.Urząd Gminy w Pszczewie
ul. Rynek 13
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Protokoły z sesji kadencja 2010-2014:
Protokół Nr XXIII.2012 z sesji Rady Gminy w Pszczewie w dniu 18 października 2012 roku

Protokół Nr XXIII.2012

z posiedzenia sesji Rady Gminy w Pszczewie odbytej

w dniu 18 października 2012 roku, w Gminnym Ośrodku Kultury w Pszczewie.

 

 

Odegrano hymn.

Sesję rozpoczęto o godz. 14.00.

Obecni wg załączonej listy obecności.

 

Ad – 1

            Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

 

Sesję otworzył Przewodniczący Rady Gminy Pszczew, radny Konrad Kiona. Powitał Wysoką Radę, Zastępcę Wójta Gminy, Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy, dyrektorów jednostek organizacyjnych oraz sołtysów. Na podstawie listy obecności stwierdził, że na ogólną liczbę 15 radnych w posiedzeniu sesji uczestniczyło 13 radnych, a zatem można było skutecznie obradować i podejmować uchwały.

Nieobecni usprawiedliwieni: radna Jadwiga Gajewska i radny Romuald Tankielun.

Ad.2

Porządek posiedzenia:

          1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

          2.    Ustalenie porządku obrad.

          3.    Przyjęcie protokołu z XXII sesji.

          4.    Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

          5.     Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej wraz z informacją o analizie oświadczeń

                 majątkowych.

          6.    Informacja Przewodniczącego rady gminy z analizy oświadczeń majątkowych złożone 

                 przez radnych Rady Gminy  Pszczew za  2011 rok.

7.    Podjęcie uchwały w sprawie  zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych- druk nr 136.

     8.    Podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych- druk nr 139.

     9.    Podjęcie uchwały w sprawie określenia rodzaju świadczeń przeznaczonych w ramach pomocy 

            zdrowotnej dla nauczycieli oraz warunków i sposobu ich przyznawania- druk nr 137.

     10.  Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia przez gminę dotacji- druk nr 138

     11.              Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXIX/175/09 w sprawie regulaminu udzielania

            Pomocy materialnej dla uczniów- druk nr 140.

     12.  Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej- druk nr 141.

     13.   Podjęcie uchwały w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się
             o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników        

             bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Pszczew- druk nr 142.

     14.  Podjęcie uchwały w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się
             o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi

             zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk spalarni

            zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Pszczew- druk nr 143.

     15.  Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie odpowiedzi na skargę wniesioną do Wojewódzkiego 

            Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wlkp. na uchwałę Nr XXI.119.2012 Rady Gminy

             Pszczew  z dnia 14 czerwca 2012r. w sprawie ustalenia dni i godzin otwierania i zamykania

            placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i zakładów usługowych dla

            ludności na terenie  Gminy Pszczew- druk nr 144.

     16.  Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2012 rok- druk nr 145.

     17.  Podjęcie uchwały w sprawie podziału gminy na okręgi wyborcze- druk nr 146.

     18.  Korespondencja.

     19.   Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.                                             

     20.  Komunikaty                                                    

Przewodniczący rady gminy wnioskował o 15 minutową przerwę w obradach dzisiejszej sesji po punkcie 16, a przed podjęciem uchwały w sprawie podziału gminy na okręgi wyborcze.

 

W wyniku głosowania, rada jednogłośnie ( za-13) zaakceptowała propozycje   Przewodniczącego Rady Gminy.

Porządek obrad  został przyjęty jednomyślnie 13 głosami za, głosów przeciwnych
i wstrzymujących się nie było.

 

Ad – 3

Przyjęcie protokołu z XXII sesji.

 

Protokół z XXII sesji został przyjęty bez uwag ( bez odczytywania)  13 głosami za, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

Ad - 4

Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

Podczas XXIII sesji nie zgłoszono interpelacji i zapytań.

