Pszczew, dnia 27 marca 2014 roku
Oferenci w przetargu nieograniczonym „Przebudowa kopca ziemnego nad jeziorem Miejskim (Pszczewskim)
w Pszczewie ”
ZP.271.3.2014
przetarg nieograniczony: „Przebudowa
kopca ziemnego nad jeziorem Miejskim (Pszczewskim) w Pszczewie ”
Na podstawie art. 38 ust. 1 i
2 ustawy z
dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 roku poz. 907 – tekst jednolity z późn.
zm.) poniżej
przedstawiam treść zapytań wraz z odpowiedziami do niniejszego przetargu.
Jednocześnie informuję iż odpowiedzi na pytanie 5,7,8,9,15 stanowią modyfikację
treści SIWZ zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy Pzp:
pyt. 1 - proszę o udostępnienie prawidłowo opracowanego przedmiaru robót,
który zgodnie z Rozporządzeniem musi zawierać wyliczenia składowych przedmiaru
dla każdej pozycji przedmiarowej, zgodne z wymiarami zamieszczonymi w projekcie
wykonawczym,
Ad. 1
Zamawiający
przewiduje rozliczenia ryczałtowe, stąd przedmiar robót jest elementem
niewymagalnym, poglądowym.
pyt. 2 - proszę zamieścić projekt wykonawczy zgodnie z art. 30 ustawy Prawo
Zamówień Publicznych.
Ad. 2
Zamawiający
dodatkowo zamieszcza 6 rysunków celem uściślenia dokumentacji.
pyt. 3 - proszę zamieścić przekroje przez kopiec - by oferent mógł
zweryfikować przedmiary robót.
Ad. 3
W ramach
realizacji (uzupełnienia ubytków gruntem) nie przewiduje się ingerencji w
kopiec, stąd przekrój przez kopiec nie jest konieczny.
pyt. 4 - zamawiający opisuje przedmiot zamówienia opierając się min. o
Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, w związku z tym przedmiar
robót za podstawę musi mieć nr ST a nie jakieś BCI, na które w załączonych
dokumentach Zamawiający powołuje się tylko w tym przedmiarze, reasumując PROSZĘ
OPRACOWAĆ PRZEDMIAR W ZGODZIE Z ZAMIESZCZONYMI ST.
Ad. 4
Jak
w Ad. 1
pyt. 5 - poz. 1.13 i 1.14 przedmiaru robót nie mają odzwierciedlenia w
żadnych rysunkach, nie sposób wycenić, czy drenaż ma przebiegać po gruncie, czy
ma być w wykopie?
Ad. 5
W
odniesieniu do poz. 1.13 Załączono rysunki kopiec widok szczytu i kopiec widok
podestu uściślające ściek z kamienia łamanego. Ponadto Zamawiający wyjaśnia w
kwestii poz. 1.14, że drenaż do odprowadzania wód ma być wykonany w rur
drenarskich, elastycznych, ułożony na powierzchni skarp i mam mieć charakter tymczasowy
do czasu ułożenia się skarp stożka.
pyt. 6 - w opisie projektu pkt 4 (str. 1) autor napisał, że kopiec jest
stożkiem "Góra u podstawy ma 120 m obwodu, obwód wierzchołka ma 30 m, a
wysokość góry wynosi 20 m" przy tak podanych wymiarach i wzorze na
tworzącą stożka oraz pole stożka ściętego, powierzchnia boczna kopca to
~1962,5m2 i powierzchnia górnej podstawy 78,5m2 , a nie jak jest w przedmiarze
robót - 3000m2, proszę zweryfikować obmiary lub podać ich składowe,
Ad. 6
Jak
w Ad. 1
pyt. 7 - brak rysunku balustrad drewnianych schodów - proszę uzupełnić,
Ad. 7
Balustrada
– balustradę należy wykonać z drewna sosnowego, wysokość 1,1 m nad poziom podestu
pochwytem drewnianym z żerdkami uniemożliwiającymi przejście się na stronę
skarpy oraz wspięcie się na balustradę przez dzieci. Balustrada ma być mocowana
do krawędzi podestu drewnianego. Przekrój prze schody i widok schodów na
załączonych rysunkach.
