Pszczew:
Rozbudowa i przebudowa budynku usługowo-mieszkalnego położonego w Pszczewie
przy ul. Zamkowej o klatkę schodową wraz z dociepleniem budynku
Numer ogłoszenia: 249740 - 2014; data zamieszczenia: 25.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy: zamówienia
publicznego.
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA
I ADRES: Zakład
Usług Komunalnych w Pszczewie , ul. Kasztanowa 14, 66-330 Pszczew, woj.
lubuskie, tel. 0-95 7491088, faks 0-95 7491088.
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa i przebudowa budynku usługowo-mieszkalnego
położonego w Pszczewie przy ul. Zamkowej o klatkę schodową wraz z dociepleniem
budynku.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia: roboty
budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub
zakresu zamówienia: Przedmiotem
zamówienia jest wykonanie robót budowlanych zadania: Rozbudowa i przebudowa
budynku usługowo-mieszkalnego położonego w Pszczewie przy ul. Zamkowej o klatkę
schodową wraz z dociepleniem budynku. Zakres prac objęty przedmiotem zamówienia
zawiera przedmiar robót, warunki określone w Specyfikacji Technicznej Wykonania
i Odbioru Robót oraz projekt budowlany. Miejscem wykonania zamówienia jest
działka o nr 747 przy ul. Zamkowej w Pszczewie. Wykonawca udzieli co najmniej
36 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty..
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.23.00-9, 45.21.20.00-6.
II.1.7) Czy
dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy
dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2014.
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości: 5
000,00 zł Wadium wnosi się pod rygorem wykluczenia z postępowania przed upływem
terminu składania ofert w jednej lub kilku z niżej wymienionych form: - w
pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy Międzyrzecz 38 8367
0000 0023 2502 6000 0002 - poręczeniach bankowych lub poręczeniach
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest
zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach
ubezpieczeniowych; - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa
w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
Wykonawca, którego oferta została wybrana traci wadium wraz z odsetkami na
rzecz Zamawiającego, zgodnie z przesłankami art. 46 ust. 5 pzp. Pozostali
Wykonawcy tracą wadium zgodnie z przesłankami art. 46 ust. 4a pzp.
III.2)
ZALICZKI
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie dokonuje opisu
sposobu spełniania tego warunku.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek
ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 5
lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy w tym okresie wykonał minimum 1 najważniejszą
robotę z zakresu budowy, przebudowy, rozbudowy, nadbudowy i remontu
budynków kubaturowych o wartości przynajmniej 150.000,00 zł.brutto,
wykonanej zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończonych.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na
podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA-NIE
SPEŁNIA.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie dokonuje opisu
sposobu spełniania tego warunku.
- III.3.4) Osoby zdolne do
wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek
zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia: - minimum 1 osobą, posiadającą
uprawnienia budowlane do prowadzenia i kierowania robotami w specjalności
konstrukcyjno - budowlanej zgodnie z art. 12, art. 12a oraz art. 14 ust.
1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 Nr 156,
poz. 1118 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane,
które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na
podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA-NIE
SPEŁNIA.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i
finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie dokonuje opisu
sposobu spełniania tego warunku.
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz
robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót,
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz
wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone;
- wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu
na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1)Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy wraz z
tabelą równoważności- załącznik nr 1 do SIWZ; 2)Jeżeli zasady reprezentacji nie
wynikają jednoznacznie z przedłożonych wypisów (odpisów), wymaga się złożenia
dokumentu (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii - dotyczy
wyłącznie pełnomocnictwa) wskazującego osobę uprawnioną do reprezentowania
składającego ofertę; 3)Oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do
SIWZ wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy
podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); 4)Wypełnione
przedmiary robót, stanowiące załącznik nr 8 do SIWZ
SEKCJA IV:
PROCEDURA
IV.1) TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA
UMOWY
przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić
na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Zamawiający
przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień niniejszej umowy,
polegających na: zmianie przedmiotu umowy spowodowanej wprowadzeniem zmian do
dokumentacji projektowej, zmianie terminu zakończenia realizacji robót (w tym
terminu zakończenia realizacji etapu robót) lub zmianie wynagrodzenia. 3.
