Pszczew:
Budowa wież obserwacyjno-widokowych w miejscowościach Silna, Świechocin i
Zielomyśl wraz z infrastrukturą towarzyszącą
Numer ogłoszenia: 257744 - 2014; data zamieszczenia: 01.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pszczew , Rynek 13, 66-330 Pszczew, woj.
lubuskie, tel. 095 7492310, faks 095 7492312.
·
Adres strony
internetowej zamawiającego:
www.pszczew.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu
przez zamawiającego: Budowa wież
obserwacyjno-widokowych w miejscowościach Silna, Świechocin i Zielomyśl wraz z
infrastrukturą towarzyszącą.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres zamówienia obejmuje łącznie: Budowę trzech
wież obserwacyjno-widokowych o wysokości H = 18,66 m w miejscowościach Silna,
Świechocin i Zielomyśl oraz zagospodarowanie terenu i dojścia do wież. Każda z
wież obserwacyjno-widokowych jest o konstrukcji drewnianej na fundamentach
betonowych z instalacją odgromową. Teren wokół wież niezbędny do właściwego
zagospodarowania terenu zagospodarowano nawierzchnią z kruszywa naturalnego.
Dla każdej lokalizacji przyjęto: - dwie ławki drewniane, - stół drewniany, -
kosz na śmieci. Na poziom wież widokowych prowadzi ścieżka piesza o szerokości
1,5m. Przy ścieżkach umieszczono po jednym stojaku na rowery i 1 tablicy
informacyjnej. Dodatkowo w ramach prac budowlanych przy wieży w mjsc.
Świechocin zaplanowano budowę parkingu, placu manewrowego i zjazdu z drogi
powiatowej. Poszczególne wielkości dla lokalizacji - Silna: Powierzchnia
zabudowy około 71,15 m2, powierzchnia ścieżki pieszej 204,00 m2, powierzchnia
zagospodarowanego terenu 96 m2, Świechocin: Powierzchnia zabudowy około 71,15
m2, powierzchnia ścieżki pieszej 120,00 m2, powierzchnia zagospodarowanego
terenu 96 m2, powierzchnia miejsc postojowych 50,00 m2, powierzchnia drogi
manewrowej 65,00 m2, powierzchnia zjazdu z drogi powiatowej 33,00 m2,
Zielomyśl: Powierzchnia zabudowy około 71,15 m2, powierzchnia ścieżki pieszej
204,00 m2, powierzchnia zagospodarowanego terenu 96 m2. Zakres robót: - roboty
przygotowawcze i ziemne, - roboty fundamentowe, - roboty ciesielskie, -
instalacja odgromowa, - zagospodarowanie terenu wokół wież widokowych, w tym
elementy małej architektury, utwardzenie terenu, - dojście do wież widokowych,
- zjazd z drogi powiatowej i parking (Świechocin). Zakres robót do wykonania
szczegółowo określa dokumentacja projektowa opracowana przez Przedsiębiorstwo
Projektowo-Usługowe System A Antoni Przybylski Gorzów Wlkp pn.: Budowa wieży
obserwacyjno - widokowej H = 18,66 m w miejscowości Silna z infrastrukturą
towarzyszącą dz. nr ewid. 2126/1 , obręb 080304_2.0012 Silna, gmina Pszczew,
Budowa wieży obserwacyjno - widokowej H = 18,66 m w miejscowości Świechocin z
infrastrukturą towarzyszącą dz. nr ewid. 71, 72, 229/2 , obręb 0007 Świechocin,
gmina Pszczew Budowa wieży obserwacyjno - widokowej H = 18,66 m w miejscowości
Zielomyśl z infrastrukturą towarzyszącą dz. nr ewid. 2537/1 , obręb Zielomyśl,
gmina Pszczew wraz z specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót
budowlanych i przedmiarami robót..
