.Urząd Gminy w Pszczewie
ul. Rynek 13
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Protokoły z sesji kadencja 2014-2018:
Protokół nr VI.2015 z dnia 23 kwietnia 2015 roku

BR.0002.6.2015

 Protokół nr VI.2015

obrad VI sesji Rady Gminy Pszczew

w Sali Obrad GOK w Pszczewie ul. Poznańska 27.

odbytej w dniu 23 kwietnia 2015 r.

Odegrano hymn.

Ad. 1.

Obrady VI sesji Rady Gminy Pszczew VII kadencji (2014-2018) otworzył o godz. 16.00 Zbigniew Gajewski, Przewodniczący Rady Gminy Pszczew. Powitał radnych, sołtysów i zaproszonych gości. Następnie stwierdził, że zgodnie z listą obecności, na sali znajduje się 14 radnych, co stanowi kworum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał. Nieobecny radny Mróz Włodzimierz.

W sesji uczestniczyli:

1.      Pan Waldemar Górczyński- Wójt Gminy.

2.      Pani Halina Jokiel- Skarbnik Gminy.

3.      Pan Michał Siemiatowski- Radca Prawny.

4.      Pan Lesław Gliński- Zastępca Komendanta Powiatowego PSP Międzyrzecz.

5.      Pan Stanisław Panek- Komendant Powiatowy Policji w Międzyrzeczu.

6.      Pan Robert Biereziński- Kierownik Posterunku Trzciel.

7.      Pani Jadwiga Mirkowska- pracownik ŚDS.

 

Ad.2 Przewodniczący przedstawił porządek obrad, który przedstawiał się następująco:

1.      Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

2.      Ustalenie porządku obrad.

3.      Przyjęcie protokołu  z V sesji Rady Gminy Pszczew.

4.      Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

5.      Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej.

6.      Informacja KPP w Międzyrzeczu o stanie bezpieczeństwa na terenie Gminy Pszczew za 2014 rok.

7.      Informacja KP Państwowej Straży Pożarnej w Międzyrzeczu za 2014 rok.

8.      Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej i Środowiskowego Domu Samopomocy w Pszczewie za 2014 rok.

9.      Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr V.21.2015 Rady Gminy Pszczew w sprawie określenia kryteriów naboru do samorządowego przedszkola na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów – druk Nr 33.

10.  Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXXV.219.2013 Rady Gminy Pszczew w sprawie zarządzenia poboru w drodze inkasa podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso- druk Nr 34.

11.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie opłaty targowej- druk Nr 35.

12.  Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr V.29.2015 Rady Gminy Pszczew w sprawie „Całorocznego programu opieki nad zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Pszczew”- druk Nr 36.

13.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uznania za użytek ekologiczny- druk Nr 37.

14.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej  Gminy Pszczew na 2015 rok- druk Nr 38.

15.  Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.

16.  Sprawy organizacyjne- korespondencja.

17.  Zakończenie obrad.

 

Przewodniczący skierował do radnych zapytanie o propozycje zmiany porządku obrad.

Wobec braku uwag do porządku obrad, sesja toczyła się zgodnie z przedstawionym porządkiem obrad.

              

Ad.3

Przewodniczący rady, Zbigniew Gajewski wnioskował do rady o przyjęcie protokołu z  V  Sesji bez odczytywania.

Rada jednogłośnie 14- „za”; 0-„przeciw;0- wstrzymujące przyjęła bez odczytywania protokół
z obrad V sesji Rady Gminy Pszczew.

 

Ad. 4. Interpelacje zgłosili:

Radna Krystyna Hałuszczak- interpelowała w sprawie bezpieczeństwa mieszkańców sołectwa Świechocin(chodnik; świetlenie).

Radny Piotr Adamski – złożył wniosek o podjęcie prac nad nowelizacją uchwały nr X/53/07 zmienianą uchwałą Nr XII/68/07  w sprawie ustalania zasad wynajmowania lokali wchodzących
w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Pszczew.

Radny Józef Piotrowski – przewodniczący Komisji ds. Promocji, Kultury, Oświaty i Spraw Socjalnych zgłosił wnioski komisji  z posiedzeń w dniach 17 i 30 marca br.