 

Ad-5  Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej wraz z informacją o analizie oświadczeń

                 majątkowych.


Informacje przedstawił Zastępca Wójta  Gminy, Pan Krystian Grabowski.

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionych informacji.

Informacje stanowią za łączniki do niniejszego protokołu.

 

Ad – 6 Informacja Przewodniczącego rady gminy z analizy oświadczeń majątkowych złożone  przez radnych Rady Gminy  Pszczew za  2011 rok.

 

Pan Konrad Kiona, Przewodniczący Rady Gminy Pszczew przedstawił analizę oświadczeń majątkowych radnych za 2011 rok. Ponadto ww. przedstawił informacje Wojewody Lubuskiego o złożonych oświadczeniach majątkowych przez Wójta Gminy oraz Przewodniczącego Rady Gminy.

Informacja stanowi załącznik do protokołu.

Ad- 7  Podjęcie uchwały w sprawie  zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych- druk nr 136.

Projekt przedstawił Wiceprzewodniczący, radny Czesław Brzeziński.

Opinie komisji:

·         Przewodniczący Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego Andrzej Piątek przedstawił opinię pozytywną.

·         Przewodniczący Komisji Środowiska i Rolnictwa Krzysztof Młynarczyk przedstawił opinię pozytywną.

Podczas sesji uwag do projektu nie zgłoszono.

Uchwałę podjęto większością głosów : 11 głosami za; przy 1 głosie przeciwnym i 1 głosie wstrzymującym się.

Ad- 8 Podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych- druk nr 139.

Projekt przedstawił Wiceprzewodniczący, radny Czesław Brzeziński.

Opinie komisji:

·         Przewodniczący Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego Andrzej Piątek przedstawił opinię pozytywną.

·         Przewodniczący Komisji Środowiska i Rolnictwa Krzysztof Młynarczyk przedstawił opinię pozytywną.

Podczas sesji uwag do projektu nie zgłoszono.

Uchwałę podjęto jednogłośnie  : 13 głosami za; 0- przeciwnych i 0 wstrzymujących się.

Ad-9 Podjęcie uchwały w sprawie określenia rodzaju świadczeń przeznaczonych w ramach pomocy  zdrowotnej dla nauczycieli oraz warunków i sposobu ich przyznawania- druk nr 137.

    

Projekt przedstawił Wiceprzewodniczący, radny Czesław Brzeziński.

Opinie komisji:

·         Przewodniczący Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego Andrzej Piątek przedstawił opinię pozytywną.

·         Przewodniczący Komisji Środowiska i Rolnictwa Krzysztof Młynarczyk przedstawił opinię pozytywną.

Radny Mirosław Leśny zwrócił uwagę, że środki przeznaczone na ww. świadczenia powinny być zabezpieczone w budżecie.

Pan Krystian Grabowski, Zastępca Wójta odpowiedział, że środki będą zabezpieczone w budżecie przyszłego roku.

Radny Władysław Dzidziński pytał, kto będzie przyznawał świadczenia.

Zastępca Wójta odpowiedział, że to będzie zadanie komisji.

Więcej zapytań do projektu nie zgłoszono.

Uchwałę podjęto jednogłośnie  : 13 głosami za; 0- przeciwnych i 0 wstrzymujących się.

Ad-10 Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia przez gminę dotacji- druk nr 138

 

Projekt przedstawił Wiceprzewodniczący, radny Czesław Brzeziński.

Opinie komisji:

·         Przewodniczący Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego Andrzej Piątek przedstawił opinię pozytywną.

·         Przewodniczący Komisji Środowiska i Rolnictwa Krzysztof Młynarczyk przedstawił opinię pozytywną.

Podczas sesji uwag do projektu nie zgłoszono.

Uchwałę podjęto jednogłośnie  : 13 głosami za; 0- przeciwnych i 0 wstrzymujących się.

