.Urząd Gminy w Pszczewie
ul. Rynek 13
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Protokoły z sesji kadencja 2010-2014:
Protokół Nr XLII z posiedzenia absolutoryjnej sesji Rady Gminy w Pszczewie z dnia 26czerwca 2014 roku

Protokół Nr XLII.2014

z posiedzenia absolutoryjnej sesji Rady Gminy w Pszczewie odbytej

w dniu 26 czerwca 2014 roku,
w Sali Gminnego Ośrodka Kultury w Pszczewie ul. Poznańska 27.

 

Odegrano hymn.

Sesję rozpoczęto o godz. 19.00.

Ad. 1-2

            Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

 

Sesję otworzył Przewodniczący Rady Gminy Pszczew, radny Konrad Kiona. Powitał Wysoką Radę, Wójta Gminy, Skarbnika Gminy, Radcę Prawnego, kierowników jednostek organizacyjnych oraz sołtysów ( zgodnie z listą obecności).


 Na podstawie listy obecności stwierdził, że na ogólną liczbę 15 radnych
w posiedzeniu sesji uczestniczyło 14 radnych, a zatem można było skutecznie obradować
i podejmować uchwały. Nieobecni radni: radny Leonard Kaczmarek.

 

Ad. 3 Ustalenie porządku obrad

1.      Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

2.      Ustalenie porządku obrad.

3.      Przyjęcie protokołu z XLI sesji.

4.      Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

5.      Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej w tym:

-ocena stanu dróg, oznakowania i bezpieczeństwa w gminie,

-informacja dotycząca zaawansowania inwestycji na terenie gminy.

6.      Absolutorium:
1) rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu oraz sprawozdania finansowego,

2) przedstawienie informacji o stanie mienia komunalnego,

3) przedstawienie wniosku komisji rewizyjnej w sprawie absolutorium z uzasadnieniem-                

    głosowanie wniosku,

4) zapoznanie radnych z opinią regionalnej izby obrachunkowej dotyczącej sprawozdania   

    z wykonania budżetu oraz z opinią dotyczącą wniosku komisji rewizyjnej w sprawie
               absolutorium,

5) przedstawienie opinii innych komisji rady dotyczących wykonania budżetu,

6) debata o wykonaniu budżetu,

7) podjęcie uchwały w sprawie absolutorium-  druk Nr 258.

7.      Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia czasu , w jakim przedszkole prowadzone przez Gminę  Pszczew świadczy bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę oraz wysokość opłat za świadczenia realizowane w czasie przekraczającym wymiar zajęć bezpłatnych- druk Nr 259.

8.      Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Pszczew na lata 2014-2023- druk Nr 260.

9.      Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Pszczew na 2014 rok- druk Nr  261.

10.  Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.

11.  Zakończenie obrad.

    

 

Przewodniczący rady pytał o uwagi do porządku obrad.

Wójt, Pan Waldemar Górczyński wnioskował o wprowadzenie do porządku obrad( po punkcie 7) projekt uchwały Nr 262 w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej dla Powiatu Międzyrzeckiego. Rada Gminy jednogłośnie za-14; przeciw-0; wstrzymujące-0 zdecydowała o  wprowadzeniu do porządku obrad projektu uchwały Nr 262.

Po zmianach porządek przedstawiał się następująco:

1.Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

2.Ustalenie porządku obrad.

3.Przyjęcie protokołu z XLI sesji.

4.Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

5.Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej w tym:

-ocena stanu dróg, oznakowania i bezpieczeństwa w gminie,

-informacja dotycząca zaawansowania inwestycji na terenie gminy.

6.Absolutorium:


1) rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu oraz sprawozdania finansowego,

2) przedstawienie informacji o stanie mienia komunalnego,

3) przedstawienie wniosku komisji rewizyjnej w sprawie absolutorium z uzasadnieniem-                

    głosowanie wniosku,

4) zapoznanie radnych z opinią regionalnej izby obrachunkowej dotyczącej sprawozdania   

    z wykonania budżetu oraz z opinią dotyczącą wniosku komisji rewizyjnej w sprawie
               absolutorium,

5) przedstawienie opinii innych komisji rady dotyczących wykonania budżetu,

6) debata o wykonaniu budżetu,

7) podjęcie uchwały w sprawie absolutorium-  druk Nr 258.

