Pszczew: Przebudowa i remont dróg gminnych nr 004422F i
004424F wraz z rozbudową oświetlenia ulicznego w Pszczewie - etap I
Numer ogłoszenia: 254540 - 2015; data zamieszczenia: 28.09.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V
|
zamówienia publicznego
|
|
zawarcia umowy ramowej
|
|
ustanowienia dynamicznego systemu
zakupów (DSZ)
|
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pszczew , Rynek 13, 66-330 Pszczew, woj.
lubuskie, tel. 095 7492310, faks 095 7492312.
·
Adres strony
internetowej zamawiającego:
www.pszczew.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu
przez zamawiającego: Przebudowa
i remont dróg gminnych nr 004422F i 004424F wraz z rozbudową oświetlenia
ulicznego w Pszczewie - etap I.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) przed wszczęciem
postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót budowlanych obejmuje: ul. Akacjową,
Brzozową (część drogi nr 004424F) oraz część ul. Dworcowej (droga nr 004422F)
obejmującą roboty drogowe o łącznej długości dróg 0,964 km, w tym wykonanie
robót rozbiórkowych, odtworzenie trasy i punktów wysokościowych, usunięcie
drzew i krzewów, usunięcie warstwy ziemi urodzajnej, rozbiórka elementów dróg,
roboty ziemne w zakresie wykopów z wywozem oraz wykorzystaniem materiału na
budowie, wykonanie nasypów , podbudowy warstwy podsypkowo wzmacniające (ok. 6
375,5 m2), podbudowy z kruszywa łamanego, nawierzchnie z betonu asfaltowego,
warstwy wiążące i ścieralne (ok. 5 718,7 m2), chodniki, zjazdy z kostki
brukowej betonowe (ok. 2150,9m2), pobocza, urządzenia bezpieczeństwa ruchu
drogowego, oznakowanie dróg, krawężniki, oporniki i obrzeża betonowe,
odwodnienie korpusu drogowego, wpusty drogowe, oświetlenie uliczne. Zakres
robót do wykonania szczegółowo określa dokumentacja projektowa pn.: Budowa drogi
gminnej 004424F - ul. Brzozowa i ul. Akacjowa w Pszczewie, Przebudowa drogi
gminnej nr 004422F - ul. Dworcowa wraz z rozbudową chodników i 10 stanowisk
postojowych, rozbudowa kanalizacji deszczowej i oświetlenia ulicznego oraz
przebudowa skrzyżowania z drogą powiatową 1328F w Pszczewie w zakresie budowy
odcinka chodnika i remontu istniejącej nawierzchni wraz ze specyfikacjami
technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarem robót..
II.1.5)
V
|
przewiduje się udzielenie zamówień
uzupełniających:
|
·
Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
·
Zamawiający
przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, maksymalnie do 50% wartości
zamówienia i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień
(CPV): 45.00.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie
oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie
oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB
TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 10.12.2015.
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium należy wnieść w wysokości 5 000,00 zł
(słownie: pięć tysięcy złotych) w terminie do dnia 13.10.2015r. do godziny
12:00. Decyduje data wpływu środków do zamawiającego.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1)
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
·
III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
warunek
zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał należycie w
okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: minimum jedną
najważniejszą robotę budowlaną z zakresu budowy, przebudowy lub remontu drogi o
nawierzchni bitumicznej o powierzchni min. 4000 m2. Ocena spełniania warunków
udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych
przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA
·
III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
·
III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
warunek
zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie
dysponować minimum jedną osobą tj. kierownikiem robót drogowych wymagane
kwalifikacje i doświadczenie zawodowe: - uprawnienie do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń. Na podstawie art. 104
ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz.
1623 - tekst jednolity ze zmianami) osoby, które przed dniem wejścia w życie
ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania
przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym
zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z ich treścią
decyzji o ich nadaniu w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania.
Ponadto, zgodnie z art. 12 a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje
techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane,
mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały
uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. W związku z powyższym,
Zamawiający zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom
wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na
zasadach opisanych w ustawie z dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania
kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej .
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie
dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA
·
III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH
LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA
SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA
PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania
spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy,
oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy
przedłożyć:
- wykaz
robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających,
czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy
zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
ukończone;
- wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia
niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy
przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów
zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące
przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) oferta
cenowa zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 siwz; w przypadku składania oferty wspólnej
należy złożyć jeden dokument 2) odpowiednie pełnomocnictwa; tylko w sytuacjach
określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty
wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz) 3) oświadczenie według wzoru stanowiącego
załącznik nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca
powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); w
przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument 4) Wypełniony
przedmiar robót (kosztorys ofertowy w formie uproszczonej), w przypadku
składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument
SEKCJA IV:
PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem
zamówienia:
·
1 - Cena -
95
·
2 -
skrócenie terminu realizacji zamówienia - 5
IV.2.2)
|
przeprowadzona będzie aukcja
elektroniczna, adres
strony, na której będzie prowadzona:
|
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień
umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana
postanowień niniejszej umowy może nastąpić na podstawie art. 144 ustawy Prawo
zamówień publicznych. 2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia
istotnych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty,
polegających na: zmianie przedmiotu umowy spowodowanej wprowadzeniem zmian do dokumentacji
projektowej, zmianie terminu zakończenia realizacji robót lub zmianie
wynagrodzenia oraz zmianie personelu Zamawiającego lub Wykonawcy. 3. Zmiana
terminu zakończenia przedmiotu umowy może nastąpić w następujących przypadkach:
1) wystąpi konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, które będzie miało
istotny wpływ na termin zakończenia zadania; 2) wystąpi konieczność
wprowadzenia istotnych zmian w projekcie budowlanym. W takim przypadku na
uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania
przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 3) wystąpi
opóźnienie w przekazaniu placu budowy lub jego części, a opóźnienie to będzie
miało wpływ na termin zakończenia inwestycji; w takim przypadku na uzasadniony
wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin zakończenia przedmiotu umowy,
co zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 4) w toku wykonywania robót ziemnych
wystąpi konieczność usunięcia niewybuchów i niewypałów, wprowadzenia badań
archeologicznych i będzie to miało wpływ na harmonogram realizacji robót
podstawowych; w takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie
ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone
aneksem do umowy. 5) w toku wykonywania przedmiotu umowy wystąpią przeszkody o
obiektywnym charakterze, w tym: klęski żywiołowe; warunki atmosferyczne
uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i
sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; warunki pogodowe uniemożliwiające, ze względów
technologicznych prowadzenia robót - pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich
starań, aby roboty mogły zostać zrealizowane; w takim przypadku na uzasadniony
wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co
zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 6) w toku wykonywania przedmiotu umowy
wystąpią odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki terenowe, w
szczególności istnienie podziemnych sieci instalacji, urządzeń lub
niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych. 4. Zmiana wynagrodzenia może
nastąpić w sytuacji, gdy : 1) wystąpi konieczność wprowadzenia zmian rozwiązań
projektowych, bez których wykonanie zamówienia byłoby niemożliwe, bądź
obarczone błędem. Wyliczenie kosztu robót nastąpi w oparciu o ceny jednostkowe
asortymentów robót, nie wyższe niż średnie ceny regionalne dla województwa
lubuskiego, publikowane w wydawnictwie Sekocenbud dla kwartału poprzedzającego
okres sporządzenia kalkulacji; w przypadku braku danego asortymentu robót w
publikacji Sekocenbud, Wykonawca sporządzi kosztorys szczegółowy z uwzględnieniem
stawki roboczogodziny (r-g), kosztów pośrednich (Kp), kosztów zakupu (Kz),
zysku (Z) nie wyższych niż średnie regionalne dla województwa lubuskiego,
publikowane w wydawnictwie Sekocenbud dla kwartału poprzedzającego okres
sporządzenia kalkulacji i w oparciu o ceny rynkowe materiałów oraz sprzętu
obowiązujące w województwie lubuskim. W przypadku robót, dla których brak
nakładów w KNR, będzie zastosowana wycena indywidualna Wykonawcy, zatwierdzana
przez Zamawiającego; po zatwierdzeniu nowej ceny zostanie ona wprowadzona
aneksem do umowy poprzez dopisanie nowej pozycji w kosztorysie. 2) w toku
wykonywania robót budowlanych zostanie ujawniony brak pozycji w Kosztorysie
ofertowym dla zakresu opisanego w projekcie budowlanym. W takim przypadku należy
postąpić w sposób opisany w pkt 1). 3) zajdzie konieczność, w trakcie
wykonywania robót budowlanych, wykonania prac w ilości przekraczającej wielkość
przyjętą w kosztorysie ofertowym; wartość tych robót zostanie obliczona na
podstawie cen jednostkowych zawartych w kosztorysie ofertowym, przy rozliczeniu
końcowym umowy; w przypadku, gdy wartość prac ilościowo wykraczających poza
ilość opisaną w kosztorysie ofertowym będzie w rozliczeniu końcowym powodowała
zwiększenie wynagrodzenia umownego, wówczas zmiana ta zostanie wprowadzona
aneksem do umowy; Wykonawca nie może odmówić wykonania robót wymienionych w pkt
1) i 2). 4) ulegnie zmianie urzędowa stawka należnych podatków i opłat, w
szczególności zmiana stawki podatku VAT w budownictwie - w takim przypadku na wniosek
Wykonawcy lub Zamawiającego zmiana wynagrodzenia umownego zostanie wprowadzona
aneksem do umowy. 5. Zmiana personelu Wykonawcy może odbywać się na jego
pisemny wniosek, za zgodą Zamawiającego. 6. Warunkiem dokonania zmian, o
których mowa w ust. 3 jest złożenie wniosku przez Stronę inicjującą zmianę
zawierającego między innymi: 1) opis propozycji zmiany; 2) uzasadnienie zmiany;
3) obliczenie kosztów zmiany, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie
Wykonawcy; 4) opis wpływu zmiany na harmonogram rzeczowo-finansowy i termin
wykonania Umowy. 7.Wszystkie zmiany postanowień umowy wymagają formy pisemnej
pod rygorem jej nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest
dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pszczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew pokój nr 12.
IV.4.4) Termin składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.10.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy
Pszczew ul. Rynek 13 66-330 Pszczew pokój nr 9 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym
dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych etap II
2012 - 2015.
IV.4.17) Czy przewiduje się
unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy
Pszczew
/-/ Waldemar
Górczyński
1/ Tablica UG Pszczew
2/ Strona www.bip.pszczew.pl
3/ a/a.
Pobierz
SIWZ: www.bip.pszczew.pl/site.php?pobierzSiwz
|