Zmiany w umowie będą możliwe na warunkach opisanych poniżej: 1) Wystąpi konieczność
wprowadzenia zmian rozwiązań projektowych, bez których wykonanie zamówienia
byłoby niemożliwe, bądź obarczone błędem, a skutków tych zmian nie da się
wycenić na podstawie TER, wówczas cena jednostkowa nowych elementów robót
zostanie ustalona w oparciu o ceny jednostkowe asortymentów robót, nie wyższe
niż średnie ceny regionalne dla województwa lubuskiego publikowane w
wydawnictwie Sekocenbud dla kwartału poprzedzającego okres sporządzenia
kalkulacji; w przypadku braku danego asortymentu robót w publikacji Sekocenbud,
Wykonawca sporządzi kosztorys szczegółowy z uwzględnieniem stawki
roboczogodziny (r-g), kosztów pośrednich (Kp), kosztów zakupu (Kz), zysku (Z)
nie wyższych niż średnie regionalne dla województwa lubuskiego publikowane w
wydawnictwie Sekocenbud dla kwartału poprzedzającego okres sporządzenia
kalkulacji i w oparciu o ceny rynkowe materiałów oraz sprzętu obowiązujące w
województwie lubuskim; w przypadku robót, dla których brak nakładów w KNR,
będzie zastosowana wycena indywidualna Wykonawcy, zatwierdzana przez
Zamawiającego. Po zatwierdzeniu nowej ceny zostanie ona wprowadzona aneksem do
umowy poprzez dopisanie nowej pozycji do TER (Przedmiarów). Z wnioskiem o
wprowadzenie robót zamiennych może występować Wykonawca, Projektant i
Zamawiający. Przygotowanie dokumentacji projektowej niezbędnej do wprowadzenia
zmiany będzie należało do obowiązków wnioskującego. 2) Wystąpi konieczność
wykonania robót dodatkowych, których realizacja będzie miała wpływ na
harmonogram realizacji robót podstawowych. W takim przypadku na uzasadniony
wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co
zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 3) Wystąpi potrzeba uzyskania zmiany
pozwolenia na budowę w wyniku wprowadzenia koniecznych, istotnych zmian w
projekcie budowlanym. W takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy
zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co zostanie
potwierdzone aneksem do umowy. 4) Wystąpi opóźnienie w przekazaniu placu budowy
lub jego części, a opóźnienie to będzie miało wpływ na termin zakończenia
inwestycji. W takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie
ustalony nowy termin zakończenia przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone
aneksem do umowy. 5) W toku wykonywania robót budowlanych zajdzie konieczność
przeprowadzenia prac ilościowo wykraczających poza ilość opisaną w Tabeli
Elementów Rozliczeniowych (przedmiarach robót). Wykonawca nie może odmówić
wykonania tych robót i może żądać podwyższonego wynagrodzenia w oparciu o art.
630 Kodeksu Cywilnego. Rozliczenie i wypłata podwyższonego wynagrodzenia
nastąpi przy końcowym rozliczeniu przedmiotu umowy. W przypadku, gdy wartość
prac ilościowo wykraczających poza ilość opisaną w Tabeli Elementów
Rozliczeniowych (przedmiarach robót) będzie w rozliczeniu końcowym powodowała
zwiększenie wynagrodzenia umownego, wówczas zmiana ta zostanie wprowadzona
aneksem do umowy. 6) W toku wykonywania robót ziemnych wystąpi konieczność
usunięcia niewybuchów i niewypałów, wprowadzenia badań archeologicznych i będzie
to miało wpływ na harmonogram realizacji robót podstawowych. W takim przypadku
na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania
przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 7) W toku
wykonywania przedmiotu umowy wystąpią przeszkody o obiektywnym charakterze, w
tym: klęski żywiołowe, warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót
budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, warunki
pogodowe uniemożliwiających, ze względów technologicznych prowadzenia robót -
pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich starań, aby roboty mogły zostać
zrealizowane. W takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie
ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem
do umowy. 8) Ulegnie zmianie urzędowa stawka należnych podatków i opłat, w
szczególności zmiana stawki podatku VAT w budownictwie - w takim przypadku na
wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego zmiana wynagrodzenia umownego zostanie
wprowadzona aneksem do umowy; 9) Nie zostaną dostarczone w terminie dokumenty
odbiorowe z przyczyn niezależnych od Wykonawcy; zostanie zmieniony termin
umowy, co zostanie wprowadzone aneksem do umowy. 4. Warunkiem dokonania zmian,
o których mowa w ust. 3 jest złożenie wniosku przez Stronę inicjującą zmianę
zawierającego między innymi: 1) opis propozycji zmiany; 2) uzasadnienie zmiany;
3) obliczenie kosztów zmiany, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie
Wykonawcy; 4) opis wpływu zmiany na harmonogram rzeczowo-finansowy i termin
wykonania Umowy. 5. Wszystkie zmiany postanowień umowy wymagają formy pisemnej
pod rygorem jej nieważności.
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pszczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Zakład Usług Komunalnych w Pszczewie ul. Kasztanowa 14, 66-330 Pszczew.
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.08.2014 godzina 12:00, miejsce:
Zakład Usług Komunalnych w Pszczewie ul. Kasztanowa 14, 66-330 Pszczew.
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16)
Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków
Unii Europejskiej: nie
dotyczy.
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Dyrektor Zakładu Usług
Komunalnych w Pszczewie
/-/
Jan Łukaszyk
1/ Tablica ZUK
2/ Strona: www.bip.pszczew.pl
3/ a/a
|