Pszczew, dnia 9 kwietnia 2010 roku
Potencjalni wykonawcy w przetargu nieograniczonym na „Przebudowę dróg gminnych łączących drogę krajową nr 24 na odcinku Skwierzyna – Pniewy z drogą wojewódzką nr 137 na odcinku Międzyrzecz – Trzciel i przechodzących przez miejscowości: Wierzbno, Brzeźno, Zielomyśl, Policko, Rańsko, Janowo, Karolewo – Etap I”
ZP.341-3/10 przetarg nieograniczony Przebudowa dróg gminnych łączących drogę krajową nr 24 na odcinku Skwierzyna – Pniewy z drogą wojewódzką nr 137 na odcinku Międzyrzecz – Trzciel i przechodzących przez miejscowości: Wierzbno, Brzeźno, Zielomyśl, Policko, Rańsko, Janowo, Karolewo – Etap I
W związku z zapytaniami dotyczącymi treści SIWZ w przedmiotowym przetargu nieograniczonym niniejszym zgodnie z art. 38 ust 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz.U. z 2007r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm.). poniżej przedstawiam zapytania wraz z odpowiedziami.
Zaznaczam, iż odpowiedzi 1,3,4,5,10,11,12 stanowią modyfikację treści SIWZ zgodnie z art. 38 ust 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz.U. z 2007r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm.).
Pytania:
1. W przedmiarze robót poz. 42, 80, 109, 123 ujęta jest warstwa wiążąca gr. 4cm oraz w poz. 44, 82, 111, 125 ujęta jest warstwa ścieralna gr. 3cm, natomiast w dokumentacji projektowej przewidziana jest warstwa wiążąca gr. 3cm i warstwa ścieralna gr. 4cm. Proszę o podanie grubości dla tych warstw. W przypadku przyjęcia grubości warstw z projektu, proszę o wprowadzenie tych zmian do przedmiaru robót.
2. Proszę o podanie kategorii ruchu dla dróg gminnych.
3. Proszę o informację, czy warstwa ścieralna ma być wykonana z betonu asfaltowego (tak jak założono w dokumentacji projektowej), czy z SMA (tak jak podano w Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych).
4. Proszę o podanie uziarnienia dla warstwy ścieralnej i wiążącej oraz o uzupełnienie Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych o wymagania dla warstwy wiążącej.
5. W projekcie przewidziano podbudowę z gruzobetonu. Czy Zamawiający jest w posiadaniu gruzobetonu, który może przekazać wykonawcy w celu wbudowania? Jeśli nie, to proszę o zamianę materiału dla tej podbudowy, ponieważ dokumentacja projektowa nie przewiduje rozbiórek i Wykonawca może nie być w posiadaniu gruzobetonu.
6. Proszę o określenie parametrów ochronnych barier stalowych (przedmiar robót poz. 149, 150, 151) zgodnych z normą EN1317 w zakresie:
- minimalnego poziomu powstrzymywania,
- maksymalnej szerokości współpracującej,
- minimalnego poziomu intensywności zderzenia.
Parametry te ustala się indywidualnie w zależności od możliwego zagrożenia i niezbędnego zabezpieczenia i zgodnie z obowiązującymi przepisami muszą odpowiadać od 01.01.2010r. normie EN1317.
7. Proszę o przekazanie uzgodnienia z PKP, dotyczące prac związanych z budową przejazdów kolejowych na działkach kolejowych.
8. Proszę o przekazanie warunków technicznych oraz uzgodnienia budowy oświetlenia drogowego z zarządcą sieci.
9. Czy zamówienie obejmuje montaż słupów oświetleniowych? W przedmiarze robót ujęty jest tylko montaż wysięgników i opraw, natomiast zgodnie z ST E.00-01 Oświetlenie dróg pkt. 9 podstawą płatności jest ustawienie i montaż słupów oświetleniowych.
10. Proszę o uzupełnienie Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych o ST-D.14.00 Oznakowanie pionowe (widnieje w spisie treści a nie została załączona) – proszę o podanie m.in. wielkości tablic, typu odblaskowości.
11. Jaką należy przyjąć grubość warstwy ścieralnej i wiążącej poza obszarem zabudowanym? W przedmiarze robót (poz.44, 111 oraz 41, 109 – poza obszarem zabudowanym) i opisie przedmiotu zamówienia w pkt. 3 ppkt. 3.3. podana jest grubość warstwy ścieralnej 3 cm i wiążącej 4 cm, natomiast na rysunku przekrojów normalnych grubość warstwy ścieralnej i wiążącej wynosi odpowiednio 4 i 3 cm.
12. Jaka STWiOR będzie obowiązywała dla robót bitumicznych? Z przedmiaru robót i rysunków przekrojów wynika, że warstwy bitumiczne są z betonu asfaltowego, zaś STWiOR (ST – D.06.00. Nawierzchnie z mieszanek mineralno-asfaltowych) dotyczy SMA.
Odpowiedzi:
Ad. 1
Dla przedmiotowych pozycji należy przyjąć wartości z projektu: warstwa wiążąca 3cm, warstwa ścieralna 4 cm.
W związku z powyższym zmienione zostały wartości w przedmiarze robót. Poniżej do pobrania nowy, obowiązujący przedmiar robót (zał. nr 3).
Ad. 2.
KR-1
Ad. 3
Warstwa ścieralna ma być wykonana z betonu asfaltowego.
Ad. 4
Uzupełnienie STWiOR stanowi załącznik nr 1 niniejszych wyjaśnień.
Ad. 5
Zamawiający nie posiada gruzobetonu. Zamawiający dopuszcza wykonanie dolnej warstwy podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem na miejscu o Rm nie mniejszym niż 2,5 Mpa i grubości 18 cm, przy zachowaniu układu i grubości pozostałych warstw drogi.
Ad. 6
Poziom powstrzymywania - H1
Poziom szerokości współpracującej – 2,0 m
Poziom intensywności uderzenia – A.
Ad. 7
Skan w załączeniu (zał. nr 2)
Ad. 8
Zamówienie obejmuje tylko montaż wysięgników i opraw na istniejących słupach. Uzgodnienie na etapie realizacji.
Ad. 9
Zamówienie obejmuje tylko montaż wysięgników i opraw na istniejących słupach jak w przedmiarze.
Ad. 10
Uzupełnienie STWiOR stanowi załącznik nr 1 niniejszych wyjaśnień.
Ad. 11
Należy przyjąć grubości warstw określone projekcie.
Ad. 12
Warstwy bitumiczne są z betonu asfaltowego. Uzupełnienie STWiOR stanowi załącznik nr 1 niniejszych wyjaśnień.
Pozostałe zapisy SIWZ z załącznikami pozostają bez zmian.
Wójt Gminy Pszczew
/-/ Waldemar Górczyński
|