Pszczew:
Przebudowa dróg gminnych łączących drogi powiatowe 1328F Żółwin-Pszczew w m.
Szarcz i 1337F w m. Zielomyśl oraz 1332F (nr137) Policko-Pszczew-Nowe Gorzycko
Numer ogłoszenia: 245434 - 2014; data zamieszczenia: 22.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pszczew , Rynek 13, 66-330 Pszczew, woj.
lubuskie, tel. 095 7492310, faks 095 7492312.
·
Adres strony
internetowej zamawiającego:
www.pszczew.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu
przez zamawiającego: Przebudowa
dróg gminnych łączących drogi powiatowe 1328F Żółwin-Pszczew w m. Szarcz i
1337F w m. Zielomyśl oraz 1332F (nr137) Policko-Pszczew-Nowe Gorzycko.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót budowlanych obejmuje: - przebudowę drogi
gminnej nr 004406F na długości 2 651 m, od skrzyżowania z drogą powiatową nr
1328F w m. Szarcz do skrzyżowania z droga powiatową nr 1333F w m. Zielomyśl.
Droga gminna została zaprojektowana jako jednojezdniowa, jednopasowa droga klasy
L. Droga składa się z jezdni szerokości 3,5 m i pochyleniu jednostronnym 2%,
plus pobocza o szerokości 1,0 m o pochyleniu 2% oraz 8%. Wzdłuż drogi zostały
zlokalizowane mijanki, które umożliwiają bezpieczne wymijanie się pojazdów.
Szerokość jezdni w obrębie mijanek wynosi 5,0 m, a ich długość równa się 25,0
m, skosy wjazdowe oraz wyjazdowe wynoszą 1:2. Projekt zakłada wzmocnienie
istniejącej nawierzchni bitumicznej, poprzez wykonanie na istniejącej
konstrukcji warstwy ścieralnej (4 cm gr.) i wiążącej ( 4 cm gr) z betonu
asfaltowego. W miejscach poszerzeń jezdni dodatkowo zaprojektowano podbudowy z
kruszywa łamanego (20 cm gr.) stabilizowanego mechanicznie na podsypce
piaskowej (10 cm gr.). Droga w planie jak i w profilu została dostosowana do
istniejącego przebiegu. - Budowę chodnika z kostki betonowej brukowej o gr 8 cm
na podsypce cementowo-piaskowej na działce 190/1 w obrębie Szarcz w ramach
przebudowy drogi gminnej 004406F. - Remont istniejących przepustów
zlokalizowanych w ciągu drogi 004406F polegający na wymianie zniszczonych
elementów przelotowych - Przebudowę drogi gminnej nr 00423F dotyczy odcinka
długości 1 255 m zlokalizowanego na działkach nr 178 i 194 i polega na
wykonaniu nowej nawierzchni bitumicznej, w tym warstwa ścieralna z betonu asfaltowego
gr. 4 cm, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4 cm, podbudowa z
gruzobetonu stabilizowanego mechanicznie gr. 25 cm oraz podsypka piaskowa gr.
10 cm. Zaprojektowana droga składa się z jezdni szerokości 3,5 m i pochyleniu
jednostronnym 2%, plus pobocza o szerokości 1,0 m o pochyleniu 2% oraz 8%.
Wzdłuż drogi zostały zlokalizowane mijanki, które umożliwiają bezpieczne
wymijanie się pojazdów. Szerokość jezdni w obrębie mijanek wynosi 5,0 m, a ich
długość równa się 25,0 m, skosy wjazdowe oraz wyjazdowe wynoszą 1:2 - Remont
istniejącej nawierzchni asfaltowej drogi gminnej nr 00423F na odcinku 448 m
polegających na wykonaniu na całej szerokości jezdni pojedynczego,
powierzchniowego utrwalenia. - Wymianę i wprowadzenie dodatkowego oznakowania
na przedmiotowych drogach Zakres robót do wykonania szczegółowo określa
dokumentacja projektowa pn.: Przebudowa dróg gminnych łączących drogi powiatowe
1328F Żółwin-Pszczew w m. Szarcz i 1337F w m. Zielomyśl oraz 1332F (nr137)
Policko-Pszczew-Nowe Gorzycko wraz ze specyfikacja techniczną wykonania i
odbioru robót budowlanych oraz przedmiarem robót..