Ad-11 Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXIX/175/09 w sprawie regulaminu udzielania Pomocy materialnej dla uczniów- druk nr 140.

Projekt przedstawił Wiceprzewodniczący, radny Czesław Brzeziński.

Radca Prawny, Pan Michał Siemiatowski zwrócił uwagę na pomyłkę w tytule uchwały w miejsce nr XXIX/175/09 winno być jak w treści § 1 projektu.

Poprawkę, rada przyjęła jednogłośnie: 13 głosami za; 0- przeciwnych i 0 wstrzymujących się.



Opinie komisji:

·         Przewodniczący Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego Andrzej Piątek przedstawił opinię pozytywną.

·         Przewodniczący Komisji Środowiska i Rolnictwa Krzysztof Młynarczyk przedstawił opinię pozytywną.

Podczas sesji uwag do projektu nie zgłoszono.

Uchwałę podjęto jednogłośnie  : 13 głosami za; 0- przeciwnych i 0 wstrzymujących się.

Ad-12 Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej- druk nr 141.

Projekt przedstawił Wiceprzewodniczący, radny Czesław Brzeziński.

Opinie komisji:

·         Przewodniczący Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego Andrzej Piątek przedstawił opinię pozytywną.

·         Przewodniczący Komisji Środowiska i Rolnictwa Krzysztof Młynarczyk przedstawił opinię pozytywną.

Podczas sesji uwag do projektu nie zgłoszono.

Uchwałę podjęto jednogłośnie  : 13 głosami za; 0- przeciwnych i 0 wstrzymujących się.

Ad-13 Podjęcie uchwały w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się  o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników        

bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Pszczew- druk nr 142.

Projekt przedstawił Wiceprzewodniczący, radny Czesław Brzeziński.

Opinie komisji:

·         Przewodniczący Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego Andrzej Piątek przedstawił opinię pozytywną.

·         Przewodniczący Komisji Środowiska i Rolnictwa Krzysztof Młynarczyk przedstawił opinię pozytywną.

Podczas sesji uwag do projektu nie zgłoszono.

Uchwałę podjęto jednogłośnie  : 13 głosami za; 0- przeciwnych i 0 wstrzymujących się.

 

Ad-14 Podjęcie uchwały w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się  o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi  zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk spalarni  zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Pszczew- druk nr 143.

Projekt przedstawił Przewodniczący Konrad Kiona.

Opinie komisji:

·         Przewodniczący Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego Andrzej Piątek przedstawił opinię pozytywną.

·         Przewodniczący Komisji Środowiska i Rolnictwa Krzysztof Młynarczyk przedstawił opinię pozytywną.

Podczas sesji uwag do projektu nie zgłoszono.

Uchwałę podjęto jednogłośnie  : 13 głosami za; 0- przeciwnych i 0 wstrzymujących się.

 

Ad-15

Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie odpowiedzi na skargę wniesioną do Wojewódzkiego 

Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wlkp. na uchwałę Nr XXI.119.2012 Rady Gminy

Pszczew  z dnia 14 czerwca 2012r. w sprawie ustalenia dni i godzin otwierania i zamykania placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i zakładów usługowych dla

ludności na terenie  Gminy Pszczew- druk nr 144.

 

Projekt przedstawił Przewodniczący Konrad Kiona.

Opinie komisji:

·         Przewodniczący Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego Andrzej Piątek przedstawił opinię pozytywną.

·         Przewodniczący Komisji Środowiska i Rolnictwa Krzysztof Młynarczyk przedstawił opinię pozytywną.

Podczas sesji uwag do projektu nie zgłoszono.

Uchwałę podjęto większością głosów   : 10 głosami za; przy 2 głosach przeciwnych i 1 wstrzymującym się.

 

Ad-16 Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2012 rok- druk nr 145.

Projekt przedstawiła Skarbnik Gminy, Pani Halina Jokiel.

