Pszczew, dnia 1 lipca 2014 roku
Oferenci w
przetargu nieograniczonym „Zakup
i dostawa fabrycznie nowego, średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego na
podwoziu 4x4 dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Pszczewie”
ZP.271.6.2014 Przetarg nieograniczony Zakup i dostawa fabrycznie
nowego, średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego na podwoziu 4x4 dla
Ochotniczej Straży Pożarnej w Pszczewie
Na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. –
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z
2013 roku poz. 907 – tekst jednolity z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść
zapytań wraz z odpowiedziami do niniejszego przetargu. Jednocześnie informuję
iż odpowiedzi na pytanie 1-15 stanowią modyfikację treści SIWZ zgodnie z art.
38 ust. 4 ustawy Pzp:
Pyt. 1
Czy Zamawiający
dopuszcza dostarczenie ważnego świadectwa dopuszczenia CNBOP najpóźniej na
dzień odbioru pojazdu? (pkt 1.3 tabeli minimalnych wymagań pojazdu)
Ad. 1
Zamawiający
umożliwia dostarczenie ważnego świadectwa dopuszczenia CNBOP najpóźniej na
jeden dzień przed terminem dostarczenia pojazdu.
Pyt. 2
Czy Zamawiający
dopuszcza pojazd bez wyposażenia w tachograf cyfrowy? (pkt 1.17 tabeli
minimalnych wymagań pojazdu)
Ad. 2
Tachograf nie jest
wymagany, tym samym Zamawiający dopuszcza pojazd bez wyposażenia w tachograf.
Pyt. 3
Czy Zamawiający
dopuszcza zabudowę mieszaną wykonaną ze stali nierdzewnej, aluminium
i materiałów kompozytowych? (pkt 2.1 tabeli minimalnych wymagań pojazdu)
Ad. 3
Zamawiający
dopuszcza zabudowę mieszaną, o której mowa w pytaniu.
Pyt. 4
Zamawiający wymaga
by w przedziale pracy autopompy zamontowane było odpowiednio:
załączenie/wyłączenie autopompy, włącznik/wyłącznik silnika pojazdu. Czy
Zamawiający dopuszcza rozwiązanie, w którym w przedziale autopompy zamontowany
jest tylko wyłącznik silnika oraz autopompy bez włącznika autopompy i włącznika
silnika pojazdu? (pkt 2.25 tabeli minimalnych wymagań pojazdu)
Ad. 4
Zamawiający
dopuszcza rozwiązanie, w którym w przedziale autopompy zamontowany jest tylko
wyłącznik silnika oraz autopompy bez włącznika autopompy i włącznika silnika
pojazdu.
Pyt. 5
Czy Zamawiający
wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu na fabrycznie nowym i nieużywanym podwoziu
z 2013 roku?
Ad. 5
Zamawiający wyraża
zgodę na dostarczenie pojazdu fabrycznie nowego, wyprodukowanego w 2014 roku na podwoziu fabrycznie nowym
wyprodukowanym w 2013 roku spełniające przy tym wszystkie inne wymagania
określone w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
Pyt. 6
Czy Zamawiający
wyrazi zgodę na dostarczenie samochodu z ogumieniem pojedynczym na osi tylnej?
Ad. 6
Zamawiający nie
wyraża zgody na dostarczenie samochodu z ogumieniem pojedynczym na osi tylnej.
Pyt. 7
Czy Zamawiający
wyrazi zgodę na dostarczenie samochodu bez centralnego zamka w kabinie lecz z
jednym kluczem otwierającym wszystkie drzwi kabiny?
Ad. 7
Tak, Zamawiający
wyraża zgodę na dostarczenie samochodu bez centralnego zamka w kabinie lecz z
jednym kluczem otwierającym wszystkie drzwi kabiny.
Pyt 8
Zamawiający wymaga by pojazd był fabrycznie nowy,
rok produkcji 2014 (punkt 1.9 Wymagań Minimalnych Zamawiającego). Jednocześnie
w punkcie 1.15 Zamawiający wymaga by podwozie posiadało silnik o mocy minimum
250 KM, spełniający wymogi odnośnie czystości spalin zgodnie z obowiązującymi
przepisami i dopuszcza silnik min. EURO 5.
