Pszczew:
Rozbudowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w miejscowości Pszczewie
Numer ogłoszenia: 41617 - 2014; data zamieszczenia: 27.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy: zamówienia
publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Pszczew , Rynek 13, 66-330 Pszczew, woj. lubuskie, tel. 095 7492310, faks 095
7492312.
·
Adres strony internetowej zamawiającego: www.pszczew.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w
miejscowości Pszczewie.
II.1.2) Rodzaj
zamówienia: roboty
budowlane.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotu umowy obejmuje
wykonanie robót budowlanych polegających na: Zadanie A - Rozbudowa sieci
wodociągowej na trasie Pszczew - Ośrodek Wypoczynkowy KARINA - budowa wodociągu
z rur PVC średnicy DN 110 mm, o długości 1643 mb, - teren na trasie inwestycji
- teren upraw rolnych, niezabudowany, wzdłuż drogi powiatowej -bez wejścia na
pas drogowy, jedno przejście przeciskiem pod rowem melioracyjnym, Zadanie B -
Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej na trasie Pszczew - Ośrodek Wypoczynkowy
KARINA - budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej z rur PCW Dz 200 mm, o
długości łącznej 512,3 mb, - studnie rewizyjne z kręgów betonowych,
prefabrykowanych - budowa kanalizacji sanitarnej tłocznej z rur PE 100 PN 10,
Dz 110 mm, o długości łącznej 1551,5 mb - budowa kanalizacji sanitarnej
tłocznej z rur PE 100 PN 10, Dz 90 mm, o długości łącznej 1411,0 mb - montaż 2
przepompowni ścieków z polimeru, średnicy 1500 mm - wykonanie zasilania 2
przepompowni ścieków - teren na trasie inwestycji - teren upraw rolnych, tylko
na odcinku do 100 m zabudowany, wzdłuż drogi powiatowej - jedno wejście na pas
drogowy, przeciski o łącznej długości 67,0 mb (w tym jeden przecisk pod torem
kolejowym) , Zadanie C - Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej Pszczew - ul.
Brzozowa (od węzła J3 do węzła J12) - budowa kanalizacji sanitarnej
grawitacyjnej z rur PCW Dz 200 mm, o długości łącznej 167,0 mb, - budowa
kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej z rur PCW Dz 160 mm, o długości łącznej
404,0 mb, ( w tym wykonanie przyłączy do granic działek) - studnie rewizyjne z
kręgów betonowych, prefabrykowanych - teren na trasie inwestycji w pasie drogi
wewnętrznej nieutwardzonej, niezabudowany, Zadanie D - Budowa przyłącza
wodociągowego do działki 1288 - budowa wodociągu z rur PCW DN 90 mm, o łącznej
długości 305,5 mb - teren na trasie inwestycji w pasie drogi wewnętrznej
nieutwardzonej, Zadanie E - Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej Pszczew -
ul. Brzozowa (od węzła J12 do węzła J13) - budowa kanalizacji sanitarnej
grawitacyjnej z rur PCW Dz 160 mm, o długości łącznej 30,0 mb, ( w tym
wykonanie przyłącza do granic działek) - jedna studnia rewizyjna z kręgów
betonowych, prefabrykowanych - teren na trasie inwestycji w pasie drogi
wewnętrznej nieutwardzonej, niezabudowany, 2. Zakres robót do wykonania
szczegółowo określają dokumentacje projektowe pn.: 1/ Kanalizacja sanitarna i
wodociągowa w Pszczewie - kanalizacja sanitarna w Pszczewie zadanie III, zadanie
C i E, w tym projekt, STWiOR oraz przedmiar robót opracowany przez Usługi Biuro
Projektów PROTECH s.c. A. Jańska, L. Guś, ul. Garbarska9/1 i 2, 64-200 Wolsztyn
2/ Budowa kanalizacji sanitarnej w gminie Pszczew - Rozbudowa sieci kanalizacji
sanitarnej Pszczew - OW Karina, branża sanitarna i branża elektryczna - zadanie
B, w tym projekt, STWiOR, przedmiary opracowane przez Przedsiębiorstwo
Projektowo-Usługowe PROJ-EKO Sp z o.o. ul. Okrzei 18, 64-920 Piła 3/ Rozbudowa
sieci wodociągowej w Pszczewie - Przyłącze wodociągowe do działki 1288 w
Pszczewie, zadanie D, w tym projekt, STWiOR, przedmiar opracowane przez
Przedsiębiorstwo Projektowo-Usługowe PROJ-EKO Sp z o.o. ul. Okrzei 18, 64-920
Piła 4/ Siec wodociągowa na trasie Pszczew - OW Karina Gm. Pszczew, zadanie A,
w tym projekt, STWiOR, przedmiar opracowane przez Przedsiębiorstwo Inżynierii
Sanitarnej KRENON, Gorzów Wlkp. ul. Warskiego 69.
