.Urząd Gminy w Pszczewie
ul. Rynek 13
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Protokoły z sesji kadencja 2014-2018:
Protokół nr VII.2015 z dnia 21 maja 2015 r.

BR.0002.7.2015

 

Protokół nr VII.2015

obrad VII sesji Rady Gminy Pszczew

w Sali Obrad GOK w Pszczewie ul. Poznańska 27.

odbytej w dniu 21 maja 2015 r.

Odegrano hymn.

Ad. 1.

Obrady VII sesji Rady Gminy Pszczew VII kadencji (2014-2018) otworzył o godz. 16.00 Zbigniew Gajewski, Przewodniczący Rady Gminy Pszczew. Powitał radnych, sołtysów
i zaproszonych gości. Następnie stwierdził, że zgodnie z listą obecności, na sali znajduje się 14 radnych, co stanowi kworum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał. Nieobecny radny Seweryn Kowalski, który zgłosił spóźnienie spowodowane uczestnictwem w akcji gaśniczej.

W sesji uczestniczyli:

1.      Pan Waldemar Górczyński- Wójt Gminy.

2.      Pani Halina Jokiel- Skarbnik Gminy.

3.      Pan Michał Siemiatowski- Radca Prawny.

4.      Pani Wanda Żaguń- Dyrektor GOK.

5.      Pani Halina Banaszkiewicz- Dyrektor Zespołu Szkół w Pszczewie.

6.      Pani Jolanta Minge- Dyrektor Przedszkola Samorządowego.

7.      Pan Jakub Walkowski- Zastępca Dyrektora ZUK.

 

Ad.2 Przewodniczący przedstawił porządek obrad, który przedstawiał się następująco:

1.      Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

2.      Ustalenie porządku obrad.

3.      Przyjęcie protokołu  z VI sesji Rady Gminy Pszczew.

4.      Interpelacje radnych i zapytania sołtysów.

5.      Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej.

6.      Sprawozdania z działalności jednostek organizacyjnych za 2014 rok:

-Przedszkola Samorządowego,

-Zespołu Szkół,

-Gminnego Ośrodka Kultury,

-Zakładu Usług Komunalnych.

7.      Podjęcie uchwały w sprawie diet i zwrotów kosztów podróży służbowych dla sołtysów-druk Nr 39.

8.      Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej  Gminy Pszczew na 2015 rok- druk Nr 40.

9.      Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXVII/163/09 Rady Gminy Pszczew  w sprawie przystąpienia Gminy Pszczew do Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka pod nazwą „Obra-Warta”- druk Nr 41.

10.  Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.

11.  Sprawy organizacyjne- korespondencja.

12.  Zakończenie obrad.           

Przewodniczący skierował do radnych zapytanie o propozycje zmiany porządku obrad.

Wobec braku uwag do porządku obrad, sesja toczyła się zgodnie z przedstawionym porządkiem .            




Ad.3

Przewodniczący rady, Zbigniew Gajewski wnioskował do rady o przyjęcie protokołu z  VI  Sesji bez odczytywania.

Rada jednogłośnie 14- „za”; 0-„przeciw;0- wstrzymujące przyjęła bez odczytywania protokół
z obrad VI sesji Rady Gminy Pszczew.

 

Ad. 4. Interpelacje zgłosili:

Radny Romuald Tankielun w imieniu Klubu „Twój Samorząd” zgłosił interpelacje:

- na jakim etapie znajdują się prace projektowe hali sportowej?

- na jakim etapie są ustalenia z Dyrektorem ZDP w kwestii remontu chodników w Pszczewie ul. Poznańska i Sikorskiego?

-jaki jest stopień realizacji wykupu gruntów od poszczególnych właścicieli nieruchomości pod budowę nawierzchni promenady nad jeziorem Kohle?

- wgląd do treści umów zawartych z właścicielami gruntów, na których postawiono wieże widokowe?

 

Radny Krzysztof Kaczmarek- interpelował w kwestii całkowitego kosztu budowy wież widokowych.

 

 Ad.5.

Wójt złożył informację z działalności międzysesyjnej.  Uwag i pytań do informacji nie zgłoszono.

Informacja stanowi  załącznik  do protokołu.

 

Ad.6

Dyrektor Przedszkola samorządowego, Pani Jolanta Minge przedstawiła sprawozdanie
z działalności jednostki za 2014 rok.