II.1.5) przewiduje się udzielenie
zamówień uzupełniających:
·
Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
·
Zamawiający
przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, maksymalnie do 50% wartości
zamówienia i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień
(CPV): 45.00.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie
oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie
oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB
TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.11.2014.
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium należy wnieść w wysokości 9 000 zł (słownie:
dziewięć tysięcy złotych) w terminie do dnia 19.08.2014r. do godziny 12:00.
Decyduje data wpływu środków do zamawiającego
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1)
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
·
III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
·
III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
·
III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
o warunek
zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie
dysponować minimum jedną osobą tj. kierownikiem robót wymagane kwalifikacje i
doświadczenie zawodowe: - uprawnienie do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń. Na podstawie art. 104
ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz.
1623 - tekst jednolity ze zmianami) osoby, które przed dniem wejścia w życie
ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania
przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym
zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z ich treścią
decyzji o ich nadaniu w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania.
Ponadto, zgodnie z art. 12 a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje
techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane,
mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały
uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. W związku z powyższym,
Zamawiający zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom
wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na
zasadach opisanych w ustawie z dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania
kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej .
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie
dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA
·
III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH
LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA
WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE
ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania
spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy,
oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy
przedłożyć:
- wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia
niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy
przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów
zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności
do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) oferta
cenowa zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 siwz; w przypadku składania oferty wspólnej
należy złożyć jeden dokument 2) odpowiednie pełnomocnictwa; tylko w sytuacjach
określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty
wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz) 3) oświadczenie według wzoru stanowiącego
załącznik nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca
powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); w
przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument 4) Wypełnione
przedmiary robót (kosztorysy ofertowe w formie uproszczonej), w przypadku
składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień
umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana
postanowień umowy może nastąpić na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień
publicznych. 2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian
postanowień umowy w stosunku do treści oferty, polegających na: zmianie
przedmiotu umowy spowodowanej wprowadzeniem zmian do dokumentacji projektowej,
zmianie terminu zakończenia realizacji robót lub zmianie wynagrodzenia oraz
zmianie personelu Zamawiającego lub Wykonawcy. 3. Zmiana terminu zakończenia
przedmiotu umowy może nastąpić w następujących przypadkach: 1) wystąpi
konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, które będzie miało istotny wpływ
na termin zakończenia zadania; 2) wystąpi konieczność wprowadzenia istotnych
zmian w projekcie budowlanym. W takim przypadku na uzasadniony wniosek
Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co zostanie
potwierdzone aneksem do umowy. 3) wystąpi opóźnienie w przekazaniu placu budowy
lub jego części, a opóźnienie to będzie miało wpływ na termin zakończenia
inwestycji; w takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie
ustalony nowy termin zakończenia przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone