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
·
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
·
Zamawiający
przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, maksymalnie do 50% wartości
zamówienia i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.
II.1.7) Czy
dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy
dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 05.06.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE
PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
Informacja
na temat wadium: Wadium
należy wnieść w wysokości 9 000 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych) w
terminie do dnia 19.03.2014r. do godziny 12:00. Decyduje data wpływu środków do
zamawiającego
III.2)
ZALICZKI
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
warunek
zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał należycie w
okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: a) minimum jedną
najważniejszą robotę budowlaną z zakresu budowy sieci kanalizacji sanitarnej o
długości min. 2000 mb b) minimum jedną najważniejsza robotę budowlaną z zakresu
budowy sieci wodociągowej o długości min. 1000 mb Ocena spełniania warunków
udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych
przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA
·
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
warunek
zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie
dysponować minimum jedną osobą tj. Kierownikiem robót sanitarnych wymagane
kwalifikacje i doświadczenie zawodowe: - uprawnienie do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i
urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
bez ograniczeń. Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo
budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 - tekst jednolity ze zmianami)
osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane
lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych
funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych
funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy
odczytywać zgodnie z ich treścią decyzji o ich nadaniu w oparciu o przepisy
będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12 a ustawy Prawo
budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12
ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których
odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w
przepisach odrębnych. W związku z powyższym, Zamawiający zaakceptuje
uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego,
które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz
zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z
dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
państwach członkowskich Unii Europejskiej. Ocena spełniania warunków udziału w
postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez
wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz
robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót,
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz
wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone;
- wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
III.4.2) W
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) oferta
cenowa zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 siwz; w przypadku składania oferty wspólnej
należy złożyć jeden dokument 2) odpowiednie pełnomocnictwa; tylko w sytuacjach
określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty
wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz) 3) oświadczenie według wzoru stanowiącego
załącznik nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca
powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); w
przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument 4) Wypełnione
przedmiary robót (kosztorys ofertowy w formie uproszczonej), w przypadku
składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA
UMOWY
przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana
postanowień umowy może nastąpić na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień
publicznych. 2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian
postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, polegających na:
zmianie przedmiotu umowy spowodowanej wprowadzeniem zmian do dokumentacji
projektowej, zmianie terminu zakończenia realizacji robót lub zmianie
wynagrodzenia oraz zmianie personelu Zamawiającego lub Wykonawcy. 3. Zmiana
terminu zakończenia przedmiotu umowy może nastąpić w następujących przypadkach:
1) wystąpi konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, które będzie miało
istotny wpływ na termin zakończenia zadania; 2) wystąpi konieczność
wprowadzenia istotnych zmian w projekcie budowlanym. W takim przypadku na
uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania
przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 3) wystąpi
opóźnienie w przekazaniu placu budowy lub jego części, a opóźnienie to będzie