Pytań i uwag do sprawozdania nie wniesiono, rada przyjęła sprawozdanie do akceptującej wiadomości.

            Następnie Dyrektor Zespołu Szkół, Pani Halina Banaszkiewicz przedstawiła obszerną informację z opisowego sprawozdania jednostki za 2014 rok.

Dyrektor poinformowała, że zespół szkół jest szkołą nowoczesną poszukującą nowych rozwiązań w każdej dziedzinie. Szkoła przygotowana jest na przyjęcie sześciolatków. Następnie Dyrektor poinformowała o problemach:

- tabor samochodowy, największy problem  z wczesnym dowozem dzieci klas I-III,

- mała sala gimnastyczna – 20 oddziałów przy zaplanowanych 72 godzinach obowiązkowych zajęć,

- nieskończony odcinek drogi od Sali gimnastycznej do boiska,

- brak boiska trawiastego dla szkoły podstawowej,

Pani Halina Banaszkiewicz dodała, że w szkole prowadzona jest profilaktyka w pełni m.in. ławki dotowane są do wzrostu uczniów. Ponadto czeka szkołę wymiana monitoringu.

Dyrektor zespołu szkół podziękowała za uwagę i prosiła radnych o ewentualne pytania.

 

Radny Leonard Kaczmarek pytał o klasyfikacje uczniów w gimnazjum?

Dyrektor odpowiedziała, że w szkole podstawowej z 1 ocena ndst. było 2 uczniów. Natomiast 
w gimnazjum z jedną ndst.- 9; z dwiema ocenami ndst.- 3 i z trzema ndst.- 7 uczniów.

 

Radny Piotr Adamski był pod wrażeniem  słuchając informacji, która przedstawiła dyrektor zespołu szkół. Radny życzył dalszych sukcesów i tak dobrej pracy na rzecz prowadzonej jednostki.

Ww. pytał o osiągnięcia  sportowe uczniów, gdyż uczniowie szkoły nie brali udziału
w Pszczewskiej Dwudziestce.

Dyrektor odpowiedziała, że przyczyną nieobecności uczniów był przede wszystkim okres komunijny.

Radny Piotr Adamski pytał o narkotyki? Ponoć kręcą się oferujący ich sprzedaż?

Dyrektor odpowiedziała, że wydaje się Jej, że nasza szkoła wolną jest od tego problemu.

Pani Halina Banaszkiewicz poinformowała, że w przyszłym roku szkolnym będzie zamykana brama. Ponadto rozważana jest propozycja nauczycieli o założeniu domofonu do szkoły od strony ulicy celem kontroli wchodzących do szkoły. Wspomniała także o problemie z chodzeniem uczniów do Biedronki.

Radny Krzysztof Kaczmarek również podziękował dyrektorowi zespołu szkół za wkład pracy w prowadzonej placówce. Radnego niepokoi jednak fakt zasypiania dzieci na zajęciach, które wcześniej przyjechały do szkoły.

Radny pytał, czy Dyrektor widzi rozwiązanie tego problemu?

Dyrektor odpowiedziała, że przy takim stanie autobusów nie ma żadnych propozycji rozwiązania problemu.

Radny Romuald Tankielun podziękował radnym o troskę i głośno mówi się
o potencjalnych zagrożeniach narkotykowych. Radny proponował, żeby uczulić policjantów  prosząc o wzmożone patrole w okolicach szkoły. 

Przewodniczący rady gminy, Pan Zbigniew Gajewski również serdecznie podziękował dyrektorowi za dobra pracę na rzecz placówki a przede wszystkim uczniów. Przewodniczący widzi potrzebę zakupu 3 gimbusa.

 Radny Krzysztof Kaczmarek pytał o cenę gimbusa?

Wójt odpowiedział, że koszt nowego środka transportu to kwota rzędu 700 tys. zł. Wobec tak wysokiej ceny, Wójt proponował zakupić sprzęt używany za kwotę 100-140 tys. zł,-.

 

Radny Krzysztof Kaczmarek powrócił do przykrego zapachu w gimnazjum?

Dyrektor nie wie  co jest przyczyną tego zapachu. W szkole podstawowej nie ma już tego ,
a w gimnazjum nawet w dniu dzisiejszym jest problem.

