.Urząd Gminy w Pszczewie
ul. Rynek 13
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Protokoły z sesji kadencja 2010-2014:
Protokół z sesji Nr III/11 z dnia 16.12.2010r.

 

Protokół Nr III/ 10

z przebiegu III sesji Rady Gminy Pszczew w dniu 16.12.2010r.



Sesja odbyła się w Przedszkolu Samorządowym w Pszczewie o godz. 14.00

Radni według listy obecności,stanowiącej załącznik nr 1 do protokołu.

Ponadto w sesji udział wzięli:

- Wójt Gminy - Pan Waldemar Górczyński,

- Skarbnik Gminy - Pani Halina Jokiel,

- Radca Prawny- Pan Michał Siemiatowski


Dyrektorzy i Kierownicy jednostek organizacyjnych oraz sołtysi i osoby zaproszone według list obecności stanowiących załączniki nr 2 i 3 do niniejszego protokołu.

Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Gminy,Pan Konrad Kiona stwierdzając, że na 15 radnych w sesji uczestniczyło 15 radnych.

Ad. 2 Ustalenie porządku obrad

Następnie przedstawił zaplanowany porządek obrad:

1. Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad.

2. Ustalenie porządku obrad.

3. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

4. Przyjęcie protokołu z I i II sesji.

5. Powołanie stałych Komisji Rady Gminy Pszczew:

a) podjęcie uchwały w sprawie utworzenia stałych Komisji Rady Gminy Pszczew oraz ustalenia przedmiotu ich działania- druk Nr 1,

b)zgłaszanie kandydatów na członków stałych komisji,

- ukonstytuowanie się Komisji,

c) ustalenie składów osobowych poszczególnych Komisji,

d) podjęcie uchwały w sprawie powołania składów osobowych Stałych Komisji Rady Gminy Pszczew- druk Nr 2.

6. Powołanie składu osobowego Komisji Rewizyjnej:

a) zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej,

b) głosowanie,

c) zgłaszanie kandydatów na członków Komisji Rewizyjnej

d) głosowanie,

e) podjęcie uchwały w sprawie określenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady- druk Nr 3.

7. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzorów formularzy dotyczących podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego- druk Nr 4.

8. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych – druk Nr 5.

9. Sprawy różne.

10. Zakończenie.

Przewodniczący obrad, Pan Konrad Kiona pytał o uwagi do porządku obrad.

Radny, Pan Romuald Tankielun wnioskował o wycofanie z porządku obrad druku Nr 5- projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych. Wniosek swój motywował tym iż chciałby,żeby nowi radni przed głosowanie zapoznali się z danym tematem.

W związku z powyższym, Wójt prosił Szanowną Radę o nie wycofywanie z porządku obrad projektu Nr 5. Poinformował, że jest przyjęty mpzp, do projektu dołączono mapkę, gmina na chwilę obecną nie posiada działek budowlanych, a są zainteresowani kupnem.

Ponadto Wójt Gminy, Pan Waldemar Górczyński wnioskował o wprowadzenie do porządku obrad projektów uchwał, które są bardzo ważne i nieodzowne do pozyskania środków z zewnątrz:

  • Nr 6 w sprawie uchwalenia „ Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Pszczew na lata 2010-2032”

  • Nr 7 w sprawie uchwalenia „Regulaminu udzielenia dofinansowania do poniesionych kosztów usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Pszczew”

  • Nr 8 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Międzyrzeckiemu

  • Nr 9 w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2010 rok

Wójt stwierdził, że dzisiejsza sesja jest sesją roboczą, obecni są pracownicy UG, którzy mogą zreferować poszczególne projekty i udzielić odpowiedzi na ewentualne pytania radnych.

Prosił szanownych radnych o wprowadzenie do porządku ww. projektów uchwał.

Przewodniczący, Pan Konrad Kiona poddał pod głosowanie wniosek radnego Romualda Tankieluna o wycofanie z porządku obrad punktu 8 -projekt uchwały Nr 5.

za- głosowało 7 radnych; przeciw- 8 radnych

W wyniku głosowania rada nie wycofała z porządku obrad projektu uchwały Nr 5.


