Uchwała Nr XXVI.171.2012 Rady Gminy Pszczew
z dnia 20 grudnia 2012 r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441,Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr149, poz. 887, Nr 217, poz. 1281, z 2012 r. poz. 567.), art. 6 r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 i 951) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Określa się zakres obowiązywania systemu odbioru odpadów komunalnych, który obejmuje mieszkańców nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Pszczew.
2. System obejmuje jedynie odpady wytworzone w gospodarstwach domowych, wyłączone są z niego odpady pochodzące z działalności gospodarczej, nawet jeśli prowadzona jest ona w miejscu zamieszkania.
§ 2. 1. Określa się ilość odpadów odbieranych w ciągu miesiąca z nieruchomości zamieszkałej dla budownictwa jednorodzinnego, która uzależniona jest od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość i wynosi minimum:
1) z nieruchomości zamieszkałej przez 1- 5 osób: jeden pojemnik o pojemności 120 l do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz po jednym worku z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie;
2) z nieruchomości zamieszkałej przez 6 i więcej osób: jeden pojemnik o pojemności 240 l do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz po dwa worki z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie.
2. Określa się ilość odpadów odbieranych w ciągu miesiąca z nieruchomości zamieszkałej dla budownictwa wielorodzinnego, która uzależniona jest od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość i wynosi minimum:
1) jeden pojemnik o pojemności 1100 l do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych od 1 do 35 osób zamieszkujących dany budynek wielorodzinny oraz po 9 worków z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie.
2) odpowiednio większą ilość pojemników o pojemności 1100 l i worków z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie, dostosowanych do liczby mieszkańców powyżej 35 osób zamieszkujących daną nieruchomość wielorodzinną.
3. Dopuszcza się przy zachowaniu minimalnej pojemności pojemników, zastosowanie do gromadzenia odpadów komunalnych innych pojemników, niż zostały wyżej określone.
4. Dopuszcza się zastosowanie do zbierania selektywnego odpadów komunalnych innych znormalizowanych pojemników z tworzyw sztucznych oznaczonych odpowiednimi kolorami.
5. Terminy odbioru poszczególnych rodzajów odpadów podane zostaną w harmonogramach, które zostaną dostarczone mieszkańcom oraz dostępne będą na stronie internetowej Gminy Pszczew
§ 3. 1. Ustala się, iż w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi świadczone będą usługi:
1) odbieranie następujących rodzajów odpadów komunalnych, prowadzone bezpośrednio od właścicieli nieruchomości:
a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych,
b) selektywnie zbieranych: papieru i tektury, odpadów opakowaniowych ze szkła, tworzywa sztucznego,
c) selektywnie zbieranych odpadów zielonych 8 razy w ciągu roku zgodnie z harmonogramem, który
zostanie dostarczony mieszkańcom oraz dostępny będzie na stronie internetowej Gminy Pszczew
2) odbieranie następujących odpadów komunalnych selektywnie zbieranych wraz z wymienionymi w pkt 1 lit. b, c w punktach selektywnego zbierania odpadów:
a) metali,
b) zużytych baterii i akumulatorów,
c) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
d) zużytych opon,
e) przeterminowanych leków,
f) odpadów niebezpiecznych,
g) odpadów wielkogabarytowych,
h) odpadów budowlanych i rozbiórkowych.
2. Lokalizacje i zasady korzystania z punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych określone zostaną w szczegółowym regulaminie korzystania z punktów i podane do wiadomości mieszkańcom poprzez wywieszenie na tablicach informacyjnych na terenie Gminy oraz na stronie internetowej Gminy Pszczew.
§ 4. Przeterminowane leki można także przekazywać do specjalistycznych pojemników znajdujących się w aptece na terenie Gminy Pszczew.
§ 5. Zużyte baterie można przekazywać do specjalistycznych pojemników znajdujących się w szkołach, świetlicach, budynkach użyteczności publicznej i sklepach na terenie Gminy Pszczew.
§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Pszczew.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego z mocą obowiązującą od dnia 01 lipca 2013 r.
Przewodniczący Rady Gminy
Konrad Kiona |