 

Pan Radny Józef Piotrowski wnioskował także o:

zmianę sposobu oznakowania skrzyżowania dróg: ul. Międzyrzecka z drogą w kierunku Trzciela.

 

Klub „Twój Samorząd” wnioskował o wykonanie oświetlenia na terenach rekreacyjnych:

-punkt widokowy „grodzisko stożkowe” koło Plebanii, ul. Szarzecka, ul. Kasztanowa, Osiedle Zamielno. Ponadto Klub radnych wnioskował o rozważenie możliwości monitoringu ww. terenów

wraz z tablicą informacyjną „ Teren monitorowany”.

Radny Romuald Tankielun – pytał o odpowiedzialnego za porządek na terenach rekreacyjnych?

Radny Leonard Kaczmarek prosił o kopię ugody z firmą w sprawie Strugi Wrońskiej.

 

Sołtys Stołunia, Pan Piotr Stępień – pytał, kiedy może być położona kostka brukowa. Sołtys otrzymał informacje, że dopiero w miesiącu grudniu oraz , że ta właśnie kostka wykorzystywana jest na inne inwestycje.

 

Ad.5.

Wójt złożył informację z działalności międzysesyjnej.  Uwag i pytań do informacji nie zgłoszono.

Informacja stanowi  załącznik  do protokołu.

 

Ad.6. Informacja KPP w Międzyrzeczu o stanie bezpieczeństwa na terenie Gminy Pszczew za 2014 rok.

Pan Stanisław Panek- Komendant Powiatowy Policji w Międzyrzeczu przedstawił prezentację informacji o stanie bezpieczeństwa na terenie Gminy Pszczew za rok 2014.  Informacja obejmowała zagrożenia przestępczością w powiecie, stan bezpieczeństwa na terenie Gminy Pszczew, bezpieczeństwo w ruchu drogowym, stanu kadrowego, prognozy zagrożeń i utrudnień oraz na zakończenie zamierzeń na 2015 rok.

Komendant KPP prosił  radnych o pytania.

Radny Romuald Tankielun prosił o informacje w zakresie wykorzystania ilości motogodzin łodzi patrolowej.

Następnie pytano Gościa o problem ze zmianą organizacji ruchu na skrzyżowaniu z drogą
w kierunku Trzciela.

Komendant KPP poinformował o wniosku skierowanym do Starostwa Powiatowego  ww. sprawie.

Niestety starostwo odrzuciło wniosek o zmianę organizacji ruchu.

Radny Romuald Tankielun pochwalił za pomysł patroli na rowerze.

Przewodniczący rady gminy, Pan Zbigniew Gajewski pytał o zamieszanie związane z zamiarem likwidacji Posterunku w Pszczewie?

Zaproszony gość odpowiedział, że  jeżeli wynikną jakiekolwiek potrzeby poprawy struktury Posterunku wówczas Komendant będzie kontaktował się z władzami gminy.

Radny Konrad Kiona-podziękował za patrole, za kontakt z mieszkańcami. Radny zwrócił się
z prośbą do Komendanta o zwrócenie uwagi na nasilony ruch motocykli, który ma miejsce  w piątki ok. godz. 18.00.

 

Przewodniczący rady gminy, Pan Zbigniew Gajewski podziękował Komendantowi KPP oraz Kierownikowi Posterunku w Trzcielu za przybycie i przedstawienie wyczerpującej informacji.

 

Ad.7. Informacja KP Państwowej Straży Pożarnej w Międzyrzeczu za 2014 rok.

Pan Lesław Gliński- Zastępca Komendanta Powiatowego PSP Międzyrzecz również w formie prezentacji przedstawił informację o bezpieczeństwie pożarowym na terenie Gminy Pszczew
w 2014 roku. Informacja  zawierała opis zagrożeń, analizę działań ratowniczo- gaśniczych podejmowanych na terenie Gminy Pszczew w 2014 roku.

Gość podziękował za środki na przeprowadzenie warsztatów i prosił o ewentualne pytania.

 

Radny Leonard Kaczmarek pytał o kontrole hydrantów na terenie Gminy Pszczew?

Zaproszony gość odpowiedział, że kontrola hydrantów odbyła się i prześle odwrotnie taką informację.

Radny Seweryn Kowalski pytał o obowiązkowe kursy strażaków, które niekiedy są niemożliwe do odbycia z uwagi na zawodową pracę.