Następnie głosowano wniosek Wójta o wprowadzenie do porządku obrad kolejno następujących projektów uchwał:

    • Nr 6 w sprawie uchwalenia „ Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Pszczew na lata 2010-2032”

za-8; przeciw-2; wstrzymujące 5 ( wprowadzono do porządku obrad).

    • Nr 7 w sprawie uchwalenia „Regulaminu udzielenia dofinansowania do poniesionych kosztów usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Pszczew”

za- 8; przeciw- 1; wstrzymujące- 6 ( wprowadzono do porządku obrad).

  • Nr 8 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Międzyrzeckiemu

za-11; przeciw- 0; wstrzymujące- 4 ( wprowadzono do porządku obrad).

- Nr 9 w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2010 rok

za- 15; przeciw-0; wstrzymujące- 0 ( wprowadzono do porządku obrad).

Przewodniczący, Pan Konrad Kiona stwierdził, że po głosowaniu obrady będą przebiegały według następującego porządku:

1. Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad.

2. Ustalenie porządku obrad.

3. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

4. Przyjęcie protokołu z I i II sesji.

5. Powołanie stałych Komisji Rady Gminy Pszczew:

a) podjęcie uchwały w sprawie utworzenia stałych Komisji Rady Gminy Pszczew oraz ustalenia przedmiotu ich działania- druk Nr 1,

b)zgłaszanie kandydatów na członków stałych komisji,

- ukonstytuowanie się Komisji,

c) ustalenie składów osobowych poszczególnych Komisji,

d) podjęcie uchwały w sprawie powołania składów osobowych Stałych Komisji Rady Gminy Pszczew- druk Nr 2.

6. Powołanie składu osobowego Komisji Rewizyjnej:

a) zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej,

b) głosowanie,

c) zgłaszanie kandydatów na członków Komisji Rewizyjnej

d) głosowanie,

e) podjęcie uchwały w sprawie określenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady- druk Nr 3.

7. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzorów formularzy dotyczących podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego- druk Nr 4.

8. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych – druk Nr 5.

9.Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia „ Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Pszczew na lata 2010-2032”- druk Nr 6.

10.Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia „Regulaminu udzielenia dofinansowania do poniesionych kosztów usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Pszczew”- druk Nr 7.

11. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Międzyrzeckiemu- druk Nr 8.

12. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2010 rok- druk Nr 9.

13. Sprawy różne.

14. Zakończenie.

Ww. porządek po zmianach zaakceptowało 13 radnych przy 2 głosach wstrzymujących.

Ad 3. Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

Radny Romuald Tankielun złożył pisemny wniosek w sprawie:

- systematycznego umieszczania w BIP protokołów z sesji

- wprowadzenia elektronicznej ewidencji wniosków i interpelacji radnych wraz z udzielonymi odpowiedziami,

- umieszczania wszystkich wniosków, interpelacji oraz odpowiedzi w BIP

Ponadto ww. ustnie do protokołu wnioskował do Wójta o intensywne odśnieżanie- usunięcie zasp śniegowych z newralgicznych punktów Pszczewa ( m.in. ul. Sikorskiego, ul. Poznańska.)

Ad 4. Przyjęcie protokołów z I i II sesji.

Protokoły wyłożone były przy stole protokolanta, uwag do protokołów nie zgłoszono.

Wobec tego przewodniczący rady gminy wnioskował do rady o przyjęcie protokołów z I i II sesji bez odczytywania.

Rada jednogłośnie za-15 przyjęła protokoły z I i II sesji Rady Gminy Pszczew.

Ad.5a Powołanie stałych Komisji Rady Gminy Pszczew.

