P R O T O K Ó Ł NR I/06
z przebiegu sesji inauguracyjnej Rady Gminy Pszczew
odbytej w dniu 27.11. 2006 r. od godz. 10.00 do godz.14.00
w sali Gminnego Ośrodka Kultury w Pszczewie przy ul. Poznańskiej 27
Ad 1.
Odegrano hymn.
Przewodniczący poprzedniej kadencji Pan Jarosław Szałata powitał wszystkich przybyłych na obrady i przekazał prowadzenie obrad najstarszemu wiekiem radnemu Panu Wojciechowi Hałuszczakowi.
Następnie przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej Pani Alicja Filipiuk wręczyła obecnym radnym zaświadczenia o wyborze na radnego.
Senior Pan Wojciech Hałuszczak podziękował za powierzenie tak zaszczytnej funkcji i dokonał otwarcia I sesji Rady Gminy Pszczew kadencji 2006-2010.
Ww. poinformował, że ustawowy skład rady wynosi 15 radnych. Po czym stwierdził, że w sesji uczestniczy 14 radnych, co stanowi quorum, przy którym rada gminy może obradować i podejmować prawomocne uchwały. Nie uczestniczył w sesji Bernard Kowalski.
Radny Wojciech Hałuszczak powitał serdecznie radnych, Wójta, Skarbnika, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych oraz podziękował Pani Alicji Filipiuk za wręczenie zaświadczeń radnym.
Ad 2.
Prowadzący obrady przystąpił do ceremonii złożenia ślubowania przez nowo wybranych radnych. Poprosił wszystkich o powstanie po czym odczytał treść roty ślubowania, informując, że po słowie „Ślubuję” każdy z radnych może wypowiedzieć formułę „Tak mi dopomóż Bóg”. Najmłodszy wiekiem radny Pan Krzysztof Młynarczyk odczytywał kolejno z imienia i nazwiska radnych, a radni wstawali i wypowiadali słowo „Ślubuję”.
Wojciech Hałuszczak pogratulował oraz stwierdził, że radni którzy złożyli ślubowanie, objęli mandat Radnego Rady Gminy Pszczew.
Ad 3.
Prowadzący obrad przedstawił proponowany porządek sesji, przygotowany przez zwołującego sesję przewodniczącego poprzedniej kadencji Pana Jarosława Szałatę.
Radny Wojciech przeczytał porządek obrad, który przedstawia się następująco:
-
Otwarcie sesji i powierzenie przewodnictwa obrad najstarszemu wiekiem spośród radnych obecnych na sesji
-
Ślubowanie Radnych.
-
Przyjęcie porządku obrad.
-
Wybór Przewodniczącego Rady Gminy Pszczew
-
zgłaszanie kandydatów na funkcje Przewodniczącego Rady Gminy
-
powołanie Komisji Skrutacyjnej
-
przeprowadzenie głosowania (tajnego)
-
podjęcie uchwały stwierdzającej wybór
-
Przyjęcie przez Przewodniczącego Rady Gminy prowadzenia sesji od Radnego Seniora.
-
Wybór Wiceprzewodniczacego Rady Gminy:
-
zgłaszanie kandydatów na funkcje Przewodniczącego Rady Gminy
-
powołanie Komisji Skrutacyjnej
-
przeprowadzenie głosowania (tajnego)
-
podjęcie uchwały stwierdzającej wybór
-
Sprawozdanie Wójta z działalności międzysesyjnej oraz złożenie raportu o stanie gminy.
-
Zakończenie obrad.
Po przedstawieniu porządku obrad Radny Senior zwrócił się z pytaniem do radnych czy chcą zabrać głos w sprawie porządku obrad.
Radny Roman Napieraj wnioskował o wprowadzenie do porządku obrad następujących projektów uchwał:
-
powołanie składu osobowego Komisji Rewizyjnej
-
powołanie składów osobowych komisji rady gminy
-
powołanie doraźnej komisji do opracowania zmian w statucie Gminy Pszczew
Prowadzący obrady podał pod głosowanie wniosek radnego Napieraja.
Radni jednogłośnie (14 za) zdecydowali o wprowadzeniu do porządku obrad dzisiejszej sesji ww. projektów uchwał.
Wojciech Hałuszczak poinformował, ze przyjęte projekty będą omówione w pkt. 6.1, 6.2, 6.3.
Pod głosowanie poddano cały porządek obrad, który rada zaakceptowała jednogłośnie (12 za)
Ad.5.