Dopuszczając silnik spełniający normę odnośnie
czystości spalin EURO 5 Zamawiający musi mieć świadomość, że normę taką
spełniają tylko i wyłącznie podwozia wyprodukowane przed 2014 rokiem
Czy zatem, mając powyższe na uwadze Zamawiający
dopuści pojazd fabrycznie nowy, wyprodukowany w 2014 roku na podwoziu
fabrycznie nowym wyprodukowanym w 2013 roku, spełniającym wymogi odnośnie
czystości spalin EURO 5 z możliwością rejestracji w roku bieżącym?
Ad. 8
Zamawiający dopuści pojazd fabrycznie nowy,
wyprodukowany w 2014 roku na podwoziu fabrycznie nowym wyprodukowanym w 2013
roku, spełniającym wymogi odnośnie czystości spalin EURO 5 z możliwością
rejestracji w roku bieżącym.
Pyt. 9
Zamawiający wymaga by kabina pojazdu była wyposażona
w centralny zamek (punkt 1.17 Wymagań Minimalnych Zamawiającego).
Czy Zamawiający dopuści pojazd z kabiną spełniającą
wymagania Zamawiającego, jednakże bez centralnego zamka?
Ad. 9
Zamawiający dopuści pojazd z kabiną spełniającą
wymagania Zamawiającego, jednakże bez centralnego zamka.
Pyt. 10
Zamawiający wymaga by fotel kierowcy posiadał
możliwość regulacji wysokości, dostosowania do ciężaru ciała, odległości
fotela, odległości siedziska, pochylenia siedziska i tłumienia drgań, a fotel
pasażera możliwość regulacji odległości fotela, pochylenia siedziska i
pochylenia oparcia. (punkt 1.19 Minimalnych Wymagań Zamawiającego).
Czy Zamawiający dopuści fotel kierowcy bez regulacji
dostosowania do ciężaru ciała, regulacji odległości i pochylenia siedziska oraz funkcji tłumienia drgań, a także
fotel pasażera bez regulacji pochylenia siedziska, jednakże zapewniające
komfort i ergonomię kierowcy i pasażera?
Ad. 10
Zamawiający dopuszcza fotel kierowcy bez regulacji
dostosowania do ciężaru ciała, a także fotel pasażera bez regulacji siedziska,
natomiast Zamawiający wymaga aby fotel kierowcy posiadał funkcję
tłumienie drgań, miał regulację fotela oraz regulację pochylenia fotela
(oparcia).
Pyt. 11
Zamawiający wymaga aby pojazd był wyposażony w
system ABS z możliwością odłączania (punkt 1.37 Minimalnych Wymagań
Zamawiającego).
Oferowany samochód jest pojazdem uterenowionym
zaliczanym do grupy 2, który przeznaczony jest do poruszania się po drogach
utwardzonych, gdzie system ABS jest wymagany odrębnymi przepisami, które mówią
iż każdy samochód musi być wyposażony w system ABS i nie określają możliwości
chociażby chwilowego jego wyłączenia w warunkach drogowych.
Rozumiemy zatem, że wymóg ten Zamawiający odniósł
jedynie do używania podczas jazdy w warunkach terenowych, gdzie system ABS z
założenia nie spełnia swojego zadania.
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie podwozia z
układem ABS automatycznie odłączanym podczas jazdy w terenie z włączonymi
blokadami?
Ad. 11
Zamawiający dopuszcza zaoferowania podwozia z układem
ABS automatycznie odłączanym podczas jazdy w terenie z włączonymi blokadami.
Pyt. 12
Zamawiający wymaga by pojazd posiadał ogumienie
terenowe z bieżnikiem dostosowanym do różnych warunków atmosferycznych z
podwójnymi kołami osi tylnej (punkt 1.38 Minimalnych Wymagań Zamawiającego).
Podobnie jak w poprzednim pytaniu zwracamy uwagę, że
samochód jest pojazdem uterenowionym, a zatem poruszającym się w dużej
mierze po drogach utwardzonych, na których właściwości ogumienia terenowego
takie jak np. przyczepność sprawdzają się dużo gorzej niż ogumienia
uniwersalnego.
Czy w związku z powyższym Zamawiający dopuści pojazd
wyposażony w ogumienie uniwersalne, będące standardowym ogumieniem dla pojazdów
kategorii 2- uterenowionych?
Ad. 12
Zamawiający dopuści pojazd wyposażony w ogumienie
uniwersalne, będące standardowym ogumieniem dla pojazdów kategorii 2-
uterenowionych.
