Pszczew,
dnia 29.07.2013r.
Oferenci w przetargu nieograniczonym „Budowa gminnej infrastruktury teleinformatycznej
w gminie Pszczew”
ZP.271.8.2013
przetarg nieograniczony: „Budowa gminnej infrastruktury teleinformatycznej w gminie Pszczew”
Na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. –
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.)
poniżej przedstawiam treść zapytań wraz z odpowiedziami do niniejszego
przetargu. Jednocześnie informuję, iż odpowiedzi na poniższe pytania oraz
zmiany określone w punkcie III stanowią modyfikację treści SIWZ w rozumieniu
art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.)
Pytanie I
Zamawiający, w
odpowiedzi na pytanie 2 oraz na pytanie 37 informuje, że nie dopuszcza łączenia
referencji z prac związanych z projektowaniem oraz budową kanalizacji
teletechnicznej w taki sposób aby spełniały wymagania Zamawiającego, czyli
wykazania przynajmniej 1 roboty projektowo – budowlanej obejmującej co najmniej
15 km kanalizacji teletechnicznej – światłowodowej.
Oba zadania, projekt i budowa, nie
nachodzą na siebie (najpierw konieczne jest wykonanie projektu i uzyskanie
niezbędnych pozwoleń i dopiero po zakończeniu tej fazy możliwa jest budowa),
nie łączą się w sposób, który wymaga aby oba zadania musiała wykonać jedna
firma, stąd brak jest uzasadnienia dla wymogu Zamawiającego i nie wyrażenie
zgody na tego typu łączenie referencji. Co więcej powszechną praktyką jest, że
inna firma zajmuje się projektowaniem, a inna budową kanalizacji
teletechnicznej. Ograniczenie narzucone przez Zamawiającego w sposób
nieuzasadniony eliminuje więc możliwość złożenia oferty wspólnej dwóch
wykonawców, z których jeden miałby wykonać projekt a drugi kanalizację zgodnie
z ich specjalizacją. Tego typu obostrzenie jest więc sprzeczne z art.7 ust. 1 w
związku z art.23 ust.1 i art.22 ust.1 pkt 2,4,5 Prawa zamówień publicznych,
gdyż Zamawiający bezpodstawnie ogranicza ilość potencjalnych oferentów. Mając
na uwadze powyższe wnosimy o weryfikację wyrażonego stanowiska i dopuszczenie
do udziału oferentów dysponujących odrębnymi referencjami na obie części
przedmiotu zamówienia.
Odpowiedź I
Zamawiający
zmienia warunki udziału w postępowaniu przetargowym w następujący sposób:
Ppkt
2 w rozdziale V pkt 2 SIWZ dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia
otrzymuje brzmienie:
Rozdział
V pkt 2 ppkt 2) posiadania wiedzy i doświadczenia.
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
a)
warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał
należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
-
przynajmniej 1 robotę budowlaną obejmującą co najmniej 15 km kanalizacji
teletechnicznej – światłowodowej
-
przynajmniej 1 robotę projektowo - budowlaną w zakresie budowy masztu radiowego
minimum H=20m
-
przynajmniej 1 robotę z zakresu bodowy systemu punkt-wielopunkt na bazie
technologii WiFi 802.11 a/b/g/n składającego się z przynajmniej 15 punktów
dostępowych i kontrolera
b)
warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał:
- co najmniej 1 usługę polegającą na
opracowaniu dokumentacji projektowej na budowę co najmniej 15 km sieci
światłowodowej
Ponadto dodaje się ppkt 2a w
rozdziale V pkt 3 („Każdy
z wykonawców w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w pkt 2 ma obowiązek złożyć następujące oświadczenia i dokumenty”)
oraz dodaje się załącznik nr 4a do SIWZ o treści jak w załączniku nr 4a do
niniejszych modyfikacji:
Rozdział V pkt 3
ppkt 2a:
2a) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń
okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie
ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia dzielności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich
wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi
zostały wykonane lub są wykonywane - sporządzony według wzoru stanowiącego
Załącznik nr 4a do niniejszej SIWZ oraz załączeniem dowodów czy usługi zostały
wykonane lub są wykonywane należycie.
Z informacji zamieszczonych w Załączniku nr 4a lub z treści załączonych dowodów musi jednoznacznie wynikać, że Wykonawca
wykonał w okresie ostatnich 3 lat wymagane przez Zamawiającego usługi.
