Pszczew, dnia 21 grudnia 2010 roku
Ogłoszenie o zamówieniu - roboty budowlane
Przetarg nieograniczony
ZP.341-7/10 Remont stacji uzdatniania wody w Pszczewie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pszczew , Rynek 13, 66-330 Pszczew, woj. lubuskie, tel. 095 7492310, faks 095 7492312.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pszczew.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont stacji uzdatniania wody w Pszczewie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Remont obejmuje demontaż istniejących urządzeń stacji uzdatniania wody (hydrofor 6300 dm3, wysypanie złoża z odżelaziacza 20m3, zbiornik filtracyjny fi 1800 4 kmpl, zbiornik hydroforowy fi 1800 1 kmpl, 9 aeratorów fi 500 9 kmpl, osprzęt - kształtki, zasuwy, zawór zwrotny, rurociąg stalowy, 6 zaworów przelotowych, zawór bezpieczeństwa, 6 pomp wirowych), montaż nowych urządzeń technologicznych stacji uzdatniania wody (zbiorniki filtracyjne fi 1800 5 szt. w tym 4 odżelaziacze i 1 odmanganiacz, załadowanie zbiorników masą filtracyjną 40.234 t, rurociągi z rur PVC o różnych średnicach z osprzętem, przepustnice międzykołnierzykowe 53 szt., zawory klapowe: kołnierzowe 12 szt. zwrotne 2 szt., pompy wirowe 2 kmpl., aspirator 1 szt., przepływomierz 2 szt., dmuchawa powietrza 1 kmpl., chlorator 2 kmpl.) realizacja pompowni II stopnia (pompy wirowe 4 kmpl., rurociągi stalowe o różnej średnicy osprzętem, przepływomierz 2 szt., przepustnice 2 szt, zawory klapowe 4 szt, międzykołnierzykowe 9 szt., zbiornik hydroforowy o poj. 100 dm3 1 szt, zawór bezpieczeństwa 1 szt.) automatyka i sterowanie urządzeniami stacji wodociągowej (wbudowanie kabli 810 mb, skrzynki i rozdzielnice skrzynkowe do 10 kg 4 szt. oprawy świetlne 14 szt., aparaty o masie do 5 kg 4 sztuki) , system sterowania zespołem pomp (montaż rozdzielnic, szaf o masie do 200 kg 1 szt, aparatura pozostałą 62 szt., oprogramowanie, odrutowanie 500 mb, układ sygnalizacji ciśnienia i poziomu 4 ukł., montaż 36 bloków sygnalizacyjnych, remont budynku stacji uzdatniania wody (posadzki płytkowe z kamieni sztucznych 172,5 m2, licowanie ścian płytkami 20/20 cm 52,28 m2, sufity podwieszane o konstrukcji metalowej 102,32 m2, ocieplenie ścian płytami styropianowymi o grubości 14 cm - 140 m2)..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Na podstawie art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do 20% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.13.00-8, 45.31.57.00-5, 45.31.00.00-3, 45.44.21.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.06.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości 10 000,00 PLN, słownie: dziesięć tysięcy złotych. Wadium wnoszone jest w jednym lub kilku następujących formach: 1/ pieniądzu, sposób przekazania: - przelewem na konto zamawiającego w Gospodarczym Banku Spółdzielczym w Międzyrzeczu, nr konta 37 8367 0000 0023 1925 6000 0003 2/ w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3/ w gwarancjach bankowych 4/ w gwarancjach ubezpieczeniowych 5/ w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) Oferta nie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona bez rozpatrywania. Wadium musi być wniesione nie później niż w dniu składania ofert do godziny 12.00. Wadium niepieniężne musi być ważne 30 dni od dnia otwarcia ofert. Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku Zamawiającego. Zamawiający zwraca lub zatrzymuje wadium zgodnie z art. 46 ustawy Pzp
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- zamawiający dokona oceny wg formuły spełnia-nie spełnia na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków, o których w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- zamawiający dokona oceny wg formuły spełnia - nie spełnia na podstawiewykazu robót budowlanych potwierdzających wykonanie przez Wykonawcę z należytą starannością w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone * przez roboty budowlane o zakresie niezbędnym do spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia rozumieć się będzie wykonanie co najmniej jednej budowy, przebudowy lub remontu stacji uzdatniania wody o wydajności nie mniejszej niż 20 l/s
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- zamawiający dokona oceny na zasadzie spełnia - nie spełnia na podstawie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami, tj. wskażą co najmniej: - kierownika budowy posiadającego uprawnienia instalacyjne w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodnych i kanalizacyjnych zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r.- Prawo Budowlane (Dz. U. z 2006r. Nr 156, poz. 1118 - tekst jedn. z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- zamawiający dokona oceny wg formuły spełnia - nie spełnia na podstawie przedstawionej wraz z ofertą opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
- III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a/ wypełniony i podpisany przez osobę uprawnioną formularz ofertowy (zał. nr 1SIWZ) b) pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy c) wypełniony przedmiar krótki (kosztorysy ofertowe z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zał. nr 4 SIWZ)
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zastrzega możliwość zmian postanowień zawartej umowy w przypadkach: a/ konieczności przesunięcia terminu wykonania zamówienia ze względu na: - działanie siły wyższej (np. klęski żywiołowe) - konieczność wykonania prac archeologicznych mających bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót - wystąpienie warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie zamówienia - wystąpienie błędów w dokumentacji projektowej, których usunięcie będzie skutkować koniecznością konsultacji z projektantem i naniesienia przez niego poprawek lub zmiany projektu - konieczność uzyskania decyzji oraz uzgodnień mogących spowodować wstrzymanie robót - wystąpienie innych okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności b/ Zmiany zakresu zamówienia spowodowanego tym, iż wykonanie w całości zamówienia nie leży w interesie publicznym c/ Konieczności zmiany kierownika budowy na wniosek wykonawcy lub inspektora nadzoru d/ koniecznością naniesienia zmiany nazw, adresów, siedzib wykonawcy lub zamawiającego, osób uprawnionych do zawierania umów. W przedstawionych powyżej przypadkach wystąpienia opóźnień strony ustalają nowe terminy realizacji zamówienia w formie aneksu do przedmiotowej umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pszczew.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.01.2011 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew pokój nr 1 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Niniejszy projekt jest współfinansowany ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej na podstawie umowy nr 00048-6921-UM400039/09.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
V. Ogłoszenie ukazało się w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 21.12.2010r. pod numerem ogłoszenia: 415830-2010
Wójt Gminy Pszczew
/-/ Waldemar Górczyński
1/ Tablica UG
2/ strona www.bip.pszczew.pl
3/ a/a.
Pobierz SIWZ: www.bip.pszczew.pl/site.php?pobierzSiwz |