7.Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia czasu , w jakim przedszkole prowadzone przez Gminę       

   Pszczew świadczy bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę oraz wysokość opłat za  

   świadczenia realizowane w czasie przekraczającym wymiar zajęć bezpłatnych- druk Nr 259.

8.Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej dla Powiatu Międzyrzeckiego- druk 

   Nr 262.

9.Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy

   Pszczew na lata 2014-2023- druk Nr 260.

10.Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Pszczew na 2014 rok- druk

     Nr  261.

11.Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.

12.Zakończenie obrad.

    

Rada Gminy jednogłośnie za-14; przeciw-0; wstrzymujące-0 zatwierdził porządek obrad po zmianach.

Ad – 3

Przyjęcie protokołu z XLI sesji.

 

Przewodniczący rady gminy wnioskował o przyjęcie protokołu z XLI sesji bez odczytywania.

Protokół z XLI sesji został przyjęty bez uwag ( bez odczytywania) jednogłośnie-  14 głosami za, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

 

 

Ad - 4

Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

Nie zgłoszono.

Ad-5 Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej w tym:

-ocena stanu dróg, oznakowania i bezpieczeństwa w gminie,

-informacja dotycząca zaawansowania inwestycji na terenie gminy.

Wójt Gminy, Pan Waldemar Górczyński przedstawił informację z działalności 
w okresie międzysesyjnym. Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji.

Kolejna informacja Wójta dotyczyła stanu zaawansowania realizowanych inwestycji oraz stanu dróg na terenie gminy. Radni bez uwag przyjęli informacje do akceptującej wiadomości.

 

Ad-6

Absolutorium:
1)
rozpatrzenie sprawozdania  z  wykonania budżetu za 2013 r.

Sprawozdanie wraz z mieniem komunalnym według stanu na dzień 31.12.2013 r. oraz sprawozdań finansowych Gminy Pszczew za 2013 r.

Radni otrzymali informację z wykonania budżetu za rok 2013, omawiali także to na posiedzeniach        komisji.

Wójt przedstawił najważniejsze kwoty wykonania budżetu za rok 2013. Uchwała budżetowa
w początkowym swoim kształcie zakładała realizację dochodów na poziomie 20.301.948,00 zł,
w tym dochody bieżące w kwocie 16.407.646,00 zł oraz dochody majątkowe w kwocie 3.894.302,00 zł.

W ciągu roku  dokonano wielu zmian budżetu, w wyniku których plan dochodów zmniejszono do kwoty 18.725.236,25 zł, tj. o kwotę 1.576.711,75zł.

Ogółem dochody zrealizowano w wysokości 17.975.567,79 tj. 96,0 % założonego planu.     
W 2013 roku zaplanowano wydatki w kwocie 23.016.381,25zł, wykonano 21.001.341,50 zł, co stanowi 91,2 % założonego planu. Zadania zrealizowano zgodnie z planem finansowym i do wysokości posiadanych środków oraz niezbędnych potrzeb, kierując się zasadą oszczędności
i gospodarności,   przestrzegając ustawę - prawo zamówień publicznych.

W 2013 roku wydatki majątkowe zaplanowano na kwotę 9.112.508,00zł. Wydano  na ten cel kwotę 7.915.844,50 zł, co stanowi 86,9% założonego planu.

 

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały. Podczas sesji nie zgłoszono uwag i rada jednogłośnie za-14;przeciwnych i wstrzymujących brak zatwierdziła sprawozdanie z wykonania budżetu za 2013 rok.

2) przedstawienie informacji o stanie mienia komunalnego,

Wójt Gminy poinformował, że informacje opracowano za okres od 01 stycznia do 31 grudnia 2013 roku w oparciu o zapisy w księgach rachunkowych Urzędu Gminy oraz jednostek organizacyjnych gminy.