aneksem do umowy. 4) w toku wykonywania robót ziemnych wystąpi konieczność
usunięcia niewybuchów i niewypałów, wprowadzenia badań archeologicznych i
będzie to miało wpływ na harmonogram realizacji robót podstawowych; w takim
przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin
wykonania przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 5) w
toku wykonywania przedmiotu umowy wystąpią przeszkody o obiektywnym
charakterze, w tym: klęski żywiołowe; warunki atmosferyczne uniemożliwiające
prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie
odbiorów; warunki pogodowe uniemożliwiające, ze względów technologicznych
prowadzenia robót - pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich starań, aby
roboty mogły zostać zrealizowane; w takim przypadku na uzasadniony wniosek
Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co zostanie
potwierdzone aneksem do umowy. 6) w toku wykonywania przedmiotu umowy wystąpią
odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki terenowe, w szczególności
istnienie podziemnych sieci instalacji, urządzeń lub niezinwentaryzowanych
obiektów budowlanych. 4. Zmiana wynagrodzenia może nastąpić w sytuacji, gdy :
1) wystąpi konieczność wprowadzenia zmian rozwiązań projektowych, bez których
wykonanie zamówienia byłoby niemożliwe, bądź obarczone błędem. Wyliczenie
kosztu robót nastąpi w oparciu o ceny jednostkowe asortymentów robót, nie
wyższe niż średnie ceny regionalne dla województwa lubuskiego, publikowane w
wydawnictwie Sekocenbud dla kwartału poprzedzającego okres sporządzenia
kalkulacji; w przypadku braku danego asortymentu robót w publikacji Sekocenbud,
Wykonawca sporządzi kosztorys szczegółowy z uwzględnieniem stawki
roboczogodziny (r-g), kosztów pośrednich (Kp), kosztów zakupu (Kz), zysku (Z)
nie wyższych niż średnie regionalne dla województwa lubuskiego, publikowane w
wydawnictwie Sekocenbud dla kwartału poprzedzającego okres sporządzenia
kalkulacji i w oparciu o ceny rynkowe materiałów oraz sprzętu obowiązujące w
województwie lubuskim. W przypadku robót, dla których brak nakładów w KNR,
będzie zastosowana wycena indywidualna Wykonawcy, zatwierdzana przez
Zamawiającego; po zatwierdzeniu nowej ceny zostanie ona wprowadzona aneksem do
umowy poprzez dopisanie nowej pozycji w kosztorysie. 2) w toku wykonywania
robót budowlanych zostanie ujawniony brak pozycji w Kosztorysie ofertowym dla
zakresu opisanego w projekcie budowlanym. W takim przypadku należy postąpić w
sposób opisany w pkt 1). 3) zajdzie konieczność, w trakcie wykonywania robót
budowlanych, wykonania prac w ilości przekraczającej wielkość przyjętą w
kosztorysie ofertowym; wartość tych robót zostanie obliczona na podstawie cen
jednostkowych zawartych w kosztorysie ofertowym, przy rozliczeniu końcowym
umowy; w przypadku, gdy wartość prac ilościowo wykraczających poza ilość
opisaną w kosztorysie ofertowym będzie w rozliczeniu końcowym powodowała
zwiększenie wynagrodzenia umownego, wówczas zmiana ta zostanie wprowadzona
aneksem do umowy; Wykonawca nie może odmówić wykonania robót wymienionych w pkt
1) i 2). 4) ulegnie zmianie urzędowa stawka należnych podatków i opłat, w
szczególności zmiana stawki podatku VAT w budownictwie - w takim przypadku na
wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego zmiana wynagrodzenia umownego zostanie wprowadzona
aneksem do umowy. 5. Zmiana personelu Wykonawcy może odbywać się na jego
pisemny wniosek, za zgodą Zamawiającego. 6. Warunkiem dokonania zmian, o
których mowa w ust. 3 jest złożenie wniosku przez Stronę inicjującą zmianę
zawierającego między innymi: 1) opis propozycji zmiany; 2) uzasadnienie zmiany;
3) obliczenie kosztów zmiany, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie
Wykonawcy; 4) opis wpływu zmiany na harmonogram rzeczowo-finansowy i termin
wykonania Umowy. 7.Wszystkie zmiany postanowień umowy wymagają formy pisemnej
pod rygorem jej nieważności
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest
dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pszczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew pokój nr 13.
IV.4.4) Termin składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.08.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy
Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew pokój nr 9 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).
IV.4.16)
Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków
Unii Europejskiej: Zadanie
jest dofinansowywane w ramach działania 413 Wdrażanie Lokalnych Strategii
Rozwoju w zakresie operacji odpowiadającym warunkom przyznania pomocy w ramach
działania Odnowa i rozwój wsi objętego PROW na lata 2007-2013..
IV.4.17) Czy przewiduje się
unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy
Pszczew
/-/ Waldemar
Górczyński
1/ Tablica UG Pszczew
2/ Strona www.bip.pszczew.pl
3/ a/a.
Pobierz
SIWZ: www.bip.pszczew.pl/site.php?pobierzSiwz
|