.Urząd Gminy w Pszczewie
ul. Rynek 13
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Zamówienia Publiczne aktualne:
Wyjaśnienia nr 1 z dnia 19 listopada oraz zmiana treści SIWZ do przetargu nieograniczonego ZP.271.1.2012 Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Pszczewie

Pszczew, 19.11.2012 r.

 

Potencjalni wykonawcy w przetargu nieograniczonym   na „Przebudowę i rozbudowę oczyszczalni ścieków w Pszczewie”

 

Znak sprawy: ZP.271.1.2012

Przetarg nieograniczony „Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Pszczewie”

 

            Na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 113, poz. 759 z późn, zm.) niniejszym przedstawiam treść zapytań potencjalnych wykonawców do przetargu nieograniczonego „Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Pszczewie” wraz z wyjaśnieniami.

Informuję, że odpowiedzi na pytania: 9,10 stanowią modyfikację treści SIWZ zgodnie z art. 38 ust 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 113, poz. 759 z późn, zm.).     

 

1.      W opisie projektu budowlanego branży technologicznej na stronach 55, 56 i 86 opisano kontenerową stację zlewczą. Jej parametry: wymiary, średnice rur i przepływomierzy oraz wyposażenie różnią się od wymagań zawartych w STWiOR ST 05.01 „Wyposażenie technologiczne” – strona 40. Prosimy o wyjaśnienie, które parametry należy przyjąć.

2.      Dane techniczne kontenerowej stacji zlewczej nie zgadzają się z podanymi w ST 05.01 Wyposażenie techniczne pkt 5.3.13. Prosimy określić jednoznacznie dane techniczne stacji zlewczej.

3.      Czy jest dostępny kosztorys, a nie przedmiar robót? Z kosztorysu jasno wynikają pozycje KNR. Brak kosztorysu wydłuży czas sporządzenia oferty oraz daje potencjalne możliwości brania różnych pozycji przez różne podmioty sporządzające ofertę.

4.      Zwracamy się z prośbą o udostępnienie przez Zamawiającego kosztorysów ślepych (przedmiarów) z uwzględnieniem podstaw kosztorysowych tj. KNR-ów – Katalogów Nakładów Rzeczowych. Jeśli jest to możliwe to prosimy o zamieszczenie w/w kosztorysów ślepych wraz z nakładami w wersji edytowalnej np. plikach ATH, które można „wczytać” do większości programów kosztorysowych. Jeśli Zamawiający nie dysponuje taką wersją, to prosimy o zamieszczenie plików PDF. Wersje kosztorysów ślepych wraz z podstawami kosztorysowymi umożliwią rzetelne przygotowanie oferty przez wszystkich oferentów.

5.      Zgodnie z przedmiarem robót nr 13 (drogi) należy wykonać wykopy w ilości – 475 m3, obrzeża betonowe 20x6 – 190m oraz nawierzchnie z kostki brukowej – 142,1 m2. Jednocześnie zgodnie z dokumentacją projektową zakres robót jest znacznie większy, ponieważ należy wykonać 429,6 m2 placów i dróg o nawierzchni betonowej, 456 m2 drogi z płyt typu JOMB, 142,1 m2 drogi i opaski. Prosimy o wyjaśnienie czy w związku z wynagrodzeniem kosztorysowym określonym w § 9 umowy, należy wycenić przedmiot zamówienia zgodnie z załączonym przez Zamawiającego przedmiarem robót? Czy roboty nie występujące w przedmiarze robót a objęte dokumentacją projektową będą rozliczane kosztorysem powykonawczym (roboty dodatkowe, uzupełniające itp.)?

6.      Uprzejmie proszę o zamieszczenie na stronie internetowej teczki nr 13 – przepompownia –    cz. architektoniczna-konstrukcyjna

7.      Zamawiający określił warunek udziału dotyczący wiedzy i doświadczenia:
„(…)z zakresu budowy, przebudowy lub  rozbudowy oczyszczalni ścieków (…)”.

 

Prosimy o potwierdzenie, że wykonawca spełni powyższy warunek wykaże się doświadczeniem w zakresie modernizacji oczyszczalni ścieków.

 

Prosimy o potwierdzenie, że wykonawca spełni powyższy warunek wykazując się doświadczeniem w zakresie rozbudowy i przebudowy oczyszczalni ścieków.

 

8.      Prosimy o potwierdzenie, że zgodnie z określonym w SIWZ sposobem przygotowania oferty (pkt. X. 3) kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub  podmiotów na których wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych polega Wykonawca są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te Podmioty. Odrębne zapisy znajdują się w SIWZ na stronie 3 w pkt V.7.

9.      Prosimy o wyjaśnienie zapisów SIWZ ze stronie 3  pkt V.7 – błędnie wskazano w jego treści na pkt 5, który dotyczy oceny spełniania warunków udział.

10.  Wnosimy o zmianę zapisów  umowy  w § 15 poprzez zmianę sformułowań „opóźnienie” na „zwłoka”.

11.  Wnosimy o wykreślenie z §16 ust. 3 umowy słów:  „publikowane   w wydawnictwie „Sekocenbud” .

„Sekocenbud” jest jednym w wielu istniejących na rynku wydawnictw publikujących informacje o cenach robót, materiałów i sprzętu oraz narzutach. Nałożenie na wykonawcę wyżej wyszczególnionego wymogu jest niezgodne z przepisami ustawy, co potwierdza opinia Urzędu Zamówień Publicznych UZP/DP/O-JBE/977/1572/12, w której czytamy:

„Ponadto, jako sprzeczne z zasadami zamówień publicznych ocenić należy wymaganie zamawiającego, aby wykonawcy sporządzali stosowne dokumenty w oparciu o cenniki publikowane przez konkretny podmiot. Nie jest bowiem uzasadnione odwoływanie się do konkretnego publikatora, w sytuacji gdy na rynku funkcjonują inne publikatory w przedmiotowym zakresie”.

