przewodniczący rady, odczytał odpowiedź Centrum Poczty Oddział w Gorzowie Wlkp. iż nie planuje likwidacji Urzędu Pocztowego w Pszczewie, natomiast rozważa możliwość przekształcenia funkcjonującej w obecnej formie organizacyjnej placówki pocztowej w inną- mniej kosztowną Filię.

Wójt Gminy, Pan Waldemar Górczyński poinformował o wyborach do Izb Rolniczych, do 15 marca można zgłaszać kandydatów, którzy muszą okazać się poparciem 50 mieszkańców.

Ponadto zaprzyjaźniona Gmina Letschin zaprasza mieszkańców na jarmark w terminie 15-18.06. br.

Ad .15 Zakończenie obrad.

Wobec wyczerpania tematów dzisiejszej sesji Przewodniczący rady gminy podziękował wszystkim za udział i zamknął obrady VII sesji.



Na tym protokół zakończono.


 
informacje udostępnił:Maria Wojtucka
data udostępnienia: 2011-06-17 12:47:18
ostatnia modyfikacja: Maria Wojtucka 2011-06-17 12:47:18 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 144290