Pszczew:
Rozbiórka istniejącego budynku OSP, budowa sali wiejskiej z szatnią sportową i
boksem garażowym wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Nowe
Gorzycko, gmina Pszczew
Numer ogłoszenia: 262178 - 2013; data zamieszczenia: 05.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy: zamówienia
publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Pszczew , Rynek 13, 66-330 Pszczew, woj. lubuskie, tel. 095 7492310, faks 095
7492312.
·
Adres strony internetowej zamawiającego: www.pszczew.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbiórka istniejącego budynku OSP, budowa sali
wiejskiej z szatnią sportową i boksem garażowym wraz z infrastrukturą
towarzyszącą w miejscowości Nowe Gorzycko, gmina Pszczew.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia: roboty
budowlane.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Rozbiórka istniejącego budynku OSP
o powierzchni zabudowy 94 m2 i kubaturze 350 m3. Budowa obiektu: Budynek sali wiejskiej
- dwukondygnacyjny (w tym poddasze nieużytkowe), częściowo podpiwniczony, do
realizacji w technologii tradycyjnej. Ściany parteru i poddasza murowane. Dach
dwuspadowy w konstrukcji drewnianej z pokryciem z dachówki ceramicznej.
Powierzchnia zabudowy budynku 533,79 m2, kubatura 3750,00 m3. Powierzchnia
placów, parkingów i drogi dojazdowej 893,00 m2, powierzchnia chodników +
śmietnik 109,00 m2. Zakres robót: roboty rozbiórkowe, roboty budowlane,
instalacje sanitarne, instalacje elektryczne, wyposażenie, zagospodarowanie
terenu. Zakres robót do wykonania wymieniony powyżej został szczegółowo
określony w dokumentacji projektowej opracowanej przez Art-Design Studio
Projektowe Artur Śliwa os. Przedlesie 25B/6 64-400 Międzychód na Rozbiórka
istniejącego budynku OSP, budowa sali wiejskiej z szatnią sportową i boksem
garażowym wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Nowe Gorzycko
łącznie ze Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót oraz przedmiarami
robót.
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
·
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
·
Zamawiający
przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, maksymalnie do 30% wartości
zamówienia i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.11.00.00-0, 45.21.00.00-0,
45.32.00.00-0, 45.31.00.00-0, 45.32.00.00-0, 45.33.00.00-0, 45.42.00.00-0,
45.43.00.00-0, 45.44.00.00-0.
II.1.7) Czy
dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy
dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
Informacja
na temat wadium: Wadium
należy wnieść w wysokości 15 000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych) w
terminie do dnia 23.07.2013r. do godziny 12:00. Decyduje data wpływu środków do
zamawiającego
III.2)
ZALICZKI
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
warunek
zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał należycie w
okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: minimum jedno
zadanie z zakresu budowy, rozbudowy, przebudowy lub remontu obiektu
kubaturowego o wartości min. 800 000 zł brutto
·
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
warunek
zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie
dysponować minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub
odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz
robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających,
czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy
zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
ukończone;
- wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
III.4.2) W
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) oferta
cenowa zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 siwz; w przypadku składania oferty wspólnej
należy złożyć jeden dokument 2) odpowiednie pełnomocnictwa; tylko w sytuacjach
określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty
wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz) 3) oświadczenie według wzoru stanowiącego
załącznik nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca
powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); w
przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument 4) Wypełnione
przedmiary robót, stanowiące załącznik nr 9 do siwz; w przypadku składania
oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA
UMOWY
przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający
przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień niniejszej umowy,
polegających na: zmianie przedmiotu umowy spowodowanej wprowadzeniem zmian do