Radny senior przystąpił do punktu- wybór przewodniczącego:
a)zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego
Prowadzący obrady prosił o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego rady gminy
Radna Jadwiga Gajewska zgłosiła kandydaturę radnego Konrada Kiony, który wyraził zgodę na kandydowanie.
Więcej kandydatów nie zgłoszono i zamknięto listę zgłoszeń ( 13 za , 1 wstrzymujący).
b) powołanie Komisji Skrutacyjnej
Wojciech Hałuszczak zaproponował 3- osoby skład komisji co zaaprobowała rada większością głosów ( 13 za, 1 wstrzymujący).
Zgłoszono następujące kandydatury do składu komisji:
Radnego Dominika Wilczyńskiego, Marka Łazarskiego oraz Gabrielę Cop, którzy wyrazili zgodę na prace w komisji.
Poddano pod głosowanie skład komisji w osobach:
-
Dominik Wilczyński
-
Marek Łazarski
-
Gabriela Cop
Rada jednogłośnie ( 14 za) zatwierdziła ww. skład komisji.
Komisja przystąpiła do prac związanych z przygotowanie zasad głosowania oraz kartami do głosowania.
Prowadzący obrady zarządził 10 minutową przerwę.
Po przerwie wznowiono obrady, przewodnicząca komisji skrutacyjnej Gabriela Cop odczytała zasady głosowania, które rada przyjęła bez zastrzeżeń.
Komisja rozdała karty i kolejno wyczytywani radni wrzucali do urny karty do głosowania.
Po krótkiej przerwie w obradach, przewodnicząca komisji skrutacyjnej odczytała protokół komisji z przeprowadzonego głosowania, w wyniku którego na przewodniczącego rady gminy wybrano Konrada Kionę. Protokół komisji stanowi załącznik do uchwały stwierdzającej wybór, który odczytał Wojciech Hałuszczak.
W wyniku głosowania, rada gminy jednogłośnie 14 za podjęła Uchwałę Nr I/ 1/2006 z dnia 27 listopada 2006 roku stwierdzającą wybór przewodniczącego Rady Gminy Pszczew. Uchwała stanowi załącznik do uchwały.
Ad.5
Wojciech Hałuszczak pogratulował wybranemu przewodniczącemu, i przekazał dalsze prowadzenie obrad nowo wybranemu przewodniczącemu.
Przewodniczący Konrad Kiona podziękował za zaufanie i wybór, i przystąpił do realizacji porządku obrad od pkt. 5.
Ad.6.
Przewodniczący zaproponował aby wybór wiceprzewodniczącego przeprowadziła komisja skrutacyjna w poprzednim składzie tj.
-
Gabriela Cop- przewodnicząca
-
Dominik Wilczyński
-
Marek Łazarski
Członkowie komisji wyrazili zgodę na prace w komisji.
Wniosek przewodniczącego rada przyjęła jednogłośnie ( 14 za).
Zgłaszanie kandydatów:
Zgłoszono kandydaturę radnego Czesława Brzezińskiego, który wyraził zgodę..
Więcej kandydatów nie zgłoszono , listę zgłoszeń zamknięto większością głosów ( 13 za, 1 wstrzymujący).
Przewodnicząca komisji skrutacyjnej odczytała zasady głosowania, które zostały przez radę przyjęte bez uwag. Rozdano karty i radni przystąpili do głosowania.
Po krótkiej przerwie przewodnicząca komisji skrutacyjnej odczytała protokół z wyboru wiceprzewodniczącego rady gminy. W wyniku tajnego głosowania wybrano na wiceprzewodniczącego rady Pana Czesława Brzezińskiego.
Przewodniczący rady odczytał projekt uchwały stwierdzającej wybór wiceprzewodniczącego rady. W wyniku głosowania rada gminy jednogłośnie ( 14 za) przyjęła Uchwałę Nr I/2/2006 z dnia 27 listopada 2007 roku stwierdzająca wybór wiceprzewodniczącego rady gminy, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Zasady głosowania oraz protokół komisji skrutacyjnej stanowią załącznik do ww. uchwały.
Ad.6.1
Powołanie Komisji Rewizyjnej, w tym przewodniczącego komisji.
Na przewodniczącego komisji rewizyjnej zgłoszono kandydaturę radnej Ewy Stelmaszyk, która wyraziła zgodę.
Więcej kandydatur nie zgłoszono. Lista zgłoszeń została zamknięta jednogłośnie ( 14 za).