 

 

Ad. 1, 2 Do wyceny przyjąć stację zlewczą spełniającą wymagania ogólne zapisane w projekcie budowlanym oraz wymagania szczegółowe zawarte w ST 05.01. W przypadku rozbieżności zapisów pomiędzy PB i ST za obowiązujące przyjąć wymagania zgodne z PB.

Ad. 3,4 Zamawiający nie przewiduje udostępnienia kosztorysów ślepych (przedmiarów)  uwzględniających podstawy kosztorysowe – KNR. Do obowiązków oferenta należy prawidłowa wycena poszczególnych pozycji przedmiaru w oparciu o dokumentację projektową i przetargową.

Ad.5 Zakres robót drogowych i ziemnych przyjąć zgodnie z zapisami w SIWZ oraz przedmiarem robót. Szczegółowy zakres robót drogowych i ziemnych opisano w punktach 1.8 i 1.9 specyfikacji ST 00 – Wymagania ogólne.

Ad. 6 Katalog (13. Przepompownia osadu POF) dostępny jest na stronie internetowej.

Ad. 7 W rozdz. V pkt 2 SIWZ Zamawiający określił warunek posiadania wiedzy i doświadczenia:

Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał minimum 2 roboty z zakresu budowy, przebudowy lub   rozbudowy oczyszczalni ścieków o wartości przynajmniej  2 500.000,00 zł.brutto każda, wykonanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończonych.”

Wykonawca spełni ten warunek wykazując się doświadczeniem w zakresie modernizacji oczyszczalni ścieków o ile udowodni, że modernizacja stanowiła budowę, przebudowę lub rozbudowę oczyszczalni ścieków w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 z pózn.zm.).

Wykonawca spełni powyższy warunek wykazując się doświadczeniem w zakresie rozbudowy i przebudowy oczyszczalni ścieków.

 

Ad. 8 Zgodnie z określonym w SIWZ sposobem przygotowania oferty kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub  podmiotów na których wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych polega Wykonawca są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te Podmioty. Zapis ten nie narusza rozdz. V pkt 7 SIWZ.

 

Ad. 9 W rozdz. V pkt 7 SIWZ zapis: „W przypadku podmiotów, o których mowa w pkt 5…” otrzymuje brzmienie: „W przypadku podmiotów, o których mowa w pkt 6…”

Ad. 10 W załączniku nr 7 do SIWZ (wzór umowy) w § 15 otrzymuje brzmienie:

1. Wykonawca płaci Zamawiającemu kary umowne:

1) za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,1 % wynagrodzenia umownego brutto liczone za każdy dzień opóźnienia,

2) za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze końcowym lub w okresie rękojmi za wady w wysokości 0,2 % wynagrodzenia umownego brutto za przedmiot umowy za każdy dzień opóźnienia, liczone od dnia wyznaczonego na usunięcie wad;

3) za zwłokę terminu odbioru końcowego wskutek niedostarczenia dokumentów

odbiorowych 0,01% wynagrodzenia umownego brutto liczone za każdy dzień zwłoki od daty planowanego terminu odbioru końcowego;

4) za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto.

2. W przypadku poniesienia szkody przewyższającej karę umowną, Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego.

3. Roszczenie o zapłatę kar umownych z tytułu zwłoki, ustalonych za każdy rozpoczęty dzień zwłoki, staje się wymagalne:

1) za pierwszy rozpoczęty dzień zwłoki - w tym dniu,

2) za każdy następny rozpoczęty dzień zwłoki - odpowiednio w każdym z tych dni.

4. W przypadku nieusunięcia wad lub usterek w terminach wskazanych przez Zamawiającego w protokóle końcowym odbioru robót i przekazania do eksploatacji lub w okresie rękojmi za wady, Wykonawca wyraża zgodę na usunięcie wad lub usterek na koszt Wykonawcy.

5. Wykonawca wyraża zgodę na zapłatę kar umownych w drodze potrącenia z przysługujących mu należności.”

Ad. 11 Zamawiający podtrzymuje zapis w § 16 ust. 3 załącznika nr 7 do SIWZ (wzór umowy). Wolą Zamawiającego jest, aby wszyscy Wykonawcy biorący udział w niniejszym postępowaniu mieli jednakową możliwość dostępu do publikatorów w oparciu o które należałoby sporządzić niektóre dokumenty. Zamawiający uznał, że w przypadku „…konieczności wprowadzenia zmian rozwiązań projektowych, bez których wykonanie zamówienia byłoby niemożliwe, bądź obarczone błędem, a skutków tych zmian nie da się wycenić na podstawie TER” niezbędnym będzie oparcie się przez Wykonawcę na publikatorze ogólniedostępnym i rozpoznawalnym na rynku robót budowlanych.

Pozostałe zapisy SIWZ nie ulegają zmianie.

 

 

                      Dyrektor Zakładu Usług Komunalnych w Pszczewie

                                                       /-/ Jan Łukaszyk

 
informacje udostępnił:Krystian Grabowski
data udostępnienia: 2012-11-19 15:37:33
ostatnia modyfikacja: Krystian Grabowski 2012-11-19 15:37:33 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 144290