Pszczew:
Budowa budynku konferencyjno-noclegowego dla potrzeb gospodarki wodnej i
rybackiej w Pszczewie
Numer ogłoszenia: 249412 - 2014; data zamieszczenia: 25.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy: zamówienia
publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Pszczew , Rynek 13, 66-330 Pszczew, woj. lubuskie, tel. 095 7492310, faks 095
7492312.
·
Adres strony internetowej zamawiającego: www.pszczew.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa budynku konferencyjno-noclegowego dla potrzeb
gospodarki wodnej i rybackiej w Pszczewie.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia: roboty
budowlane.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres zamówienia obejmuje: -
rozbiórkę istniejącego budynku magazynowego o kubaturze 616,72 m3 w konstrukcji
drewnianej z dachem dwuspadowym krytym papą, - budowę budynku konferencyjno -
noclegowego w technologii tradycyjnej z dachem trójspadowym, zielonym, o kącie
nachylenia 25 stopni, powierzchnia zabudowy budynku 214,87 m2, powierzchnia
użytkowa 323,74 m2, kubatura 1713,68 m3, liczba kondygnacji - 2. Zakres robót
do wykonania: roboty rozbiórkowe (budynek drewniany), roboty ziemne, fundamenty
i ściany fundamentowe, nawierzchnie utwardzone, ściany murowane, konstrukcja
żelbetowe, konstrukcja dachu, pokrycie dachowe (dach zielony), stolarka okienna
i drzwiowa zewn. i wewn., podłoża i posadzki, roboty tynkarskie i okładzinowe,
malowanie, elewacja, elementy ślusarsko-kowalskie, balkony, wyposażenie
obiektu, przyłącze wodociągowe, przyłącze kanalizacji sanitarnej, wewnętrzna
instalacja wodociągowa i kanalizacyjna, wewnętrzna instalacja p.poż, kotłownia
wraz z instalacja solarną, wewnętrzna instalacja c.o. i c.t., instalacja
wentylacyjno nawiewno-wywiewna, wewnętrzna instalacja gazowa, instalacje
elektryczne, w tym: Wlz, tablice rozdzielcze, instalacje oświetlenia i gniazd
wtykowych, instalacja oświetlenia podstawowego, instalacja oświetlenia
ewakuacyjnego, instalacja gniazd 230V, instalacja oddymiająca okien, instalacja
automatu drzwi wejściowych, instalacja połączeń wyrównawczych, instalacja
kotłowni, instalacje odgromowe, pomiary elektryczne. Zakres robót do wykonania
szczegółowo określa dokumentacja projektowa pn.: Budowa budynku
konferencyjno-noclegowego dla potrzeb gospodarki wodnej i rybackiej w Pszczewie
sporządzona przez Autorska Pracownię Architektoniczną mgr inż. architekt
Katarzyna Kuszyńska, ul. Sikorskiego 17c/1, 64-400 Międzychód oraz specyfikacje
techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych i przedmiary robót opracowane
przez Euro-Projekt Obsługa Inwestycji s.c. Dorota Thiemann Anna Domaszczyńska
Wawrów 18B 66-400 Gorzów Wlkp..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
·
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
·
Zamawiający
przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, maksymalnie do 50% wartości
zamówienia i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9, 45.21.00.00-2.
II.1.7) Czy
dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy
dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
Informacja
na temat wadium: Wadium
należy wnieść w wysokości 5 500 zł (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych) w
terminie do dnia 18.08.2014r. do godziny 12:00. Decyduje data wpływu środków do
zamawiającego
III.2)
ZALICZKI
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
warunek
zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał należycie w
okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: minimum jedną
najważniejszą robotę budowlaną z zakresu budowy, przebudowy, rozbudowy,
nadbudowy lub remontu budynku kubaturowego o wartości min. 400 000 zł. Ocena
spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie
dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA
·
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
warunek
zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie
dysponować minimum jedną osobą tj. kierownikiem robót wymagane kwalifikacje i
doświadczenie zawodowe: - uprawnienie do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń. Na podstawie art. 104
ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz.
1623 - tekst jednolity ze zmianami) osoby, które przed dniem wejścia w życie
ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania
przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym
zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z ich treścią
decyzji o ich nadaniu w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania.
Ponadto, zgodnie z art. 12 a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje
techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane,
mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały
uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. W związku z powyższym,
Zamawiający zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom
wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na
zasadach opisanych w ustawie z dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania
kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej .
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie
dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz
robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót,
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz
wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone;
- wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
III.4.2) W
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) oferta
cenowa zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 siwz; w przypadku składania oferty wspólnej
należy złożyć jeden dokument 2) odpowiednie pełnomocnictwa; tylko w sytuacjach
określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty
wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz) 3) oświadczenie według wzoru stanowiącego
załącznik nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca
powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); w
przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument 4) Wypełnione
przedmiary robót (kosztorysy ofertowe w formie uproszczonej), w przypadku
składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA
UMOWY
przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana
postanowień umowy może nastąpić na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień
publicznych. 2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian
postanowień umowy w stosunku do treści oferty, polegających na: zmianie
przedmiotu umowy spowodowanej wprowadzeniem zmian do dokumentacji projektowej,
zmianie terminu zakończenia realizacji robót lub zmianie wynagrodzenia oraz
zmianie personelu Zamawiającego lub Wykonawcy. 3. Zmiana terminu zakończenia
przedmiotu umowy może nastąpić w następujących przypadkach: 1) wystąpi
konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, które będzie miało istotny wpływ
na termin zakończenia zadania; 2) wystąpi konieczność wprowadzenia istotnych
zmian w projekcie budowlanym. W takim przypadku na uzasadniony wniosek
Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co zostanie
potwierdzone aneksem do umowy. 3) wystąpi opóźnienie w przekazaniu placu budowy
lub jego części, a opóźnienie to będzie miało wpływ na termin zakończenia
inwestycji; w takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony
nowy termin zakończenia przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do
umowy. 4) w toku wykonywania robót ziemnych wystąpi konieczność usunięcia
niewybuchów i niewypałów, wprowadzenia badań archeologicznych i będzie to miało
wpływ na harmonogram realizacji robót podstawowych; w takim przypadku na
uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania
przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 5) w toku
wykonywania przedmiotu umowy wystąpią przeszkody o obiektywnym charakterze, w
tym: klęski żywiołowe; warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót
budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; warunki
pogodowe uniemożliwiające, ze względów technologicznych prowadzenia robót -
pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich starań, aby roboty mogły zostać
zrealizowane; w takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie
ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone
aneksem do umowy. 6) w toku wykonywania przedmiotu umowy wystąpią odmienne od
przyjętych w dokumentacji warunki terenowe, w szczególności istnienie
podziemnych sieci instalacji, urządzeń lub niezinwentaryzowanych obiektów
budowlanych. 4. Zmiana wynagrodzenia może nastąpić w sytuacji, gdy : 1) wystąpi
konieczność wprowadzenia zmian rozwiązań projektowych, bez których wykonanie
zamówienia byłoby niemożliwe, bądź obarczone błędem. Wyliczenie kosztu robót
nastąpi w oparciu o ceny jednostkowe asortymentów robót, nie wyższe niż średnie
ceny regionalne dla województwa lubuskiego, publikowane w wydawnictwie
Sekocenbud dla kwartału poprzedzającego okres sporządzenia kalkulacji; w
przypadku braku danego asortymentu robót w publikacji Sekocenbud, Wykonawca
sporządzi kosztorys szczegółowy z uwzględnieniem stawki roboczogodziny (r-g),
kosztów pośrednich (Kp), kosztów zakupu (Kz), zysku (Z) nie wyższych niż
średnie regionalne dla województwa lubuskiego, publikowane w wydawnictwie
Sekocenbud dla kwartału poprzedzającego okres sporządzenia kalkulacji i w
oparciu o ceny rynkowe materiałów oraz sprzętu obowiązujące w województwie
lubuskim. W przypadku robót, dla których brak nakładów w KNR, będzie
zastosowana wycena indywidualna Wykonawcy, zatwierdzana przez Zamawiającego; po
zatwierdzeniu nowej ceny zostanie ona wprowadzona aneksem do umowy poprzez
dopisanie nowej pozycji w kosztorysie. 2) w toku wykonywania robót budowlanych
zostanie ujawniony brak pozycji w Kosztorysie ofertowym dla zakresu opisanego w
projekcie budowlanym. W takim przypadku należy postąpić w sposób opisany w pkt
1). 3) zajdzie konieczność, w trakcie wykonywania robót budowlanych, wykonania
prac w ilości przekraczającej wielkość przyjętą w kosztorysie ofertowym;
wartość tych robót zostanie obliczona na podstawie cen jednostkowych zawartych
w kosztorysie ofertowym, przy rozliczeniu końcowym umowy; w przypadku, gdy
wartość prac ilościowo wykraczających poza ilość opisaną w kosztorysie
ofertowym będzie w rozliczeniu końcowym powodowała zwiększenie wynagrodzenia
umownego, wówczas zmiana ta zostanie wprowadzona aneksem do umowy; Wykonawca
nie może odmówić wykonania robót wymienionych w pkt 1) i 2). 4) ulegnie zmianie
urzędowa stawka należnych podatków i opłat, w szczególności zmiana stawki
podatku VAT w budownictwie - w takim przypadku na wniosek Wykonawcy lub
Zamawiającego zmiana wynagrodzenia umownego zostanie wprowadzona aneksem do
umowy. 5. Zmiana personelu Wykonawcy może odbywać się na jego pisemny wniosek,
za zgodą Zamawiającego. 6. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 3
jest złożenie wniosku przez Stronę inicjującą zmianę zawierającego między
innymi: 1) opis propozycji zmiany; 2) uzasadnienie zmiany; 3) obliczenie
kosztów zmiany, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy; 4)
opis wpływu zmiany na harmonogram rzeczowo-finansowy i termin wykonania Umowy.
7.Wszystkie zmiany postanowień umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem jej
nieważności
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.pszczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew pokój nr 13.
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.08.2014 godzina 12:00, miejsce:
Urząd Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew pokój nr 9 (sekretariat).
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16)
Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków
Unii Europejskiej: Projekt
dofinansowywany z Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa
i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013 w ramach Środka 4.1 Rozwój obszarów
zależnych od rybactwa.
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy Pszczew
/-/ Waldemar Górczyński
1/ Tablica UG
Pszczew
2/ Strona www.bip.pszczew.pl
3/ a/a. Pobierz SIWZ: www.bip.pszczew.pl/site.php?pobierzSiwz
|