UZYSKANIE ZAŚWIADCZENIA O NIEZALEGANIU W PODATKACH LUB STWIERDZAJĄCEGO STAN ZALEGŁOŚCI
WYMAGANE DOKUMENTY Wniosek o wydanie zaświadczenia, wg obowiązującego wzoru – KS1401 (wzór do pobrania) Druk wniosku do pobrania: - w Urzędzie w Referacie Księgowości (I piętro), pokój nr 14 - na stronie internetowej Gminy Pszczew www.bip.pszczew.pl Wniosek można napisać odręcznie, uwzględniając informacje zawarte na dostępnym druku.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY Urząd Gminy Pszczew, ul. Rynek 13, 66-330 Pszczew Referat Księgowości Złożenie dokumentów: − I piętro, pokój nr 14, Tel. (95) 749 23 14 − parter, sekretariat, Istnieje możliwość przesłania dokumentów pocztą na wskazany wyżej adres. Odbiór dokumentów: Zaświadczenie co do zasady jest odbierane osobiście przez wnioskodawcę. Istnieje możliwość przesłania zaświadczenia listem poleconym na wskazany adres – wówczas prosimy wskazanie takiej formy doręczenia we wniosku KS-14-01.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY 1. Pobierz i wypełnij druk wniosku lub sporządź samodzielnie pismo zawierające wszystkie informacje określone w druku. 2. Załącz oryginał pokwitowania opłaty skarbowej. 3. Złóż wypełniony wniosek lub pismo w pokoju nr 14, w sekretariacie lub prześlij pocztą. 4. Poczekaj na wydanie zaświadczenia na druku KS-14-02. 5. W uzasadnionych przypadkach organ podatkowy może wydać postanowienie o odmowie wydania
OPŁATY 21,00 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia Obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej od dokonania czynności urzędowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej. Z opłaty skarbowej zwolnione są zaświadczenia o wielkości użytków rolnych, zaświadczenia wydawane w sprawach np. ubezpieczenia społecznego, ubezpieczenia zdrowotnego, rent strukturalnych, świadczeń socjalnych, w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia za pracę, nauki oraz innych wymienionych w ustawie o opłacie skarbowej. Opłatę skarbową można wnieść: • w Kasie Urzędu (parter) • na konto w GBS Międzyrzecz nr 91 8367 0000 0023 1925 6000 0001 tytułem opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o niezaleganiu
TRYB ODWOŁAWCZY Zażalenie przysługuje jedynie od postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia. • Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, ul. B.Chrobrego 31 ,66-400 Gorzów Wlkp. w terminie 7 dni od dnia doręczenia
DODATKOWE INFORMACJE Dodatkowych informacji udziela pracownik urzędu: Regina Stępień-Szałata, Tel. (95) 749 23 14
PODSTAWA PRAWNA Art. 306 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.). • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006 r. nr 225, poz. 1635 ze zm.)
|