Adres
strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych
Warunków Zamówienia:
www.bip.pszczew.pl
Pszczew: Przebudowa i rozbudowa
budynku sali wiejskiej z zapleczem i kotłownią wraz z zagospodarowaniem terenu
placu zabaw w miejscowości Szarcz, działka nr 200/20
Numer ogłoszenia: 383012 - 2013; data zamieszczenia: 20.09.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pszczew , Rynek 13, 66-330
Pszczew, woj. lubuskie, tel. 095 7492310, faks 095 7492312.
·
Adres strony internetowej zamawiającego: www.pszczew.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu
przez zamawiającego: Przebudowa
i rozbudowa budynku sali wiejskiej z zapleczem i kotłownią wraz z zagospodarowaniem
terenu placu zabaw w miejscowości Szarcz, działka nr 200/20.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz
wielkości lub zakresu zamówienia: Budynek sali wiejskiej z poddaszem nieużytkowym,
częściowo podpiwniczony, do realizacji w technologii tradycyjnej. Ściany
parteru murowane. Dach dwuspadowy, w konstrukcji drewnianej z pokryciem z
dachówki ceramicznej. Powierzchnia zabudowy budynku: 347,68 m2, w tym część
istniejąca 116,10 m2, część projektowana 226,58, kubatura: 2353,12 m3, w tym
istniejąca 631,80 m3, projektowana 1721,32 m3. Zakres robót: roboty
ogólnobudowlane, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne, wyposażenie,
zagospodarowanie terenu. Zakres robót do wykonania wymieniony powyżej został
szczegółowo określony w dokumentacji projektowej opracowanej przez Art-Design
Studio Projektowe Artur Śliwa os. Przedlesie 25B/6 64-400 Międzychód na
Przebudowa i rozbudowa budynku sali wiejskiej z zapleczem i kotłownią wraz z
zagospodarowaniem terenu placu zabaw w miejscowości Szarcz, działka nr 200/20
łącznie ze Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót oraz przedmiarami
robót.
II.1.5) przewiduje się udzielenie
zamówień uzupełniających:
·
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
·
Zamawiający
przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, maksymalnie do 30% wartości
zamówienia i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień
(CPV):
45.21.00.00-2, 45.31.11.00-1, 45.31.12.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie
oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie
oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB
TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 01.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium należy wnieść w wysokości 5
000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) w terminie do dnia 04.10.2013r. do
godziny 12:00. Decyduje data wpływu środków do zamawiającego
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
warunek
zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał należycie w
okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: a) minimum jedno
zadanie z zakresu budowy, rozbudowy, przebudowy lub remontu obiektu
kubaturowego o wartości min. 400 000 zł brutto
·
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
warunek
zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie
dysponować minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania
robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH
LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA
SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA
PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania
spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy,
oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy
przedłożyć:
- wykaz
robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót,
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz
wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone;
- wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia
niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy
przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów
zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące
przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt
III.4) albo w pkt III.5)
1) oferta cenowa zgodnie z
Rozdziałem I pkt 3 siwz; w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć
jeden dokument 2) odpowiednie pełnomocnictwa; tylko w sytuacjach określonych w
Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej
(Rozdział III pkt 1 siwz) 3) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik
nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy
podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); w przypadku
składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument 4) Wypełnione przedmiary
robót, stanowiące załącznik nr 9 do siwz; w przypadku składania oferty wspólnej
należy złożyć jeden dokument
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień
umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość
wprowadzenia istotnych zmian postanowień niniejszej umowy, polegających na:
zmianie przedmiotu umowy spowodowanej wprowadzeniem zmian do dokumentacji
projektowej, zmianie terminu zakończenia realizacji robót lub zmianie wynagrodzenia.