Przewodniczący poddał pod głosowanie kandydaturę Ewy Stelmaszyk na przewodniczącą komisji rewizyjnej. W wyniku głosowania, rada jednogłośnie ( 14 za) dokonała wyboru radnej Stelmaszyk na przewodniczącą komisji rewizyjnej.
Następnie rada zdecydowała o liczebności komisji tj. 4 osoby: przewodnicząca i 3 członków.
Przewodniczący rady Konrad Kiona prosił o zgłaszanie kandydatów na członków komisji rewizyjnej.
Zgłoszono:
Romualda Tankielun, który wyraził zgodę
Dariusza Wittchen, który wyraził zgodę
Leona Wajmana, który wyraził zgodę
Mirosława Leśnego, który nie wyraził zgody
W związku z brakiem dalszych zgłoszeń jednogłośnie zamknięto listę kandydatur w liczbie trzech.
Przewodniczący rady poddał pod głosowanie kandydatów na członków komisji rewizyjnej w osobach:
Romualda Tankieluna
Dariusza Wittchen
Leona Wajmana
Rada jednogłośnie ( 14 za) zatwierdziła członków komisji rewizyjnej ww. składzie.
Pod głosowanie poddano całą uchwałę w sprawie powołania składu osobowego komisji rewizyjnej, którą przyjęto jednogłośnie ( 14 za). Uchwała Nr I/3/2006 z dnia 27 listopada 2006 roku ww. sprawie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad.6.2
Przewodniczący rady prosił radnych o zgłaszanie kandydatów do składów stałych komisji rady.
Ustalono 6 osobowy skład komisji budżetu i finansów w następującym składzie:
Jadwiga Gajewska
Czesław Brzeziński
Mirosław Leśny
Gabriela Cop
Dariusz Wittchen
Marek Łazarski
Kandydaci wybrali spośród siebie na przewodniczącego radna Jadwigę Gajewską oraz na zastępcę Czesława Brzezińskiego.
Następnie ustalono 5 osobowy skład komisji Oświaty, Kultury i Kultury Fizycznej w następującym składzie:
Romuald Tankielun
Dominik Wilczyński
Leon Wajman
Konrad Kiona
Krzysztof Młynarczyk
Kandydaci wybrali spośród siebie na przewodniczącego komisji radnego Romualda Tankieluna , a na zastępcę radnego Dominika Wilczyńskiego.
Nastęopnie ustalono 4 osobowy skład Komisji Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa w następującym składzie:
Ewa Stelmaszyk
Wojciech Hałuszczak
Roman Napieraj
Kandydaci wybrali Ewę Stelmaszyk na przewodniczącą komisji oraz radnego Wojciecha Hałuszczaka na zastępcę.
Ww. radni wyrazili zgodę na prace w poszczególnych komisjach.
Przewodniczący rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie powołania składów osobowych komisji rady gminy. W wyniku głosowania rada gminy jednogłośnie ( 14 za) podjęła Uchwałę Nr I/ 4/ 2006 z dnia 27 listopada 2006 roku w sprawie powołania składów osobowych komisji rady gminy. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Ad.6.3
Przewodniczący rady odczytał projekt uchwały w sprawie powołania doraźnej komisji ds. zmian w statucie.
Poprosił o zgłaszanie kandydatów do składu ww. komisji.
Zgłoszono następujących kandydatów:
Krzysztofa Młynarczyka
Leona Wajmana
Romana Napieraj
Zamknięto listę kandydatów ( 12 za, 2 wstrzymujące)
Kandydaci wyrazili zgodę na pracę w tej komisji.
Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały. W wyniku głosowania, rada gminy większością głosów ( 13 za, 3 wstrzymujące)podjęła uchwałę Nr I/5/2006 z dnia 27 listopada 2006 roku w sprawie powołania doraźnej komisji do opracowania zmian w statucie Gminy Pszczew. Uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Wójt prosił, żeby komisja niezwłocznie przystąpiła do prac nad zmianą statutu.
Ad.7
Wójt przedstawił sprawozdanie z działalności międzysesyjnej, które stanowi załącznik do protokołu.
Nowo wybrani radni otrzymali raport o stanie gminy.
Ad.8
Przewodniczący rady poinformował o wyczerpaniu tematów dzisiejszej sesji, podziękował wszystkim za dział w obradach i zamknął obrady I sesji rady gminy.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
M.Wojtucka
|