ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY Urząd Gminy Pszczew, ul. Rynek 13, Pszczew Złożenie dokumentów: Osobiście Odbiór dokumentów: Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem Tel. (+48) 95 74-92-320 lub e-mail: usc@pszczew.pl
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY Zameldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego. Jako potwierdzenie czynności wydaje sie poświadczenie zameldowania .
OPŁATY Czynności nie podlegają opłacie skarbowej
TRYB ODWOŁAWCZY 14 dni od wydanej decyzji administracyjnej do Wojewody Lubuskiego
DODATKOWE INFORMACJE Uwagi: W przypadku zmiany miejsca pobytu należy dokonać zameldowania przed upływem czwartej doby, po przybyciu na nowe miejsce. Zameldowanie ma charakter rejestracyjny. Osoby posiadające przydział mobilizacyjny, pracowniczy przydział mobilizacyjny lub kartę powołania są zobowiązane do osobistego powiadomienia o zmianie miejsca pobytu stałego lub czasowego ponad 3 miesiące właściwego WKU, nie później niż w dniu dokonania czynności meldunkowej
WYMAGANE DOKUMENTY: Wypełniony formularz (druk) meldunkowy oraz: dla cudzoziemców przy zameldowaniu na pobyt stały - dokument potwierdzający prawo stałego pobytu lub karta stałego pobytu dokument stwierdzający tożsamość (dokumentem potwierdzającym tożsamość dla osób niepełnoletnich jest odpis skrócony aktu urodzenia), wojskowy dokument osobisty - dla osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony z wyjątkiem funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Służby Więziennej oraz Centralnego Biura Antykorupcyjnego zaświadczenie o wymeldowaniu z pobytu stałego w poprzedniej gminie dla osób meldujących się na pobyt stały, Przy zameldowaniu na pobyt stały najemca osoba, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu, lub właściciel lokalu jest obowiązany potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące, oraz przedłożyć do wglądu dokument zaświadczający o tytule prawnym do lokalu. Przy zameldowaniu należy stawić sie osobiście i przedstawić dokument stwierdzający tożsamość (za osobę niepełnoletnią czynność wymeldowania dokonują osoby sprawujące prawną opiekę),
PODSTAWA PRAWNA Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (jednolity tekst Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.) |