pyt. 8 - brak rysunków przekrojów konstrukcyjnych nawierzchni projektowanych
i istniejących dojścia i dojazdu - proszę uzupełnić,
Ad. 8
W przypadku
dojścia i dojazdu do kopca należy założyć ilości kruszywa przewidywane w
przedmiarze robót jako obowiązujące i wykorzystane do wzmocnienia nawierzchni.
pyt. 9 - brak rysunków zieleni i opisu zieleni, jakie krzewy
należy zasadzić (szczegółowy opis z nazwami (łacińskimi) roślin i ilościami) -
proszę uzupełnić,
Ad. 9
W
ramach nasadzeń należy założyć poniższą szatę roślinną (od góry stożka):
1. Jałowiec płożący (Juniperus horizontalis Moench)_ -
100 szt.
2. Irga (Cotoneaster Medik) – 50 szt.
3. Dereń (Cornus) – 50 szt.
4.
Berberys pospolity (Berberys vulgaris) – 50 szt.
5. Pigwa pospolita (Cydonia oblonga) – 50 szt.
pyt. 10 - brak specyfikacji technicznej dla balustrad
drewnianych - proszę uzupełnić,
pyt. 11 - brak specyfikacji technicznej dla drenażu - proszę
uzupełnić,
Ad. 10 i 11
Jak
w ad 7 i ad. 5
pyt. 12 - proszę przesunąć termin składania ofert o niezbędny
czas na uzupełnienie dokumentacji przez projektanta.
Ad. 12
Termin
został przesunięty.
pyt. 13 - brak rysunków dla ścieku kamiennego - proszę
uzupełnić
pyt. 14 - brak specyfikacji dla ścieku kamiennego - proszę
uzupełnić
Ad. 13 i 14
Załączono
rysunek ścieku kamiennego.
pyt. 15 - brak specyfikacji technicznej dla: ławek
drewnianych i metalowych, stojaków dla rowerów, koszy na śmieci, stołu
drewnianego, podestu drewnianego - proszę uzupełnić
Ad. 15.
Podest
drewniany należy wykonać z desek sosnowych, heblowanych o grubości co najmniej
25 mm, ułożonych na legarach z kantówki. Całość oparta na prefabrykowanych elementach
betonowych ułożonych na gruncie. Elementy drewniane połączone z elementami betonowymi
przy pomocy kotew stalowych. Podest powinien być wyniesiony ponad powierzchnię
gruntu na wysokość około 10 cm, aby zabezpieczyć drewno przed nadmiernym
niszczeniem. Drewno powinno być zakonserwowane standardowo, odpowiednio do warunków w jakich będzie
użytkowane. Załączono poglądowe zdjęcia ławka metalowa, stojaków na rowery,
koszy na śmieci oraz stołu drewnianego z ławką.
pyt. 16 - z uwagi na ryczałtowe rozliczenie robót, proszę o
poprawienie dokumentacji i przedmiaru robót lub zmianę sposobu rozliczenia
robót na obmiarowe.
Ad. 16
Jak
w Ad 1 – Ad. 15. Zamawiający nie zmienia sposobu rozliczenia. Pozostaje rozliczenie
ryczałtowe.
W związku
wprowadzonymi zmianami, mając na uwadze zapisy art. 38 ust. 6 ustawy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 roku poz. 907 – tekst jednolity z późn zm.) Zamawiający zmienia termin składania ofert z dnia 31.03.2014r. godz. 12.00 na dzień 02.04.2014r.
godz. 12.00 oraz otwarcia ofert z dnia 31.03.2014r. godz. 12.15 na dzień 02.04.2014r. godz. 12.15.
Zmianie ulega również termin wpłaty wadium z dnia 31.03.2014r. na dzień 02.04.2014r. oraz opis koperty z
dnia 31.03.2014r. do godz. 12.00 na dzień 02.04.2014r.
do godz. 12.00
Z uwagi na fakt, że powyższe zmiany treści
specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzą do zmiany treści ogłoszenia
o zamówieniu, Zamawiający, zgodnie z art. 38 ust. 4a ustawy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z
2013 roku poz. 907 – tekst jednolity z późn zm.) zamieścił ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w
Biuletynie Zamówień Publicznych.
Pozostałe
zapisy SIWZ nie ulegają zmianie.
Wójt
Gminy Pszczew
/-/
Waldemar Górczyński
www.bip.pszczew.pl
|