Pszczew: Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy
Pszczew
Numer ogłoszenia: 345160 - 2014; data zamieszczenia: 16.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pszczew , Rynek 13, 66-330 Pszczew, woj. lubuskie, tel. 095 7492310,
faks 095 7492312.
·
Adres strony
internetowej zamawiającego:
www.pszczew.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy
Pszczew.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub
zakresu zamówienia: 3.1.
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego na
sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pszczew w roku 2014 oraz
spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek. 3.2.
Podstawa - Uchwała Nr XLIII.269.2014 Rady Gminy Pszczew z dnia 21 sierpnia 2014
roku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. 3.3. Szczegółowe warunki
zamówienia: 3.3.1. Wysokość udzielanego kredytu do kwoty - 3 460 000,00 PLN.
3.3.2. Spłata kredytu - w miesięcznych ratach według harmonogramu, począwszy od
miesiąca stycznia 2015 roku do grudnia 2023 roku 3.3.3. Możliwość wcześniejszej
spłaty części lub całości kredytu bez dodatkowych opłat, po zawiadomieniu Banku
o planowanej przedterminowej spłacie z 7 - dniowym wyprzedzeniem. 3.3.4. W
przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kapitału - odsetki płatne od
faktycznego zadłużenia. 3.3.5. Okres odsetkowy obejmuje okres jednego miesiąca
kalendarzowego. 3.3.6. Spłata odsetek w okresach miesięcznych - do 15-go danego
miesiąca, począwszy od następnego miesiąca po uruchomieniu transzy, na
podstawie zawiadomień Banku o ich wysokości co najmniej 7 dni przed terminem
ich wymagalności faxem lub drogą elektroniczną. 3.3.7. Spłata odsetek za
wrzesień 2023 roku ma nastąpić razem z ostatnią ratą kredytu. 3.3.8. W
przypadku, gdy dzień spłaty odsetek, przypadający na 15-go każdego miesiąca lub
dzień spłaty, wynikający z harmonogramu spłaty kredytu, będzie dniem wolnym od
pracy, odpowiednio odsetki bądź rata kapitałowa, wymagalne będą w pierwszym
dniu roboczym następującym po tym dniu. 3.3.9. Zapłata prowizji od faktycznie
wykorzystanej transzy następować będzie w dniu planowanego uruchomienia transzy
kredytu (przed jego przelewem na rachunek wskazany przez gminę). 3.3.10.
Zabezpieczenie kredytu weksel in blanco. 3.3.11. Rozliczenia między
Zamawiającym a Bankiem będą dokonywane w złotych polskich (PLN). 3.3.12. Kredyt
będzie oprocentowany wg zmiennej stawki procentowej WIBOR 1M powiększonej o
marżę, która przez cały okres kredytowania nie może być zwiększona. Stawka
WIBOR 1M na każdy okres odsetkowy usta¬lona będzie na podstawie średniej
arytmetycznej stawek WIBOR 1M obowiązujących w okresie od pierwszego do ostatniego
dnia każdego miesiąca poprzedzającego dany okres odsetkowy. 3.3.13. Zmiana
wysokości oprocentowania kredytu następować będzie raz w miesiącu na początku
każdego miesiąca. Jeżeli pierwszy dzień miesiąca będzie dniem wolnym od pracy,
zmiana oprocentowania następować będzie w pierwszy dzień roboczy przypadający
po tym dniu. Stopa procentowa ulegać będzie zatem zmianie od pierwszego dnia
roboczego miesiąca. 3.3.14. Postawienie środków z kredytu do dyspozycji
Zamawiającego w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. 3.3.15. Zamawiający
zastrzega sobie prawo uruchamiania środków kredytowych w terminie do 31 grudnia
2014 r. Określenie transz wypłat kredytu oraz terminów postawienia ich do
dyspozycji Zamawiającego, następować będzie poprzez złożenie przez Zamawiającego
zapotrzebowania na środki na 7 dni przed ich uruchomieniem. 3.3.16. Datą
uruchomienia transzy kredytu może być tylko dzień roboczy, za który przyjmuje
się dzień, w którym banki dokonują zwykłych czynności w kraju Zamawiającego i
Banku. 3.3.17. Wypłata środków z kredytu będzie następowała na rachunek
wskazany przez Zamawiającego. 3.3.18. Bank będzie naliczał odsetki wyłącznie od
wypłaconych transz kredytu. 3.3.19. Bank nie będzie naliczał odsetek od kwoty
niewykorzystanego kredytu. 3.3.20. Zamawiający zastrzega sobie prawo
odstąpienia od uruchomienia kredytu lub skorzystania tylko z jego części bez
podania przyczyny. 3.3.21. Kredyt udzielony w złotych polskich (PLN). 3.3.22.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat związanych
z obsługą udzielnego kredytu, z wyjątkiem prowizji w wysokości do 0,5 %, która
będzie pobiera¬na od faktycznie wykorzystanych transz kredytu. 3.3.23.