Radny Krzysztof Kaczmarek proponował skorzystać z usług eksperta ww. zakresie.

Wójt Gminy wyjaśnił, że „świeże ścieki” nie powodują tego nieprzyjemnego zapachu. Rozwiązaniem problemu może być zamontowanie wysokiego masztu , zastosowanie wentylacji prostopadłej do wodociągu.

 

Przewodniczący Zbigniew Gajewski zapewnił, że rada wesprze  wszystkie działania Wójta celem wyeliminowania przykrego zapachy w gimnazjum. Przewodniczący podziękował dyrektorowi zespołu szkół i poprosił Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury o przedstawienie sprawozdania
z wykonania planu finansowego GOK za 2014 rok.

            Dyrektor GOK, pani Wanda Żaguń stwierdziła, że kultura nie jest obowiązkiem, jednostka wychodzi z wszelkimi propozycjami do różnych grup mieszkańców zachęcając do czynnego udziału w szerokiej ofercie kulturalnej. W IV kwartale 2014 roku z kina skorzystało 1000 osób.

 

Na obrady przybył radny Seweryn Kowalski i rada obradowała w 15 osobowym składzie.

 

Dyrektor szczegółowo omówiła zrealizowany kalendarz imprez w 2014 roku po czym poprosiła
o radnych o pytania.

Radny Piotr Adamski pytał o całkowity koszt imprez.

Dyrektor poinformowała, że kwoty przedstawione w sprawozdaniu nie odzwierciedlają całkowitych kosztów imprez.

Radny Marek Badach pytał o możliwość uruchomienia tzw. Poranków z bajką, raz bądź dwa razy w miesiącu mając na względzie wysokości cen biletów? Ponadto radny sugerował wykorzystanie projektora celem transmitowania np. meczy piłkarskich.

Radny Marek Badach prosił dyrektora GOK o wyliczenie kwoty niezbędnej do realizacji ww. wniosków przed uchwaleniem budżetu na 2016 rok.

Na zakończenie Dyrektor GOK poinformowała radnych, że baza  instytucji kultury została wyremontowana ale pozostało Muzeum, które wymaga natychmiastowego remontu. Dyrektor prosiła o przychylność rady z chwilą złożenia wniosku do budżetu na 2016 rok.

Przewodniczący rady gminy podziękował dyrektorowi GOK za przedstawienie sprawozdania z działalności jednostki w 2014 roku.

 

Następnie zastępca Dyrektora ZUK, Pan Jakub Walkowski przedstawił sprawozdanie
z działalności ZUK w 2014 roku.

Radni przyjęli sprawozdanie do akceptującej wiadomości.

 

 

Ad. 7 Podjęcie uchwały w sprawie diet i zwrotów kosztów podróży służbowych dla sołtysów-druk Nr 39.

 

Projekt uchwały przedstawił przewodniczący rady gminy, Pan Zbigniew Gajewski.

Wójt wyjaśnił, że przygotowany projekt nie spełnia wymagań radnych zgłoszonych na wspólnym spotkaniu Komisji. Powodem tego jest fakt, iż nie mogą funkcjonować dwa akty regulujące wynagrodzenie .

Obrady opuścił radny Konrad Kiona i rada obradowała w 14 osobowym składzie.

 

Przewodniczący rady, Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania, Rada Gminy jednogłośnie za-14; przeciw-0; wstrzymujące-0 podjęła uchwałę  Nr VII.37.2015 w sprawie diet i zwrotów kosztów podróży służbowych dla sołtysów. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Ad. 8 Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej  Gminy Pszczew na 2015 rok- druk Nr 40.

Projekt uchwały przedstawił Wiceprzewodniczący Pan Romuald Tankielun.

Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

Przewodniczący rady, Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania, Rada Gminy jednogłośnie za-14; przeciw-0; wstrzymujące-0 podjęła uchwałę  Nr VII.38.2015 w sprawie zmian w uchwale budżetowej  Gminy Pszczew na 2015 rok.

Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Ad. 9 Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXVII/163/09 Rady Gminy Pszczew 
w sprawie przystąpienia Gminy Pszczew do Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka pod nazwą „Obra-Warta”- druk Nr 41.

Projekt uchwały przedstawił Wiceprzewodniczący Pan Mirosław Leśny.