Pyt 13
Zamawiający wymaga by w przedziale pracy autopompy
zamontowany był włącznik do uruchamiania silnika pojazdu i załączenia pompy
(punkt 2.25 Minimalnych Wymagań Zamawiającego).
Chcielibyśmy zwrócić uwagę, że włączanie i
wyłączanie silnika pojazdu, ze względu na nagłe obciążenie mechanizmów
pracujących, powinno odbywać się za pomocą stacyjki pojazdu, po uprzednim
rozłączeniu elementów napędowych. O ile wyłączenie silnika pojazdu w przedziale
obsługi autopompy tłumaczyć można koniecznością sytuacji nagłej (np.
konieczność natychmiastowego zaprzestania podawania środków gaśniczych), o tyle
ponowne jego uruchomienie z uwagi na obciążenie mechaniczne sprzęgniętych już
ze sobą elementów nie powinno się odbywać się z tyłu. Umieszczenie w tylnym
przedziale włącznika startu silnika powodować będzie, że obsługujący będą,
zgodnie z założeniem, że skoro jest, używać go znacznie częściej niż wymagałaby
tego sytuacja nagła, co skutkować może uszkodzeniem układu napędowego
autopompy.
Czy wobec powyższego Zamawiający dopuści
zaproponowanie pojazdu bez możliwości włączania silnika i załączania autopompy
z przedziału tylnego?
Ad. 13
Tak, zamawiający dopuszcza pojazd bez możliwości
włączania silnika i załączania autopompy z przedziału tylnego
Pyt. 14
Zamawiający wymaga by maszt oświetleniowy posiadał
sterowanie bezprzewodowe, za pomocą pilota (punkt 2.34 Minimalnych Wymagań
Zamawiającego).
Czy Zamawiający dopuści sterowanie masztem
oświetleniowym za pomocą pilota, jednakże nie bezprzewodowego?
Ad. 14
Zamawiający dopuści sterowanie masztem
oświetleniowym za pomocą pilota, jednakże nie bezprzewodowego
Pyt. 15
Zamawiający wymaga by pojazd posiadał przetłoczenie
zewnętrzne ściany tylnej kabiny do umiejscowienia uchwytów na aparaty
powietrzne (punkt 2.35 Minimalnych Wymagań Zamawiającego).
Rozwiązanie takie jest stosowane tylko i wyłącznie
w pojazdach zabudowanych na podwoziu
marki Mercedes z uwagi na ciasną kabinę wymagającą zastosowania takiego
rozwiązania.
Czy zatem Zamawiający w celu umożliwienia złożenia
ofert jak największej liczbie producentów dopuści pojazd z kabiną nie
posiadającą przetłoczenia ściany tylnej, jednakże z uchwytami na aparaty
powietrzne rozwiązanymi w sposób nie ograniczający przestrzeni w kabinie
załogi?
Ad. 15
Zamawiający dopuszcza pojazd z kabiną nie
posiadającą przetłoczenia ściany tylnej, jednakże z uchwytami na aparaty
powietrzne rozwiązanymi w sposób nie ograniczający przestrzeni w kabinie załogi.
W związku
wprowadzonymi zmianami, mając na uwadze zapisy art. 38 ust. 6 ustawy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z
2013 roku poz. 907 – tekst jednolity z późn zm.) Zamawiający zmienia termin składania ofert z dnia 04.07.2014r. godz. 12.00 na dzień 08.07.2014r. godz. 12.00
oraz otwarcia ofert z dnia 04.07.2014r.
godz. 12.15 na dzień 08.07.2014r. godz. 12.15. Zmianie
ulega również termin wpłaty wadium z dnia 04.07.2014r.
na dzień 08.07.2014r. oraz opis koperty z dnia 04.07.2014r. do godz. 12.00
na dzień 08.07.2014r. do godz. 12.00.
Z uwagi na fakt, że powyższe zmiany treści
specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzą do zmiany treści ogłoszenia
o zamówieniu, Zamawiający, zgodnie z art. 38 ust. 4a ustawy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 roku poz. 907 – tekst jednolity z późn
zm.) zamieścił
ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Pozostałe zapisy SIWZ nie ulegają zmianie.
Wójt Gminy Pszczew
/-/ Waldemar Górczyński
www.bip.pszczew.pl
|