Przewodniczący rady gminy, Pan Konrad Kiona przedstawił projekt uchwały nr 1 , proponował utworzenie 3 stałych Komisji Rady Gminy:

Komisję ds. Finansów i Rozwoju Gospodarczego

Komisję ds. Promocji, kultury, Oświaty i Spraw Socjalnych

Komisję ds. Środowiska i Rolnictwa

Radny Romuald Tankielun sugerował, żeby nie poszerzać zakresu działania Komisji wymienionej w punkcie 2 projektu. W minionej kadencji była to Komisja Oświaty, Kultury i Kultury Fizycznej, która odbyła najwięcej posiedzeń (69) z racji ogromu tematów, którymi Komisja zajmowała się.

Dzisiaj ustalamy zakres działania poszczególnych komisji , radny wnioskował o wykreślenie z zakresu działania Komisji w punkcie 2 spraw bezpieczeństwa publicznego i patologii społecznej. ni

Przewodniczący rady poddał pod głosowanie wniosek radnego Romualda Tankieluna.

W wyniku głosowania za- 7; przeciw-8 , rada pozostawiła bez zmian zakres Komisji w punkcie 2 projektu uchwały.

Przewodniczący Rady, Pan Konrad Kiona odczytał projekt uchwały Nr 1, po czym poddał pod głosowanie.

Wynik głosowania za-8; przeciw-7

Rada Gminy Pszczew podjęła Uchwałę Nr III/ 3/10 z dnia 16 grudnia 2010 roku w sprawie utworzenia stałych Komisji Rady Gminy Pszczew oraz ustalenia przedmiotu ich działania.

Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

Przewodniczący Rady Gminy, Pan Konrad Kiona proponował dla poszczególnych Komisji następujące składy osobowe:

Komisja ds. Finansów i Rozwoju Gospodarczego- 7 osób

Komisja ds. Promocji, Kultury, Oświaty i Spraw Socjalnych- 5 osób

Komisję ds. Środowiska i Rolnictwa- 5 osób

Przewodniczący pytał czy są inne propozycje.

Radny Pan Romuald Tankielun wnioskował o nie ograniczanie liczebności członków komisji.

Przewodniczący Pan Konrad Kiona poddał pod głosowanie ww. wniosek.

Za wnioskiem głosowało 7 radnych; przeciwko wnioskowi głosowało 8 radnych.

W wyniku głosowania rada odrzuciła wniosek radnego Romualda Tankieluna.

Wobec powyższego rada przyjęła propozycję zgłoszoną przez Przewodniczącego Rady Gminy, Pana Konrada Kionę.

W związku z tym Przewodniczący rady, Pan Konrad Kiona poinformował, że wyłożone będą listy z nazwami komisji, prosił radnych o wpisywanie się do poszczególnych komisji. Jednocześnie zwrócił uwagę ażeby dokonywać zapisów do przegłosowanej wielkości składu danej komisji.

W przypadku gdy będzie większa liczba radnych wpisanych do poszczególnej Komisji aniżeli przyjęta wcześniej liczba odbędzie się głosowanie jawne nad poszczególnymi kandydatami.

Uwag do propozycji przewodniczącego nie zgłoszono.

Przewodniczący rady ogłosił 10 minutową przerwę w obradach.

Przewodniczący rady gminy, Pan Konrad Kiona wznowił obrady po przerwie.

Poinformował, że z przedłożonych list wynika iż jest większa liczba kandydatów niżeli podjęta w uchwale i pytał radnych czy ktoś chce dobrowolnie zrezygnować?

Żaden z kandydatów nie złożył rezygnacji i w związku z tym przystąpił do głosowania nad poszczególnymi kandydatami.

