.Urząd Gminy w Pszczewie
ul. Rynek 13
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Zamówienia Publiczne aktualne:
Wyjaśnienia i modyfikacje treści SIWZ w przetargu nieograniczonym ZP.271.6.2014 Zakup i dostawa fabrycznie nowego, średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego na podwoziu 4x4 dla Ochotniczej Straży Poża

Pszczew, dnia 1 lipca 2014 roku

 

Oferenci w przetargu nieograniczonym „Zakup i dostawa fabrycznie nowego, średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego na podwoziu 4x4 dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Pszczewie”

 

 

 

ZP.271.6.2014 Przetarg nieograniczony Zakup i dostawa fabrycznie nowego, średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego na podwoziu 4x4 dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Pszczewie

 

 

            Na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 roku poz. 907 – tekst jednolity z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytań wraz z odpowiedziami do niniejszego przetargu. Jednocześnie informuję iż odpowiedzi na pytanie 1-15 stanowią modyfikację treści SIWZ zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy Pzp:

 

 

Pyt. 1

Czy Zamawiający dopuszcza dostarczenie ważnego świadectwa dopuszczenia CNBOP najpóźniej na dzień odbioru pojazdu? (pkt 1.3 tabeli minimalnych wymagań pojazdu)

Ad. 1

Zamawiający umożliwia dostarczenie ważnego świadectwa dopuszczenia CNBOP najpóźniej na jeden dzień przed terminem dostarczenia pojazdu.

Pyt. 2

Czy Zamawiający dopuszcza pojazd bez wyposażenia w tachograf cyfrowy? (pkt 1.17 tabeli minimalnych wymagań pojazdu)

Ad. 2

Tachograf nie jest wymagany, tym samym Zamawiający dopuszcza pojazd bez wyposażenia w tachograf.

Pyt. 3

Czy Zamawiający dopuszcza zabudowę mieszaną wykonaną ze stali nierdzewnej, aluminium i materiałów kompozytowych? (pkt 2.1 tabeli minimalnych wymagań pojazdu)

Ad. 3

Zamawiający dopuszcza zabudowę mieszaną, o której mowa w pytaniu.

Pyt. 4

Zamawiający wymaga by w przedziale pracy autopompy zamontowane było odpowiednio: załączenie/wyłączenie autopompy, włącznik/wyłącznik silnika pojazdu. Czy Zamawiający dopuszcza rozwiązanie, w którym w przedziale autopompy zamontowany jest tylko wyłącznik silnika oraz autopompy bez włącznika autopompy i włącznika silnika pojazdu? (pkt 2.25 tabeli minimalnych wymagań pojazdu)

Ad. 4 

Zamawiający dopuszcza rozwiązanie, w którym w przedziale autopompy zamontowany jest tylko wyłącznik silnika oraz autopompy bez włącznika autopompy i włącznika silnika pojazdu.

Pyt. 5

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu na fabrycznie nowym i nieużywanym podwoziu z 2013 roku?

Ad. 5

Zamawiający wyraża zgodę na dostarczenie pojazdu fabrycznie nowego, wyprodukowanego  w 2014 roku na podwoziu fabrycznie nowym wyprodukowanym w 2013 roku spełniające przy tym wszystkie inne wymagania określone w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

Pyt. 6

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie samochodu z ogumieniem pojedynczym na osi tylnej?

Ad. 6

Zamawiający nie wyraża zgody na dostarczenie samochodu z ogumieniem pojedynczym na osi tylnej.

Pyt. 7

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie samochodu bez centralnego zamka w kabinie lecz z jednym kluczem otwierającym wszystkie drzwi kabiny?

Ad. 7

Tak, Zamawiający wyraża zgodę na dostarczenie samochodu bez centralnego zamka w kabinie lecz z jednym kluczem otwierającym wszystkie drzwi kabiny.

Pyt 8

Zamawiający wymaga by pojazd był fabrycznie nowy, rok produkcji 2014 (punkt 1.9 Wymagań Minimalnych Zamawiającego). Jednocześnie w punkcie 1.15 Zamawiający wymaga by podwozie posiadało silnik o mocy minimum 250 KM, spełniający wymogi odnośnie czystości spalin zgodnie z obowiązującymi przepisami i dopuszcza silnik min. EURO 5.