Zastępca Komendanta Powiatowego odpowiedział, że są to obowiązkowe kursy techniczne, organizowane w piątek i sobotę z egzaminem w niedzielę. 

Przewodniczący rady gminy, Pan Zbigniew Gajewski podziękował Zastępcy Komendanta PSP za przybycie i przedstawienie obszernej informacji.

 

Ad.8. Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej i Środowiskowego Domu Samopomocy w Pszczewie za 2014 rok.

W zastępie Kierownika OPS, Pani Jadwiga Mirkowska- pracownik ŚDS przedstawiła sprawozdania
z działalności jednostki w 2014 roku.

Radny Józef Piotrowski pytał o możliwość egzekwowania od rodziny odpłatności za pobyt w domu pomocy społecznej?

Wójt odpowiedział, że egzekwuje się  pozostawiając 30% .  Wójt dodał, że gmina ma obowiązek pokrywać koszt pobytu mieszkańca w DPS według ostatniego miejsca zamieszkania.

 

Przewodniczący rady gminy zarządził 10 minutową przerwę w obradach.

 

 

Ad.9. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr V.21.2015 Rady Gminy Pszczew
w sprawie określenia kryteriów naboru do samorządowego przedszkola na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów – druk Nr 33. Projekt przestawił Wiceprzewodniczący, Romuald Tankielun.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały.  Uwag do projektu nie zgłoszono.

Obrady opuścił radny Leonard Kaczmarek i rada obradowała w 13 osobowym składzie.

Przewodniczący rady, Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania, Rada Gminy jednogłośnie za-13; przeciw-0; wstrzymujące-0 podjęła uchwałę Nr V.32.2015 w zmieniającą uchwałę Nr V.21.2015 Rady Gminy Pszczew
w sprawie określenia kryteriów naboru do samorządowego przedszkola na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Ad.10. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXXV.219.2013 Rady Gminy Pszczew w sprawie zarządzenia poboru w drodze inkasa podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso- druk Nr 34. Projekt przestawił Wiceprzewodniczący, Mirosław Leśny.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały.  Uwag do projektu nie zgłoszono.

Przewodniczący rady, Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania, Rada Gminy jednogłośnie za-13; przeciw-0; wstrzymujące-0 podjęła uchwałę Nr VI.33.2015 zmieniającą uchwałę Nr XXXV.219.2013 Rady Gminy Pszczew w sprawie zarządzenia poboru w drodze inkasa podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Na obrady powrócił radny Leonard Kaczmarek i rada obradowała w 14 osobowym składzie.

Ad.11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie opłaty targowej- druk Nr 35. Projekt uchwały przedstawił Przewodniczący rady gminy, Zbigniew Gajewski. Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały.  Uwag do projektu nie zgłoszono.

Przewodniczący rady, Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania, Rada Gminy jednogłośnie za-14; przeciw-0; wstrzymujące-0 podjęła uchwałę  Nr VI.34.2015 w sprawie opłaty targowej. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Ad.12. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr V.29.2015 Rady Gminy Pszczew

w sprawie „Całorocznego programu opieki nad zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Pszczew”- druk Nr 36. Projekt przestawił Wiceprzewodniczący, Romuald Tankielun.

Komisje pozytywnie opiniowały projekt uchwały.  Uwag do projektu nie zgłoszono.

Przewodniczący rady, Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania, Rada Gminy jednogłośnie za-14; przeciw-0; wstrzymujące-0 podjęła uchwałę Nr VI. 35.2015 zmieniającą uchwałę Nr V.29.2015 Rady Gminy Pszczew  w sprawie „Całorocznego programu opieki nad zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Pszczew”. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Ad.13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uznania za użytek ekologiczny- druk Nr 37.

Projekt przestawił Wiceprzewodniczący, Mirosław Leśny.

Wiceprzewodniczący Romuald Tankielun pytał, czy zaproszono na sesję przedstawicieli

Nadleśnictwa?

Wójt Gminy, Waldemar Górczyński odpowiedział, że wysłano pismo z informacją o terminie sesji, na której będzie rozpatrywany  wniosek Nadleśnictwa.

 

Przewodniczący rady, Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania, Rada Gminy większością głosów za-0; przeciw-12; wstrzymujące-2 nie podjęła ww. uchwały.

