.Urząd Gminy w Pszczewie
ul. Rynek 13
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Karty Usług:
UZYSKANIE DOKUMENTÓW (ODPISÓW) Z KSIĄG STANU CYWILNEGO

UZYSKANIE DOKUMENTÓW (ODPISÓW) Z KSIĄG STANU CYWILNEGO


MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Rynek 13, Pszczew
Złożenie dokumentów:
Osobiście - wymagany wniosek
Odbiór dokumentów:
Wydawanie odpisów z akt s.c. – osobiście lub korespondencyjnie
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem Tel. (+48) 95 74-92-320 lub e-mail:
usc@pszczew.pl

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
do 30 dni

OPŁATY
Opłaty w wysokości:
 -22 zł – odpis skrócony,
- 33 zł – odpis zupełny,
- 24 zł  -  zaświadczenie o nie figurowaniu aktu lub braku księgi.
Opłaty skarbowe,
Urząd Gminy w Pszczewie
918 367 000000 231 92 56 000000 1  
Bank Spółdzielczy w Międzyrzeczu
z dopiskiem czego dotyczy dana wpłata

TRYB ODWOŁAWCZY
1.Od decyzji, odmawiającej wydania odpisu, wydanej przez Kierownika USC w Pszczewie, przysługuje odwołanie do Wojewody Lubuskiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
2.Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Wojewody Lubuskiego, w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.

DODATKOWE INFORMACJE
Rejestry będące w posiadaniu USC w Pszczewie:
księgi urodzeń, małżeństw i zgonów, ( od 1945 roku)
akta zbiorowe: urodzeń, małżeństw i zgonów.
Z rejestrów tych wydawane są:
-odpisy zupełne i skrócone aktów stanu cywilnego,
-zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku,
-zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego.
Okres przechowywania ksiąg stanu cywilnego w archiwum USC wynosi do 100 lat.
Krąg uprawnionych do otrzymywania danych w formie odpisów i zaświadczeń na podstawie art. 83 ustawy z dnia 29 września 1986 r. - prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U Nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami) został ograniczony do osoby, której stan cywilny został w akcie stwierdzony oraz jej:
wstępnego (rodzice, dziadkowie),
zstępnego (dzieci, wnuki),
rodzeństwa,
małżonka
przedstawiciela ustawowego.
Odpisy aktów stanu cywilnego i zaświadczenia o dokonanych w księgach wpisach lub ich braku mogą być również wydane na wniosek innych osób niż wymienione powyżej, które wykażą w tym interes prawny oraz na wniosek organizacji społecznej, jeżeli jest to uzasadnione celami statutowymi takiej organizacji i gdy przemawia za tym interes społeczny.
Uprawnienia przysługują także sądom lub innym organom państwowym.

WYMAGANE DOKUMENTY:
1.Wniosek o wydanie odpisu skróconego / zupełnego aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu.
2.Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
3.Do wglądu - dokument tożsamości wnioskodawcy

PODSTAWA PRAWNA
1.Ustawa z dnia 29 września 1986 r. - prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity: Dz. U.
z 2004 r. Nr 161, poz. 1688, z późn. zm).
2.Ustawa z dnia 16 listopada2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635, z późn. zm.).
3.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. -  kodeks postępowania administracyjnego  (tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).

 
informacje wprowadził:Maria Wojtucka
informacje wytworzył:Kierownik USC Marek Minge
data ostatniej modyfikacji: 4 Października 2011 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 144290