II.1.5) przewiduje się udzielenie
zamówień uzupełniających:
·
Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
·
Zamawiający
przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, maksymalnie do 50% wartości
zamówienia podstawowego
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień
(CPV): 45.00.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie
oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie
oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB
TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 15.11.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I
TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium należy wnieść w wysokości 5 000 zł (słownie:
pieć tysięcy złotych) w terminie do dnia 20.08.2014r. do godziny 12:00.
Decyduje data wpływu środków do zamawiającego
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1)
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
·
III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
warunek
zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał należycie w
okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: minimum jedną
najważniejszą robotę budowlaną z zakresu budowy, przebudowy lub remontu drogi o
nawierzchni bitumicznej o powierzchni min. 4000 m2. Ocena spełniania warunków
udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych
przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA
·
III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
·
III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
warunek
zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie
dysponować minimum jedną osobą tj. kierownikiem robót drogowych wymagane
kwalifikacje i doświadczenie zawodowe: - uprawnienie do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń. Na podstawie art. 104
ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz.
1623 - tekst jednolity ze zmianami) osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy,
uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania
zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z ich treścią decyzji o
ich nadaniu w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie
z art. 12 a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w
budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również
wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na
zasadach określonych w przepisach odrębnych. W związku z powyższym, Zamawiający
zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego,
które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz
zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z
dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
państwach członkowskich Unii Europejskiej . Ocena spełniania warunków udziału w
postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez
wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA
·
III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH
LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA
SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA
PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania
spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy,
oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy
przedłożyć:
- wykaz
robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót,
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz
wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone;
- wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia
niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy
przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów
zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące
przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) oferta
cenowa zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 siwz; w przypadku składania oferty wspólnej
należy złożyć jeden dokument 2) odpowiednie pełnomocnictwa; tylko w sytuacjach
określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty
wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz) 3) oświadczenie według wzoru stanowiącego
załącznik nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca
powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); w
przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument 4) Wypełniony
przedmiar robót (kosztorys ofertowy w formie uproszczonej), w przypadku
składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień
umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana
postanowień niniejszej umowy może nastąpić na podstawie art. 144 ustawy Prawo
zamówień publicznych. 2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia
istotnych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty,
polegających na: zmianie przedmiotu umowy spowodowanej wprowadzeniem zmian do
dokumentacji projektowej, zmianie terminu zakończenia realizacji robót lub
zmianie wynagrodzenia oraz zmianie personelu Zamawiającego lub Wykonawcy. 3.