Komisja Finansów i Rozwoju Gospodarczego:

Radny Leśny Mirosław za- 14; wstrzymujący -1

Radna Jura Beata za- 14; wstrzymujący- 1

Radna Krystyna Hałuszczak za- 14; wstrzymujący -1

Radny Leonard Kaczmarek za- 6; przeciw-8; wstrzymujący – 1 – radny nie uzyskał akceptacji rady

Radny Andrzej piątek za- 12; wstrzymujące- 3

Radny Stanisław Dreger za- 9; wstrzymujące-6

Radny Seweryn Kowalski za- 10; wstrzymujące- 5

Radny Czesław Brzeziński- za- 8; wstrzymujące 6

Komisja ds. Promocji, Kultury, Oświaty i Spraw Socjalnych

Radny Józef Piotrowski- za- 15

Radny Romuald Tankielun za- 14; wstrzymujące- 1

Radny Władysław Dzidziński- za- 7; przeciw- 8- radny nie uzyskał akceptacji rady.

Radny Krzysztof Młynarczyk za- 8; przeciw- 4; wstrzymujące- 3

Radna Jadwiga Gajewska za- 11; wstrzymujące -4

Radny Konrad Kiona- za- 14; wstrzymujący -1

Komisja Środowiska i Rolnictwa

Radny Ryszard Wołyński- za- 9; wstrzymujące 6

Radny Krzysztof Młynarczyk- za- 13; wstrzymujące- 2

Radny Seweryn Kowalski za- 14; wstrzymujące-1

Przewodniczący rady ogłosił 15 minutową przerwę w obradach w celu ukonstytuowania się komisji.

Przewodniczący rady wznawiając po przerwie obrady poprosił o odczytanie protokołów z ukonstytuowania się stałych komisji.

Oczytano I protokoły Komisji z ukonstytuowania się komisji.

Na przewodniczącego Komisji ds. Finansów i Rozwoju Gospodarczego:
wybrano radnego ANDRZEJA PIĄTKA

Zastępca- radna KRYSTYNA HAŁUSZCZAK

Na przewodniczącego Komisji ds. Promocji, Kultury, Oświaty i Spraw Socjalnych wybrano radną JADWIGĘ GAJEWSKĄ

Zastępca- radny JÓZEF PIOTROWSKI

Na przewodniczącego Komisji Środowiska i Rolnictwa wybrano radnego KRZYSZTOFA MŁYNARCZYKA

Zastępca – radny SEWERYN KOWALSKI

W wyniku głosowania składy poszczególnych Komisji przedstawiały się następująco:

Komisja Finansów i Rozwoju Gospodarczego:

1. Andrzej Piątek- przewodniczący

2. Krystyna Hałuszczak- zastępca

Członkowie:

3. Mirosław Leśny

4. Beata Jura

5. Stanisław Dreger

6. Seweryn Kowalski

7. Czesław Brzeziński

Komisja ds. Promocji, Kultury, Oświaty i Spraw Socjalnych

1. Jadwiga Gajewska- przewodnicząca

2. Józef Piotrowski- zastępca

Członkowie:

3. Romuald Tankielun

4. Krzysztof Młynarczyk

5.Konrad Kiona

Komisja Środowiska i Rolnictwa

1. Krzysztof Młynarczyk – przewodniczący

2. Seweryn Kowalski- zastępca

Członkowie:

3.Ryszard Wołyński

Ad.5d Podjęcie uchwały w sprawie powołania składów osobowych Stałych Komisji Rady Gminy Pszczew

Przewodniczący rady odczytał projekt uchwały – druk Nr 2.

W tym miejscu przewodniczący rady pytał radnego Władysława Dzidzińskiego oraz radnego Leonarda Kaczmarka czy nie chcieliby pracować w Komisji Środowiska i Rolnictwa, która liczy 3 osoby.

Ww. radni podziękowali, ale nie wyrazili zgody.

Projekt poddano pod głosowanie. W wyniku głosowania za- 8; przeciw- 3; wstrzymujące- 5,

Rada Gminy Pszczew większością głosów podjęła Uchwałę Nr III/4/10 z dni 16 grudnia 2010 roku w sprawie powołania składów osobowych Stałych Komisji Rady Gminy Pszczew. Uchwał stanowi załącznik do protokołu.