Wykonawca zapłaci: odsetki za zwłokę w udzieleniu transzy - w wysokości 0,05%
wartości transzy za każdy dzień zwłoki, za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę
z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca - kwotę równą 10% sumy
zamówienia. 3.4. Informacja dotycząca sytuacji finansowej gminy dostępna jest w
załączniku nr 8 do SIWZ. 3.5. Istotne postanowienia umowy stanowią załączniki
nr 7A i 7B do SIWZ. 3.6. Wykonawca wskaże imiennie pracownika do obsługi
Zamawiającego w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia. 3.7. Zgodnie z
rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie
średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania
wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1692) średni kurs złotego
w stosunku do EURO stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień
publicznych wynosi 4,2249 zł..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2023.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I
TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS
SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1)
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
Zamawiający
dokona oceny za zasadzie spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego
zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności przez bank -
Wykonawcę, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z
2002 r. Nr 72 poz. 665 - tekst jednolity z późn. zm.)
·
III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
Zamawiający
dokona oceny za zasadzie spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego wykazu
usług zrealizowanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
Wykonawca musi wykazać, że w tym okresie, wykonał co najmniej 1 usługę w
zakresie udzielenia kredytu o wartości kredytu co najmniej 2 500 000,00 zł na
okres kredytowania (spłaty kredytu) nie krótszy niż 5 lat, potwierdzoną
dowodami, że usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie
·
III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
Zamawiający
odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełniania warunku w postępowaniu
·
III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
Zamawiający
odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełniania warunku w postępowaniu
·
III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
Zamawiający
odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełniania warunku w postępowaniu
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH,
JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST.
1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez
wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie
posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności
koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz
wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również
wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat
przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały
wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane
należycie;
- określenie
dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w
wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub
usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
W wykazie należy wskazać jedynie usługi, o których mowa w pkt 5.1. SIWZ;;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania
wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej
samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt
III.5)
1) wypełniony formularz oferty wg załącznika Nr 1 do
SIWZ wraz z wypełnioną Tabelą Obliczenia Ceny Zamówienia wg załącznika Nr 2 do
SIWZ; 2) pisemne zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 5.2.
SIWZ, o ile Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach
określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp; 3) pełnomocnictwo lub inny dokument
określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa
pełnomocnik Wykonawcy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie
warunków zmian
Możliwość dokonywania ewentualnych istotnych zmian
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru Wykonawcy wraz z określeniem warunków takich zmian zawarte są w
istotnych postanowieniach umowy stanowiących załącznik Nr 7A do SIWZ
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres
strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.bip.pszczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd
Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew pokój nr 12.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu lub ofert: 29.10.2014
godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew pokój
nr 9 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące
finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania
o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy
udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym
Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części
zamówienia: nie
Wójt Gminy Pszczew
/-/
Waldemar Górczyński
|