 

Ad.14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej  Gminy Pszczew na 2015 rok- druk Nr 38. Projekt uchwały oraz  uzasadnienie do proponowanych zmian przedstawiła Skarbnik Gminy, Halina Jokiel.

1.    Zwiększenie dochodów bieżących o kwotę 72.290,00zł,

w tym:

1)        zwiększenie o kwotę 63.279,00zł dotacji celowej na realizację zadań własnych w zakresie wychowania przedszkolnego. Po zmianach wysokość dotacji wynosi 156.579,00zł – co zgodne jest z zawiadomieniem otrzymanym z Lubuskiego Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp. znak KO.I.3146.4.62015.JH. Wydatki na realizację powyższych zadań zostały wprowadzone w całości w uchwale Nr IV.19.2015 z dn. 29.01.2015 roku.

2)        zwiększenie pozostałych dochodów o kwotę 9.011,00zł,

w tym:

- wpływy z różnych opłat (m.in. upomnienia, zwrot kosztów egzekucyjnych)       886,00zł,

- wpływy z różnych dochodów (m.in. zwroty za zużytą energię, zwroty nienależnie pobranych zasiłków)                                                                                                                            7.710,00zł,

- wpływy ze sprzedaży drewna                                                                             150.00zł,

- odsetki podatkowe                                                                                              100,00zł,

- pozostałe odsetki                                                                                                 165,00zł.

 

2.    Zwiększenie dochodów majątkowych o kwotę 12.278,00zł. Kwota w całości stanowi  planowaną dotację celową na zakup sprzętu p.poż. - doposażenie zakupionego w 2014 roku samochodu pożarniczego.

 

3.    Zwiększenie wydatków bieżących o kwotę 165.450,00zł,

w tym:

1)        zwiększenie o kwotę 156.367,00zł dotacji przedmiotowej  dla ZUK w Pszczewie na  okres od 01.04.2015r. do dnia 31.12.2015roku w oparciu o uchwałę Nr V.24.2015 Rady Gminy Pszczew z dnia 05 marca 2015 roku,

2)        zwrot dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem wraz z odsetkami 2.353,00zł,

3)        zwiększenie wydatków przeznaczonych dla Zespołu Szkół, w tym na zakupy materiałów i wyposażenia 11.285,00zł oraz zakup energii 572,00zł,

4)        wprowadzenie niewykorzystanych środków z 2014 roku pochodzących z wpływów z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 20.037,00zł z przeznaczeniem na zakup materiałów i wyposażenia (doposażenie placów zabaw) – 14.400,00zł oraz wynagrodzenia bezosobowe – 5.637,00zł,

5)        zmniejszenie o kwotę 25.164,00zł planu wydatków na stypendia socjalne.

 

4.    Zmniejszenie wydatków majątkowych o kwotę 74.740,00zł,

w tym:

 

1)     wprowadzenie nowego zadania inwestycyjnego pn. „Zakup wysokociśnieniowego agregatu gaśniczego” w kwocie 26.460,00zł.  Zakupiony agregat  ze zbiornikiem wody o pojemności 220l zamontowany zostanie na samochodzie pożarniczym FORD TRANSIT  stanowiącym wyposażenie OSP Pszczew,

2)     zwiększenie o kwotę 15.800,00zł zadania pn. „Przebudowa otoczenia boiska przy ul. Międzyrzeckiej w Pszczewie” Zwiększenie wydatków związane jest z koniecznością zamontowania konstrukcji wsporczej oraz siedzeń na widowni oraz koniecznością wyremontowania szatni i wykonaniem zewnętrznej toalety.

3)     zmniejszenie o kwotę 28.000,00zł środków sklasyfikowanych w dz. 926 rozdz. 92601
§ 6050 na zadaniu pn. „Urządzenie miejsc rozwoju ruchowego w Pszczewie”

4)     zmniejszenie o kwotę 89.000,00zł środków sklasyfikowanych na zadaniu pn. „Budowa
i rozbudowa miejsca rekreacji w Pszczewie” .

 

Zmiany w planie wydatków zawarte w pkt.3 p.pkt 1 powodują konieczność zmiany załącznika nr 5 i 7 do uchwały budżetowej na 2015 rok.