dokumentacji projektowej, zmianie terminu zakończenia realizacji robót lub
zmianie wynagrodzenia. Zmiany w umowie będą możliwe na warunkach opisanych
poniżej: 1) Wystąpi konieczność wprowadzenia zmian rozwiązań projektowych, bez
których wykonanie zamówienia byłoby niemożliwe, bądź obarczone błędem, a
skutków tych zmian nie da się wycenić na podstawie TER (przedmiarów), wówczas
cena jednostkowa nowych elementów robót zostanie ustalona w oparciu o ceny
jednostkowe asortymentów robót, nie wyższe niż średnie ceny regionalne dla
województwa lubuskiego publikowane w wydawnictwie Sekocenbud dla kwartału
poprzedzającego okres sporządzenia kalkulacji; w przypadku braku danego
asortymentu robót w publikacji Sekocenbud, Wykonawca sporządzi kosztorys
szczegółowy z uwzględnieniem stawki roboczogodziny (r-g), kosztów pośrednich
(Kp), kosztów zakupu (Kz), zysku (Z) nie wyższych niż średnie regionalne dla
województwa lubuskiego publikowane w wydawnictwie Sekocenbud dla kwartału
poprzedzającego okres sporządzenia kalkulacji i w oparciu o ceny rynkowe
materiałów oraz sprzętu obowiązujące w województwie lubuskim; w przypadku robót,
dla których brak nakładów w KNR, będzie zastosowana wycena indywidualna
Wykonawcy, zatwierdzana przez Zamawiającego. Po zatwierdzeniu nowej ceny
zostanie ona wprowadzona aneksem do umowy poprzez dopisanie nowej pozycji do
TER (Przedmiarów). Z wnioskiem o wprowadzenie robót zamiennych może występować
Wykonawca, Projektant i Zamawiający. Przygotowanie dokumentacji projektowej
niezbędnej do wprowadzenia zmiany będzie należało do obowiązków wnioskującego.
2) Wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych, których realizacja będzie
miała wpływ na harmonogram realizacji robót podstawowych. W takim przypadku na
uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania
przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 3) Wystąpi potrzeba
uzyskania zmiany pozwolenia na budowę w wyniku wprowadzenia koniecznych,
istotnych zmian w projekcie budowlanym. W takim przypadku na uzasadniony
wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co
zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 4) Wystąpi opóźnienie w przekazaniu
placu budowy lub jego części, a opóźnienie to będzie miało wpływ na termin
zakończenia inwestycji. W takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy
zostanie ustalony nowy termin zakończenia przedmiotu umowy, co zostanie
potwierdzone aneksem do umowy. 5) W toku wykonywania robót ziemnych wystąpi
konieczność usunięcia niewybuchów i niewypałów, wprowadzenia badań
archeologicznych i będzie to miało wpływ na harmonogram realizacji robót
podstawowych. W takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie
ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone
aneksem do umowy. 6) W toku wykonywania przedmiotu umowy wystąpią przeszkody o
obiektywnym charakterze, w tym: klęski żywiołowe, warunki atmosferyczne
uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i
sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, warunki pogodowe uniemożliwiających, ze
względów technologicznych prowadzenia robót - pomimo dołożenia przez Wykonawcę
wszelkich starań, aby roboty mogły zostać zrealizowane. W takim przypadku na
uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania
przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 7) Ulegnie zmianie
urzędowa stawka należnych podatków i opłat, w szczególności zmiana stawki
podatku VAT w budownictwie - w takim przypadku na wniosek Wykonawcy lub
Zamawiającego zmiana wynagrodzenia umownego zostanie wprowadzona aneksem do
umowy; 8) Nie zostaną dostarczone w terminie dokumenty odbiorowe z przyczyn
niezależnych od Wykonawcy; zostanie zmieniony termin umowy, co zostanie
wprowadzone aneksem do umowy.
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.pszczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew.
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.07.2013 godzina 12:00, miejsce:
Urząd Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew sekretariat.
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16)
Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków
Unii Europejskiej: Zadanie jest
dofinansowywane w ramach działania 413 Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju w
zakresie operacji odpowiadającym warunkom przyznania pomocy w ramach działania
Odnowa i rozwój wsi objętego PROW na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy
Pszczew
/-/ Waldemar
Górczyński
1/ Tablica UG Pszczew
2/ Strona www.bip.pszczew.pl
3/ a/a.
Pobierz SIWZ: www.bip.pszczew.pl/site.php?pobierzSiwz |