Uchwała nr XXXIX/230/2010 Rady Gminy Pszczew z dnia 29 lipca 2010 roku
w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.
Na podstawie art. 19c ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873, Dz. U. z 2004 r. Nr 64, poz. 593, Nr 116, poz. 1203, Nr 210, poz. 2135, z 2005 r. Nr 155, poz. 1298, Nr 169, poz. 1420, Nr 175, poz. 1462, Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 94, poz. 651, z 2008 r. Nr 209, poz. 1316, z 2009 r. Nr 19 poz. 100, Nr 22 poz. 120, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 146.) uchwala się co następuje:
§ 1. Uchwała określa tryb i szczegółowe kryteria oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.
§ 2. 1. Wniosek o realizację inicjatywy lokalnej powinien zawierać w szczególności:
1) nazwę i opis inicjatywy;
2) termin realizacji;
3) informacje o grupie inicjatywnej;
4) miejsce wykonywania zadania;
5) szczegółowy zakres rzeczowy zadania wraz z propozycją harmonogramu realizacji;
6) opis dotychczas wykonanych prac;
7) opis kolejnych działań planowanych przy realizacji zadania;
8) określenie liczby osób, którym służyć będzie inicjatywa lokalna;
9) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji inicjatywy w tym:
a) całkowity koszt,
b) wnioskowaną wysokość dofinansowania oraz planowany sposób jej wydatkowania,
c) oświadczenie o zgromadzonych środkach własnych, o których mowa w § 5 ust. 2,
d) informacje o ewentualnych innych źródłach finansowania;
10) informacje na temat dotychczasowych zadań realizowanych we współpracy z administracją publiczną;
11) imiona i nazwiska osób reprezentujących grupę inicjatywną wraz z podpisami.
2. Do wniosku można dołączyć w szczególności: kosztorys inwestorski, projekty budowlane, decyzję o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenie realizacji zadania.
§ 3. 1. Wnioski, o których mowa w § 2, składane będą w Urzędzie Gminy Pszczew:
1) do 30 stycznia każdego roku, których realizacja odbywać się będzie w I półroczu;
2) do 30 maja każdego roku, których realizacja odbywać się będzie w II półroczu, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. W 2010 roku wnioski składane będą do 31 sierpnia.
§ 4. 1. Wniosek o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej opiniuje
Zespół ds. wspierania inicjatyw lokalnych w ciągu trzech tygodni od daty otrzymania niezbędnych dokumentów.
2. W skład Zespołu ds. wspierania inicjatyw lokalnych wchodzą:
1) dwie osoby wskazane przez Komisję Oświaty, Kultury i Kultury Fizycznej Rady Gminy Pszczew ;
2) dwóch przedstawicieli Wójta Gminy Pszczew.
3. Szczegółowy tryb pracy Zespołu określa Regulamin pracy Zespołu, zatwierdzony
przez Wójta Gminy Pszczew.
4. Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący, wyznaczony przez Wójta Gminy Pszczew spośród członków Zespołu.
§ 5. 1. Kryteria oceny wniosków:
1) celowość inicjatywy lokalnej z punktu widzenia potrzeb społeczności lokalnej;
2) liczba uczestników inicjatywy lokalnej – mieszkańców wsi, członków
organizacji występującej z inicjatywą;
3) wkład własny grupy inicjatywnej na poziomie nie niższym, niż 15% kosztu realizacji
zadania, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Wkład własny w kosztach realizacji inicjatywy lokalnej stanowią:
1) środki finansowe zgromadzone przez grupę inicjatywną;
2) robocizna świadczona przez uczestników inicjatywy lokalnej;
3) świadczenia rzeczowe – w szczególności dokumentacja projektowa, kosztorysy inwestorskie, usługi transportowe, materiały niezbędne do realizacji inicjatywy lokalnej.
§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Pszczew.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
Konrad Kiona |