miało wpływ na termin zakończenia inwestycji; w takim przypadku na uzasadniony
wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin zakończenia przedmiotu umowy,
co zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 4) w toku wykonywania robót ziemnych
wystąpi konieczność usunięcia niewybuchów i niewypałów, wprowadzenia badań
archeologicznych i będzie to miało wpływ na harmonogram realizacji robót
podstawowych; w takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie
ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone
aneksem do umowy. 5) w toku wykonywania przedmiotu umowy wystąpią przeszkody o obiektywnym
charakterze, w tym: klęski żywiołowe; warunki atmosferyczne uniemożliwiające
prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie
odbiorów; warunki pogodowe uniemożliwiające, ze względów technologicznych
prowadzenia robót - pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich starań, aby
roboty mogły zostać zrealizowane; w takim przypadku na uzasadniony wniosek
Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co zostanie
potwierdzone aneksem do umowy. 6) w toku wykonywania przedmiotu umowy wystąpią
odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki terenowe, w szczególności
istnienie podziemnych sieci instalacji, urządzeń lub niezinwentaryzowanych
obiektów budowlanych. 4. Zmiana wynagrodzenia może nastąpić w sytuacji, gdy :
1) wystąpi konieczność wprowadzenia zmian rozwiązań projektowych, bez których
wykonanie zamówienia byłoby niemożliwe, bądź obarczone błędem. Wyliczenie
kosztu robót nastąpi w oparciu o ceny jednostkowe asortymentów robót, nie
wyższe niż średnie ceny regionalne dla województwa lubuskiego, publikowane w
wydawnictwie Sekocenbud dla kwartału poprzedzającego okres sporządzenia
kalkulacji; w przypadku braku danego asortymentu robót w publikacji Sekocenbud,
Wykonawca sporządzi kosztorys szczegółowy z uwzględnieniem stawki
roboczogodziny (r-g), kosztów pośrednich (Kp), kosztów zakupu (Kz), zysku (Z)
nie wyższych niż średnie regionalne dla województwa lubuskiego, publikowane w
wydawnictwie Sekocenbud dla kwartału poprzedzającego okres sporządzenia
kalkulacji i w oparciu o ceny rynkowe materiałów oraz sprzętu obowiązujące w
województwie lubuskim. W przypadku robót, dla których brak nakładów w KNR,
będzie zastosowana wycena indywidualna Wykonawcy, zatwierdzana przez
Zamawiającego; po zatwierdzeniu nowej ceny zostanie ona wprowadzona aneksem do
umowy poprzez dopisanie nowej pozycji w kosztorysie. 2) w toku wykonywania
robót budowlanych zostanie ujawniony brak pozycji w Kosztorysie ofertowym dla
zakresu opisanego w projekcie budowlanym. W takim przypadku należy postąpić w
sposób opisany w pkt 1). 3) zajdzie konieczność, w trakcie wykonywania robót
budowlanych, wykonania prac w ilości przekraczającej wielkość przyjętą w
kosztorysie ofertowym; wartość tych robót zostanie obliczona na podstawie cen
jednostkowych zawartych w kosztorysie ofertowym, przy rozliczeniu końcowym
umowy; w przypadku, gdy wartość prac ilościowo wykraczających poza ilość
opisaną w kosztorysie ofertowym będzie w rozliczeniu końcowym powodowała
zwiększenie wynagrodzenia umownego, wówczas zmiana ta zostanie wprowadzona
aneksem do umowy; Wykonawca nie może odmówić wykonania robót wymienionych w pkt
1) i 2). 4) ulegnie zmianie urzędowa stawka należnych podatków i opłat, w
szczególności zmiana stawki podatku VAT w budownictwie - w takim przypadku na
wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego zmiana wynagrodzenia umownego zostanie
wprowadzona aneksem do umowy. 5. Zmiana personelu Wykonawcy może odbywać się na
jego pisemny wniosek, za zgodą Zamawiającego. 6. Warunkiem dokonania zmian, o
których mowa w ust. 3 jest złożenie wniosku przez Stronę inicjującą zmianę
zawierającego między innymi: 1) opis propozycji zmiany; 2) uzasadnienie zmiany;
3) obliczenie kosztów zmiany, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie
Wykonawcy; 4) opis wpływu zmiany na harmonogram rzeczowo-finansowy i termin
wykonania Umowy. 7. Wszystkie zmiany postanowień umowy wymagają formy pisemnej
pod rygorem jej nieważności.
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.pszczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew pokój nr 13 I piętro.
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.03.2014 godzina 12:00, miejsce:
Urząd Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew Sekretariat pokój nr 9 I
piętro.
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16)
Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków
Unii Europejskiej: Projekt
jest współfinansowany z PROW na lata 2007-2013 w ramach działania 321
Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone
na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy Pszczew
/-/ Waldemar
Górczyński 1/ Tablica UG Pszczew 2/ Strona www.bip.pszczew.pl 3/ a/a. Pobierz SIWZ: www.bip.pszczew.pl/site.php?pobierzSiwz
|