Wójt wyjaśnił, że  w nowym okresie finansowania ze środków Unii Europejskiej tj. w 2014- 2020, podstawową zasadą realizacji RLKS (Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność) w Polsce jest zasada „jeden obszar – jedna LSR – jedna LGD”. Tym samym obszar objęty przez daną LSR (Lokalna Strategia Rozwoju), ani żaden jego fragment, nie może być objęty przez żadną inną LSR. W praktyce oznacza to, że w przypadku, gdy w konkursie, w ramach którego dokonuje się wyboru LSR, złożone zostaną dwie lub więcej LSR obejmujące jedną tą samą gminę w ramach środków z EFRROW (Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich)  dofinansowanie nie zostanie przyznane żadnej z nich. Wobec tego podjęcie uchwały jest w pełni zasadne.

Przewodniczący rady, Zbigniew Gajewski poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania, Rada Gminy większością głosów  za-13; przeciw-0; wstrzymujące-1 podjęła uchwałę Nr VII.39.2015 zmieniającą uchwałę Nr XXVII/163/09 Rady Gminy Pszczew 
w sprawie przystąpienia Gminy Pszczew do Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka pod nazwą „Obra-Warta”.

 


Ad. 10 Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.

Wójt Gminy, Pan Waldemar Gorczyński poinformował, że na pisemne interpelacje zostaną udzielone pisemne odpowiedzi.

 

Przewodniczący rady gminy przedstawił odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych
z poprzedniej sesji ( RG0003. 13,14,15/2015.)

 

Odpowiedź na interpelację radnego Józefa Piotrowskiego w sprawie zmiany sposobu oznakowania skrzyżowania  dróg ul. Trzcielskiej z ul. Międzyrzecką.

Ww. sprawie skierowano pismo do ZDP w Międzyrzeczu. Z uwagi na mała ilość zdarzeń drogowym zarejestrowanych przez Komendę Powiatowej Policji, Zarząd Dróg Powiatowych nie widzi podstaw do wprowadzenia zmian w organizacji ruchu.

 

Radny Romuald Tankielun stwierdził, że jeżeli finansujemy Policje to żądajmy od niż rzeczy, które mogą pomóc w rozwiązaniu problemu.

Radny Leonard Kaczmarek – poziomy znak na jezdni rozwiązałby problem.

 

Odpowiedź na interpelację Nr 0003.14 radnego Józefa Piotrowskiego- radny usatysfakcjonowany był odpowiedzią.

Odpowiedź na interpelację Nr 0003.13 radnego Romualda Tankieluna  w sprawie oświetlenia terenów rekreacyjnych- radny usatysfakcjonowany był odpowiedzią.

 

Radny Romuald Tankielun powrócił do tematu kamienie przy placu zabaw na ul. Kasztanowej, według radnego kamienie mają nieregularny kształt przez co stwarzają zagrożenie.

 

Radny Piotr Adamski pytał o wniosek w sprawie zmiany uchwały dotyczącej gospodarowaniem komunalnym zasobem mieszkaniowym?

Przewodniczący rady, Pan Zbigniew Gajewski odpowiedział, że po rozmowie z Wójtem ww. sprawie nad projektem uchwały będzie pracowała powołana przez Wójta Komisja i temat stanie na sesji w miesiącu sierpniu br.

 

Ad. 11 Sprawy organizacyjne- korespondencja.

Radny Romuald Tankielun poinformował radnych o odbiorze inwestycji umocnienie linii brzegowej jeziora Kohle w dniu 26.05.2015 godz. 8.00, na który został zaproszony radny wraz
z radnym Leonardem Kaczmarkiem.

 

Radny Józef Piotrowski, przewodniczący komisji poinformował i zaprosił radnych do udziału w objeździe świetlic wiejskich, który odbędzie się 25 maja br. o godz. 16.00 spod UG Pszczew.

 

Prowadzący obrady Pan Zbigniew Gajewski - wobec wyczerpania porządku obrad – zamknął obrady VII zwyczajnej sesji Rady Gminy Pszczew.

 

 

 

Protokołowała:

M. Wojtucka

                                                   Obradom przewodniczył

                                                         Zbigniew Gajewski

 
informacje udostępnił:Maria Wojtucka
data udostępnienia: 2015-11-12 10:55:19
ostatnia modyfikacja: Maria Wojtucka 2015-11-12 10:55:19 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 144290