Nieruchomości gruntowe zajmują powierzchnię 381,8811 ha. Wartość gruntów na dzień 31.12.2013 roku wynosi 14artość gruntów na dzień 31.12.2013 roku wynosi 1436926,70 zł,- 
W 2013 roku gmina przejęła nieodpłatnie do zasobów gminy od ANR nieruchomość gruntową
( drogę położoną w  obrębie Rańsko). Wartość ewidencyjna budynków i lokali zamknęła się kwotą 24.129.223,97zł,-. Natomiast wartość budowli( obiekty inżynierii lądowej) wyniosła 31.864.667,01 zł,-. Wartość pozostałych środków stałych wyniosła 4.668.401,30zł,- Wartość środków trwałych w budowie zamknęła się kwotą 6.206.193,98 zł,-

Należności długoterminowe wyniosły 169.976,41 zł,- i dotyczą osób fizycznych.

Na zakończenie Wójt informację o wielkości zasobów mieszkaniowych i użytkowych zarządzanych przez ZUK:

- 105 lokali mieszkalnych 9 w tym 27 lokali pozostających we wspólnotach mieszkaniowych;

- 19 lokali socjalnych ( budynek wielorodzinny);

- 35 lokali użytkowych.

Do tak przedstawionej informacji radni nie mieli pytań i przyjęli informacje do akceptującej wiadomości.

Wójt poinformował o próbach uszczuplenia majątku gminy ( działki) ale gmina stara się odpierać tego rodzaju działania ANR.

Na zakończenie Wójt podziękował wszystkim, którzy uczestniczyli w wykonaniu zeszłorocznego budżetu i prosił Wysoka Rade o udzielenie absolutorium.

 

3) przedstawienie wniosku komisji rewizyjnej w sprawie absolutorium z uzasadnieniem-                   głosowanie wniosku,

Wniosek Komisji Rewizyjnej przedstawił jej przewodniczący  Pan Stanisław Dreger.

Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie wniosek Komisji Rewizyjnej
o udzielenie absolutorium dla Wójta.
W wyniku głosowania, Rada Gminy jednogłośnie za-14; przeciw-0; wstrzymujące-0 podjęła przyjęła wniosek Komisji Rewizyjnej. Wniosek stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

4) zapoznanie radnych z opinią regionalnej izby obrachunkowej dotyczącej sprawozdania        z wykonania budżetu oraz z opinią dotyczącą wniosku komisji rewizyjnej w sprawie
absolutorium,

Opinię RIO o wniosku Komisji Rewizyjnej oraz o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2013 rok  przedstawiła  wiceprzewodnicząca Pani Jadwiga Gajewska.

5) przedstawienie opinii innych komisji rady dotyczących wykonania budżetu,

Przewodniczący rady, Konrad Kiona prosił przewodniczących pozostałych komisji 
o przedstawienie opinii, o sprawozdaniu.

Przewodniczący pozostałych komisji przedstawili pozytywne opinie o sprawozdaniu z wykonani budżetu za 2013 rok.

6) debata o wykonaniu budżetu,

 

Przewodniczący Komisji ds. Finansów i Rozwoju Gospodarczego, Pan Andrzej Piątek skwitował, że tak szczegółowo przygotowane sprawozdanie z wykonania budżetu za 2013 rok pozwoliło komisji  dogłębnie je przeanalizować bez uwag.

Wiceprzewodnicząca Pani Jadwiga Gajewska pozytywnie oceniła wykonanie budżetu za 2013 rok po czym dodała, że faktycznie wiele poczyniono w gminie w roku ubiegłym. Radna jednak uczulała Wójta na realizacje tzw.” małych spraw”.

Przewodniczący Rady Gminy, Pan Konrad Kiona pozytywnie skwitował sprawozdanie, które napawa optymizmem. Podziękował  wszystkim, którzy brali udział w wykonaniu budżetu.