 

Opinie komisji:

·         Przewodniczący Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego Andrzej Piątek przedstawił opinię pozytywną.

·         Przewodniczący Komisji Środowiska i Rolnictwa Krzysztof Młynarczyk przedstawił opinię pozytywną.

Podczas sesji uwag do projektu nie zgłoszono.

 

Uchwałę podjęto jednogłośnie  : 13 głosami za; 0- przeciwnych i 0 wstrzymujących się.

 

 

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, po punkcie 16,ogłoszono 15 minutową przerwę
w obradach sesji.

 

Po przerwie wznowiono obrady, przystępując do omawiania punktu 17 porządku obrad.

 

Ad-17 Podjęcie uchwały w sprawie podziału gminy na okręgi wyborcze- druk nr 146

Projekt przedstawił Przewodniczący Konrad Kiona.

Radny Mirosław Leśny poinformował, że dla części mieszkańców Pszczewa ten podział na okręgi jest rażąco niesprawiedliwy. Dodał, że poprzedni projekt podziału gminy na okręgi był prawidłowy.

Radny Mirosław Leśny wnioskował, żeby  aby ul. Kasztanową przesuną z okręgu nr 10, który obecnie jest najliczniejszy do okręgu Nr 9 tj. do Borowego Młyna i Wybudowania w Pszczewie.

Zastępca Wójta, Pan Krystian Grabowski wyjaśnił, że dzisiejszy projekt uchwały jest efektem wycofania projektu uchwały z ostatniej sesji. Ponadto dzisiejszy projekt został zatwierdzony przez Wójta oraz WKW w Gorzowie Wlkp.

 

Radny Mirosław Leśny poinformował, że  kontaktował się telefonicznie  z Wojewódzka Komisją Wyborczą przedstawiając swoja propozycje, do której nie mieli uwag. 

Radca Prawny nie wniósł uwag do propozycji radnego Mirosława Leśnego.

Więcej uwag nie zgłoszono do projektu uchwały.

Wniosek radnego Mirosława Leśnego poddano pod głosowanie.

W wyniku głosowania rada większością głosów ( za- 11; przeciw-0; wstrzymujące- 2)

zaakceptowała wniosek radnego Leśnego o przesunięcie ul. Kasztanowej w Pszczewie
z okręgu Nr 10  do okręgu Nr 9.

Pod głosowanie poddano projekt uchwały z wcześniej przyjętą zmianą.

 

Uchwałę podjęto większością głosów  : 12 głosami za; 0- przeciwnych i 1 wstrzymujący.

 

Ad- 18  Korespondencja.

Przewodniczący rady poinformował o piśmie PWSZ w Gorzowie Wlkp. w sprawie  objęcia patronatem Klubu Sportowego AZS PWSZ Gorzów Wlkp.

Ponadto odczytał prośbę Pana Stanisława Lechmana dotyczącą zamiany mieszkania, która będzie  skierowana do Wójta celem rozpatrzenia.

 

Ad-19.   Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.       

 

Przewodniczący rady gminy, Pan Konrad Kiona poinformował o odpowiedziach na interpelacje zgłoszone przez radnych na ostatniej sesji. Odpowiedzi otrzymali sami zainteresowani i umieszone są w BIP .

Nie było woli rady o odczytywanie odpowiedzi.

 

 

 Ad-20  Komunikaty                     

Przewodniczący potwierdził swój udział w  Samorządowym Kongresie Oświaty
w Warszawie. 

 

Wobec wyczerpania tematów, Przewodniczący Rady Gminy, pan Konrad Kiona zamknął obrady XXIII sesji, dziękując wszystkim z udział w obradach.

Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała:

M. Wojtucka

 

 

 

 

 

 
informacje udostępnił:Maria Wojtucka
data udostępnienia: 2012-11-19 08:47:04
ostatnia modyfikacja: Maria Wojtucka 2012-11-19 08:47:04 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 144290