Zmiany w umowie będą możliwe na warunkach opisanych poniżej: 1) Wystąpi
konieczność wprowadzenia zmian rozwiązań projektowych, bez których wykonanie
zamówienia byłoby niemożliwe, bądź obarczone błędem, a skutków tych zmian nie
da się wycenić na podstawie TER (przedmiarów), wówczas cena jednostkowa nowych
elementów robót zostanie ustalona w oparciu o ceny jednostkowe asortymentów
robót, nie wyższe niż średnie ceny regionalne dla województwa lubuskiego
publikowane w wydawnictwie Sekocenbud dla kwartału poprzedzającego okres
sporządzenia kalkulacji; w przypadku braku danego asortymentu robót w
publikacji Sekocenbud, Wykonawca sporządzi kosztorys szczegółowy z
uwzględnieniem stawki roboczogodziny (r-g), kosztów pośrednich (Kp), kosztów
zakupu (Kz), zysku (Z) nie wyższych niż średnie regionalne dla województwa
lubuskiego publikowane w wydawnictwie Sekocenbud dla kwartału poprzedzającego
okres sporządzenia kalkulacji i w oparciu o ceny rynkowe materiałów oraz
sprzętu obowiązujące w województwie lubuskim; w przypadku robót, dla których
brak nakładów w KNR, będzie zastosowana wycena indywidualna Wykonawcy,
zatwierdzana przez Zamawiającego. Po zatwierdzeniu nowej ceny zostanie ona
wprowadzona aneksem do umowy poprzez dopisanie nowej pozycji do TER (Przedmiarów).
Z wnioskiem o wprowadzenie robót zamiennych może występować Wykonawca,
Projektant i Zamawiający. Przygotowanie dokumentacji projektowej niezbędnej do
wprowadzenia zmiany będzie należało do obowiązków wnioskującego. 2) Wystąpi
konieczność wykonania robót dodatkowych, których realizacja będzie miała wpływ
na harmonogram realizacji robót podstawowych. W takim przypadku na uzasadniony
wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co
zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 3) Wystąpi potrzeba uzyskania zmiany
pozwolenia na budowę w wyniku wprowadzenia koniecznych, istotnych zmian w
projekcie budowlanym. W takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy
zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone
aneksem do umowy. 4) Wystąpi opóźnienie w przekazaniu placu budowy lub jego
części, a opóźnienie to będzie miało wpływ na termin zakończenia inwestycji. W
takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin
zakończenia przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 5) W
toku wykonywania robót ziemnych wystąpi konieczność usunięcia niewybuchów i
niewypałów, wprowadzenia badań archeologicznych i będzie to miało wpływ na
harmonogram realizacji robót podstawowych. W takim przypadku na uzasadniony
wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co
zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 6) W toku wykonywania przedmiotu umowy
wystąpią przeszkody o obiektywnym charakterze, w tym: klęski żywiołowe, warunki
atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie
prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, warunki pogodowe uniemożliwiających, ze
względów technologicznych prowadzenia robót - pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich
starań, aby roboty mogły zostać zrealizowane. W takim przypadku na uzasadniony
wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co
zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 7) Ulegnie zmianie urzędowa stawka
należnych podatków i opłat, w szczególności zmiana stawki podatku VAT w
budownictwie - w takim przypadku na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego zmiana
wynagrodzenia umownego zostanie wprowadzona aneksem do umowy; 8) Nie zostaną
dostarczone w terminie dokumenty odbiorowe z przyczyn niezależnych od
Wykonawcy; zostanie zmieniony termin umowy, co zostanie wprowadzone aneksem do
umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pszczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew.
IV.4.4) Termin składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.10.2013 godzina 12:00, miejsce:
Urząd Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym
dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest współfinansowany z
PROW na lata 2007-2013 z działania Odnowa i rozwój wsi.
IV.4.17) Czy przewiduje się
unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy Pszczew
/-/ Waldemar Górczyński
1/ Tablica UG Pszczew
2/ Strona www.bip.pszczew.pl
3/ a/a.
Pobierz SIWZ: www.bip.pszczew.pl/site.php?pobierzSiwz
|