Dopuszczając silnik spełniający normę odnośnie czystości spalin EURO 5 Zamawiający musi mieć świadomość, że normę taką spełniają tylko i wyłącznie podwozia wyprodukowane przed 2014 rokiem

Czy zatem, mając powyższe na uwadze Zamawiający dopuści pojazd fabrycznie nowy, wyprodukowany w 2014 roku na podwoziu fabrycznie nowym wyprodukowanym w 2013 roku, spełniającym wymogi odnośnie czystości spalin EURO 5 z możliwością rejestracji w roku bieżącym?

Ad. 8

Zamawiający dopuści pojazd fabrycznie nowy, wyprodukowany w 2014 roku na podwoziu fabrycznie nowym wyprodukowanym w 2013 roku, spełniającym wymogi odnośnie czystości spalin EURO 5 z możliwością rejestracji w roku bieżącym.

Pyt. 9

Zamawiający wymaga by kabina pojazdu była wyposażona w centralny zamek (punkt 1.17 Wymagań Minimalnych Zamawiającego).

Czy Zamawiający dopuści pojazd z kabiną spełniającą wymagania Zamawiającego, jednakże bez centralnego zamka?

Ad. 9

Zamawiający dopuści pojazd z kabiną spełniającą wymagania Zamawiającego, jednakże bez centralnego zamka.

Pyt. 10

Zamawiający wymaga by fotel kierowcy posiadał możliwość regulacji wysokości, dostosowania do ciężaru ciała, odległości fotela, odległości siedziska, pochylenia siedziska i tłumienia drgań, a fotel pasażera możliwość regulacji odległości fotela, pochylenia siedziska i pochylenia oparcia. (punkt 1.19 Minimalnych Wymagań Zamawiającego).

Czy Zamawiający dopuści fotel kierowcy bez regulacji dostosowania do ciężaru ciała, regulacji odległości i pochylenia  siedziska oraz funkcji tłumienia drgań, a także fotel pasażera bez regulacji pochylenia siedziska, jednakże zapewniające komfort i ergonomię kierowcy i pasażera?

Ad. 10

Zamawiający dopuszcza fotel kierowcy bez regulacji dostosowania do ciężaru ciała, a także fotel pasażera bez regulacji siedziska, natomiast Zamawiający wymaga aby fotel kierowcy posiadał funkcję tłumienie drgań, miał regulację fotela oraz regulację pochylenia fotela (oparcia).

Pyt. 11

Zamawiający wymaga aby pojazd był wyposażony w system ABS z możliwością odłączania (punkt 1.37 Minimalnych Wymagań Zamawiającego).

Oferowany samochód jest pojazdem uterenowionym zaliczanym do grupy 2, który przeznaczony jest do poruszania się po drogach utwardzonych, gdzie system ABS jest wymagany odrębnymi przepisami, które mówią iż każdy samochód musi być wyposażony w system ABS i nie określają możliwości chociażby chwilowego jego wyłączenia w warunkach drogowych.

Rozumiemy zatem, że wymóg ten Zamawiający odniósł jedynie do używania podczas jazdy w warunkach terenowych, gdzie system ABS z założenia nie spełnia swojego zadania.

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie podwozia z układem ABS automatycznie odłączanym podczas jazdy w terenie z włączonymi blokadami?  

Ad. 11

Zamawiający dopuszcza zaoferowania podwozia z układem ABS automatycznie odłączanym podczas jazdy w terenie z włączonymi blokadami.

Pyt. 12

Zamawiający wymaga by pojazd posiadał ogumienie terenowe z bieżnikiem dostosowanym do różnych warunków atmosferycznych z podwójnymi kołami osi tylnej (punkt 1.38 Minimalnych Wymagań Zamawiającego).

Podobnie jak w poprzednim pytaniu zwracamy uwagę, że samochód jest pojazdem uterenowionym, a zatem poruszającym się w dużej mierze po drogach utwardzonych, na których właściwości ogumienia terenowego takie jak np. przyczepność sprawdzają się dużo gorzej niż ogumienia uniwersalnego.

Czy w związku z powyższym Zamawiający dopuści pojazd wyposażony w ogumienie uniwersalne, będące standardowym ogumieniem dla pojazdów kategorii 2- uterenowionych?

Ad. 12

Zamawiający dopuści pojazd wyposażony w ogumienie uniwersalne, będące standardowym ogumieniem dla pojazdów kategorii 2- uterenowionych.