Ad.6

Przewodniczący rady przypomniał, że zgodnie ze Statutem rada wybiera przewodniczącego i 3 członków, po czym poprosił o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego komisji

Radny Romuald Tankielun zgłosił radnego Leonarda Kaczmarka

Radny Czesław Brzeziński zgłosił radnego Andrzeja Piątka

Radna Jadwiga Gajewska zgłosiła radnego Stanisława Dregera

Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie.

Wobec braku zgłoszeń lista została zamknięta.

Przewodniczący rady przystąpił do głosowania nad poszczególnymi kandydatami.

Radny Leonard Kaczmarek- za- 5; przeciw- 8; wstrzymujące- 2 – kandydatura nie uzyskała akceptacji rady.

Radny Andrzej Piątek za- 5; wstrzymujące- 10

Radny Stanisław Dreger za- 8; przeciw-4; wstrzymujące- 3

W wyniku głosowania rada większością głosów wybrała radnego Stanisława Dregera na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

Następnie zgłaszano kandydatów na członków Komisji rewizyjnej.

Radny Seweryn Kowalski- zgłosił radnego Andrzeja Piątka

Radny Romuald Tankielun zgłosił radnego Leonarda Kaczmarka

Radny Krzysztof Młynarczyk zgłosił radnego Ryszarda Wołyńskiego

Kandydaci wyrazi zgodę.

Z uwagi na to iż zgłoszono tylko 3 kandydatów, a skład komisji liczy 3 członków, przewodniczący rady proponował głosowanie blokiem.

Rada większością głosów za-13; przeciw- 1; wstrzymujący- 1 zdecydowała o głosowaniu blokiem.

Przewodniczący przeprowadził głosownie nad zgłoszonymi kandydatami.

Rada zaakceptowała (za- 13; przeciw-0; wstrzymujący-1) członków Komisji Rewizyjnej w osobach:

Andrzej Piątek

Leonard Kaczmarek

Ryszard Wołyński

Przewodniczący rady odczytał projekt uchwały druk Nr 3 i poddał pod głosowanie.

W wyniku głosowania Rada Gminy Pszczew większością głosów ( za-14; przeciw-0; wstrzymujące-1) podjęła Uchwałę Nr III/ 5/ 10 z dnia 16 grudnia 2010 roku w sprawie określenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

Obrady opuścił radny Romuald Tankielun.

Ad.7

Projekt uchwały Nr 4 przedstawił wiceprzewodniczący Pan Czesław Brzeziński.

Uwag do projektu nie zgłoszono.

W wyniku głosowania za- 14; przeciw-0; wstrzymujące-0, Rada Gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr III/6/10 w sprawie w sprawie ustalenia wzorów formularzy dotyczących podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędnych do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

Ad.8

Projekt uchwały Nr 5 przedstawił wiceprzewodniczący Pan Czesław Brzeziński.

Radny Mirosław Leśny prosił, żeby w momencie sprzedaży mienia gminy nagłaśniać sprzedaże celem pozyskania jak najwięcej pieniędzy.

Na obrady powrócił radny Romuald Tankielun.

W wyniku głosowania za- 14; przeciw-0; wstrzymujący-1 rad gminy większością głosów podjęła Uchwałę Nr III/ 7 / 10 w sprawie w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych.

Ad.9

Projekt Nr 6 w sprawie uchwalenia „ Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Pszczew na lata 2010-2032” przedstawiła wiceprzewodnicząca Jadwiga Gajewska.

Radny Romuald Tankielun pytał czy sołtysi byli powiadomieni o programie?

Referent Pani Sylwia Batura odpowiedziała, że zgodnie z wymogiem ustawowym program umieszczono w BIP i na tablicy ogłoszeń.

Uwag nie zgłoszono.

W wyniku głosowania rada gminy jednogłośnie za-15 podjęła Uchwałę Nr III/8/10 w sprawie uchwalenia „ Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Pszczew na lata 2010-2032”. Uchwała stanowi złącznik do protokołu.

Ad.10

Projekt Nr 7 w sprawie uchwalenia „Regulaminu udzielenia dofinansowania do poniesionych kosztów usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Pszczew”przedstawiła wiceprzewodnicząca Jadwiga Gajewska.

