Pszczew:
Przebudowa kopca ziemnego nad jeziorem Miejskim (Pszczewskim) w Pszczewie
Numer ogłoszenia: 72282 - 2014; data zamieszczenia: 04.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy: zamówienia
publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Pszczew , Rynek 13, 66-330 Pszczew, woj. lubuskie, tel. 095 7492310, faks 095
7492312.
·
Adres strony internetowej zamawiającego: www.pszczew.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa kopca ziemnego nad jeziorem Miejskim
(Pszczewskim) w Pszczewie.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia: roboty
budowlane.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotu umowy obejmuje
wykonanie robót budowlanych polegających na Kopiec ziemny Zaprojektowano
kształt ściętego stożka najbardziej odpowiadający obecnemu kształtowi kopca
wysokość stożka ponad teren od strony ul. Sikorskiego wynosi 8 m, średnica
tarasu widokowego kształtem zbliżonego do koła to ok 15.5 m, pochylenie skarp
od strony jeziora wynosi 1 do 2, pochylenie skarp stożka wynosi 1 do 2,
szerokość schodów prowadzących na taras widokowy wynosi 1.5 m, wysokość stopnia
wynosi 17.5 cm, szerokość stopnia wynosi 30 cm, długość spocznika wynosi 1.5 m,
po obu stronach stopni należy wykonać balustradę drewnianą o wysokości 1.1 m.
Stopnie wykonane będą z brukowca ułożonego na podsypce piaskowej, podpartego
palisadą z drewna akacjowego. Nawierzchnia tarasu widokowego wykonana będzie z
brukowca z kamienia łamanego ograniczonego opornikiem kamiennym. Wokół tarasu
widokowego będzie ustawiony podest drewniany z balustradą o wysokości 1.1 m
oraz ławki dla zwiedzających. Wokół krawędzi tarasu zaprojektowano ściek z
kamienia łamanego, który ma za zadanie przejąć wody opadowe z tarasu i za
pomocą czterech rur drenarskich PVC odprowadzić je poza podstawę stożka
unikając rozmycia skarp. Skarpy zostaną wyrównane a ubytki powierzchni
uzupełnione gruntem mineralnym zmieszanym z humusem lub biomasą oraz obsadzone
krzewami dobrze ukorzeniającymi się, tak aby zwiększyć stabilność skarp oraz
retencję wód opadowych. Dojście do kopca. Ścieżka gruntowa, prowadząca od ulicy
Gen. W. Sikorskiego wzdłuż kopca, będzie utwardzona, dając możliwość zejścia
pieszego nad jezioro, ale także dojazdu rowerem i lekkim samochodem służb
komunalnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom ścieżki należy
wykonać roboty ziemne, zmniejszając pochylenie skarpy nad jeziorem do 10%. Na
całej długości ścieżki projekt zakłada wykonanie nawierzchni o szerokość 3.00 m
i przekroju daszkowy o pochyleniu 3% z brukowca z kamienia łamanego na podsypce
piaskowej ok. 363 m2. Nawierzchnia będzie ograniczona opornikiem kamiennym
wtopionym, co pozwoli wodzie opadowej swobodny spływ w przyległą do nawierzchni
zieleń niską. Powstałe w trakcie robót ziemnych skarpy wykopu należy pokryć
warstwą ziemi urodzajnej i obsiać trawą. Dojazd do kopca. Istniejący dojazd
otrzyma nową nawierzchnię z kostki kamiennej 9 do 11 cm ułożonej w łuki
spłaszczone. Ograniczeniem nawierzchni będzie opornik kamienny ostro łupany o
wymiarach 12 na 20 cm, ustawiony na ławie betonowej z oporem. Górna
powierzchnia opornika ma być usytuowana na wysokości nawierzchni tak, aby wody
opadowe mogły swobodnie wsiąkać w przyległą zieleń. Podbudowę pod nawierzchnię
z kostki kamiennej, dla ruchu samochodów osobowych i sporadycznie samochodów ciężarowych
służb komunalnych, będzie stanowiła obecna nawierzchnia z kruszywa, uzupełniona
i wyrównana do zaprojektowanej geometrii i pochyleń nawierzchni. W
charakterystycznych miejscach należy sprawdzić grubość podbudowy z kruszywa i w
miarę potrzeb, uzupełnić tak, aby minimalna grubość nie była mniejsza niż 15
cm. Na tak przygotowanej podbudowie należy ułożyć nawierzchnię z kostki
kamiennej 9 do 11 cm około 430 m2 ułożonej w łuki spłaszczone, na podsypce
piaskowo-cementowej 4 do 1 o grubości 3 cm. Pochylenia poprzeczne nawierzchni,
a także podłużne od budynku, mają wynosić 2%. Zakres robót do wykonania
szczegółowo określają dokumentacje projektowe pn.: Przebudowa kopca ziemnego
nad jeziorem Miejskim (Pszczewskim) w Pszczewie wraz z STWiOR oraz pomocniczo przedmiar
robót sporządzone przez Przedsiębiorstwo Projektowo-Usługowe System A Antoni
Przybylski Gorzów Wlkp.