Wykonawca zobowiązany jest wskazać w wykazie oraz
złożyć poświadczenia tylko dla głównych usług tj. usług
niezbędnych do
wykazania spełniania warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia Wykonawcy.
Pytanie 2
Zamawiający, w odpowiedzi na pytanie 10 wymaga zastosowania protokołu CAPWAP
powołując się na normy RFC5415 i RFC5416. Z udzielonej odpowiedzi jednak
wynika, iż Zamawiający nie rozumie na czym polega działanie protokołu CAPWAP i
LWAPP i nie wykazał jakiej funkcjonalności oczekuje. Niepoprawne i
zmodyfikowane tłumaczenie części opisu protokołu CAPWAP zamieszczonego w
Wikipedii nie może stanowić uzasadnienia co do konieczności stosowania tego
protokołu (źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/CAPWAP) W związku z powyższym wyjaśniamy co definiują
poszczególne standardy. I tak w wersji
oryginalnej definicja jest następująca:
· RFC 5416:
Control and Provisioning of Wireless Access Points (CAPWAP) Protocol Binding
for IEEE 802.11
· RFC 5415:
Control And Provisioning of Wireless Access Points (CAPWAP) Protocol
Specification
· RFC 5412: Lightweight Access Point
Protocol
W związku z tym
powoływanie się w tym przypadku na standardy RFC nie ma najmniejszego sensu,
gdyż definiują one sposoby działania tych protokołów. Nadto należy podkreślić,
iż producenci mogą dowolnie stosować jeden lub drugi protokół bez uszczerbku co
do ich funkcjonalności. Co więcej wielu z nich stosuje różnego rodzaju
rozszerzenia, które zwiększają funkcjonalności tych protokołów. Jeżeli zatem
przesłanką Zamawiającego do wskazania protokołu CAPWAP i eliminacji protokołu
LWAPP była jakaś funkcjonalność, to uprzejmie prosimy o jej wskazanie i na tej
podstawie dopuszczanie lub nie określonego protokołu czy rozwiązania. Żądanie
dostarczenia urządzenia komunikującego się jednym protokołem i zakaz stosowania
innego, to jakby wymóg komunikowania się po niemiecku i zakaz komunikowania się
po angielsku. Wywodzenie tylko na tej podstawie, że jedna komunikacja jest
lepsza od drugiej jest nieuzasadnione i niezgodne z art. 29 ust.2 i 3 oraz
art.30 ust. 4 i 6 Prawem zamówień publicznych co w konsekwencji jest sprzeczne
z art. 7 ust.1 Pzp. W związku z powyższym wnosimy o uznanie równoważności
protokołu LWAPP lub wskazanie funkcjonalności oczekiwanej przez Zamawiającego w
ramach niniejszego postępowania.
Odpowiedź II
Zamawiający wyraża zgodę na
zastosowanie protokołu LWAPP jako równoważnego w stosunku do CAPWAP.
III/ Zamawiający zmienia termin składania ofert
z dnia 31.07.2013r. godz. 13.00 na
dzień 07.08.2013r. godz. 12.00 oraz otwarcia ofert z dnia 31.07.2013r. godz. 12.15 na dzień 07.08.2013r.
godz. 12.15. Zmianie ulega również termin wpłaty wadium z dnia 31.07.2013r. na dzień 07.08.2013r.
Zamawiający zmienia również opis koperty z
dnia 31.07.2013r. na dzień 07.08.2013r. i zaleca, aby
w oznakowaniu opakowania zewnętrznego oferty uwzględnić powyższe zmiany.
Z uwagi na fakt, że zmiany treści
specyfikacji istotnych warunków zamówienia określone w punktach I i III powyżej
prowadzą do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający, zgodnie z art.
38 ust. 4a oraz w związku z art. 12a ust. 3 ustawy
z dnia 29
stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.
759 z późn. zm.) zamieszcza
ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz na stronie
internetowej www.bip.pszczew.pl i tablicy ogłoszeń UG Pszczew.
Pozostałe zapisy SIWZ nie ulegają zmianie.
Wójt Gminy
Pszczew
/-/ Waldemar
Górczyński
Załącznik:
1/ Załącznik 4a Wykaz
wykonanych/wykonywanych* usług |