Pomoc zdrowotna dla nauczycieli
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o przyznanie pomocy zdrowotnej składany do Wójta Gminy w terminach: do 31 maja lub do 31 października danego roku kalendarzowego. ( wniosek)
Do wniosku należy dołączyć :
- Zaświadczenie lekarskie potwierdzające fakt choroby, w tym przewlekłej, długotrwałej lub której przebieg jest wyjątkowo ciężki, - Imienne rachunki dokumentujące poniesione koszty leczenia specjalistycznego lub zakup leków, - Oświadczenie o wysokości dochodu uzyskanego w okresie trzech miesięcy poprzedzających złożenie wniosku, w przeliczeniu na jedną osobę pozostającą we wspólnym gospodarstwie domowym.( oswiadczenie)
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Pszczew, ul. Rynek 13, 66-330 Pszczew Złożenie dokumentów: I piętro, sekretariat ( pokój nr 9); I piętro, pokój nr 10; istnieje możliwość przesłania dokumentów pocztą na wskazany wyżej adres urzędu.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wójt rozpatruje wniosek w terminie do dnia 30 czerwca i do dnia 30 listopada danego roku kalendarzowego.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY 1. Należy pobrać i wypełnić wzór wniosku o przyznanie pomocy zdrowotnej. 2. Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie lub pokoju nr 10, lub przesłać pocztą. 3. Decyzja w sprawie dofinansowania zostanie przesłana pocztą, listem poleconym na adres wnioskodawcy.
OPŁATY Nie podlega opłacie skarbowej
TRYB ODWOŁAWCZY Nie przysługuje.
DODATKOWE INFORMACJE
• Pomoc zdrowotna udzielana jest w formie bezzwrotnego zasiłku pieniężnego, raz w roku. • Uprawnieni muszą spełniać jedno z kryteriów: 1/ chorują i ponoszą wysokie koszty związane z leczeniem, 2/ leczą się z powodu długotrwałej lub ciężkiej choroby, 3/ ponoszą koszty leczenia specjalistycznego. • Przyznając pomoc nauczycielom, bierze się pod uwagę: 1/ stan zdrowia nauczyciela i przebieg jego choroby, 2/ sytuację materialną rodziny nauczyciela, 3/ wysokość poniesionych przez nauczyciela kosztów leczenia, 4/ wysokość środków zaplanowanych w budżecie na pomoc zdrowotną dla nauczycieli. • Pomoc zdrowotna udzielana jest maksymalnie do wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, określanego corocznie w rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę. • Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem (95) 749 23 11 lub e-mail: sekretarz@pszczew.pl
PODSTAWA PRAWNA
• art.72 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela ( tekst jednolity Dz. U. z 2014 r. poz. 191 ze zm. ), • uchwała Nr XXIII.136.2012 Rady Gminy Pszczew z dnia 18 października 2012 r. w sprawie określenia rodzaju świadczeń przeznaczonych w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli oraz warunków i sposobu ich przyznawania ( Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego z dnia 24.10.2012r., poz. 1882).
|