5.    Zmniejszona nadwyżka budżetowa skutkuje zwiększonym zaangażowaniem wolnych środków
o kwotę  6.142,00zł ( zał. Nr 3).

Przewodniczący rady, Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania, Rada Gminy jednogłośnie za-14; przeciw-0; wstrzymujące-0  podjęła  uchwałę Nr VI. 36.2015 w sprawie zmian w uchwale budżetowej  Gminy Pszczew na 2015 rok. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad.15. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.

Wójt Gminy udzielił odpowiedzi na zgłoszone wnioski i interpelacje:

Wójt Gminy odpowiedział, że w zakresie bezpieczeństwa w sołectwie Świechocin, część wniosków zgłoszonych przez radną Krystynę Hałuszczak będzie możliwa do zrealizowania ze środków Funduszu Sołeckiego.  W przypadku braku środków, zadania będą realizowane z wolnych środków.

 

W kwestii wniosku radnego Piotra Adamskiego w sprawie gospodarowania mieszkaniowym zasobem komunalnym, Wójt poprał inicjatywę, która wymaga solidnego przygotowania i dyskusji.

Według radnego w obowiązującej uchwale zastosowano za niskie kryteria dochodowe. Radny potwierdził, że mieszkania socjalne są formą pomocy ale komunalne powinny być dostępne, a wręcz przynosić dochody.

Wójt dodał, że jest za urynkowieniem mieszkań komunalnych. 

 

Wójt ustosunkował się do wniosku radnego Romualda Tankieluna oraz Komisji ds. Promocji, Kultury, Oświaty i Spraw Socjalnych w kwestii oświetlenia terenów rekreacyjnych stwierdzając, że oświetlenie w oparciu o lampy solarne spełnia funkcję w dni słoneczne. Wobec powyższego temat oświetlenia trzeba będzie rozwiązać globalnie w całej gminie.

 

Następnie Wójt odpowiedział na pytanie radnego Romualda Tankieluna, że za porządek na terenach rekreacyjnych odpowiedzialna jest Spółdzielnia „Magma”.

 

Radny Romuald Tankielun powrócił do głazów przy placu zabaw na ul. Kasztanowej?

Wójt poinformował, że zadanie wykonano zgodnie z projektem.

 

W kwestii budowy chodnika w Stołuniu, Wójt wyjaśnił, że oczekujemy na pozwolenie na budowę, czas oczekiwania na pozwolenie wydłuża termin realizacji. Ponadto Wójt wspomniał, że teren jest podmokły, a ponadto zgromadzony materiał wystarczy na 15% inwestycji. Tak więc lwia część środków będzie potrzebna z budżetu gminy. Przewidywany termin realizacji to VI-IX br.

 

Przewodniczący rady gminy przedstawił odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych z poprzedniej sesji ( RG0003.6,7,8,9,10/2015.)

 

Radny Romuald Tankielun odniósł się do odpowiedzi na swój wniosek stwierdzając, że odpowiedź jest lakoniczna. Radny wie, że ZUK nie posiada środków na wykonanie zadania. Radny prosił Wójta
o poważne podejście do sprawy mając na uwadze starsze osoby mieszkające w tym budynku.

 

Radny Marek Badach prosił o rozważenie  możliwości wyeliminowania dalszego niszczenia chodnika na ul. Międzychodzkiej.

 

Przewodniczący rady gminy, prosił Wójta o wskazywanie w odpowiedziach terminów realizacji wniosków.

 

Ad.16. Sprawy organizacyjne- korespondencja.

Przewodniczący rady gminy, Zbigniew Gajewski przypomniał radnym o obowiązku złożenia oświadczenia majątkowego w terminie do 30.04.2015r.

 

Ad.17. Zakończenie obrad.

Prowadzący obrady Pan Zbigniew Gajewski - wobec wyczerpania porządku obrad – zamknął

obrady VI zwyczajnej sesji Rady Gminy Pszczew.

 

 

 

Protokołowała:

M. Wojtucka

Obradom przewodniczył

    Zbigniew Gajewski

 

 

 

 

 

 

 

 

 
informacje udostępnił:Maria Wojtucka
data udostępnienia: 2015-11-12 10:52:41
ostatnia modyfikacja: Maria Wojtucka 2015-11-12 10:52:41 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 144290