Pani Sylwia Batura odczytała Regulamin dofinansowania.

Radny Leonard Kaczmarek pytał Wójt, czy w zasobach gminy są budynki pokryte azbestem?

Wójt poinformował, że od 5 lat prowadzone są i uzupełnianie rejestry obiektów pokrytych azbestem, ale ostrożnie podchodzimy do tej sprawy bardzo ostrożnie z uwagi na to iż Państwo jest zobowiązane do sfinansowania przedsięwzięcia.

Radny Mirosław Leśny ponownie prosił o nagłośnienie tematu.

Radny Władysław Dzidziński pytał Wójta czy jeżeli nieotrzymany od Państwa wspomnianych przez Wójta pieniędzy, czy ta uchwała będzie realizowana?

Wójt odpowiedział, że do 31.12.br. Musimy złożyć wniosek do NFOŚ.

Ponadto Wójt zgłosił autopoprawkę w § 3, w brzmieniu Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego z mocą obowiązującą od 01.01.2011r.

Rada jednogłośnie ( za-15)zaaprobowała autopoprawkę zgłoszoną przez Wójta.

Projekt poddano pod głosowanie. W wyniku głosowania rada gminy jednogłośnie za-15 podjęła Uchwałę Nr III/9/10 w sprawie uchwalenia „Regulaminu udzielenia dofinansowania do poniesionych kosztów usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Pszczew”. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

Ad 11 Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Międzyrzeckiemu- druk Nr 8.

Projekt przedstawiła wiceprzewodnicząca Jadwiga Gajewska.

Radny Władysław Dzidziński pytał jakie drogi ukryte są pod określeniem „pozostałe”?

Wójt odpowiedział, że tak był sformułowany wniosek.

Projekt poddano pod głosowanie. W wyniku glosowania rada gminy jednogłośnie za-15 podjęła Uchwałę Nr III/ 10/10 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Międzyrzeckiemu. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

Ad 12 Projekt Nr 9 w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2010 rok przedstawiła i bardzo szczegółowo omówiła Skarbnik Gminy, Pani Halina Jokiel.

Uwag do projektu nie zgłoszono.

Obrady opuścił radny Romuald Tankielun.

Radny Leonard Kaczmarek zwrócił uwagę na złe warunki oczekiwania na przyjazd autobusu przystanku w Pszczewie. Ponadto pytał o stan sieci wodociągowej tj. o rodzaje rur.

Wójt Gminy, Pan Waldemar Górczyński odpowiedział, że problem przystanku autobusowego będzie możliwy do rozwiązania z chwilą opublikowania planów będziemy mogli wystąpić o pozwolenie na budowę.

Odnośnie sieci wodociągowej Wójt odpowiedział, że Pszczew posiada mozaikę sieci wodociągowej ( rury stalowe, azbestowe), na dzień dzisiejszy brak inwentaryzacji. Trzeba będzie się nad tym tematem pochylić, w roku 2001 zaplanowane są środki na remont i modernizację stacji uzdatniania wody.

Przewodniczący rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W wyniku głosownia rad gminy jednogłośnie za-14 podjęła Uchwałę Nr III/ 11/ 10 w sprawie zmian w uchwle budżetowej na 2010 rok. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

Ad 13.

Przewodniczący rady Pan Konrad Kiona przypomniał o obowiązku składania oświadczeń majątkowych oraz o skutkach niezłożenia oświadczenia majątkowego.

Ad 14 .

Przewodniczący rady, Pan Konrad Kiona w związku ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia złożył wszystkich najserdeczniejsze życzenia.

Następnie wobec wyczerpania tematów dzisiejszej sesji zamknął obrady III sesji.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:

M.Wojtucka

 
informacje udostępnił:Maria Wojtucka
data udostępnienia: 2011-02-09 13:18:42
ostatnia modyfikacja: Maria Wojtucka 2011-04-19 14:49:49 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 144290