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
·
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
·
Zamawiający przewiduje
udzielanie zamówień uzupełniających, maksymalnie do 50% wartości zamówienia i
polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.
II.1.7) Czy
dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy
dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
Informacja
na temat wadium: Wadium
należy wnieść w wysokości 5 000,00 zł (słownie pięć tysięcy złotych) w terminie
do dnia 20.03.2014 do godziny 12:00.
III.2)
ZALICZKI
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
ozamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
o warunek
zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał należycie w
okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: minimum jedną
najważniejszą robotę budowlaną z zakresu robót nawierzchniowych z brukowca o
powierzchni min. 400 m2 Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu
zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na
zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA
·
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania warunku: - warunek zostanie uznany za spełniony,
jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować minimum jedną osobą
tj. Kierownikiem robót drogowych wymagane kwalifikacje i drogowej. Na podstawie
art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr
243, poz. 1623 - tekst jednolity ze zmianami) osoby, które przed dniem wejścia
w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania
przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym
zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z ich treścią
decyzji o ich nadaniu w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania.
Ponadto, zgodnie z art. 12 a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje
techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane,
mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały
uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. W związku z powyższym,
Zamawiający zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom
wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na
zasadach opisanych w ustawie z dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania
kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie
dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
zamawiający
nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz
robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót,
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz
wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone;
- wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
III.4.2) W
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) oferta
cenowa zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 siwz; w przypadku składania oferty wspólnej
należy złożyć jeden dokument 2) odpowiednie pełnomocnictwa; tylko w sytuacjach
określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty
wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz) 3) oświadczenie według wzoru stanowiącego
załącznik nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca
powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); w
przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA
UMOWY
przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający
przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień niniejszej umowy
w stosunku do treści oferty, polegających na zmianie terminu zakończenia
przedmiotu umowy, zmianie sposobu spełnienia świadczenia, zmianie skutkująca
zmniejszeniem wynagrodzenia, zmianie polegającej na wprowadzeniu robot, które
nie spowodują zmiany wynagrodzenia oraz zmianie osób sprawujących samodzielne
funkcje techniczne, ujętych w wykazie zawartym w ofercie Wykonawcy. 3. Zmiana
terminu zakończenia przedmiotu umowy może nastąpić w następujących przypadkach:
1) wystąpi konieczność wykonania zamówienia dodatkowego lub robot zamiennych,
które będą miały istotny wpływ na przedłużenie terminu zakończenia zadania; 2)
wystąpi okoliczność leżąca po stronie Zamawiającego, w szczególności
wstrzymania robot przez Zamawiającego, konieczność usunięcia błędów lub
wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, nastąpi odmowa wydania przez
organ administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z
przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę. 3) wystąpią szczególne warunki
atmosferyczne, uniemożliwiające prowadzenie robot budowlanych zgodnie z
technologią przewidzianą w dokumentacji projektowej i warunkach Specyfikacji
Technicznej Wykonania i Odbioru Robot Budowlanych. Wydłużenie czasu trwania
umowy będzie równoważne z czasem trwania ich wstrzymania. Na tę okoliczność
kierownik budowy sporządzi wpis do dziennika budowy, który potwierdzi