Pyt 13

Zamawiający wymaga by w przedziale pracy autopompy zamontowany był włącznik do uruchamiania silnika pojazdu i załączenia pompy (punkt 2.25 Minimalnych Wymagań Zamawiającego).

Chcielibyśmy zwrócić uwagę, że włączanie i wyłączanie silnika pojazdu, ze względu na nagłe obciążenie mechanizmów pracujących, powinno odbywać się za pomocą stacyjki pojazdu, po uprzednim rozłączeniu elementów napędowych. O ile wyłączenie silnika pojazdu w przedziale obsługi autopompy tłumaczyć można koniecznością sytuacji nagłej (np. konieczność natychmiastowego zaprzestania podawania środków gaśniczych), o tyle ponowne jego uruchomienie z uwagi na obciążenie mechaniczne sprzęgniętych już ze sobą elementów nie powinno się odbywać się z tyłu. Umieszczenie w tylnym przedziale włącznika startu silnika powodować będzie, że obsługujący będą, zgodnie z założeniem, że skoro jest, używać go znacznie częściej niż wymagałaby tego sytuacja nagła, co skutkować może uszkodzeniem układu napędowego autopompy.

Czy wobec powyższego Zamawiający dopuści zaproponowanie pojazdu bez możliwości włączania silnika i załączania autopompy z przedziału tylnego?

Ad. 13

Tak, zamawiający dopuszcza pojazd bez możliwości włączania silnika i załączania autopompy z przedziału tylnego

Pyt. 14

Zamawiający wymaga by maszt oświetleniowy posiadał sterowanie bezprzewodowe, za pomocą pilota (punkt 2.34 Minimalnych Wymagań Zamawiającego).

Czy Zamawiający dopuści sterowanie masztem oświetleniowym za pomocą pilota, jednakże nie bezprzewodowego?

Ad. 14

Zamawiający dopuści sterowanie masztem oświetleniowym za pomocą pilota, jednakże nie bezprzewodowego

Pyt. 15

Zamawiający wymaga by pojazd posiadał przetłoczenie zewnętrzne ściany tylnej kabiny do umiejscowienia uchwytów na aparaty powietrzne (punkt 2.35 Minimalnych Wymagań Zamawiającego).

Rozwiązanie takie jest stosowane tylko i wyłącznie w  pojazdach zabudowanych na podwoziu marki Mercedes z uwagi na ciasną kabinę wymagającą zastosowania takiego rozwiązania.

Czy zatem Zamawiający w celu umożliwienia złożenia ofert jak największej liczbie producentów dopuści pojazd z kabiną nie posiadającą przetłoczenia ściany tylnej, jednakże z uchwytami na aparaty powietrzne rozwiązanymi w sposób nie ograniczający przestrzeni w kabinie załogi?

Ad. 15

Zamawiający dopuszcza pojazd z kabiną nie posiadającą przetłoczenia ściany tylnej, jednakże z uchwytami na aparaty powietrzne rozwiązanymi w sposób nie ograniczający przestrzeni w kabinie załogi.

W związku wprowadzonymi zmianami, mając na uwadze zapisy art. 38 ust. 6 ustawy  ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 roku poz. 907 – tekst jednolity z późn zm.) Zamawiający zmienia termin składania ofert z dnia 04.07.2014r. godz. 12.00 na dzień 08.07.2014r. godz. 12.00 oraz otwarcia ofert z dnia 04.07.2014r. godz. 12.15 na dzień 08.07.2014r. godz. 12.15. Zmianie ulega również termin wpłaty wadium z dnia 04.07.2014r. na dzień 08.07.2014r. oraz opis koperty z dnia 04.07.2014r. do godz. 12.00 na dzień 08.07.2014r. do godz. 12.00

            Z uwagi na fakt, że powyższe zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzą do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający, zgodnie z art. 38 ust. 4a ustawy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 roku poz. 907 – tekst jednolity z późn zm.) zamieścił ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.

Pozostałe zapisy SIWZ nie ulegają zmianie.

 

Wójt Gminy Pszczew

/-/ Waldemar Górczyński

 

www.bip.pszczew.pl

 
informacje udostępnił:Krystian Grabowski
data udostępnienia: 2014-07-02 13:25:06
ostatnia modyfikacja: Krystian Grabowski 2014-07-02 13:25:06 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 144290