Zmiana terminu zakończenia przedmiotu umowy może nastąpić w następujących
przypadkach: 1) wystąpi konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, które
będzie miało istotny wpływ na termin zakończenia zadania; 2) wystąpi
konieczność wprowadzenia istotnych zmian w projekcie budowlanym. W takim
przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin
wykonania przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 3)
wystąpi opóźnienie w przekazaniu placu budowy lub jego części, a opóźnienie to
będzie miało wpływ na termin zakończenia inwestycji; w takim przypadku na
uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin zakończenia
przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 4) w toku
wykonywania robót ziemnych wystąpi konieczność usunięcia niewybuchów i
niewypałów, wprowadzenia badań archeologicznych i będzie to miało wpływ na
harmonogram realizacji robót podstawowych; w takim przypadku na uzasadniony
wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co
zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 5) w toku wykonywania przedmiotu umowy
wystąpią przeszkody o obiektywnym charakterze, w tym: klęski żywiołowe; warunki
atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie
prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; warunki pogodowe uniemożliwiające, ze
względów technologicznych prowadzenia robót - pomimo dołożenia przez Wykonawcę
wszelkich starań, aby roboty mogły zostać zrealizowane; w takim przypadku na
uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania
przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 6) w toku
wykonywania przedmiotu umowy wystąpią odmienne od przyjętych w dokumentacji
warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci instalacji,
urządzeń lub niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych. 4. Zmiana
wynagrodzenia może nastąpić w sytuacji, gdy : 1) wystąpi konieczność
wprowadzenia zmian rozwiązań projektowych, bez których wykonanie zamówienia
byłoby niemożliwe, bądź obarczone błędem. Wyliczenie kosztu robót nastąpi w
oparciu o ceny jednostkowe asortymentów robót, nie wyższe niż średnie ceny
regionalne dla województwa lubuskiego, publikowane w wydawnictwie Sekocenbud
dla kwartału poprzedzającego okres sporządzenia kalkulacji; w przypadku braku
danego asortymentu robót w publikacji Sekocenbud, Wykonawca sporządzi kosztorys
szczegółowy z uwzględnieniem stawki roboczogodziny (r-g), kosztów pośrednich (Kp),
kosztów zakupu (Kz), zysku (Z) nie wyższych niż średnie regionalne dla
województwa lubuskiego, publikowane w wydawnictwie Sekocenbud dla kwartału
poprzedzającego okres sporządzenia kalkulacji i w oparciu o ceny rynkowe
materiałów oraz sprzętu obowiązujące w województwie lubuskim. W przypadku
robót, dla których brak nakładów w KNR, będzie zastosowana wycena indywidualna
Wykonawcy, zatwierdzana przez Zamawiającego; po zatwierdzeniu nowej ceny
zostanie ona wprowadzona aneksem do umowy poprzez dopisanie nowej pozycji w
kosztorysie. 2) w toku wykonywania robót budowlanych zostanie ujawniony brak
pozycji w Kosztorysie ofertowym dla zakresu opisanego w projekcie budowlanym. W
takim przypadku należy postąpić w sposób opisany w pkt 1). 3) zajdzie
konieczność, w trakcie wykonywania robót budowlanych, wykonania prac w ilości
przekraczającej wielkość przyjętą w kosztorysie ofertowym; wartość tych robót
zostanie obliczona na podstawie cen jednostkowych zawartych w kosztorysie
ofertowym, przy rozliczeniu końcowym umowy; w przypadku, gdy wartość prac
ilościowo wykraczających poza ilość opisaną w kosztorysie ofertowym będzie w
rozliczeniu końcowym powodowała zwiększenie wynagrodzenia umownego, wówczas
zmiana ta zostanie wprowadzona aneksem do umowy; Wykonawca nie może odmówić
wykonania robót wymienionych w pkt 1) i 2). 4) ulegnie zmianie urzędowa stawka
należnych podatków i opłat, w szczególności zmiana stawki podatku VAT w
budownictwie - w takim przypadku na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego zmiana
wynagrodzenia umownego zostanie wprowadzona aneksem do umowy. 5. Zmiana
personelu Wykonawcy może odbywać się na jego pisemny wniosek, za zgodą
Zamawiającego. 6. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 3 jest
złożenie wniosku przez Stronę inicjującą zmianę zawierającego między innymi: 1)
opis propozycji zmiany; 2) uzasadnienie zmiany; 3) obliczenie kosztów zmiany,
jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy; 4) opis wpływu
zmiany na harmonogram rzeczowo-finansowy i termin wykonania Umowy. 7.Wszystkie
zmiany postanowień umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem jej nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest
dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pszczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew pokój nr 13.
IV.4.4) Termin składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.08.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy
Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew pokój nr 9 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym
dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych etap II
2012 - 2015.
IV.4.17) Czy przewiduje się
unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy Pszczew
/-/ Waldemar
Górczyński
1/ Tablica UG Pszczew
2/ Strona www.bip.pszczew.pl
3/ a/a.
Pobierz SIWZ: www.bip.pszczew.pl/site.php?pobierzSiwz |