przedstawiciel Zamawiającego. 4. Zmiana skutkująca zmniejszeniem wynagrodzenia
może nastąpić: 1) W związku ze zmianą sposobu przeprowadzenia robot,
ograniczeniem zakresu robot lub wprowadzeniem robot zamiennych o niższej
wartości niż przewidziane w dokumentacji projektowej, STWiOR, SIWZ i ofercie
cenowej. Wykonawca wykona wycenę robot wynikających ze zmiany sposobu
przeprowadzenia robót oraz robót zamiennych w formie kosztorysu sporządzonego
metodą szczegółową, przy zastosowaniu następujących nośników cenotwórczych
wskazanych w dostępnych publikacjach na rynku np. Sekocenbud, Orgbud, Wacetob
aktualnego na dzień sporządzenia kosztorysu (wybór publikacji przez Wykonawcę
wymaga akceptacji Zamawiającego): a) stawka roboczogodziny R - minimalna dla
województwa lubuskiego, b) koszty pośrednie Kp (R+S) - minimalne dla
województwa lubuskiego, c) zysk kalkulacyjny Z (R+S+Kp) - minimalny dla województwa
lubuskiego, d) ceny jednostkowe sprzętu i materiałów (łącznie z kosztami
zakupu) będą przyjmowane według średnich cen rynkowych, a w przypadku ich braku
ceny materiałów i sprzętu zostaną przyjęte na podstawie ogólnie dostępnych
katalogów, w tym również cen dostawców na stronach internetowych, ofert
handlowych itp. e) nakłady rzeczowe - w oparciu o Katalogi Nakładów Rzeczowych
KNR. Roboty wykonywane w ograniczonym zakresie Wykonawca wyceni zgodnie z
kosztorysem ofertowym gdy ulegnie zmianie urzędowa stawka VAT na roboty
budowlane. 5. Przewiduje się zmianę polegającą na zmianie sposobu spełnienia
świadczenia w tym: 1) zmiany technologiczne, w szczególności jeżeli nastąpi(ą):
a) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań
technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji technicznej, w
sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub
wadliwym wykonaniem projektu, b) konieczność zrealizowania projektu przy
zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na
zmiany obowiązującego prawa; c) konieczność zrealizowania projektu przy
zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych z uwagi na czasową
lub całkowita niedostępność materiałów lub technologii (np. zaprzestania
produkcji) Zmiany wskazane w lit. c będą wprowadzane wyłącznie w zakresie
umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może
ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie w
kwocie równej zwiększonym z tego powodu kosztom. Każda ze wskazanych w lit. a
do c zmian może być powiązana z obniżeniem wynagrodzenia na zasadach
określonych w ust. 4. 6. Zmiana polegająca na wprowadzeniu robót zamiennych,
których wartość nie zmienia wynagrodzenia umownego określonego w § 9 ust. 1
umowy, nastąpi na zasadach wskazanych w ust. 4. 7. Zmiana osób Wykonawcy,
sprawujących samodzielne funkcje techniczne, ujętych w wykazie zawartym w
ofercie, w trakcie budowy może nastąpić na jego pisemny wniosek. Nowe
proponowane osoby muszą spełniać wymagania opisane w SIWZ. Zmiana osób wymaga
zgody Zmawiającego i aneksu do umowy. 8. Podstawą wprowadzenia robot wskazanych
w ust. 3, 4, 5 i 6 jest protokół konieczności zatwierdzony przez Zamawiającego
i Wykonawcę i zawarty aneks do umowy. 9. W przypadku zaistnienia rozbieżności
pomiędzy harmonogramem rzeczowo-finansowym robot i rzeczywistym terminem
realizacji przedmiotu umowy, Wykonawca jest zobowiązany pisemnie do
niezwłocznego udzielenia Zamawiającemu wyjaśnień i uzasadnienia dokonywanych zmian
harmonogramu oraz wystąpienia o zgodę na dokonanie zmian. W przypadku wyrażenia
pisemnej zgody przez Zamawiającego na aktualizację harmonogramu Wykonawca
niezwłocznie dokonuje zmiany i przekazuje zaktualizowany harmonogram
Zamawiającemu do akceptacji. Aktualizacja ta nie może spowodować przedłużenia
terminu zakończenia przedmiotu umowy i nie wymaga formy aneksu. 10. Zmiany do
umowy może inicjować zarówno Zamawiający jak i Wykonawca, składając pisemny
wniosek do drugiej strony, zawierający w szczególności opis zmiany i jej
uzasadnienie
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.pszczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-30 Pszczew pokój nr 13.
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.03.2014 godzina 12:00, miejsce:
Urząd Gminy Pszczew ul. Rynek 13 66-30 Pszczew pokój nr 9 (sekretariat).
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16)
Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków
Unii Europejskiej: Projekt
jest współfinansowany z PROW na lata 2007-2013 w ramach działania 413 Wdrażanie
lokalnych strategii rozwoju w zakresie operacji odpowiadających warunkom
przyznania pomocy w ramach działania Odnowa i rozwój wsi.
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt
Gminy Pszczew
/-/
Waldemar Górczyński
1/ Tablica UG Pszczew
2/ Strona www.bip.pszczew.pl
3/ a/a. Pobierz SIWZ: www.bip.pszczew.pl/site.php?pobierzSiwz
|