7) podjęcie uchwały w sprawie absolutorium-  druk Nr 258

Wiceprzewodnicząca Pani Jadwiga Gajewska przedstawił ww. projekt uchwały.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt, podczas sesji uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania  za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie podjęła uchwałę w  sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Pszczew  z tytułu wykonania budżetu za 2013 rok. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad-7 Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia czasu , w jakim przedszkole prowadzone przez Gminę  Pszczew świadczy bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę oraz wysokość opłat za 

 świadczenia realizowane w czasie przekraczającym wymiar zajęć bezpłatnych- druk Nr 259.

 

Projekt uchwały przedstawił Wiceprzewodniczący Czesław Brzeziński.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały. Podczas sesji, nie zgłoszono uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały. W wyniku głosowania, Rada Gminy jednogłośnie za-14; przeciw-0; wstrzymujące-0 podjęła uchwałę
w sprawie
ustalenia czasu , w jakim przedszkole prowadzone przez Gminę  Pszczew świadczy bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę oraz wysokość opłat za  świadczenia realizowane w czasie przekraczającym wymiar zajęć bezpłatnych. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Ad-8. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej dla Powiatu Międzyrzeckiego- druk  Nr 262.

 

Projekt uchwały przedstawił Wiceprzewodniczący Czesław Brzeziński.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały.

Radny Romuald Tankielun pytał Wójta o termin realizacji zadania.

Wójt Gminy odpowiedział, że czekamy na materiał obiecany przez Zarząd Dróg Powiatowych. Ponadto prowadzone są rozmowy z Rejonem Energetycznym celem wymiany słupa. W lipcu będzie zmiana organizacji ruchu. Realizacja powinna nastąpić schyłek lipca początek sierpnia.  

Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały. W wyniku głosowania, Rada Gminy jednogłośnie za-14; przeciw-0; wstrzymujące-0 podjęła uchwałę
w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej dla Powiatu Międzyrzeckiego. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad-9.Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Pszczew na lata 2014-2023- druk Nr 260.

 

Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy, Pani Halina Jokiel.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały, radni podczas sesji nie zgłosili uwag do projektu.

Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały. W wyniku głosowania, Rada Gminy jednogłośnie za-14; przeciw-0; wstrzymujące-0 podjęła  uchwałę
w sprawie
zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Pszczew na  lata 2012-2023. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Ad-10. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Pszczew na 2014 rok- druk Nr  261.

 

Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy, Pani Halina Jokiel.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały.

Wójt Gminy zgłosił autopoprawki, które rada przyjęła jednogłośnie za- 14 głosami, przeciwnych
i wstrzymujących głosów brak.

Przewodniczący rady, Konrad Kiona poddał pod głosowanie projekt uchwały z wcześniej przyjętymi poprawkami. W wyniku głosowania, Rada Gminy jednogłośnie za-14; przeciw-0; wstrzymujące-0 podjęła  uchwałę w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Pszczew na 2014 rok. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad-11.Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.      

Brak

Ad-12.Zakończenie obrad.

 

Przewodniczący rady, Konrad Kiona poinformował, że w miesiącu lipcu nie planuje się sesji.

Wójt podziękował za udzielone zaufanie, zaznaczył, że jest to wspólny sukces radnych, sołtysów
i pracowników urzędu. Podziękował radnym za mądre gospodarne podejście do zarządzania Gminą, sołtysom za życzliwość i pomoc. Podziękowania skierował również do pracowników Urzędu Gminy.

Wobec wyczerpania tematów, Przewodniczący Rady Gminy, pan Konrad Kiona zamknął obrady XLII sesji, dziękując wszystkim z udział w obradach.

 

   Na tym protokół zakończono.

 

 

Protokołowała:

M. Wojtucka

 

 

 
informacje udostępnił:Maria Wojtucka
data udostępnienia: 2014-07-08 13:56:46
ostatnia modyfikacja: Maria Wojtucka 2014-07-08 13:56:46 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 144290