.Urząd Gminy w Pszczewie
ul. Rynek 13
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Karty Usług:
ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY

ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY


MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Pszczew, ul. Rynek 13, Pszczew
Złożenie dokumentów:
Osobiście
Odbiór dokumentów:
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem Tel. (+48) 95 74-92-320 lub e-mail:
usc@pszczew.pl

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Zameldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.
Jako potwierdzenie czynności wydaje sie poświadczenie zameldowania .

OPŁATY
Czynności nie podlegają opłacie skarbowej

TRYB ODWOŁAWCZY
14 dni od wydanej decyzji administracyjnej do Wojewody Lubuskiego

DODATKOWE INFORMACJE
Uwagi:
W przypadku zmiany miejsca pobytu należy dokonać zameldowania przed upływem czwartej doby, po przybyciu na nowe miejsce.
Zameldowanie ma charakter rejestracyjny.
Osoby posiadające przydział mobilizacyjny, pracowniczy przydział mobilizacyjny lub kartę powołania są zobowiązane do osobistego powiadomienia o zmianie miejsca pobytu stałego lub czasowego ponad 3 miesiące właściwego WKU, nie później niż w dniu dokonania czynności meldunkowej

WYMAGANE DOKUMENTY:
Wypełniony formularz (druk) meldunkowy oraz:
dla cudzoziemców przy zameldowaniu na pobyt stały - dokument potwierdzający prawo stałego pobytu lub karta stałego pobytu
dokument stwierdzający tożsamość (dokumentem potwierdzającym tożsamość dla osób niepełnoletnich jest odpis skrócony aktu urodzenia),
wojskowy dokument osobisty - dla osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony z wyjątkiem funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Służby Więziennej oraz Centralnego Biura Antykorupcyjnego
zaświadczenie o wymeldowaniu z pobytu stałego w poprzedniej gminie dla osób meldujących się na pobyt stały,
Przy zameldowaniu na pobyt stały  najemca osoba, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu, lub właściciel lokalu jest obowiązany potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące, oraz przedłożyć do wglądu dokument zaświadczający o tytule prawnym do lokalu.
Przy zameldowaniu należy stawić sie osobiście i przedstawić dokument stwierdzający tożsamość (za osobę niepełnoletnią czynność wymeldowania dokonują osoby sprawujące prawną opiekę),

PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (jednolity tekst Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.)

 
informacje wprowadził:Maria Wojtucka
informacje wytworzył:Kierownik USC Marek Minge
data ostatniej modyfikacji: 4 Października 2011 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 144290