.Urząd Gminy w Pszczewie
ul. Rynek 13
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Karty Usług:
PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA EGZAMINACYJNEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA EGZAMINACYJNEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO


WYMAGANE DOKUMENTY
•Wniosek  o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego

Do wniosku należy załączyć potwierdzone za zgodność z oryginałem:
•dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje zawodowe;
•akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego;
•zaświadczenie dyrektora szkoły zawierające informacje o:
- wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz o nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych    
  zajęć w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu,
- dacie zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego nauczyciela,
- dacie złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego,
- uzyskanej przez nauczyciela ocenie dorobku zawodowego za okres stażu oraz dacie jej dokonania.


MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Urząd Gminy Pszczew, ul. Rynek 13,
Złożenie dokumentów:
-parter, sekretariat ( pokój nr 1) ;
-parter, pokój nr 2;


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Wójt Gminy Pszczew powiadamia nauczyciela, który złożył kompletny wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego, o termie i miejscu przeprowadzenia egzaminu na co najmniej 14 dni przed datą posiedzenia komisji egzaminacyjnej. Nauczycielom , którzy złożą wnioski o podjęcie postępowania egzaminacyjnego do dnia 30 czerwca danego roku, Wójt wydaje decyzję o nadaniu lub odmowie nadania stopnia awansu zawodowego  w terminie do dnia 31 sierpnia danego roku. Nauczycielom , którzy złożą wnioski o podjęcie postępowania egzaminacyjnego do dnia 31 października danego roku, Wójt wydaje decyzję o nadaniu lub odmowie nadania stopnia awansu zawodowego w terminie do dnia 31 grudnia danego roku.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Powołanie komisji egzaminacyjnej, przeprowadzenie egzaminu i wydanie aktu mianowania.


OPŁATY
Bez opłaty


TRYB ODWOŁAWCZY

•Od decyzji przysługuje odwołanie do Kuratora Lubuskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Pszczew, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia -  odwołanie należy składać w sekretariacie urzędu.


DODATKOWE INFORMACJE

Jeżeli dokumentacja złożona przez nauczyciela nie spełnia wymogów formalnych Wójt wskazuje stwierdzone braki i wzywa nauczyciela do ich usunięcia w terminie 14 dni wraz z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków w terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.

•Dodatkowe informacje można uzyskać także pod numerem  (95) 749 23 11 lub e-mail: sekretarz@pszczew.pl


PODSTAWA PRAWNA

•ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela ( Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz674 z późn. zm.)
•rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli  ( Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz.2593 z późn. zm.),


 
informacje wprowadził:Maria Wojtucka
informacje wytworzył:Anna Szyngiel
data ostatniej modyfikacji: 20 Marca 2012 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 144290